Mitä tehdä ruokailun kanssa, kun mies ei halua aloittaa kasvisruokavaliota?
Eli siis minä ja kaksi yläasteikäistä tyttöä haluamme alkaa kasvissyöjiksi, mutta mies ei suostu kasvissyöjäksi. Tuntuu älyttömältä tehdä kahta eri ruokaa päivittäin, kun mies vaatii lihaa. Miehelle pitäisi ostaa erikseen lihat ja tehdä oma erikoisannos, vaikka hän voisi syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe.
Kommentit (176)
Mites on teidän muun etiikan laita? on vaatetta vain välttämätön tietenkin, et käytä kosmetiikkaa koska se on turhaa luonnonvarojen tuhlausta; lämmität itse kaatamillasi puilla hirsimökin, tietäen ettet asu taloa jossa on mitään kemikaaleja, ja jonka rakenteiden hiiliijalanjälki on matala. Kuljet kaikkialle kävellen tai pyörällä. Tietenkään et tuhlaa sähköä mihinkään niin turhaan kuin telkkariin tietokoneeseen tai kännykän lataukseen. Eiköhän niissäkin ole raskasmetalleja. Ja sinulla ei ole ainoatakaan muovista valmistettua esinettä.
Koska kukaan muu ei tee enemmän eettisiä valintoja kuin sinä, koska olet kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on tähän asti hoitanut perheen ruoanvalmistuksen, niin ei miestä nyt voi pistää kokkaamaan omaa sapuskaansa, vaan ap kokkaa edelleen koko perheelle, miehelle liharuokaa.
Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin paistaa pihvi sen kasvisruuan lisäksi. Ei voi olla vaikeaa.
Ei tule kovin taloudelliseksi, jos mies paistaa itselleen joka päivä erikseen pelkkää lihaa tai kanaa. Sitä lihaa tulee silloin syötyä jopa enemmän kuin ennen! Suomalaisissa kotiruoissa on kuitenkin yleensä lopulta aika vähän lihaa per annos. Miettikää nyt makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastikkeita, risottoja, wokkeja...
Tarvitseeko kasvissyönnin kanssa olla niin ehdoton? Jos mies ei periaatteen vuoksi jätä kasvisruokia syömättä, niin eikö perhe voisi tehdä liharuokaa vaikka kerran viikossa? Kaikki söisivät samaa ruokaa. Vaikka viikolla kasvisruokia ja viikonloppuna lihaa.
Minä olen ehdoton siinä,etten syö toisten mieliksi minkään eläimen tai ihmisen kuollutta ruumista. Oksettaa ajatuskin.
Eläimet syö itse toisia eläimiä. Sitä kutsutaan luonnoksi. Me kaikki kuollaan ja päädytään matojen ruuaksi.
Tehotuotanto on aika kaukana luonnosta.
Niin on toimistotyö, puhdistettu vesi ja älykännykätkin. Ainahan voit tehdä Linkolat. Vesistä tulee kalaa ja pellavasta vaatetta. Vai onko liian paljon vaivaa? Rusinat pullasta?
No en mä sanokaan että kaiken pitäisi olla luonnollista. Ei ihmisen tarvitse tehdä kaikkea mahdollista eettisesti ja ekologisesti, jo pienet muutokset auttaa. Ärsyttävä toi ajattelutapa että kasvissyöjä on tekopyhä rusinat pullasta tyyppi jos ei kasvissyönnin lisäksi myös asu omavaraistaloudessa keskellä metsää ja tee kaikkea tarvitsemaansa itse.
Eikä sekasyöjä ole automaattisesti vailla mitään eettisiä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen, että vaimokin ryhtyy kasvissyöjäksi ja yrittää käännyttää miehenkin tuntuu lähes uskonnolliselta kultilta. Meillä koko avioliito voisi tuosta ajautua kriisiin eikä ainakaan oikea vaihtoehto ole pakkokäännyttää tai jättää ruuan tekeminen miehelle. Sama kuin mies olisi aina huoltanut perheen polkupyörät ja autot ja sanoisi ilman neuvotteluita, että tästä eteenpäin huollatte pyörät ja autot itse - minä huollan vain omani ja piste. Tai tuota voisi tosiaan verrata myös siihen, että mies päättäisi kääntyä toisen uskontokunnan kannattajaksi kuin te ja vielä yrittäisi käännyttää teitä. Uskontoon vedoten vaatisi, että paastoaisitte koko perhe monta kuukautta vuodessa tai että hän käy nukkumaan joka ilta klo 21 halusitte sitä tai ette.
