Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?
Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Tartarpihvi. Jo kypsennetyn punaisen lihan syöminen on minulla vähän siinä ja siinä, mutta raaka punainen liha tuo assosiaation siitä, että lautasella on periaatteessa ihan samaa kamaa kuin mistä me ihmisetkin koostumme, vain raatona.
Mä taas todella haluaisin maistaa tätä, en vaan ole törmännyt missään. Täytyy ilmeisesti tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
Itse olen kiinnostunut lähes kaikesta, mutten halua testailla ruokia tai makuja.
Paitsi jos kyseessä ovat leivonnaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.
Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.
T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.
kiinalainen buffet maksaa 9-10 euroa ja monissa niissä saa nykyään maistella sushiakin. Ei voi olla rahasta kiinni.
Järkyttävä hinta yhdestä ateriasta. Ei todellakaan ole pienituloisilla varaa tuollaiseen. Jos on pienet tulot, tuolla summalla pitää saada ruuat viikoksi tai ainakin melkein viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.
Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.
T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.
kiinalainen buffet maksaa 9-10 euroa ja monissa niissä saa nykyään maistella sushiakin. Ei voi olla rahasta kiinni.
Noin 300e/kk, jos päivittäin tuolla hinnalla söisi. Se olisi melkein puolet kuukausituloistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää lukea tätä ketjua. Itse ostelen kaupasta uusia juttuja vain maistaakseni niitä kerran, olen niin utelias. Olen hedelmistä maistanut passionit, litsit, persimonit, carambolat, pitaijat, granaattiomenat ym jo 90-luvulla (osa tosin siksi että äitini osti minulle niitä kokeeksi ulkomaanmatkalla). Etanat, tartarpihvit, sushit, mustekalat, hummukset, aiolit jne on ihan tavallista syötävää ravintolassa minulle. Chiasiemenet ja raakakakut ja härkikset olen maistanut koska kaverit ovat niitä syöneet ja olen pyytänyt saada maistaa. Mikään ei ole niin kivaa kuin maistella uusia ruokia, uusia oluita, uusia karkkeja jne.
Minä ihmettelen Laudaturin kirjoittaneena ihmisiä, joilta puuttuu jne.-sanan lopusta piste.
Köyhä täytyy olla Laudatur-rouvan/-herran elämä, kun tuollaista täytyy edes ihmetellä. Et ilmeisesti ole kuullut, että kaikki eivät kirjoita laudaattureita. Ja vaikka kirjoittaisivatkin, saattavat silti unohtaa pisteen jostain merkityksettömästä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää lukea tätä ketjua. Itse ostelen kaupasta uusia juttuja vain maistaakseni niitä kerran, olen niin utelias. Olen hedelmistä maistanut passionit, litsit, persimonit, carambolat, pitaijat, granaattiomenat ym jo 90-luvulla (osa tosin siksi että äitini osti minulle niitä kokeeksi ulkomaanmatkalla). Etanat, tartarpihvit, sushit, mustekalat, hummukset, aiolit jne on ihan tavallista syötävää ravintolassa minulle. Chiasiemenet ja raakakakut ja härkikset olen maistanut koska kaverit ovat niitä syöneet ja olen pyytänyt saada maistaa. Mikään ei ole niin kivaa kuin maistella uusia ruokia, uusia oluita, uusia karkkeja jne.
Minä ihmettelen Laudaturin kirjoittaneena ihmisiä, joilta puuttuu jne.-sanan lopusta piste.
Ja minä ihmettelen, että joku viitsii nillittää noin mitättömästä asiasta. Tämä kun on keskustelupalsta, ei äidinkielenkoe.
Voi hitto teidän kanssa. En tarkottanut, että söisitte päivittäin siellä. Tarkoitin, että voisi syödä edes KERRAN. Luulisi nyt, että 9 euroa pystyisi jokainen säästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, jos asumiskulujen jälkeen käytettäväksi jää vain muutama satanen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.
Minulta puuttuu kaikki samat kuin ap:lla ja lisäksi sushi. Olkoonkin vaikka kuinka muotia.
