Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?
Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
Kyllä mulla uteliaisuutta on, on myös rehellisyyttä, rauhallisuutta ja lempeyttä + paljon hyviä ominaisuuksia. Toki negatiivisiakin olen välillä suht kärsimätön.
Syy, miksi en maistele uusia ruokia, johtuu siitä että olen allerginen. Minulla on heinänuha ja yllättäen se ristiin reagoi enemmän ruokien kanssa kuin siitepölyn. En sentään halua tappaa itseäni.
Sushi
Monet merenelävät kuten äyriäiset, simpukat
Mifu
Härkis
Nyhtökaura
Avokadopasta
Intialainen
Nepalilainen
Kiinalainen
Kaupan einesateriat
Vihis
Proteiinipatukat ja muut proteiinituotteet
Hummus tuntuu olevan monelle suurinta herkkua. Sitä en ole itse vielä maistanut. Vaikka pidän itseäni kaikkiruokaisena, ajatus kikhernemössöstä ei houkuta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Hummus tuntuu olevan monelle suurinta herkkua. Sitä en ole itse vielä maistanut. Vaikka pidän itseäni kaikkiruokaisena, ajatus kikhernemössöstä ei houkuta yhtään.
Hummus on taivaallista! Älä ajattele sitä kikhernemössönä, jos se on se ongelma :D Eihän pelkät kikherneet millekään maistu, se juju on niissä mausteissa: ihan kuten kaikissa maailman ruokalajeissa ;) Hummusta ei myöskään yleensä syödä pelkiltään, vaan sitä käytetään dippinä :D
Vierailija kirjoitti:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura puuttuvat minultakin. Plus ne mifut ja sellaiset, etanat, simpukat, ravut, katkarapuja olen tainnut yhden löytää valmispitsasta +pussikeittoa olen syönyt.
En ole myöskään hesellä syönyt, en sushia, en kiinalaista yms., ei ole varaa syödä ulkona, ja vaikka itse tekisi niin enhän mä tiedä ovatko ne sitten maultaan lähelläkään oikeaa kun ei ole vertailukohtaa.
Ns. parempi pihvikin on syömättä, vain kerran olen ostanut ja tehnyt pihvejä jostain 10e/kilo naudanlihasta.
Näitä on varmaan hirveästi, ja olen kuitenkin jo viisikymppinen.
Hirveästi alapeukkuja, tätähän ei tietenkään saa kysyä, mutta minkä vuoksi? Kysehän ei ole ennakkoluuloista tms. vaan rahasta.
Piimää, viiliä, jugurttia ja muita hapanmaitotavaroita en saa alas vaikka kuinka pusertaisin.
Lapsena äiti pakotti syömään viiliä, enkä päässyt uimaan kavereiden kanssa ennenkuin olisin syönyt sitä. En syönyt ja jäin kyyneleitä nieleskellen kotiin viilikupin ääreen, kun kaverit lähtivät uimaan. Siinä jouduin istumaan sen viilikupin ääressä monta tuntia, ja lopulta oksensin ihan tyhjällä mahalla. Äiti ei sittenkään antanut armoa, vaan jouduin olemaan nälissäni koko loppupäivän ja vähän seuraavanakin.
Sen jälkeen en ole pahemmin maitoon ja hapanmaitotuotteisiin koskenut. Ei mene rahka, ei mene jugurtti, ei mikään maitotuote. Pelkkä ajatuskin panee mahan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitään mitä on tehty raa'asta kalasta tai lihasta
KAIKKI liha- ja kalaruoat on tehty raa'asta lihasta tai kalasta.
Vierailija kirjoitti:
Etanoita.. oksettaa ajatuskin.
