Minulle kelpaa vain pitkä mies, olenko pinnallinen?
Eli olen itse 175 senttiä pitkä nainen. Olen koko ikäni ollut ikätovereitani keskimääräisesti pidempi ja kavereitani 10-20 senttiä pidempi. Mulla ei ole koskaan ollut itsenipituista/pidempää kaveria/ystävää, kaikki on olleet selvästi lyhyempiä. Alakoulun tyttöjen liikunnan tanssitunneilla olin AINA miehen osassa pituuteni takia, eli en koskaan oppinut tansseja naisen näkökulmasta. Olen myös perheestäni se, joka on hoivannut nuorempia sisaruksia ja muutenkin hoivaviettini on aika voimakas. Olen ollut nuoresta pitäen hyvin vastuuntuntoinen ja aina vähän seurannut kooltaan pienempien perään ja pitänyt tarvittaessa heidän puoliaan.
En voisi edes kuvitella, että miesystävänikin olisi minua lyhyempi. Ei edes yhden sentin vertaa. Tuntisin itseni maskuliinisemmaksi suhteessa. Ja se hoivavietti heräisi, aivan kuten yliaktiivinen vastuuntuntoni. Jos juttelen esim. netissä jonkun miehen kanssa ja juttu alkaa mennä vähän romanttisempaan suuntaan kerron heti tästä ainoasta ulkonäkökriteeristäni joka minulla on, molempien vuoksi. Yksi mies veti herneen nenäänsä siitä miten pinnallinen olen, oli ilmeisesti itse selvästi lyhyempi. Monet on ymmärtäneet selittämättäkin. Vain jos pituus on kunnossa voidaan alkaa katsella sitä romantiikkapuolta.
Ymmärrän esim. Khloe Kardashiania hyvin miksi tapailee vain (?) koripalloilijoita; pitkän miehen vierellä pitkä nainen saa hetken tuntea olevansa tavallaan "heikompi", sellainen jonka ei koko ajan tarvitse valppaana seurata ympäristöään. Se on vapauttava tunne ihmiselle joka on tottunut yleensä olemaan se vahva.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä tai kamalaa ole. En minäkään haluaisi olla se lyhyempi osapuoli suhteessa miehenä.
Mikset? Mitä väliä sillä oikeasti on?
Koska ap ei osaa suhtautua mieheen itsenäisenä henkilönä vaan itsensä jatkeena. Miehen tehtävä on saada ap tuntemaan itsensä naisellisemmaksi. Esineeseen verrattava asia siis.
Just. Tämä on kauhea, mutta mietipä kun miehen mielestä naisella pitää olla esim. vähintään C-kupin rinnat/pitkät hiukset/kaunis hymy/naisellinen pukeutumistyyli/hoikka varsi/tatuoimaton/lävistyksetön iho tmv., niin silloinko ei ole ihan sama esineellistämisasia kyseessä?
Ei mies halua naisellista naista siksi, että tuntisi itsensä miehekkäämmäksi vaan koska viehättyy hänestä. Kyseessä ei siis ole oman itsetunnon pönkittäminen kuten naisilla.
Miksei myös miehen pituus voisi olla viehätysominaisuus??
Ap on jo selventänyt että kyse on siitä, miltä hän tuntee itsensä. Nuo aivan järjettömät lauseet "pitkän miehen vierellä pitkä nainen saa hetken tuntea olevansa tavallaan "heikompi", sellainen jonka ei koko ajan tarvitse valppaana seurata ympäristöään. Se on vapauttava tunne ihmiselle joka on tottunut yleensä olemaan se vahva." jotenkin heijastaa todellisuudesta irrallista mielikuvitusmaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehetkään soimaa itseään siitä, että viehättyvät vain nuorista ja kauniista naisista.
Siinä naiset soimaavat miesten puolesta miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä tai kamalaa ole. En minäkään haluaisi olla se lyhyempi osapuoli suhteessa miehenä.
Koska ap ei osaa suhtautua mieheen itsenäisenä henkilönä vaan itsensä jatkeena. Miehen tehtävä on saada ap tuntemaan itsensä naisellisemmaksi. Esineeseen verrattava asia siis.
Just. Tämä on kauhea, mutta mietipä kun miehen mielestä naisella pitää olla esim. vähintään C-kupin rinnat/pitkät hiukset/kaunis hymy/naisellinen pukeutumistyyli/hoikka varsi/tatuoimaton/lävistyksetön iho tmv., niin silloinko ei ole ihan sama esineellistämisasia kyseessä?
