Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vähän reilu 5000e bruttona hyvä palkka?

Vierailija
01.09.2017 |

Jotenkin nuorena aina ajattelin, että sitten kun tienaan 5000e/kk, niin huoleni ovat poissa.

Päinvastoin. Nyt kun viimein pääsin "hyvään" palkkaan kiinni, ei säästöön jää mitään. Lapsiin menee niin hirmuisesti rahaa, että on vaikea saada rahat riittämään.

Eronnut kun olen, niin ei ole miehen tuloja eikä elarit paljon tässä pelasta. Kaikki menee mitä tulee.

Miten muut pärjäilevät samalla tulotasolla??? Mistä nipistää? Kämppä on jo halpa, 1100e/kk 4h+k.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on hyvä, mutta perheelliselle yksinhuoltajalle ei riittävä, jos elintaso on korkea ja vaativa ( harrastukset, atkustaminen, vaaa-ajanvietto) Asumiskustannukset ovat isot sinulla. Valitettavasti sinun pitää laskea elintasoasi tulojasi vastaavaksi ennen kuin olet veloissa. Jos lapset jo teini-ikäisiä pohtikaa yhdessä mistä säästää.

Vierailija
2/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on hyvä, mutta perheelliselle yksinhuoltajalle ei riittävä, jos elintaso on korkea ja vaativa ( harrastukset, atkustaminen, vaaa-ajanvietto) Asumiskustannukset ovat isot sinulla. Valitettavasti sinun pitää laskea elintasoasi tulojasi vastaavaksi ennen kuin olet veloissa. Jos lapset jo teini-ikäisiä pohtikaa yhdessä mistä säästää.

Elintasomme ei mielestäni ole korkea ja mistä ihmeestä löytäisin halvemman kämpän Helsingistä, kun tämäkin on jo kaupungin vuokrakämppä???

Teemme ainoastaan yhden ulkomaanmatkan vuodessa ja lasten harrastukset ovat mielestäni edullisimmasta päästä (jalkapallo ja tanssi)

Ruokaan menee kyllä rahaa, mutta emme toisaalta halua millekään einesmoska-linjalle lähteä.

Miten ihmeessä ihmiset saavat rahat riittämään???

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan keskipalkka on 8 000 e/kk nettona.

Vierailija
4/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se palkka sinänsä merkitse vaikka olisi 10000e/kk jos kerta pakollisia menoja on todella paljon.

Vierailija
5/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole minulla. Mutta ei tuo saamani reilu 5000 brutto nykypäivänä varmaan kovin harvinainen enää ole.

Käteen jää se 3000. Ei ollenkaan hauskaa. En ainakaan sellaista puoluetta äänestä, joka meinaa korottaa ansiotuloveroani!

Vierailija
6/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 1 100 €/kk vuokra halpa? 

Vierailija
7/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tietysti selvä ero siinä, tienaako tuon summan perheessä yksi vai kaksi vanhempaa. Jos vain yksi, ja halutaan korkeahkoa elintasoa ja lapsia on useampi, niin eihän se meinaa riittää.

Vierailija
8/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole minulla. Mutta ei tuo saamani reilu 5000 brutto nykypäivänä varmaan kovin harvinainen enää ole.

Käteen jää se 3000. Ei ollenkaan hauskaa. En ainakaan sellaista puoluetta äänestä, joka meinaa korottaa ansiotuloveroani!

3000 netto on Suomessa keskipalkka! Taitaa olla vähän enemmän jo nykyjään. Mediaani on varmaan 3000.

Vierailija
9/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä 4h+k kämpästä on! Halvempaa en löydä mistään, joten ei ole järkeä vaihtaa!

ap

Vierailija
10/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 netto on Suomessa keskipalkka! Taitaa olla vähän enemmän jo nykyjään. Mediaani on varmaan 3000.

3000e.brutto on varmaan mediaani. (Niillä jotka tekevät täyspitkää työviikkoa). Keskipalkka on vähän yli 3000e.

Vierailija
11/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perheasunnosta Helsingissä.

Vierailija
12/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tietysti selvä ero siinä, tienaako tuon summan perheessä yksi vai kaksi vanhempaa. Jos vain yksi, ja halutaan korkeahkoa elintasoa ja lapsia on useampi, niin eihän se meinaa riittää.

Ei meillä mielestäni ole edes "korkeahko" elintaso!

ap

Vierailija
13/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lähellä 3000 euroa on BRUTTO keskipalkka Suomessa!

Vierailija
14/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tuohon lapsilisät päälle + ne elatusmaksut.