Yritän sanoa, että ryhtyminen kasvissyöjäksi on ISO juttu eikä tuollaista päätöstä voi tehdä avioliitossa noin vain ilman neuvottelua siitä miten asiat tullaan yhdessä hoitamaan. Väkisinkin tulee vaikuttamaan koko perheeseen. Ihminen on kuitenkin lihansyöjä ja sekasyöjä luonnostaan eikä kasvissyöjä. Eläimetkin syövät muita eläimiä. Kasvissyöntiä kuitenkin voi lisätä ja yhdessä miettiä miten te sen teette. Jos joku teidän perheestä ryhtyy täysin vegeksi,niin ehdottomasti ravitsemusterapeutin käynti ja kannattaa miettiä pidättekö esim. kananmunat ja maidon ruokavaliossa. Voi seurata vakavia oireita ja sairauksia jos ravinnonsaanti on liian köyhää ja kaikkea ei saa kasvisruuasta, joten on otettava lisavitamiineja tarvittaessa.
Olet tyypillinen esimerkki ihmisestä joka ei tiedä paskaakaan kasvissyönnistä tai veganismista. 10 vuotta vegaanina. Osaatko sanoa päivämäärää milloin kuolen? :D
Tiedän ravitsemuksesta ja terveydestä sekä suosituksista ja siitä, että on järkevää käydä ravitsemusterapeutilla jos lähtee kasvissyöjäksi. Esimerkiksi B12 -vitaaminin puutosta tulee helposti. Se, että sinä elät ei takaa sitä, että sinulla ei olisi isojakin puutostiloja ja toisaalta mututiedolla ja itsensä esimerkiksi laittamisella ei paljoa ole painoarvoa kun puhutaan faktoista ja tiedoista. Eikö kannata mieluummin toimia fiksusti kuin tyhmästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä tietää, kumpi tuosta ihanasta pariskunnasta kustantaa elämistä enempi.
Jos olisin tuo mies ja maksaisin enemmän, jättäisin hihhuliporukan tyhjän päälle.
Kaurapuurokin on kasvis.Suuttuisit niin pahasti ruokavaliosta, että jättäisit koko perheesi? Ok, toivottavasti ei törmätä ikinä :D
Oletko ymmärrystä vailla? Kokeilisit lihansyöntiä, ehkä se siitä, ellei ole liian myöhäistä.
Millä oikeudella akkalauma pompottaa miestä?
Silläkö, että he on niin "eettisiä ja tiedostavia parempia ihmisiä"?Sori vaan, mutta se kellä on rahat, se määrää.
Tätä kutsutaan termillä realismi.
Akkalauma puree kättä, joka sen RUOKKII.
Akkalauma ei kuuntele sitä kuusta, jonka juurella ASUNTO.Ei kyse ole nyt vain ruokavaliosta. Vallankäyttöä tuommoinen on.
Jankutan näköjään samaa asiaa yhä uudetaan: miksei mies pysty paistamaan itselleen lihaa kasvisaterian lisukkeeksi? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Ihanko tosissasi sinä nimittäisit omaa vaimoa ja omia teinityttäriäsi akkalaumaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mites on teidän muun etiikan laita? on vaatetta vain välttämätön tietenkin, et käytä kosmetiikkaa koska se on turhaa luonnonvarojen tuhlausta; lämmität itse kaatamillasi puilla hirsimökin, tietäen ettet asu taloa jossa on mitään kemikaaleja, ja jonka rakenteiden hiiliijalanjälki on matala. Kuljet kaikkialle kävellen tai pyörällä. Tietenkään et tuhlaa sähköä mihinkään niin turhaan kuin telkkariin tietokoneeseen tai kännykän lataukseen. Eiköhän niissäkin ole raskasmetalleja. Ja sinulla ei ole ainoatakaan muovista valmistettua esinettä.
Koska kukaan muu ei tee enemmän eettisiä valintoja kuin sinä, koska olet kasvissyöjä.
Logiikkasi menee niin, että jos ei voi pelastaa koko maailmaa, niin ei kannata tehdä yhtään mitään sen hyväksi?