Juuri näin! Naisella ei saisi olla mitään vaatimuksia mutta jos on pari lisäkiloa niin hyihyi...
Kyllä miehen kuuluu olla naista pitempi, se on ihan selvä juttu.
Hobitit hiljaa siellä..
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei kyllä ole sama asia kuin vahvuus. En tiedä miksi varsinkin naiset usein viljelee tätä harhakäsitystä.
Minunkin mielestä erittäin kummallista. Etenkin kuin kyse on naisesta ja miehestä, eikä kahdesta miehestä. Itse olen 177/90, rasvaa ~10%. Minua pitempiä naisia kyllä löytyy, mutta fyysisesti vahvempaa saa etsiä aika pitkään. Ei henkisesti vahvempia montaa ole, väittäisin. mutta se nyt ei liity pituuteen tai voimaan mitenkään, eikä ole helposti mitattavissa joten turha keskustella asiasta.
Mitä soopaa tuo "elinvoima". Ihmisen genetiikka etsii aina variaatioiden avulla tehokkainta muotoa vallitseviin olosuhteisiin. Kaikista pisin ei yleensä ole se. Naisten seksuaaliset mieltymykset eivät ole heidän itsensä päätettävissä vaikka usein yritetäänkin keksiä "oikeutuksia" niihin, ikään kuin se olisi tarpeellista.
Mä olen 182 cm pitkä nainen, enkä minäkään halua enää itseäni lyhyempää miestä. Toki olen jo ollut avoliitossa monta vuotta avioeroni jälkeen, eli ei tarvii edes hakea miestä.
Olen kyllä seurustellut ja tapaillut itseäni reilustikin lyhyempiä miehiä, mutta kyllä se jossain kohtaa alkoi häiritsemään kun seuralainen on kuin kyynärsauva.
Avomieheni on mua 10 cm pidempi ja kyllä mä tykkään kun mä voin käpertyä miehen kainaloon silloinkin kun seisomme vaikka jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä soopaa tuo "elinvoima". Ihmisen genetiikka etsii aina variaatioiden avulla tehokkainta muotoa vallitseviin olosuhteisiin. Kaikista pisin ei yleensä ole se. Naisten seksuaaliset mieltymykset eivät ole heidän itsensä päätettävissä vaikka usein yritetäänkin keksiä "oikeutuksia" niihin, ikään kuin se olisi tarpeellista.
Haluaisitko vähän avata mitä tarkoitat sillä ettei naisten seksuaaliset mieltymykset ole naisten itsensä päätettävissä?
Et tietenkään.
Olet vahva ja itsenäinen nainen, joka tietää mitä haluaa.
Hoikkaa naista sen sijaan kaipaava mies on ulkonäkökeskeinen sika, jonka sietääkin viettää elämänsä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi tyytyä lyhyempään mieheen? Miehet ovat keskimäärin 13 cm pidempiä kuin naiset.
Miksi karsia pois hyviä kumppaniehdokkaita pituuden vuoksi?
Koska pituus on myös hyvä ominaisuus jota kannattaa havitella. Pituus sitä paitsi on heti havaittavissa päinvastoin kuin muut ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi tyytyä lyhyempään mieheen? Miehet ovat keskimäärin 13 cm pidempiä kuin naiset.
Siksi että pitkä on hyvä kumppani ja sen voi havaita heti ensi silmäyksellä. Miksi mennä merta edemmäs kalaan jos havaitsee hyvän kumppanin heti. Pitkä voi olla ihan yhtä hyvä kumppani kuin lyhyt mutta pitkä on sen lisäksi pitkä, mikä on ainakin yksi ominaisuus enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Naisella ei saisi olla mitään vaatimuksia mutta jos on pari lisäkiloa niin hyihyi...
Kyllä miehen kuuluu olla naista pitempi, se on ihan selvä juttu.
Hobitit hiljaa siellä..
Kyllä naisella saa vaatimuksia olla, mutta ap perusteli ne oudolla tavalla. "Hoivavietti herää lyhyempien kanssa" ja "Lyhyempien kanssa tunnen itseni maskuliinisemmaksi".
Tuo nimittelyyn turvautuminen on aika tarpeetonta.