Vierailija
15/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintasomme ei mielestäni ole korkea ja mistä ihmeestä löytäisin halvemman kämpän Helsingistä, kun tämäkin on jo kaupungin vuokrakämppä???

Teemme ainoastaan yhden ulkomaanmatkan vuodessa ja lasten harrastukset ovat mielestäni edullisimmasta päästä (jalkapallo ja tanssi)

Ruokaan menee kyllä rahaa, mutta emme toisaalta halua millekään einesmoska-linjalle lähteä.

ap

Mistä lähtien einekset on ollut halvempia kuin itsetehty kotiruoka...?

Vierailija
16/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä lähtien einekset on ollut halvempia kuin itsetehty kotiruoka...?

Valmisruokien kilohinnat ovat naurettavia verrattuna raaka-aineiden hintoihin.

Todellakin ovat halvempia!

Vierailija
17/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun itsellä jää palkasta käteen 1600e ja tuosta menee säästöön 500e joka kuukausi :D

Vierailija
18/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan tuohon lapsilisät päälle + ne elatusmaksut.

No joo, mutta niillä ei paljon juhlita. Kuluja on niin älyttömästi ihan perus elämisestä, että en tiedä mitä tekisin. Asuminen, ruoka, sähkö, autoilu, jne. kaikki on niin kallista, että en tajua mistä nipistää enää. Saan juuri ja juuri säästettyä muutaman tonnin vuotuista matkaamme varten.

Vierailija
19/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aloittajan kanssa siinä mielessä sama tilanne, että olen eronnut, lapsia on kaksi vuoroviikoin ja mullakin samanlaisista bruttotuloista jää se kolme tonnia käteen kuussa. No, elareita en saa, koska meillä on vuoroviikot, ja lapsilisistäkin vain puolet, joten tuloni ovat jonkun verran pienemmät. Emme edes asu pk-seudulla, joten eläminen on jonkun verran halvempaa. Mulla on asuntolainaa, mutta olen mitoittanut lainanlyhennykset siten, että elämiseenkin jää rahaa, eikä tarvitse koko ajan kituuttaa. Silti monena kuukautena ihan kaikki menee, mikä tulee, ja ihan pakollisiin kustannuksiin. Jotkut kuukaudet on parempia, ei ole isoja laskuja, ja saan jopa säästettyä jotain. Ei tässä kuitenkaan todellakaan rikastumaan pääse, vaikka kyllä mäkin ajattelin nuorempana, että 5000 kuussa bruttona olisi jotenkin hyvä palkka. Ja kuten joku totesi, onhan se, mutta usein menojakin alkaa tuossa kohtaa olla enemmän. Eroaminen on myös tosi kallista, sen taloudelliset vaikutukset kestää pitkään, jos ei koko loppuelämän.

Mä en valita, olen monella tavalla itse osani valinnut. Mutta ymmärrän hyvin aloittajan ajatukset.

Vierailija
20/128 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aloittajan kanssa siinä mielessä sama tilanne, että olen eronnut, lapsia on kaksi vuoroviikoin ja mullakin samanlaisista bruttotuloista jää se kolme tonnia käteen kuussa. No, elareita en saa, koska meillä on vuoroviikot, ja lapsilisistäkin vain puolet, joten tuloni ovat jonkun verran pienemmät. Emme edes asu pk-seudulla, joten eläminen on jonkun verran halvempaa. Mulla on asuntolainaa, mutta olen mitoittanut lainanlyhennykset siten, että elämiseenkin jää rahaa, eikä tarvitse koko ajan kituuttaa. Silti monena kuukautena ihan kaikki menee, mikä tulee, ja ihan pakollisiin kustannuksiin. Jotkut kuukaudet on parempia, ei ole isoja laskuja, ja saan jopa säästettyä jotain. Ei tässä kuitenkaan todellakaan rikastumaan pääse, vaikka kyllä mäkin ajattelin nuorempana, että 5000 kuussa bruttona olisi jotenkin hyvä palkka. Ja kuten joku totesi, onhan se, mutta usein menojakin alkaa tuossa kohtaa olla enemmän. Eroaminen on myös tosi kallista, sen taloudelliset vaikutukset kestää pitkään, jos ei koko loppuelämän.

Mä en valita, olen monella tavalla itse osani valinnut. Mutta ymmärrän hyvin aloittajan ajatukset.

Kiitos tästä. Oletko tehnyt/yrittänyt tehdä jotain selkeitä muutoksia kulutuksessa tms? Paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuussa?

ap