Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Jos kumpaniksi ei tullutkaan komeaa / kaunista, älykästä, varakasta, kai siinä jo kiukutella pitää
ruuanlaitosta ja nakella niskojaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Mari tilittää iltalehdessä, että on inhottavaa joutua käymään läpi avioeroprosessi, koska hän ei omasta mielestään ole edes ollut naimisissa.
Niinpä niin. Minä minä minä ja vielä kerran minä..
Tämähän on jo tullut tutuksia aiemmista Marin kommenteista. Kaikki on epäreilua ja aina on muiden syy ja hän on vain syyllistetty viaton uhri. Itse on halunnut naimisiin tv-ohjelmassa, niin miten se eron läpikäyminen on nyt sitten epäreilua? Varmaan ollut curling-vanhempien lapsi, kun mistään ei ole omaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Johanna sillä tuulella että oli tarve vääntää riita ihan mistä vaan. "Ihan sama mitä puet." Ja tuntuu muuten uusineen Markuksen koko vaatekokoelman. Itsellä puolen vuoden suhde takana, enkä ole vieläkään kehdannut puuttua miehen pukeutumiseen
Onhan Markus voinut itse kysyä Johannan mielipidettä asuvalintoihin? Tai ei ole itse shoppailuihmisiä ollenkaan mutta myöntää että vaatekaapin sisältö pitäisi uudistaa, niin tuollainen määrätietoinen Johanna tupsahtanut elämään kuin taivaan lahja.
Minusta olisi kätevää vain jos olisi elämässäni tuollainen tomera emäntä päättämässä muutamia asioita joita en itse jaksa ajatella ja joilla ei minulle ole suuresti väliä.
Sori rönsyilyni, mutta miksi arkkitehtuurista kuuluu olla kiinnostunut? Ei arkkitehtuuri mua mitenkään erityisemmin kutkuttele, olenko moukka? Toki koen esim. vanhoista, historiallisista rakennuksista koostuvan kaupungin tunnelmallisemmaksi ja viihtyisämmäksi kuin 70-luvun elementtilaatikkokaupungin, mutta tämä ei varmaan vielä tee minusta arkkitehtuurista kiinnostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Kivat lakanat Johannalla, mistä mahtaa olla ostetut?
Joo, katsoin kanssa että hauskemmat kuin ne entiset, mutta nyt ei oikein tuotesijoittelu toiminut kun ei selvinnyt, mistä ovat.
Olikohan Markus tuonut pöydälle kukkia?
Vierailija kirjoitti:
Alisa dissaa avioliittoaan kaikissa puheissaan.
Kiusaannuttava tuo kohtaus, jossa kaverin häissä vertaa niitä omiinsa, ja Esan pitää jotakin koettaa selittää vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Maria harmittaa eniten, ”ettei Petri ollut sellainen ihminen kuin Mari olisi halunnut”.
No daa. Eihän kukaan voi koskaan olla täysin sellainen? Ehkä Mari oli katsellut valintavaiheessa ehdokasmiesten kuvia ja siellä oli sitten joku ihannemies jonka hän luuli saavansa.
Ja pettyi alttarilla karvaasti kun mies ei ollutkaan se, jolle antoi täyden kympin?
Minusta Mari ei vielä hääjaksossa vaikuttanut pettyneeltä. Pettyi sitten myöhemmin Petrin jäykkään elämäntapaan ja konservatiiviseen aatemaailmaan. Olisi halunnut miehekseen rennomman hipsterin.
Ei tietenkään kukaan koskaan ole täysin sellainen kuin itse haluaisi, mutta Marin tapauksessa ymmärrän, että eroa ihannemieheen oli ihan liikaa.
Johanna ja Markus ovat molemmat fiksuja ja heillä paljon yhteistä.
Johanna naisellinen , ei todellakaan liikaa painoa, ja kaunis.
Markus miehekäs. Kaikki mahdollisuudet onnistumiseen,
jos vain Johanna lopettaa dominoivuutensa.