Minä olen koroissa miestäni pidempi ja "katselen häntä alaspäin" ja "pidän kainalossa", mutta eipä hänen seurassaan jää lainkaan epäselväksi, kumpi meistä se mies on. Kaikki aiemmat kumppanini ovat olleet reilusti minua pidempiä, ja tämän miehen tavatessani kieltämättä aluksi ajattelin että miten tällainen voi toimia ja pitääkö nyt korkojen käyttämisestä luopua.. Onneksi en ollut niin pinnallinen että olisin jättänyt tapailun sikseen. Mies kun on todellinen elämäni rakkaus!
Et yhtään sen pinnallisempi kuin miehet. Miehet haluavat vain isotissisiä naisia. Luulin itsekin ennen että haluan vain pitkiä miehiä. Sitten ihastuin lyhyeen mieheen.
Kyllä, toiveesi on pinnallinen ja kumpuaa ilmeisesti omasta epävarmuudestasi. Mutta suurin osa meistä on aina edes jollain tasolla pinnallisia, joten en olisi kauhean huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Et yhtään sen pinnallisempi kuin miehet. Miehet haluavat vain isotissisiä naisia. Luulin itsekin ennen että haluan vain pitkiä miehiä. Sitten ihastuin lyhyeen mieheen.
Miksi naisten pinnallisuutta selitellään ja pyritään oikeuttamaan se miehiin vertaamalla? Eihän niiden isotissisiä naisia haluavien miesten kohdallakaan jatkuvasti muistutella, että "Ette te hei ole yh-tään sen pinnallisempia kuin naisetkaan!"
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan teinipoikia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei kyllä ole sama asia kuin vahvuus. En tiedä miksi varsinkin naiset usein viljelee tätä harhakäsitystä.
Ei kyse ole voimasta vaan elinvoimasta jota naiset havittelee jälkikasvulleen. Ei mikään painonnostaja osoita elivoimaa tms.
Eminvoima on terveyttä, älyä, kokoa, komeutta ja siitä epäsuorasti kehittyvää vaurautta.
Minä osaan valita älykkään kumppanin ihan juttelemalla miehen kanssa, sen sijaan että tuijottaisin sitä pituutta. Nykyinen, itseni pituinen mieheni onkin lähes kaikkia itseää pidempiä miehiä älykkäämpi. Muutenkaan maskuliinisuudessa ei ole samanlaisia puutteita kuin suurimmalla osalla muista miehistä. Yhtäkään hänen viehättävistä ominaisuuksistaan en vaihtaisi lisäpituuteen, vaikka sellainen tilaisuus tarjoutuisi. Kyllä olisin kävellyt onneni ohi, jos tämän miehen kanssa olisin treffeille lähtenyt mittanauha kädessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole voimasta vaan elinvoimasta jota naiset havittelee jälkikasvulleen. Ei mikään painonnostaja osoita elivoimaa tms.
Eminvoima on terveyttä, älyä, kokoa, komeutta ja siitä epäsuorasti kehittyvää vaurautta.
Minä osaan valita älykkään kumppanin ihan juttelemalla miehen kanssa, sen sijaan että tuijottaisin sitä pituutta. Nykyinen, itseni pituinen mieheni onkin lähes kaikkia itseää pidempiä miehiä älykkäämpi. Muutenkaan maskuliinisuudessa ei ole samanlaisia puutteita kuin suurimmalla osalla muista miehistä. Yhtäkään hänen viehättävistä ominaisuuksistaan en vaihtaisi lisäpituuteen, vaikka sellainen tilaisuus tarjoutuisi. Kyllä olisin kävellyt onneni ohi, jos tämän miehen kanssa olisin treffeille lähtenyt mittanauha kädessä. :)
Pitkä voi olla myös älykäs sen lisäksi että on pitkä.
Pitkä voi olla ihan yhtä hyvä kumppani kuin lyhyt mutta pitkä on sen lisäksi pitkä, mikä on ainakin yksi ominaisuus enemmän.
Ei tuossa ole mitään pinnallista. On paljon muitakin ominaisuuksia, joihin ihminen ei voi vaikuttaa, mutta jotka ovat yleisesti hyväksytympiä kumppanikriteereitä: esim älykkyys, empaattisuus, mukava luonne jne. Sinä itse valitset kriteerisi, jonka mukaan kumppanisi valitset.