Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?

Vierailija
01.09.2017 |

Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kiinassa joten en edes tiedä mitä kaikkea olen syönyt mutta hyvää oli. Toukkia ainakin syötiin, grillattuna. Kaikkia maailman keittiöitä olen maistanut mitä olen löytänyt.

Vierailija
142/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki teolliset vegekorvikkeet, kuten nyhtökaura ja kumppanit. Kaikki soijatuotteet. Merenelävät poislukien kalat ja katkaravut. Etanat. Mitään hyönteisiäkään tuskin ikinä suostun maistamaan. Etnisissä ravintoloissa en ole käynyt (paitsi kiinalainen), ei ole oikeastaan rahaa ulkona syömiseen. Kotona kyllä kokkailen etnisiä ruokia, esim intialaisia. 

En koe mitään tarvetta syödä jotain teollisia lihankorvikkeita tai muitakaan vastaavia. Olen sekasyöjä mutta pidän kyllä kasvisruuastakin jolloin keksin kyllä muita proteiininlähteitä ravintooni kuin soijatuotteet tai muut teolliset valmisteet. En mielestäni ole mitenkään nirso, olen kokeillut runsaasti erilaisia vihersmoothieita, kasvisruokareseptejä, raakakakkuja, vegaaniruokia ja niin edelleen -kunhan teen ne itse alusta loppuun saakka aidoista ja ihan oikeista raaka-aineista. En vain halua syödä mitään einesruokia tai muitakaan teollisia korvikkeita, joiksi vaikkapa härkiksen, mifun ja kumppanit miellän. Ns. superfoodeja olen kyllä maistanut, koska ne ovat jotain, joka kasvaa luonnossa sellaisenaan ilman että niitä tarvitsee sen enempää prosessoida.

Lisäksi jos jokin ruoka-aine tuntuu mielestäni epämiellyttävältä (kuten vaikka etanat/ankeriaat/sammakot), en koe mitään tarvetta tai uteliaisuutta sen suhteen, että haluaisin tunkea niitä suuhuni. Maailmassa on niin paljon makuja ja ruokia, etten jokatapauksessa elämäni aikana niitä kaikkia edes ehtisi maistamaan. Miksi siis söisin väkisin jotain, joka jo lähtökohtaisesti tuntuu ajatuksena etovalta, kun parempiakin maistamisen kohteita löytyy runsain mitoin? 

Ps. lehtikaaliletut on taivaallisia, mutta tee ne tuoreista aineksista -sille joka kuivatti lehtikaalia lettuja varten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienikeittoa en oo koskaan maistanut, mielikuva tuosta on tekstuurien puolesta niin kamala.

Härkistä ja nyhtökauraa olen maistanut, näitä ei enää tarvi maistaa, hyhhyh. Vegaani olen, mutta kallistun vähemmän prosessoidun ruoan puoleen...

Vierailija
144/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?

Sädekehä sinulle.

Olen allerginen lähes kaikille tuolle

Vierailija
145/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on se cuscus tai joku sellainen ja kvinoa. En osaa niitä edes kirjoittaa :'D Myös kaikki erikoiset kalliit ruuat, hain liha, kaviaarit yms. Jääneet maistamatta.

Vierailija
146/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisiä jotka tuntevat nyhtökaurat ja vihersmoothiet, mutta poroa ja muikkuja ei ole koskaan syötykään ja nämä ihmiset kutsuvat itseään suomalaisiksi. Itselläni on täysi asenneongelma sitä kohtaan, että mediassa hehkutetaan milloin mitäkin granolasotkuja jonain uutena innovaationa aivan kuin pyörä olisi taas keksitty uudelleen.

Sitten tuodaan milloin ketäkin asiantuntijaa haukkumaan suomalainen ruokakulttuuri aivan kuin joku voisi olettaakin, että metsäläisten maassa joka on päässyt kehitysmaa-asemasta jotain 100 vuotta sitten - ja on palaamassa siihen taas - voisi olla mitään karjalanpaisteja ja mämmejä tasokkaampaa ruokakulttuuria. Ja sekin vähä mitä on pitää tietysti lytätä ja sitä pitää hävetä, onhan se makaronilaatikko nyt ihan junttia. Eihän sitä voisi vieraillekaan tarjota. Sitten kun jenkki sotkee makaroniin juustoa on se trendikästä kun jenkki tekee niin. Tai kun italialainen sekoittaa pastaan avokadoa ollaan taas niin trendikkäitä. Heti kun suomalainen tekee saman on se köyhää ja junttia, koska suomalaisen käden kosketus muuttaa ruoan välittömästi joksikin epämääräiseksi mössöksi jota pitää itkien hävetä.

Perinteistä suomalaista kotiruokaa ei edes saa mistään, mutta pitsaa kebabia sushia hampparia saa suunnilleen jokaisesta pikku kirkonkylästä. Sitten taas media hehkuttaa jotain nyhtökauraa ja trendipellet ryntäävät hyödyllisinä idiootteina ostamaan kun kerran käsketään. Kellä on edes varaa niihin kahviloiden viiden euron smoothiehin? Vissiin aika monella kun niitä uusia hedelmäsotkukahviloita näyttää syntyvän kaikkialle.

147/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkiä ja mifu. Mifu tuntuu huijaukselta ja härkis on kallista.

Osaako joku sanoa myydäänkö seitania kaupoissa?

148/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on se cuscus tai joku sellainen ja kvinoa. En osaa niitä edes kirjoittaa :'D Myös kaikki erikoiset kalliit ruuat, hain liha, kaviaarit yms. Jääneet maistamatta.

Kirjoitustyylistä viis, couscous ja kvinoa on mukava vaihtelu lisäkkeeksi esim perunan sijaan tai salaattiin, helpompi tehdäkin. Kokeile!

Vierailija
149/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Stokkalla taisin nähdä, mutta tässä varmuus:

https://www.foodie.fi/entry/biona-luomu-seitan-palat-350g/5032722312876

150/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Stokkalla taisin nähdä, mutta tässä varmuus:

https://www.foodie.fi/entry/biona-luomu-seitan-palat-350g/5032722312876

Yes, ihanaa kiitos :)!!

Vierailija
151/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut väkevän hajuiset juustot on jääneet maistamatta ihan hajusta johtuen.

Vierailija
152/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikolainen ruoka tyyliin burritot, tacot ja muut.

Nyhtöpossut ja muut.

Moni alkoholi ja drinksut, esim. joku "caipiroska" tms

Raakakakut, kuppikakut.

Vierailija
153/153 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyylistä viis, couscous ja kvinoa on mukava vaihtelu lisäkkeeksi esim perunan sijaan tai salaattiin, helpompi tehdäkin. Kokeile!

Couscous on helppo tehdä, mutta eihän se nyt hyvältä maistu. Vaikea saada maistumaan muulta kuin korppujauholta.