Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?

Vierailija
01.09.2017 |

Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?

Minusta oudompia ovat ihmiset, jotka haluavat maistaa joka ikistä uutta ruokaa. Eihän täällä yksittäisillä kommentoijilla ole kovin kattavia listoja ollut, ja jos yksi ei ole maistanut sushia ja toinen ei avokadoa ja kolmas taas ei kiinalaista, niin ei sillä perusteella voi päätellä, ettei näitä ihmisiä kiinnosta maistaa MITÄÄN uusia ruokia.

Kokkaan paljon ja kokeilen sellaisia uusia asioita, jotka kiinnostavat minua, en suinkaan jokaista uutta villitystä.

Vierailija
42/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika kokeilunhaluinen ja kaikkiruokainen, mutta jostain syystä en vain kertakaikkiaan voi syödä mereneläviä. Minusta ne haisevatkin niin pahalle. Kaikkea voin tarvittaessa maistaa pienen palan, ja siihen pyrinkin, mutta en vain oikeasti nauti yhdestäkään kalaruuasta. Eri maiden keittiöiden ruokia olen kyllä muuten aika rohkeasti maistellut, sen puitteissa mitä keliakia sallii. Harmittaa muuten välillä todella paljon esim. ulkomailla kun en voi maistella läheskään kaikkea mitä haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu etninen ruoka paitsi täkäläiset versiot kebabista ja kiinalaisesta.

Vierailija
44/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?

En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.

Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.

T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.

Kuule ystäväinen. Mene tänään johonkin isompaan markettiin, ja osta yksi avocado, se maksaa noin euron eli ei ole mahdottoman kallis. Valitse pehmeä eli kypsä. Halkaise se kotona, poista kivi, ja lusikoi sisältö lautaselle / suuhusi. Osta huviksesi myös yksi passionhedelmä (pienehkö ruskea kurttuinen pallo), ja halkaise se kotona ja syö teelusikalla sisältö, yksi sellainen ei taida maksaa kuin 60 senttiä.

Tämän viestin luettuani päätin, etten halua ikinä maistaa avokadoa.

Vierailija
45/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei ole ikinä maistanut avocadoa :0 ? Menköön heti kauppaan ja ostakoon yhden kypsän ja maistakoon.

Saako kaupasta raakaakin avokadoa?

t: ihan oikeasti tietämätön

Siis niitähän ne kaikki pääasiassa on. Nykyäänhän myydään erikseen kypsiä avokadoja, mikä on kyllä aika uskomatonta kun niiden kaikkien tulisi olla kypsiä jo alunperin.

Vierailija
46/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapansilakkaa.

Vierailija
47/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei ole ikinä maistanut avocadoa :0 ? Menköön heti kauppaan ja ostakoon yhden kypsän ja maistakoon.

Siis niitähän ne kaikki pääasiassa on. Nykyäänhän myydään erikseen kypsiä avokadoja, mikä on kyllä aika uskomatonta kun niiden kaikkien tulisi olla kypsiä jo alunperin.

Jos kaikki kaupan avokadot olisivat kypsinä myynnissä, niitä menisi paljon ylikypsiksi jo kaupassa ja hävikkiin.

Vierailija
48/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisten kilohinta on reilu 4 ja esikypsytettyjen reilu 7 euroa s-marketissa. Siinä on kyllä hedelmä helvetistä: ensin se on viikon kivikova, sitten puoli tuntia kypsä (muista olla kotona torstaina klo 14, avokado on valmis) ja sen jälkeen se pilaantuu kuin salama. Puoli kolmelta on auttamatta liian myöhäistä.

Vierailija
49/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien makujen maistaminen on hyväksi aivoille. Uusia hermoratoja syntyy kun makuelämyksiä tapahtuu. Köyhän nyt etenkin kannattaa opetella laittamaan ruokaa, jos haluaa säästää. Jos saa vielä pakastimen jostain, niin voi ostaa halvalla ja valmistaa suurempia eriä joista sitten annoksia pakkaseen.

Vierailija
50/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisten kilohinta on reilu 4 ja esikypsytettyjen reilu 7 euroa s-marketissa. Siinä on kyllä hedelmä helvetistä: ensin se on viikon kivikova, sitten puoli tuntia kypsä (muista olla kotona torstaina klo 14, avokado on valmis) ja sen jälkeen se pilaantuu kuin salama. Puoli kolmelta on auttamatta liian myöhäistä.

Löysin netistä sellaisen vinkin, että voi pikakypsentää laittamalla uuniin. Epätoivoisena kokeilin. Ei todellakaan toimi. Maistui etäisesti elaantuneelta perunalta. Tubettajat kehtaa kyllä hymyillä kikka videoillaan todella surkeiden vinkkejen äärellä ihmisten elämää tuhlaten.

Vierailija
51/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapansilakkaa.

Ei ole tätä päivää. Eikä mitään muutakaan päivää.

Vierailija
52/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampasimpukoita en ole maistanut, muutenkin noille ostereiden ja muiden merietanoiden syönti ei houkuta. Krapuista kyllä  tykkään.

Vierailija
53/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän maistamisen vaivan ja kerron että avocado maistuu kurkulta ja koostumus on juustoinen 🥑

Vierailija
54/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampasimpukoita en ole maistanut, muutenkin noille ostereiden ja muiden merietanoiden syönti ei houkuta. Krapuista kyllä  tykkään.

Mitä ovat kraput?

Vierailija
55/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.

Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.

T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.

Kuule ystäväinen. Mene tänään johonkin isompaan markettiin, ja osta yksi avocado, se maksaa noin euron eli ei ole mahdottoman kallis. Valitse pehmeä eli kypsä. Halkaise se kotona, poista kivi, ja lusikoi sisältö lautaselle / suuhusi. Osta huviksesi myös yksi passionhedelmä (pienehkö ruskea kurttuinen pallo), ja halkaise se kotona ja syö teelusikalla sisältö, yksi sellainen ei taida maksaa kuin 60 senttiä.

Tämän viestin luettuani päätin, etten halua ikinä maistaa avokadoa.

Sama täällä! 😂😂😂

Vierailija
56/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoituja purkitettuja  babymunakoisoja.

Vierailija
57/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut:

-Mutakakkua

-Kasvis lasagnea

-Nyhtis, Härkis, Mifu

-Poroa

-Bataattia

- Pestoa

Vierailija
58/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoaa, nyhtistä, härkistä, soijanakkeja, hiivahiutaleita (tai joku vastaava tullut monissa ohjeissa vastaan)... Syön kyllä enimmäkseen kasvisruokaa, mutta ei ole tullut kokeiltua noita

Vierailija
59/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanut hummeria. 

En pidä ravuista tai simpukoista, joten suhtaudun epäluuloisesti hummeriin.

Vierailija
60/153 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykyrokkaa en ole maistanut, pitävät sitä superfoodina.