Minulle kelpaa vain pitkä mies, olenko pinnallinen?
Eli olen itse 175 senttiä pitkä nainen. Olen koko ikäni ollut ikätovereitani keskimääräisesti pidempi ja kavereitani 10-20 senttiä pidempi. Mulla ei ole koskaan ollut itsenipituista/pidempää kaveria/ystävää, kaikki on olleet selvästi lyhyempiä. Alakoulun tyttöjen liikunnan tanssitunneilla olin AINA miehen osassa pituuteni takia, eli en koskaan oppinut tansseja naisen näkökulmasta. Olen myös perheestäni se, joka on hoivannut nuorempia sisaruksia ja muutenkin hoivaviettini on aika voimakas. Olen ollut nuoresta pitäen hyvin vastuuntuntoinen ja aina vähän seurannut kooltaan pienempien perään ja pitänyt tarvittaessa heidän puoliaan.
En voisi edes kuvitella, että miesystävänikin olisi minua lyhyempi. Ei edes yhden sentin vertaa. Tuntisin itseni maskuliinisemmaksi suhteessa. Ja se hoivavietti heräisi, aivan kuten yliaktiivinen vastuuntuntoni. Jos juttelen esim. netissä jonkun miehen kanssa ja juttu alkaa mennä vähän romanttisempaan suuntaan kerron heti tästä ainoasta ulkonäkökriteeristäni joka minulla on, molempien vuoksi. Yksi mies veti herneen nenäänsä siitä miten pinnallinen olen, oli ilmeisesti itse selvästi lyhyempi. Monet on ymmärtäneet selittämättäkin. Vain jos pituus on kunnossa voidaan alkaa katsella sitä romantiikkapuolta.
Ymmärrän esim. Khloe Kardashiania hyvin miksi tapailee vain (?) koripalloilijoita; pitkän miehen vierellä pitkä nainen saa hetken tuntea olevansa tavallaan "heikompi", sellainen jonka ei koko ajan tarvitse valppaana seurata ympäristöään. Se on vapauttava tunne ihmiselle joka on tottunut yleensä olemaan se vahva.
Kommentit (90)
Et sen pinnallisempi kuin mies, joka haluaa kauniin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei kyllä ole sama asia kuin vahvuus. En tiedä miksi varsinkin naiset usein viljelee tätä harhakäsitystä.
Ei kyse ole voimasta vaan elinvoimasta jota naiset havittelee jälkikasvulleen. Ei mikään painonnostaja osoita elivoimaa tms.
Eminvoima on terveyttä, älyä, kokoa, komeutta ja siitä epäsuorasti kehittyvää vaurautta.
Aloituksen jaaritukset lapsuuden tanssitunneista ym on pelkästään lapsellisia
Et ole. Sinulla on oikeus pitää juuri sellaisista miehistä, kuin haluat.
Minä pidän lyhyistä tai keskimittaisista miehistä, koska olen 158-senttinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä tai kamalaa ole. En minäkään haluaisi olla se lyhyempi osapuoli suhteessa miehenä.
Mikset? Mitä väliä sillä oikeasti on?
Koska ap ei osaa suhtautua mieheen itsenäisenä henkilönä vaan itsensä jatkeena. Miehen tehtävä on saada ap tuntemaan itsensä naisellisemmaksi. Esineeseen verrattava asia siis.
Just. Tämä on kauhea, mutta mietipä kun miehen mielestä naisella pitää olla esim. vähintään C-kupin rinnat/pitkät hiukset/kaunis hymy/naisellinen pukeutumistyyli/hoikka varsi/tatuoimaton/lävistyksetön iho tmv., niin silloinko ei ole ihan sama esineellistämisasia kyseessä?
Ei mies halua naisellista naista siksi, että tuntisi itsensä miehekkäämmäksi vaan koska viehättyy hänestä. Kyseessä ei siis ole oman itsetunnon pönkittäminen kuten naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mun mielestä mitään ihmeellistä tai kamalaa ole. En minäkään haluaisi olla se lyhyempi osapuoli suhteessa miehenä.
Koska ap ei osaa suhtautua mieheen itsenäisenä henkilönä vaan itsensä jatkeena. Miehen tehtävä on saada ap tuntemaan itsensä naisellisemmaksi. Esineeseen verrattava asia siis.
