Valitseeko lääkäri aina puolisokseen toisen lääkärin tai amk-hoitajan?
Hirveästi on lääkäreiden kumppaneina joko toisia lääkäreitä tai amk-hoitajia.
Kommentit (59)
Ei voi kun ihmetellä ... ap??!!! Mv?
Yleensä se eka avioliitto on lääkärin kanssa tai opettajan tms. kanssa. Sitten, kun alkaa liitto kyllästyttämään, niin alkaa nuoret hoitsut kiinnostaan. Näin ainakin meiän klinikalla. Yhdenkin kaiffarin vauva vasta pariviikkoinen, mutta vierasta misua käydään paneskelemassa. Ehkä se rentouttaa.
Ei toki. Ensisijalla ovat nätit ja hyväluonteiset silikoniblondit, joilla on kiva luonne. (Lääkäri)miehille on aivan sama mikä naisen työ tai koulutus ovat, koska miehet ovat tottuneet pärjäämään omillaan, eivät toisten tulojen armoilla.
Kaiffari? Kliffaa Hei! :D Kuulostat 70-vuotiaalta, joka yrittää puhua kuin nuoriso.
Mieslääkärin eka vaimo on lääkäri. Toinen vaimo on yleensä hoitaja ja kolmas vaimo tarjoilija. Näin se menee...
No ei tietenkään "aina". Olen opettaja ja kollegani on naimisissa lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa mieslääkäreille hoitajat kelpaa, mutta mites naislääkärit? Ottaako naislääkäri miespuolisen anestesiahoitajan tai vaikkapa ensihoitajan? Entäs poliisit?
Miespuoliset ensihoitajat on kunnon tikissä. Kyllä kelpaa naislääkäreille.
Minulla on peruskoulun päästötodistus ja mieheni on lääketieteen professori (koulutukseltaan lääkäri, erikoistuminen ja tutkimuspohjainen Ph.D. vielä päälle). Naimisissa olemme olleet vajaat 20 vuotta. Vaikka olenkin miestäni muutaman vuoden nuorempi, molemmilla oli ennen ensitapaamistamme vain yksi seurustelusuhde (ei siis avo- tai avioliitto).
Onkohan tuolla siis mennyt jotain tähdellistä ohi jos ei ole vielä huomannut että tämä meidän yhdessäolo ei ole oikein "sopivaa"?
Vierailija kirjoitti:
Eniten tuntemani lääkärit naimisissa joko kollegan tai muun akateemisen kanssa. En tunne yhtään lääkäri-hoitaja paria. Ennen taisi olla enemmän näitä.
Joo aika harvassa nykyään lapsentekoikäisissä pareissa nämä hoitaja-lääkäripariskunnat. Vanhemmassa polvessa on sitten enemmänkin.
Lääkäriliiton tutkimusten mukaan muistaakseni mieslääkäreillä on eniten puolisona naislääkäreitä, opettajia, juristeja tai muita kovan alan akateemisia. Naislääkäreillä taas puolisona mieslääkäri, insinööri, juristi tai ekonomi. Tietysti on matalamminkin koulutettuja, mutta naisilla ne ei mahdu top kymppiin ja miehillä ei top viiteen. Naiset siis haluaa korkeammin koulutetun usein. Miehillä oli muistaakseni listalla kuriositeettina fysioterapeutti-vaimo. Tunnen itsekin pari tällaista kollegaa.
M28
Oon sairaanhoitaja ja musta näyttää että lääkärin miehet/vaimot on lääkäreitä. Eron jälkeen naislääkärit ottaa lentäjän/lääkärin/lakimiehen tms, mieslääkärit usein hemaisevan hoitsun.
Onko se nyt ihmekään jos puoliso löytyy samalta alalta. Nuoret opiskelijat pariutuu opiskelijoiden kanssa, koska opiskelijat pyörii todennäköisesti muiden opiskelijoiden kanssa. Sit jos päästään työelämään pariutumatta, on todennäköistä viettää aikaa saman alan ihmisten kanssa. Eli sairaalassa pariutuu ymmärrettävästi sairaalan työntekijät eli lääkärit ja hoitsut.
Oon leikkaussalihoitaja ja voin kertoa että lääkärit on aika vilkkusilmiä, etenkin kirurgit.
Mutta niin sairaan tylsät jutut! Mieslääkärien on vaikea kiinnostua muusta kuin pyöräilystä tai lintujen bongauksesta oman alan ulkopuolella..
Oon sinkku ja mua kiinnostaisi kirjailija tai poliitikko. Ei oo tullut vastaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärimiehet ottavat erittäin erittäin mielellään hoitajanaisia, mut mites lääkärinaiset? lääkärinaiset on jäätävän vaativaa sorttia :D
Vai että vaativaa sorttia... Ei niitä miehiä kyllä miksikään jonoksi asti ole jotta saisi valikoida. Ja hoitajamies varmaan kelpaisi mutta niitä on aika vähän ja hekin ovat yleensä jo pariutuneet hoitajanaisten kanssa.
Olen minäkin nyt miehen löytänyt, lukion opettajan, mutta kyllä ihan duunarikin olisi kelvannut jos mukava sellainen olisi sattunut tielle osumaan.
Tohtorina, vaan en lääkärinä komppaan. Usein korkeasti koulutettu nainen - duunarimies parien muodostumista vähentää miesten kehno itsetunto ja perinteinen tarve olla "perheen pää". Seurustelin vähän aikaa duunarimiehen kanssa, ja aika äkkiä suhteeseen tuli piikittelyä ja mitätöimistä hänen taholtaan, ei tuntunut kykenevän sopeutumaan tilanteeseen jossa naisen lompakko oli paksumpi. Onneksi löysin miehen jolla lyhyt koulutus mutta on omalla työllään ja lahjoillaan luonut uran japystymme olemaan molemmat iloisia toistemme menestyksestä eikä valtataisteluita ole.
Tunnen yhden lääkäri-hoitaja parin. Paljon on mielestäni lääkäri-lääkäri pareja, tai lääkäri-juristi. Hoitajat pariutuu sitten insinöörien, toisten hoitajien tai ihan amisten kanssa.
T. Sh jolla amismies
Siskoni on vastavalmistunut lääkäri ja seurustelee putkimiehen kanssa. :) Mies on tosin ihan fiksu tapaus ja sosiaalisesti hyvin taitava.
Tuskin. Siskoni on lääkäri ja hänen miehensä rakennusmies. Monethan tapaavat kumppaninsa esim.työpaikalla, joten siksi on kai luonnollista, että syntyy pareja samassa työpaikassa työskentelevien välillä.
Olen sairaanhoitaja enkä koskaan tavannut ainuttakaan kiinnostavaa lääkäriä.. tai edes hyvännäköistä.. Olen ollut yhdessä kymmenen vuotta lentäjän kanssa.
Tunnen useampi lääkäri. Kaikki taitavat itse asiassa olla naimisissa lääkärin kanssa, yleensä toiselta erikoisalalla. Esim lapsuudenystäväni on anestesialääkäri ja naimisissa ortopedin kanssa, toinen on ortopedi ja naimisissa silmälääkärin kanssa.
Tiedän että kaikki nämä ovat myös tutkijoita, ja oletan että he haluavat keskustella myös tieteestä kotona puolisonsa kanssa.
En voisi kuvitella tuntemani anestesialääkäri duunarin kanssa, eli jos hän ei olisi toisen lääkärin kanssa, hän olisi varmaan joko juristin tai DI:n kanssa naimisissa.
Mitä ihmeen jorinaa ap? Eikö muuta miettimistä?