Vierailija kirjoitti:
En aikaisemmin uskonut että liikunta oli se asia mikä rikkoi Petrin ja Marin liiton. Mutta nyt kun on katsonut näitä jaksoja niin en usko että Mari harrastaa mitään liikuntaa. Hän pitää enemmän ravintolailloista jne.
Voisin kuvitella, että Petri on myös ruvennut motkottamaan Marille alkoholin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa jäädä kaveriasteelle Aliisan ja Esan touhu. Yhdessä kyllä touhutaan mutta läheisyyttä ei juurikaan. Taisi olla seuraavan jakson yksi aihe, että Aliisa ei pidä halailusta tms. Voi olla, että Esa ei enää edes uskalla yrittää.
Ehkä ihmiset on näin erilaisia, mutta tuntuu todella kummalliselta sanoa ettei tykkää halailla tuoreelle aviomiehelleen, olettaen siis että Aliisa on ihastunut Esaan.
Kameroiden paikallaolokin voi vaikuttaa.
Ei silti, kyllä Aliisasta saa vähän sellaisen kuvan, että Esa menettelee kaverina mutta ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Esa tulee vielä saamaan onnellisen avioliiton luonteensa vuoksi, ja hänestä tulee luultavasti ihana kannustava isä lapsilleen. Tsemppiä molemmille!
Tuo kannustavuus on muuten tosiaan ihana piirre Esassa. Moneen kertaan on kehunut Aliisan tekemisiä, nyt vaikka siinä kun yhdessä takoivat. Tuolla tavoin kun minutkin olisi lapsena otettu kaikkeen mukaan :(. Esa on kyllä selvästi isämateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Mari sitten hyväksyy epänormaalin Petrin omana itsenään? Nähdäkseni aika heikosti.
Niin?
Maria haluaakin miehen, jonka hän hyväksyy. Ei sellaista, jota ei pysty hyväksymään. Toivoo tietysti, että löytäisi miehen, jonka kanssa hyväksyminen on puolin ja toisin vaivattomampaa.
Niin siis onko Marilla joku suurempi oikeus saada hyväksyntää mieheltä, jota ei itsekään ole valmis hyväksymään?
Et viitsis trollata. Maria tuskin kiinnostaa pennin vertaa hänen mielestään epäkiinnostavan miehen hyväksyntä.
Onko Mari valmis hyväksymään miehen omana itsenään, koska vaatii, että miehen on hyväksyttävä hänet omana itsenään.
Esimerkiksi Mari varmaankin hyväksyisi homomiehen seksuaalisuuden sinällään, mutta ei omaksi aviomiehekseen toivoisi tätä, eikä myöskään voisi kokea olevansa omana itsenään tälle miehelle oikea kumppani. Jotkut asiat vaan ovat niitä kynnyskysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna on raskas tyyppi
Kyllä. Kaikki näemme, että Johanna on lievästi ylipainoinen. Mutta myös aika ihana.
Johanna haluaa tosissaan, kyllä. Mutta hänen parisuhdetaitonsa ovat onnettomat. Kuinka moni teistä naisista haluaisi asua Johannan kanssa? Varmasti jokainen tavara laitetaan juuri tietylle paikalle, asiat puidaan juuri silloin ja niin kauan kuin hän haluaa jne.
Minä. Mutta olenkin lehmänhermoinen. Lisäksi olen päättämätön, joten minulle yleensä sopii hyvin, että toinen päättää. Rannan riitelykohtauksessa olisin käyttäytynyt hieman toisin kuin Markus (tällä en tarkoita että riita oli Markuksen vika).
En sanoisi että Johannan parisuhdetaidot ovat ihan olemattomat. Arvostan hänen analyyttisyyttään ja sitä että ainakin ymmärtää ettei aina toimi fiksusti. Se on jo hyvä pohja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut kauheat marinat, että miksi Esa on jakuvasti Aliisan luona, miksei Aliisa asu enemmän Esalla. Mutta kukaan ei jostain syystä valita siitä, että Johanna ei ole asunut lainkaan Markuksen luona.