Itse olen tyytyväinen siihen, että teen sen minkä pystyn. Käytän äärimmäisen vähän kosmetiikkaa ja pyrin hankkimaan sellaista, joka on vegaanista, eläinkokeilla testaamatonta ja palmuöljytöntä. Ostan vaatteita vain tosi tarpeeseen, en ikinä vain ostamisen ilosta. Ruokavalioltani olen "järkivegaani" eli syön kotona aina vegaanisesti, mutta jos joudun tilanteeseen jossa vegaanista vaihtoehtoa ei kerta kaikkiaan ole tarjolla, niin voin syödä munaa ja maitotuotteita. En tällä tavalla paranna koko maailmaa, mutta vuosikymmenien aikana muutama eläin on säästänyt henkensä ruokavalioni ansiosta ja se riittää minulle.
Koska minä olen parisuhteessamme se, joka tykkää ruoanlaitosta, teen molemmille ruoan. Sekasyöjä-mieheni saa lihansa, maitotuotteensa ja kananmunansa yhteisen kasvisruoan lisäksi, eli esimerkiksi eilen meillä syötiin uunijuureksia ja niiden lisäksi miehellä oli kimpale kanaa, minulla soijasuikaleita.
Mutta provohan tämäkin avaus taas oli. Jostain syystä joitakin hiertää älyttömästi se, että muut eivät halua syödä lihaa. Todella vaikea ymmärtää miksi. Miksi minun veganismini tai jonkun vegetarismi on heiltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on tähän asti hoitanut perheen ruoanvalmistuksen, niin ei miestä nyt voi pistää kokkaamaan omaa sapuskaansa, vaan ap kokkaa edelleen koko perheelle, miehelle liharuokaa.
Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin paistaa pihvi sen kasvisruuan lisäksi. Ei voi olla vaikeaa.
Ei tule kovin taloudelliseksi, jos mies paistaa itselleen joka päivä erikseen pelkkää lihaa tai kanaa. Sitä lihaa tulee silloin syötyä jopa enemmän kuin ennen! Suomalaisissa kotiruoissa on kuitenkin yleensä lopulta aika vähän lihaa per annos. Miettikää nyt makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastikkeita, risottoja, wokkeja...
Tarvitseeko kasvissyönnin kanssa olla niin ehdoton? Jos mies ei periaatteen vuoksi jätä kasvisruokia syömättä, niin eikö perhe voisi tehdä liharuokaa vaikka kerran viikossa? Kaikki söisivät samaa ruokaa. Vaikka viikolla kasvisruokia ja viikonloppuna lihaa.
Minä olen ehdoton siinä,etten syö toisten mieliksi minkään eläimen tai ihmisen kuollutta ruumista. Oksettaa ajatuskin.
Eläimet syö itse toisia eläimiä. Sitä kutsutaan luonnoksi. Me kaikki kuollaan ja päädytään matojen ruuaksi.
En ole edellinen, mutta mun syy kasvissyönnille ei ole se, etten missään nimessä voisi syödä eläintä, vaan se, etten voi osallistua eläinten tehotuotantoon. Se on järkyttävää kidutusta ja en voisi elää itseni kanssa jos tukisin sitä.
Toissijaisena syynä sitten vielä ympäristösyyt. Lihan hiilijalanjälki on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanu mun miehen syömään innolla kasvisruokia niin että se jopa itse pyytää ja ostaa kaupasta mieluummin kasviproteiineja kuin jauhelihaa tai kanaa. En oo pakottanut enkä tuputtanut vaan alkanut vain pikkuhiljaa tehdä koska itse halusin vähentää lihansyöntiä. Ja nykyisin on niin mahtavia vaihtoehtoja. Alkuun se ei ole edes tajunnut että härkislasagne ei olekaan tehty härästä, kehui vain kuinka hyvää :) Mies on ihan raavas fyysistä duunia tekevä mies eikä mikään heinäkeppi. Hän tekee sitten itse omansa jos on dieetillä tms ja tarvii ne kanansa. Iso mies osaa kyllä itsestään huolehtia jos ei mun tekemä syystä tai toisesta sovi.
Kannattaa olla tarkkana, että miehesi saa D-vitamiinin, B12-vitamiinit yms, koska ei saa niitä lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanu mun miehen syömään innolla kasvisruokia niin että se jopa itse pyytää ja ostaa kaupasta mieluummin kasviproteiineja kuin jauhelihaa tai kanaa. En oo pakottanut enkä tuputtanut vaan alkanut vain pikkuhiljaa tehdä koska itse halusin vähentää lihansyöntiä. Ja nykyisin on niin mahtavia vaihtoehtoja. Alkuun se ei ole edes tajunnut että härkislasagne ei olekaan tehty härästä, kehui vain kuinka hyvää :) Mies on ihan raavas fyysistä duunia tekevä mies eikä mikään heinäkeppi. Hän tekee sitten itse omansa jos on dieetillä tms ja tarvii ne kanansa. Iso mies osaa kyllä itsestään huolehtia jos ei mun tekemä syystä tai toisesta sovi.
