Kerro ruokia, joita et ole edes maistanut, vaikka ova tätä päivää?
Olen kaikkiruokainen, kokeilunhaluinenkin ja pääosin meillä syödään itse tehtyä tavallista kotiruokaa.
Lapsuudenkodissani kävi usein illallisvieraita ja matkustelimme paljon, joten melkeinpä mitä vaan olen maistanut, eikä mitään varsinaista järkytystä mistään maistamastani ole eletyn 50 vuoden aikana jäänyt mieleen.
Itselleni putoaa kaikki maksapihveistä äyriäisiin ja etanoista ruispuuroon
En ole jostain syystä kuitenkaan koskaan vielä maistanut seuraavia:
Proteiinipatukka, energiajuoma, kebab, härkis ja nyhtökaura.
Kerro, mitkä makukokemukset sinulta uupuu.
Kommentit (153)
Olen aika kokeilunhaluinen ja kaikkiruokainen, mutta jostain syystä en vain kertakaikkiaan voi syödä mereneläviä. Minusta ne haisevatkin niin pahalle. Kaikkea voin tarvittaessa maistaa pienen palan, ja siihen pyrinkin, mutta en vain oikeasti nauti yhdestäkään kalaruuasta. Eri maiden keittiöiden ruokia olen kyllä muuten aika rohkeasti maistellut, sen puitteissa mitä keliakia sallii. Harmittaa muuten välillä todella paljon esim. ulkomailla kun en voi maistella läheskään kaikkea mitä haluaisin.
Muu etninen ruoka paitsi täkäläiset versiot kebabista ja kiinalaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.
Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.
T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.
Kuule ystäväinen. Mene tänään johonkin isompaan markettiin, ja osta yksi avocado, se maksaa noin euron eli ei ole mahdottoman kallis. Valitse pehmeä eli kypsä. Halkaise se kotona, poista kivi, ja lusikoi sisältö lautaselle / suuhusi. Osta huviksesi myös yksi passionhedelmä (pienehkö ruskea kurttuinen pallo), ja halkaise se kotona ja syö teelusikalla sisältö, yksi sellainen ei taida maksaa kuin 60 senttiä.
Tämän viestin luettuani päätin, etten halua ikinä maistaa avokadoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ei ole ikinä maistanut avocadoa :0 ? Menköön heti kauppaan ja ostakoon yhden kypsän ja maistakoon.
Saako kaupasta raakaakin avokadoa?
t: ihan oikeasti tietämätön
Siis niitähän ne kaikki pääasiassa on. Nykyäänhän myydään erikseen kypsiä avokadoja, mikä on kyllä aika uskomatonta kun niiden kaikkien tulisi olla kypsiä jo alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ei ole ikinä maistanut avocadoa :0 ? Menköön heti kauppaan ja ostakoon yhden kypsän ja maistakoon.
Siis niitähän ne kaikki pääasiassa on. Nykyäänhän myydään erikseen kypsiä avokadoja, mikä on kyllä aika uskomatonta kun niiden kaikkien tulisi olla kypsiä jo alunperin.
Jos kaikki kaupan avokadot olisivat kypsinä myynnissä, niitä menisi paljon ylikypsiksi jo kaupassa ja hävikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisten kilohinta on reilu 4 ja esikypsytettyjen reilu 7 euroa s-marketissa. Siinä on kyllä hedelmä helvetistä: ensin se on viikon kivikova, sitten puoli tuntia kypsä (muista olla kotona torstaina klo 14, avokado on valmis) ja sen jälkeen se pilaantuu kuin salama. Puoli kolmelta on auttamatta liian myöhäistä.
Uusien makujen maistaminen on hyväksi aivoille. Uusia hermoratoja syntyy kun makuelämyksiä tapahtuu. Köyhän nyt etenkin kannattaa opetella laittamaan ruokaa, jos haluaa säästää. Jos saa vielä pakastimen jostain, niin voi ostaa halvalla ja valmistaa suurempia eriä joista sitten annoksia pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisten kilohinta on reilu 4 ja esikypsytettyjen reilu 7 euroa s-marketissa. Siinä on kyllä hedelmä helvetistä: ensin se on viikon kivikova, sitten puoli tuntia kypsä (muista olla kotona torstaina klo 14, avokado on valmis) ja sen jälkeen se pilaantuu kuin salama. Puoli kolmelta on auttamatta liian myöhäistä.