Just. Tämä on kauhea, mutta mietipä kun miehen mielestä naisella pitää olla esim. vähintään C-kupin rinnat/pitkät hiukset/kaunis hymy/naisellinen pukeutumistyyli/hoikka varsi/tatuoimaton/lävistyksetön iho tmv., niin silloinko ei ole ihan sama esineellistämisasia kyseessä?
Ei mies halua naisellista naista siksi, että tuntisi itsensä miehekkäämmäksi vaan koska viehättyy hänestä. Kyseessä ei siis ole oman itsetunnon pönkittäminen kuten naisilla.
Miksei myös miehen pituus voisi olla viehätysominaisuus??
Ymmärrän ap:tä kyllä. Itse olen ollut keskimittaista suomimuijaa pidempänä samoilla linjoilla, nuorena katselin vain pitkiä ja jätin kaikki pätkät huomiotta. Naimisissa olin liki kaksimetrisen kanssa, minusta hän oli ihanan turvallinen ilmestys fyysisesti.
Nyt kypsemmällä iällä ajattelen toisin. Tapasin joku aika sitten ihan huipputyypin, joka taisi olla itseäni lyhyempi (en edes kysynyt pituuttaan), mutta jossa oli semmoista vetovoimaa että oksat pois! Ei siitä mitään sen kummempaa tullut, mutta olen iloinen, että hän auttoi minua huomaamaan pituuden merkityksettömyyden. Elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole pinnallinen. Pituus on osoitus elinvoimasta.
Miksi naisen pitäisi hyväksyä lyhyempi mies elinkumppaniksi?
Pituus on geeneihin evoluution aikana säilynyttä elinvoimaa. Pituus vaatii parempia elinoloja jotta pituus kehittyy. Se on merkki siitä että esivanhemmat ovat olleet keskimääräistä paremmin ravittuja eivätkä ole kärsineet aliravitsemuksesta. Aliravitsemuksen aikaan pienet olisivat pärjänneet paremmin mutta pituus osoittaa että aliravitsemusta ei ole tarvinnut kärsiä niin paljon kuin lyhyiden.
Samalla on voinut kehittyä muutkin geneettiset ominaisuudet. Pitkät miehet ovat tilastollisesti älykkäämpiä ja myös terveempiä.
Miksi kukaan tekisi valintoja tilastollisten seikkojen perusteella, kun voi ihan oikeasti tutustua ihmiseen? Japanissa miesten keskipituus on jotain 170cm enkä tiedä ovatko kauheasti tyhmempiä luin länsimaalaiset
Mulla oli ihan sama juttu, olen 182cm nainen eli usein miehiäkin pidempi. Tykkään lisäksi käyttää korkokenkiä. Halusin kerrankin olla se pienempi osapuoli, joten en sinkkuaikana ihastunut edes samanpituisiin miehiin - ei vaan kerta kaikkiaan sytyttänyt. Nyt löytyy kainalosta 200cm mies. Kiva varmaan hänellekin, kun olen näin pitkä, kun pituusero ei ole valtava eikä hänen tarvitse kyyristelllä niin paljoa suudellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaha. Herraisä. Kyllä minä ainakin ymmärrän ap:n pointin. Olen myös 175cm. Kaikki miehet ovat olleet 185-192cm. Nykyinen aviomies on tuon 185cm. Yksi oli 180cm, mutta todella lihaksikas. Sekin ok.
En tiedä pinnallisuudesta mutta sen riskin ainakin otat että joku todella hyvä mies voi mennä sinulta ohi lyhyytensä vuoksi. Mutta sen riskin sinä otat mieluummin kuin tutustut häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole pinnallinen. Pituus on osoitus elinvoimasta.
Miksi naisen pitäisi hyväksyä lyhyempi mies elinkumppaniksi?
Pituus on geeneihin evoluution aikana säilynyttä elinvoimaa. Pituus vaatii parempia elinoloja jotta pituus kehittyy. Se on merkki siitä että esivanhemmat ovat olleet keskimääräistä paremmin ravittuja eivätkä ole kärsineet aliravitsemuksesta. Aliravitsemuksen aikaan pienet olisivat pärjänneet paremmin mutta pituus osoittaa että aliravitsemusta ei ole tarvinnut kärsiä niin paljon kuin lyhyiden.