Kannattaa olla tarkkana, että miehesi saa D-vitamiinin, B12-vitamiinit yms, koska ei saa niitä lihasta.
Kai nyt aikuinen mies osaa itse huolehtia lisävitamiineista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehotuotanto on aika kaukana luonnosta.
Niin on toimistotyö, puhdistettu vesi ja älykännykätkin. Ainahan voit tehdä Linkolat. Vesistä tulee kalaa ja pellavasta vaatetta. Vai onko liian paljon vaivaa? Rusinat pullasta?
No en mä sanokaan että kaiken pitäisi olla luonnollista. Ei ihmisen tarvitse tehdä kaikkea mahdollista eettisesti ja ekologisesti, jo pienet muutokset auttaa. Ärsyttävä toi ajattelutapa että kasvissyöjä on tekopyhä rusinat pullasta tyyppi jos ei kasvissyönnin lisäksi myös asu omavaraistaloudessa keskellä metsää ja tee kaikkea tarvitsemaansa itse.
Eikä sekasyöjä ole automaattisesti vailla mitään eettisiä valintoja.
No ei tietenkään, en ole sellaista väittänytkään. Kuten sanoin ei ihmisen tarvitse tehdä kaikkea mahdollista eettisesti ja ekologisesti eli se sekasyöjäkin voi tehdä jotain muuta hyvää vaikka ei muuttaisikaan ruokavaliotaan tai vaikka vaan vähentää lihansyöntiä mikä sekin on hyvä juttu, ei kaikkien tarvitsisikaan olla täysin kasvissyöjiä.
Teet kasvisruoan ja annat sen miehen eteen. Tai kasvisruokaa ja kylkeen joku liha. Ei sen sen ihmeempi tarvitse olla.
Kait se mies osaa kokata joku haluaa "oman" vaikka lihapadan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä tietää, kumpi tuosta ihanasta pariskunnasta kustantaa elämistä enempi.
Jos olisin tuo mies ja maksaisin enemmän, jättäisin hihhuliporukan tyhjän päälle.
Kaurapuurokin on kasvis.Suuttuisit niin pahasti ruokavaliosta, että jättäisit koko perheesi? Ok, toivottavasti ei törmätä ikinä :D
Oletko ymmärrystä vailla? Kokeilisit lihansyöntiä, ehkä se siitä, ellei ole liian myöhäistä.
Silläkö, että he on niin "eettisiä ja tiedostavia parempia ihmisiä"?Sori vaan, mutta se kellä on rahat, se määrää.
Akkalauma ei kuuntele sitä kuusta, jonka juurella ASUNTO.Ei kyse ole nyt vain ruokavaliosta. Vallankäyttöä tuommoinen on.
Jankutan näköjään samaa asiaa yhä uudetaan: miksei mies pysty paistamaan itselleen lihaa kasvisaterian lisukkeeksi? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Ihanko tosissasi sinä nimittäisit omaa vaimoa ja omia teinityttäriäsi akkalaumaksi?
Miehenä nimittäisin, sillä akkalaumahan siellä kaakottaa heltat hytisten.
Vittumaisesti minä itse olen nainen, joten tiedän kyllä oikein hyvin mistä puhun.
Sille toiselle minulle vastanneelle, joka kehotti minua tulemaan tälle vuosituhannelle:
Tyhjänpäiväinen kuntakalkkunanvirka on minun kustantama.
Pidä se mielessäs humanisti-sosiologi. Minä tuotan rahaa, sinä et. Sinä olet reikä mun taskussa.
Sinulla ei edes olisi sitä työtä ilman minua.
Puhe on kuitenkin yhdestä taloudesta, ei yhteiskunnasta, vaikka toisiinsa vertaantuvatkin.
Se, joka maksaa kustannukset, eli tässä tapauksessa ilmiselvästi suurimmalta osin mies, on ajettu kuin nettoveronmaksaja nurkkaan.
Miksi miehen pitäisi tehdä omat ruokansa?