Löysin netistä sellaisen vinkin, että voi pikakypsentää laittamalla uuniin. Epätoivoisena kokeilin. Ei todellakaan toimi. Maistui etäisesti elaantuneelta perunalta. Tubettajat kehtaa kyllä hymyillä kikka videoillaan todella surkeiden vinkkejen äärellä ihmisten elämää tuhlaten.
Vierailija kirjoitti:
Hapansilakkaa.
Ei ole tätä päivää. Eikä mitään muutakaan päivää.
Kampasimpukoita en ole maistanut, muutenkin noille ostereiden ja muiden merietanoiden syönti ei houkuta. Krapuista kyllä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Säästän maistamisen vaivan ja kerron että avocado maistuu kurkulta ja koostumus on juustoinen 🥑
Vierailija kirjoitti:
Kampasimpukoita en ole maistanut, muutenkin noille ostereiden ja muiden merietanoiden syönti ei houkuta. Krapuista kyllä tykkään.
Mitä ovat kraput?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan ällikällä lyöty, kun luen näitä. Kiinnostaisi tietää, minkälaisia ihmiset, joita ei kiinnosta edes maistaa uusia ruokia, ovat persoonallisuudeltaan. Eivät ilmeisesti ainakaan uteliaita?
En voi toki sanoa kuin omasta puolestani, mutta itse olen köyhä, kokkaustaidoton, + ahdistun helposti "uusissa tilanteissa", joten en tykkää käydä ravintoloissa.
Olisin kyllä hyvinkin kokeilunhaluinen, jos joku muu 1) maksaisi ja 2) tekisi ruoan minulle 3) esim. kotona.
T. 25-vuotias, joka ei ole syönyt sushia, kalaa ja katkarapuja kummoisempia mereneläviä, etanoita, kiinalaista/thaimaalaista/nepalilaista/ymv., juuri mitään vegaanista ruokaa, avokadoa, Subwayta... ja lista jatkuu.
Kuule ystäväinen. Mene tänään johonkin isompaan markettiin, ja osta yksi avocado, se maksaa noin euron eli ei ole mahdottoman kallis. Valitse pehmeä eli kypsä. Halkaise se kotona, poista kivi, ja lusikoi sisältö lautaselle / suuhusi. Osta huviksesi myös yksi passionhedelmä (pienehkö ruskea kurttuinen pallo), ja halkaise se kotona ja syö teelusikalla sisältö, yksi sellainen ei taida maksaa kuin 60 senttiä.
Tämän viestin luettuani päätin, etten halua ikinä maistaa avokadoa.
Sama täällä! 😂😂😂
En ole maistanut:
-Mutakakkua
-Kasvis lasagnea
-Nyhtis, Härkis, Mifu
-Poroa
-Bataattia
- Pestoa
Kvinoaa, nyhtistä, härkistä, soijanakkeja, hiivahiutaleita (tai joku vastaava tullut monissa ohjeissa vastaan)... Syön kyllä enimmäkseen kasvisruokaa, mutta ei ole tullut kokeiltua noita
En ole koskaan maistanut hummeria.
En pidä ravuista tai simpukoista, joten suhtaudun epäluuloisesti hummeriin.
Minusta oudompia ovat ihmiset, jotka haluavat maistaa joka ikistä uutta ruokaa. Eihän täällä yksittäisillä kommentoijilla ole kovin kattavia listoja ollut, ja jos yksi ei ole maistanut sushia ja toinen ei avokadoa ja kolmas taas ei kiinalaista, niin ei sillä perusteella voi päätellä, ettei näitä ihmisiä kiinnosta maistaa MITÄÄN uusia ruokia.
Kokkaan paljon ja kokeilen sellaisia uusia asioita, jotka kiinnostavat minua, en suinkaan jokaista uutta villitystä.