Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?

Vierailija
01.09.2017 |

Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista on pitkä, tässä muutama nopeasti mieleen tuleva:

- kaikki ulkomailta roudatut "superfoodit" ja erikoissiemenet

- sushi

- kiinalainen, thaimaalainen, nepalilainen tms. ruoka

- härkis, mifu

- tofu

- lähes kaikki pähkinät 

- kaikki ns. eksoottiset hedelmät (mango, passion, persimon jne.)

- raakakakku tai muu raakaleivonnainen

- sisäelimet

- äyriäiset ja simpukat

Moniin syynä allergisuus, jonka takia en lähde kokeilemaan sopisiko joku raaka-aine minulle vai johtaako sen syöminen sairaalareissuun. Esimerkiksi pähkinät ja eksoottiset hedelmät juuri tuosta syystä ikuisesti kokeilematta.

Vierailija
62/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampasimpukoita en ole maistanut, muutenkin noille ostereiden ja muiden merietanoiden syönti ei houkuta. Krapuista kyllä  tykkään.

Mitä ovat kraput?

Satiaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta, tattaria, kvinoa, hirssi, hampu-chiasiemeniä, paella, lammasta, pashaa, tattarpihvi, lipeä kala...

Vierailija
64/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, ranskalaiset perunat ym. perunatuotteet. 

Vierailija
65/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi myös täällä. Näyttävät kyllä herkullisilta, joten siinä mielessä haluaisin maistaa, mutta tiedän, että en pidä mausta ja raaka kala on erittäin ällöttävä ja myös pelottava ajatus.

Vierailija
66/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mitä on tehty raa'asta kalasta tai lihasta

Vierailija
67/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää lukea tätä ketjua. Itse ostelen kaupasta uusia juttuja vain maistaakseni niitä kerran, olen niin utelias. Olen hedelmistä maistanut passionit, litsit, persimonit, carambolat, pitaijat, granaattiomenat ym jo 90-luvulla (osa tosin siksi että äitini osti minulle niitä kokeeksi ulkomaanmatkalla). Etanat, tartarpihvit, sushit, mustekalat, hummukset, aiolit jne on ihan tavallista syötävää ravintolassa minulle. Chiasiemenet ja raakakakut ja härkikset olen maistanut koska kaverit ovat niitä syöneet ja olen pyytänyt saada maistaa. Mikään ei ole niin kivaa kuin maistella uusia ruokia, uusia oluita, uusia karkkeja jne.

Vierailija
68/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi myös täällä. Näyttävät kyllä herkullisilta, joten siinä mielessä haluaisin maistaa, mutta tiedän, että en pidä mausta ja raaka kala on erittäin ällöttävä ja myös pelottava ajatus.

Kokeile kasvis-susheja tai niitä, joissa kala on kypsänä. Kaikissa susheissa ei suinkaan ole raakaa kalaa.

Vierailija
69/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttää lukea tätä ketjua. Itse ostelen kaupasta uusia juttuja vain maistaakseni niitä kerran, olen niin utelias. Olen hedelmistä maistanut passionit, litsit, persimonit, carambolat, pitaijat, granaattiomenat ym jo 90-luvulla (osa tosin siksi että äitini osti minulle niitä kokeeksi ulkomaanmatkalla). Etanat, tartarpihvit, sushit, mustekalat, hummukset, aiolit jne on ihan tavallista syötävää ravintolassa minulle. Chiasiemenet ja raakakakut ja härkikset olen maistanut koska kaverit ovat niitä syöneet ja olen pyytänyt saada maistaa. Mikään ei ole niin kivaa kuin maistella uusia ruokia, uusia oluita, uusia karkkeja jne.

Minusta ei ole mitenkään hämmästyttävää. t. moniallergikko

Vierailija
70/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkis (mitä se edes on?!), nyhtökaura, avokado, etanat, sushi ja simpukat (yleensäkin kaikki, mikä on eläessään ollut kylmää ja limaista), proteiinipatukat ja energiajuomat. Lisää varmasti löytyisi, nuo tuli mieleen ensimmäisenä.

Vierailija
71/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinipatukka, työkaveri tarjosi ja pupelsin sitä kohteliaasti kunnes kävin tuuppaamassa loput roskiin. Aivan kamalan makuista.

Energiajuoma, haisee ihan kuselle, en voi kuvitella juovani.

Kebab, Suomessa harvemmin, koska ulkomailla syönyt tosi laadukasta.

Härkis, osaan tehdä itse pavuista hyvää ruokaa alusta lähtien, joten en tarvitse tuollaisia.

Nyhtökaura, en syö viljaa lainkaan.

Vierailija
72/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen kypsentämätön ruoka, esim. sushi ja tartarpihvi. Graavikalakin yököttää. Perinneruuat hapanvelli ja kaurakiisseli ovat myös kokeilematta ja sellaisiksi jäävätkin. Ja monet, monet muut!  

Vierailija
73/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole kuten sinä. Minulla ei ole mitään uusia makuja vastaan ja olenkin syönyt monia tässäkin ketjussa mainittuja ruokia, mutta toisaalta monia taas en. Minä en ainakaan saa syömisestä mitään iloa. Ruoanlaitto on kyllä kivaa, mutta itse syöminen on minulle vain hengissäpysymistä. 

Vierailija
74/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroateriat, kaikki proteiinivalmisteet, energiajuomat jne.

Vierailija
75/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset ja lisäravinteet (mukaanluettuna proteiinipatukat yms)

Vierailija
76/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartarpihvi. Jo kypsennetyn punaisen lihan syöminen on minulla vähän siinä ja siinä, mutta raaka punainen liha tuo assosiaation siitä, että lautasella on periaatteessa ihan samaa kamaa kuin mistä me ihmisetkin koostumme, vain raatona.

Vierailija
77/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikenmaailman "super foodit" on kyllä niin naurettavia. Menkää te gojia ja chiaa imeskelevät METSÄÄN. Se on täynnä TÄYSIN ILMAISTA superruokaa, kuten vaikka mustikoita ja kohtsillään puolukoita.

Ja en aio ikinä suuhuni laittaa ensimmäistäkään chian siementä :D ihan naurettava ruoka.

Vierailija
78/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?

En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.

Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.

T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.

kiinalainen buffet maksaa 9-10 euroa ja monissa niissä saa nykyään maistella sushiakin. Ei voi olla rahasta kiinni.

Vierailija
79/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?

En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.

Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.

T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.

kiinalainen buffet maksaa 9-10 euroa ja monissa niissä saa nykyään maistella sushiakin. Ei voi olla rahasta kiinni.

Älä viitsi, onhan tuo hirveä hinta yhdestä ateriasta kun kotona sillä syö jos kuin kauan. Tosin minä olen joskus haaveillut että raaskisko edes kerran jos satun olemaan jossain jossa näitä paikkoja on, itse kun asun maalla jossa ei todellakaan ole. Ihan siksi että tietäisi mihin tähdätä kun itse tekee.

t. viisikymppinen jolla ei ole varaa syödä ulkona

Vierailija
80/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samosa, mifu

Ovat edelleen listalla