Taitaa kyse olla siitä, kuten joku aiemmin sanoikin, että ei haluta lihan hajua omaan pikkuiseen söpöön kotiin, koska ei se oma "vakaumus" olekaan niin vakaa.
Siinähän se paistaa sen pihvin ja kananmunan samalla kun riipii tuorepinaattia, mikä on vittumaista puuhaa.
Kuten sanoin, kannattaa kuunnella sitä kuusta.
Voi nimittäin olla, että jospa ukolla onkin jotain aiempaa hampaankolossa...
Ehdottomasti kannattaa aina herättää nukkuva karhu. Suosittelen lämpimästi!
Vierailija kirjoitti:
Yritän sanoa, että ryhtyminen kasvissyöjäksi on ISO juttu eikä tuollaista päätöstä voi tehdä avioliitossa noin vain ilman neuvottelua siitä miten asiat tullaan yhdessä hoitamaan. Väkisinkin tulee vaikuttamaan koko perheeseen. Ihminen on kuitenkin lihansyöjä ja sekasyöjä luonnostaan eikä kasvissyöjä. Eläimetkin syövät muita eläimiä. Kasvissyöntiä kuitenkin voi lisätä ja yhdessä miettiä miten te sen teette. Jos joku teidän perheestä ryhtyy täysin vegeksi,niin ehdottomasti ravitsemusterapeutin käynti ja kannattaa miettiä pidättekö esim. kananmunat ja maidon ruokavaliossa. Voi seurata vakavia oireita ja sairauksia jos ravinnonsaanti on liian köyhää ja kaikkea ei saa kasvisruuasta, joten on otettava lisavitamiineja tarvittaessa.
Eihän miehen tarvitse ryhtyä kasvissyöjäksi, vaan suostua syömään myös kasvisruokaa. Sen lisäksi saa syödä lihaa tai kalaa minkä haluaa.
Eikä kasvissyöntiin mitään ravitsemusterapauttia tarvita! Ainoa, mitä vegaaniruokavaliosta ei saa, on B12-vitamiini, mutta jos kasvissyöjä käyttää maitotuotteita tai munia niin saa sitäkin. Mieshän sinne ravitsemusterapeutille pitäisi lähettää, nimittäin kuulemaan että nykyisin ei suositella punaista lihaa kuin enintään puoli kiloa viikossa, ja leikkeleitä ja makkaroita vain harvoin.
Mistä ihmeestä täällä on "päätelty", että mies elättäisi perheen? Eihän Suomessa sellaista tapahdu kuin ani harvoin. Lähes kaikissa perheissä aikuiset elättävät perheen yhdessä.
Sinänsä en käsitä, miksi sen kasvissyönnin pitäisi olla noin fanaattista. Lisäksi minusta on epäeettistä laittaa alaikäisiä lapsia ideologiselle temppuruokavaliolle, vaikka itse olisivat nyt juonessa mukana. Kehittyvä vartalo tarvitsee ihan eri tavalla rakennusaineita kuin aikuisen vartalo.
Terveellisesti voi tietysti aina syödä, kouluruokalassa ja työpaikan lounaalla ottaa kasvisruokaa, ja sitä lihaa painottaa kalan ja kanan suuntaan. Mies vastaavasti painottaa ehkä työpaikkalounaalla nautaa ja sikaa sitten. Kyllä tuosta pitäisi hyvinkin löytää toimiva kompromissi.
Yhdssä syömisellä on suuri symboliarvo. En eristäisi yhtä perheenjäsentä yhteisestä ruoasta, ja aivan kamalaaa jos joka aterialla miestä yritetään käännyttää ja hänen toiveruokiaan haukutaan. Sellaisessa perheessä on jotain pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ateriaan ihan yleensäkin kuuluu sekasyöjälläkin kasvislisäke, en käsitä miten saat tuosta mitään ongelmaa. Kasvissyöjien pöperöiden lisäksi sekasyöjälle tarjotaan se liha-annos, problem solved
Lihan kuuluisi sekasyöjänkin ruokavaliossa olla pelkkä lisäke, jota ei syödä suinkaan joka päivä ja joka aterialla. Kasvikset eri muodoissaan ovat se pääruoka. Vaikka toisinaan söisi lihaa, ei mikään estä syömästä myös vaikka papuja.
Ruoka ku ruoka, ne syö jotka syö. Niin kuin ennenkin.