Johannalla on duuni Turussa, ja jos ei nyt juuri ole lomaa niin tulisi Porvoosta aika toivottoman pitkät työmatkat.
Olisi silti mielenkiintoista nähdä jossakin jaksossa vielä sekin, kun Johanna käy kauhistumassa Markuksen poikamiesboksia lenkkitossukokoelmineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Mari sitten hyväksyy epänormaalin Petrin omana itsenään? Nähdäkseni aika heikosti.
Niin?
Maria haluaakin miehen, jonka hän hyväksyy. Ei sellaista, jota ei pysty hyväksymään. Toivoo tietysti, että löytäisi miehen, jonka kanssa hyväksyminen on puolin ja toisin vaivattomampaa.
Niin siis onko Marilla joku suurempi oikeus saada hyväksyntää mieheltä, jota ei itsekään ole valmis hyväksymään?
Et viitsis trollata. Maria tuskin kiinnostaa pennin vertaa hänen mielestään epäkiinnostavan miehen hyväksyntä.
Onko Mari valmis hyväksymään miehen omana itsenään, koska vaatii, että miehen on hyväksyttävä hänet omana itsenään.
Tästä on kyse, vastavuoroisuudesta.
Miksei olisi valmis hyväksymään? Se ettei kestänyt Petriä , ei tarkoita sitä ettei pysty hyväksymään sopivan miehen ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Mari varmaankin hyväksyisi homomiehen seksuaalisuuden sinällään, mutta ei omaksi aviomiehekseen toivoisi tätä, eikä myöskään voisi kokea olevansa omana itsenään tälle miehelle oikea kumppani. Jotkut asiat vaan ovat niitä kynnyskysymyksiä.
Lainaus meni hutiin tuossa edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa tulee vielä saamaan onnellisen avioliiton luonteensa vuoksi, ja hänestä tulee luultavasti ihana kannustava isä lapsilleen. Tsemppiä molemmille!
Tuo kannustavuus on muuten tosiaan ihana piirre Esassa. Moneen kertaan on kehunut Aliisan tekemisiä, nyt vaikka siinä kun yhdessä takoivat. Tuolla tavoin kun minutkin olisi lapsena otettu kaikkeen mukaan :(. Esa on kyllä selvästi isämateriaalia.
Hänhän puhuu Aliisallekin kuin lapselle. Tietysti on kiva kun annetaan ymmärtää, että hommat sujuvat, mutta aikuiselle ihmiselle olisi parempi puhua kuin aikuiselle. Aliisa ja Mari molemmat olivat kiusaantuneita sellaisesta "hyvä hyvä, osasit" -tyylisestä kehumisesta. Petri taisi ihailla salaatinpesutaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aikaisemmin uskonut että liikunta oli se asia mikä rikkoi Petrin ja Marin liiton. Mutta nyt kun on katsonut näitä jaksoja niin en usko että Mari harrastaa mitään liikuntaa. Hän pitää enemmän ravintolailloista jne.
Voisin kuvitella, että Petri on myös ruvennut motkottamaan Marille alkoholin käytöstä.
Joo ja Mari on siitä loukkaantunut niin pahasti, ettei pysty olemaan edes samassa tilassa Petrin kanssa. Selittäisi kyllä sen pottuilun määrän, että on verisesti loukkaantunut jostain. Case closed.
Aliisalla IG:ssa kuva tekstillä ”tyttöjen ilta”, jossa sarjan tyttötrio eli hän, Mari ja Johanna.
Kuten joku jo sanoikin, kuulosti aika käsikirjoitetulta tuo riitely. Tuotantotiimi käskenyt että koettakaas nyt kävellessänne riidellä siihen tapaan kuin te normaalisti riitelette niin me kuvataan se purkkiin.
P.S. Johanna ostanut, jotta kukaan ei veisi Markusta häneltä!