Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
6961/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kertoa miksi Esa sanoi esittäneensä tyhmempää kuin on? Mikä ihme juttu se oli?

Joillakin naisillahan on tapana tehdä tätä miesten seurassa. Naisilla se kai liittyy siihen, että saavat huomiota (apua) kiinnostavaksi kokemaltaan mieheltä ja saavat näin miehen tuntemaan olonsa fiksuksi, sankarilliseksi ja halukkaaksi suojella ja auttaa naista --> tämä voi johtaa ihastumiseen. Mutta miksi joku mies tekeytyisi naisen edessä tyhmäksi? Haluaa kohottaa epävarman naisen itsetuntoa vai mitä ihmettä?

EI ole halunnut päteä? En tiedä, huono strategia, koska naiset kyllä ihailevat älykästä miestä eivätkä tyhmää. 

Vierailija
6962/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotin vaan suu auki Dunderia kun se selitti Marille, että hänen olisi pitänyt inspiroitua liikunnasta ja terveellisemmästä ruuasta :DD Mä olisin purskahtanut itkuun, jos mulle ois terapeutti sanonut, että en kelpaa omana itsenäni :D

Mari itsehän oli halunnut liikkua enemmän. Hän oli mukamas halunnut muuttua mutta sitten ei halunnutkaan ja petti tuotannon.

No ei varmaan halunnut muuttua fanaatikoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6963/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Dunderin kanssa samaa mieltä siitä, että avarakatseisuutta voi puolin ja toisin oppia. Miksei sitä gay-vitsiäkin voinut aikanaan käsitellä kuin aikuiset (eli Mari todeta että tuo oli minusta loukkaavasti sanottu, oletko todella tuota mieltä?) ja keskustella siitä. Toki paljon helpompaa on leimata vastapuoli juntiksi ja pyöritellä silmiä. Se siitä sivistyneisyydestä.

No, jotta ei menisi ihan jeesusteluksi.niin omalta osaltani löysin Esan ja Alisan ongelmista yhtymäkohtia omaan avioliittooni ja ei kyllä tunnu hyvältä se. Siis se tapa negistellä ja lukkiutua, kun kesken pikkulapsiperhe-elämän alkaakin kyseenalaistaa omia tunteitaan toista kohtaan. Sitten toinen yrittää miellyttää ja itse vaan ahdistuu lisää ja tulee paineita. Olenkohan lapsellinen ja mulkku naiseksi vai mitäköhän tässä pitäisi ajatella. 😬

Vierailija
6964/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas tota Dunderia... "Mä toivoin että Mari olisi ihaillut sitä kun Petri pitää niin hyvää huolta itsestään". En pidä Marista, mutta aika pahasti sanottu häntä kohtaan :D

Musta taas hyvin sanottu. On selvää, et Mari toivoi liikunnallista miestä ja oli Petrin ulkonäöstä ihan liekeissä häissäkin! Sen sijaan tuosta liikunnallisuudesta (joka on selvästi Petrille tärkeä osa elämää) Mari on vaan jäkättänyt. Mitään hyvää ei ole siitä sanonut. Jos olis edes joskus antanut ymmärtää et ihailee toisen jaksamista ja sinnikkyyttä ja tavoitteellisuutta, niin se olis välittänyt Petrillekin kivan viestin

Vierailija
6965/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata kuinka paljon Maria täällä parjataan. Itse olen alusta asti ajatellut, etten kestäisi tuota Petriä ollenkaan. Ja omalta kohdaltani voin kyllä sanoa että suvaitsemsttomuus on ehdottomasti asia jota en kestäisi. Siinä on kyse kuitenkin niin suuresta asiasta, käytännössä koko arvomaailman pohjasta. Noiden kohdalla on kyllä paritus mennyt vain totaalisesti pieleen. Parempaa onnea molemmille tulevaan!

Eli pitää suvaita sitä, mitä itse ajattelee suvaitsevaisuudesta ehdottomasti, mutta suvaitsevaksi itseään kutsuvalla ihmisellä ei ole syytä olla avarakatseinen? Miksi jotenkin oletetaan, että jonkun heiton perusteella toinen on täysi tomppeli ja suvaitsematon eikä ikinä voisi oppia paremmille tavoille? Miksi suvaitsevaksi itseään kutsuvat ovat yleensä kovin sokeita omille ennakkoluuloilleen ja asenteilleen eri tavoin ajattelevia kohtaan?

Joku minua viisaampi sanoi joskus jossain, että suvaitsemattomuuden hyväksyminen ei ole suvaitsevaisuutta. Se on välinpitämättömyyttä.