Eihän porukka yleensä niistä mureista mauttomista etanalihapalloista tykkääkään, mutta niiden lisukkeista eli homejuustosta, valkosipulista ja voista sitäkin enemmän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hummus on taivaallista! Älä ajattele sitä kikhernemössönä, jos se on se ongelma :D Eihän pelkät kikherneet millekään maistu, se juju on niissä mausteissa: ihan kuten kaikissa maailman ruokalajeissa ;) Hummusta ei myöskään yleensä syödä pelkiltään, vaan sitä käytetään dippinä :D
Mulle tulee tänä päivänä hummuksesta mieleen jotain aivan muuta kuin tuo kikherneistä tehty :(
(ennen kuin joku kysyy: niiden Dubain rikkaiden ukkojen kakkaleikit, eli mallit käyvät tienaamassa sellaisilla ällökeikoilla kymppitonnin tai pari)
Olen syönyt kaikkea ankeriaista, sammakonkoivista, etanoista ja nahkiaisista lähtien, mutta härkis ja nyhtökaura eivät vaan innosta.
Nythän muotia on ötököiden kuten heinäsirkkojen syönti, hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää lukea tätä ketjua. Itse ostelen kaupasta uusia juttuja vain maistaakseni niitä kerran, olen niin utelias. Olen hedelmistä maistanut passionit, litsit, persimonit, carambolat, pitaijat, granaattiomenat ym jo 90-luvulla (osa tosin siksi että äitini osti minulle niitä kokeeksi ulkomaanmatkalla). Etanat, tartarpihvit, sushit, mustekalat, hummukset, aiolit jne on ihan tavallista syötävää ravintolassa minulle. Chiasiemenet ja raakakakut ja härkikset olen maistanut koska kaverit ovat niitä syöneet ja olen pyytänyt saada maistaa. Mikään ei ole niin kivaa kuin maistella uusia ruokia, uusia oluita, uusia karkkeja jne.
Minä ihmettelen Laudaturin kirjoittaneena ihmisiä, joilta puuttuu jne.-sanan lopusta piste.
Minä ihmettelen laudaturin kirjoittaneita ihmisiä, jotka kirjoittavat laudaturin isolla alkukirjaimella ja kutsuvat lyhennettä sanaksi ja silti kehtaavat nillittää muiden kirjoittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt hummusta, mutta mielestäni ei ollut mitenkään ihmeellistä. Ehkä on just siinä kun en tiedä miltä sen kuuluisi maistua? Tein myös falafelejä, maistuivat ihan hyvältä. Juu, ja tehtiin kerran avokadopastaa ja jotain mössöjä on tehty, mutta mielestäni ei ole hinnan/vaivan arvoista, kun kypsiä ei viitsi yksi kerrallaan ostaa ja raakaa ei tarvitse niin paljoa, eikä muutenkaan maistu oikein miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etanoita.. oksettaa ajatuskin.
Eihän porukka yleensä niistä mureista mauttomista etanalihapalloista tykkääkään, mutta niiden lisukkeista eli homejuustosta, valkosipulista ja voista sitäkin enemmän :D
Minä syön mielelläni homejuustoa, valkosipulia ja voita. Ilman niitä "mureita mauttomia etanalihapalloja".
Härkikset, nyhtökaurat, mifut sun muut prosessoidut lisäainepommit jätän jatkossakin kaupan hyllyyn. Miksi syödä korviketta, kun voi syödä oikeaa ruokaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään mitä on tehty raa'asta kalasta tai lihasta
KAIKKI liha- ja kalaruoat on tehty raa'asta lihasta tai kalasta.
Siksi en syö liha- tai kalaruokia. t.ei tuo jolle vastasit
Sushi, ravut (siis nämä rapujuhlissa tarjottavat). Kerran oli jo rapu lautasella, mut ei vaan pystyny. Samoin tänään sellasia minimustekaloja, jäi lautasella. Nuo härkis - ja kaurajutut myös maistamatta ehkä siksi, kun syön lihaa. Jotain muitakin jo mainittuja jäänyt väliin .
Kaffepulla kirjoitti:
Härkikset, nyhtökaurat, mifut sun muut prosessoidut lisäainepommit jätän jatkossakin kaupan hyllyyn. Miksi syödä korviketta, kun voi syödä oikeaa ruokaa.
Nyhtökauran ainesosat:
Vesi, **kaura 21 % (kauralese, täysjyväkaurajauho, kauraproteiini)**, herneproteiini 21 %, härkäpapuproteiini 11 %, rypsiöljy, jodioitu suola (0,5%).
Kerropa mikä noista on lisäaine?
Kiiwi