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto teidän kanssa. En tarkottanut, että söisitte päivittäin siellä. Tarkoitin, että voisi syödä edes KERRAN. Luulisi nyt, että 9 euroa pystyisi jokainen säästämään.
Kun ruokabudjetti on noin 100e/kk, ei todellakaan voi syödä edes yhtä kertaa kympin ateriaa. Harva köyhä edes haluaa käyttää vähät rahansa ravintolaan. Parempaakin käyttöä löytyy.
goji-marjoja, enkä aio. Suomalaiset, mieluiten itseni poimimat, marjat riittää mulle. Samoin mulla nyhtökaura ja härkäpapu. Ei vaan ole tullut maistettua, joskus varmaan. Aina tulee ostettua jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartarpihvi. Jo kypsennetyn punaisen lihan syöminen on minulla vähän siinä ja siinä, mutta raaka punainen liha tuo assosiaation siitä, että lautasella on periaatteessa ihan samaa kamaa kuin mistä me ihmisetkin koostumme, vain raatona.
Mä taas todella haluaisin maistaa tätä, en vaan ole törmännyt missään. Täytyy ilmeisesti tehdä itse.
Suosittelen joskus ottamaan paremmassa ravintolassa maistelumenun, esim Helsingissä Brondan ja Boulevard socialin ovat olleet ihan lyömättömiä. En ollut itse maistanut kampasimpukkaa enkä tartar-pihviä ennen kuin kerran tulivat samana iltana yhdessä menussa. Olipa herkkua!
Hyvä on. Olin väärässä. Tottakai sen 9 euron voi käyttää paremmin. Ehkä minulla vaan on kadonnut suhteellisuuden taju sitten näissä asioissa.
En ole kyllä mitenkään suurituloinen, mutta ok, jos budejtti on vain 100 € kuukaudessa ruokaan niin sitten toki täytyy syödä muuta.
Mitään proteiinivalmisteita tai lisättyä proteiinia sisältäviä elintarvikkeita. Täysin turhia tuotteita, joten en koe tarpeelliseksi maistaa.
Vihersmoothieta en ole maistanut koskaan, periaatteessa voisin kyllä kokeilla mutta se kuulostaa pahalta enkä viitsi itse ruveta tekemään jos joudun pettymään. Jos joku sitä tarjoilisi niin ottaisin mielelläni :). Ostereita en myöskään ole maistanut, ne kiinnostaisi mutta vähän pelottaa. Lipeäkalaa en myöskään ole maistanut, vaikka se ei taida "nykyaikaa" ollakaan. Muuten syön kyllä avoimin mielin kaikkea uutta, paitsi punaista lihaa en syö joten kaikki sellainen jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Etanoita.. oksettaa ajatuskin.
Olen syönyt etanoita kaksi kertaa: Ensimmäisellä kerralla kirvelikastikkeen kera. Kastike ei ollut mielestäni hyvää, mutta menetteli. Etanat, arvelen tuoreet sellaiset, eivät mielestäni maistuneet millekään, mutta olivat sitkeitä. Pureskelin aikani, mutta olivat kuin sitkeitä mauttomia kuminpalasia ja lopuksi vain nielaisin kokonaisina. Toisen kerran söin kotimaisessa ketjuravintolassa valkosipuli-persilja-voisulakastikkeessa. Etanat olivat todella pehmeitä, makua en tuntenut kuin kastikkeen, mikä oli odotettavissa. Kastike oli ihanaa ja etanat pehmeitä, arvelen, että olivat säilyketölkistä.
Ei varmasti kaikilla ole kyse siitä, etteikö rahaa olisi, mutta vaikka olisikin varaa kokeilla kerran 10 euron kiinalais-sushilounasta, niin onko sillä mitään merkitystä? Miksi on niin tärkeää, että kerran kokeilee? Ehkä joku köyhä huomaisikin, että tykkää kauheasti sushista, ja tuntisi sitten katkeruutta, ettei voi syödä sitä useammin. Ehkä joskus onkin parempi, ettei maista ollenkaan.