Samalla on voinut kehittyä muutkin geneettiset ominaisuudet. Pitkät miehet ovat tilastollisesti älykkäämpiä ja myös terveempiä.
Miksi kukaan tekisi valintoja tilastollisten seikkojen perusteella, kun voi ihan oikeasti tutustua ihmiseen? Japanissa miesten keskipituus on jotain 170cm enkä tiedä ovatko kauheasti tyhmempiä luin länsimaalaiset
Pitkät miehet tienaavat enemmän, heillä on vähemmän sydänsairauksia ja ovat älykkäämpiä. Naiset ovat havainneet nämä elinvoimatekijät ilman tilastoja ja siksi suosivat pitkiä miehiä.
Ei puhuta eri roduista. Pitkä japanilainen mies todennäköisesti on myös terveempi ja/ tai varakkaampi kuin lyhyt.
Nainen saa vaatia pitkää miestä mutta mies ei isorintaista naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei myös miehen pituus voisi olla viehätysominaisuus??
Ymmärrän ap:tä kyllä. Itse olen ollut keskimittaista suomimuijaa pidempänä samoilla linjoilla, nuorena katselin vain pitkiä ja jätin kaikki pätkät huomiotta. Naimisissa olin liki kaksimetrisen kanssa, minusta hän oli ihanan turvallinen ilmestys fyysisesti.
Nyt kypsemmällä iällä ajattelen toisin. Tapasin joku aika sitten ihan huipputyypin, joka taisi olla itseäni lyhyempi (en edes kysynyt pituuttaan), mutta jossa oli semmoista vetovoimaa että oksat pois! Ei siitä mitään sen kummempaa tullut, mutta olen iloinen, että hän auttoi minua huomaamaan pituuden merkityksettömyyden. Elämä opettaa.
Ap itse sanoi, että hänelle kelpaa vain pitkä mies, jotta tuntisi olonsa naisellisemmaksi. Mies on hänelle siis vain väline, jonka avulla kohottaa itsetuntoaan.
Minusta aloittaja on aika normaali, on se sitten pinnallista tai ei. Meihin kaikkiin on iskostunut käsitys siitä mikä on miehekästä ja mikä on naisellista. Olemme miehinä ja naisina tasa-arvoisia, mutta emme todellakaan samanlaisia. On ihan normaalia viehättyä miehestä, jonka kokee miehekkääksi ja jonka rinnalla itse tuntee olevansa naisellinen. Miehen ja naisen rooleissahan me parisuhteessa haluamme olla, emme vain sukupuolettomina olentoina.
On hienoa, että joskus ihmisen mieltymykset ylittävät biologian, mutta harvoin näin on, eikä itseään pidä soimata liikaa. Eivät miehetkään soimaa itseään siitä, että viehättyvät vain nuorista ja kauniista naisista.
Jokainen saa haluta mitä haluaa. Sen lisäksi ihmisillä on vain hassu tarve perustella jälkikäteen hätäisellä tavalla miksi on 'oikein' tuntea sillä tavalla. Esim.tässä tapauksessa tämä, että nainen on lapsena valvonut pikkusiskoa hiekkalaatikolla ja sen takia ei-niin-pitkä mieskin on holhottava. Tosielämässä lyhyt mies holhoaa ja suojelee pitkää naista esim.ammatin puolesta.
Mieltymyksiä saa olla, mutta kosmeettisiin seikkoihin perustuvia ennakkoluuloja ja vääriä kuvitelmia ei kannata möläyttää ääneen. Näin on rotuasioissa ja sukupuoliasioissa (silloin kun kohteena on nainen), joten miksei myös tässä?
Olet pinnallinen. Aito rakkaus saattaa kävellä sun ohi, harmi.
Mun mielestä samanpituisen miehen kanssa halaaminen on ihanaa. Oletko koskaan kokenut?
Kyllä ymmärrän Ap:ta itse 170 cm.Voisin kyllä seurustella 175 cm miehen kanssa.Nykyinen mieheni on 193 cm.
Miksi naisen pitäisi tyytyä lyhyempään mieheen? Miehet ovat keskimäärin 13 cm pidempiä kuin naiset.
Pituus ei kyllä ole sama asia kuin vahvuus. En tiedä miksi varsinkin naiset usein viljelee tätä harhakäsitystä.