Ruoka ja ruokailu on niin iso perheen yhteinen asia, että se pitää yhdessä sopia niin, että kaikki saavat itselleen sopivaa ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä kasvissyöjä,mies ja lapset sekasyöjiä. Minä teen useimmiten ruuat joten pääosin syödään kaikki kasvisruokaa. Jos mies tekee,tekee joko kasvisruokaa tai liharuokaa ja lisäksi on joku kasvisvaihto. Onneksi mies ymmärtää,että en ala toisten mieliksi kenenkään kuollutta ruumista syömään.
Ps. Kelle tahansa tekisi hyvää vähentää lihankulutusta, ihmisen elimistölle ei tee hyvää mättää sitä lihaa joka päivä.
Meillä toisinpäin, olen perheen ainoa sekasyöjä, mutta mitään ongelmaa en ole systeemissä huomannut. Perusruoka on kasvisruokaa (lakto-ovovege), jota myös minä kokkaan, ja väitänkin olevani perheen paras kokki sillä saralla. Maistuu myös minulle. Papuruoista pidän, soijarouheen ja nyhkökauran kaltaiset korvikkeet sen sijaan tökkii. Mutta vaikka joku makaronilaatikko niin ei ole iso juttu tehdä muille soijarouheesta ja minulle jauhelihasta ja paistaa samalla kertaa. Joskus ostan esim. silliä tai savukalaa, eikä muut minulle ala asiasta saarnata. Pakastinkin on keksitty, esim. lapaa tai karjalanpaistia voin tehdä itselleni ison annoksen ja pakastaa ja syödä kun liharuokaa tekee mieli.
Lihansyönnistä muuten samaa mieltä, ja on se minultakin tällä systeemillä vähentynyt, mikä on ihan hyvä.
Eli itse olen sitä mieltä että aloittajan miehellä ei ole mitään nurinan aihetta. Kyllä tuossa voidaan kompromissi löytää.
Vierailija kirjoitti:
Olemme sekasyöjiä, mutta silti syömme lihaa vaan kahdesti viikossa. Hyvät kasvisruoat ovat aivan yhtä maukkaita kuin liharuoatkin. Vegaaniruoat ovat sitten haastavampia tehdä.
Olen sekasyöjä, ja muutama ehdoton suosikkiruokani on täysin vegaaninen. Ja lisäksi helppo valmistaa! Enkä todellakaan kaipaa mitään eläinperäistä lisäkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä nimittäisin, sillä akkalaumahan siellä kaakottaa heltat hytisten.
Vittumaisesti minä itse olen nainen, joten tiedän kyllä oikein hyvin mistä puhun.Sille toiselle minulle vastanneelle, joka kehotti minua tulemaan tälle vuosituhannelle:
Tyhjänpäiväinen kuntakalkkunanvirka on minun kustantama.
Pidä se mielessäs humanisti-sosiologi. Minä tuotan rahaa, sinä et. Sinä olet reikä mun taskussa.
Sinulla ei edes olisi sitä työtä ilman minua.Puhe on kuitenkin yhdestä taloudesta, ei yhteiskunnasta, vaikka toisiinsa vertaantuvatkin.
Se, joka maksaa kustannukset, eli tässä tapauksessa ilmiselvästi suurimmalta osin mies, on ajettu kuin nettoveronmaksaja nurkkaan.
Miksi miehen pitäisi tehdä omat ruokansa?
Taitaa kyse olla siitä, kuten joku aiemmin sanoikin, että ei haluta lihan hajua omaan pikkuiseen söpöön kotiin, koska ei se oma "vakaumus" olekaan niin vakaa.
Siinähän se paistaa sen pihvin ja kananmunan samalla kun riipii tuorepinaattia, mikä on vittumaista puuhaa.Kuten sanoin, kannattaa kuunnella sitä kuusta.
Voi nimittäin olla, että jospa ukolla onkin jotain aiempaa hampaankolossa...
Ehdottomasti kannattaa aina herättää nukkuva karhu. Suosittelen lämpimästi!
Herttinen, kyllä jollain alkaa ottaa hermoon.
Kysyt, miksi miehen pitäisi tehdä omat ruokansa. Niin, miksi? Ehkä siksi, että saisi syötävää. Miksi ruuanlaitto kuuluu naisille sinun mielestä? Osaa ne miehetkin kokata.
Miehelläs on sopimus jäniksen kanssa: Mies ei syö jäniksen ruokia, eikä jänes aja miehes autolla!