Tuosta tuli aika vahvasti olo, että Mari pitää Petriä suvaitsemattomana. Se tuli usean kerran esille. Eikä Marin vaan asiantuntijan toimesta. Kuten myös se, että Petri on tuon syytöksenä ottanut. Oletan siis että kyse ei ole ollut vain yhdestä heitosta.

Itse ainakin yritän myös kehittää itseäni ja tulkita mahdollisia ennakkoluulojani, joita tottakai kaikilla on. Mutta ei, en yritä hyväksyä vaikkapa rasisteja.

Vierailija
6966/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas tota Dunderia... "Mä toivoin että Mari olisi ihaillut sitä kun Petri pitää niin hyvää huolta itsestään". En pidä Marista, mutta aika pahasti sanottu häntä kohtaan :D

Edelleenkään en ymmärrä, mitä pahaa siinä on jos Dunderi toivoi Marin ihailevan ja arvostavan Petrin liikunnallisuutta ja sitä myötä hyvää lihaskuntoa ym. Mun mies on liikunnallinen ja hyväkroppainen ja hänellä on selkärankaa pysyä treeniohjelmassaan ja terveellisessä ruoassa. Minä ihailen miestäni, että jaksaa pitää kiinni tästä eikä luista, kuten mulle aina välillä käy. Itse olen juuri pilatesta-sillointällöin -tyyppi. Pidän myös mieheni kropasta kun se on niin hyvässä kunnossa. Onko siinä sitten jotain pahaa? Mä en tajua...

Vierailija
6967/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Dunderin kanssa samaa mieltä siitä, että avarakatseisuutta voi puolin ja toisin oppia. Miksei sitä gay-vitsiäkin voinut aikanaan käsitellä kuin aikuiset (eli Mari todeta että tuo oli minusta loukkaavasti sanottu, oletko todella tuota mieltä?) ja keskustella siitä. Toki paljon helpompaa on leimata vastapuoli juntiksi ja pyöritellä silmiä. Se siitä sivistyneisyydestä.

No, jotta ei menisi ihan jeesusteluksi.niin omalta osaltani löysin Esan ja Alisan ongelmista yhtymäkohtia omaan avioliittooni ja ei kyllä tunnu hyvältä se. Siis se tapa negistellä ja lukkiutua, kun kesken pikkulapsiperhe-elämän alkaakin kyseenalaistaa omia tunteitaan toista kohtaan. Sitten toinen yrittää miellyttää ja itse vaan ahdistuu lisää ja tulee paineita. Olenkohan lapsellinen ja mulkku naiseksi vai mitäköhän tässä pitäisi ajatella. 😬

Etkö suvaitse uskovaisia? Ei tarvitse selittää.

Vierailija
6968/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Mari vei Petrille suklaata?? Ei ole todellista! Ei tarvitse miettiä, miksi Mari ei ole löytänyt miestä.

Vierailija
6969/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmettä Mari tulkitsee. Ajateltiin Marin inspiroituvan Petrin liikunnallisuudesta niin Mari kokee sen syyllistämisenä. Vähän aikaa sitten Mari kertoi ettei oikein tunne Petriä ollenkaan. Nyt kertoi miten alusta lähtien tajunnut, että ovat erilaisia.

Onhan se vähän syytös tai vähintäänkin vaatimus. Toivotaan, että Mari muuttuu liikunnalliseksi, mutta Petrin ei tarvitse muuttua sohvaperunaksi tai valvoa tai olla syömättä rahkaa. 

Koska Mari ITSE sanoi että tavoittelee tällaista muutosta. Marin tavoite oli olla liikunnallisempi, Petrin ei ollut muuttua sohvaperunaksi. Kunpa ne haastattelut julkistettais. Nähtäis kuka sanoi mitäkin.

Vierailija
6970/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Dunderi kätteli Petriä niin tuttavallisesti, kun taas Maria ei niin ystävällisesti? Hänellä on ennakko-odotus Petristä, että Petri on unelmakumppani?

Dunderi on rakastunut Petriin, senhän näki jo ensimmäisestä jaksosta. Kunnon suomalainen mies.

Miten tuo ei ammattilaisena osaa käsitellä omaa transferenssiaan ollenkaan? 

Viimeksi oli Milla niin ihana että on pakko ottaa ohjelmaan mukaan (saattoi kyllä enemmän olla Jasonin ihastus). Onneksi hänelle sentään löytyi jotenkin kelvollinen match, vaikka vaikealta alku näyttikin.

Vierailija
6971/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata kuinka paljon Maria täällä parjataan. Itse olen alusta asti ajatellut, etten kestäisi tuota Petriä ollenkaan. Ja omalta kohdaltani voin kyllä sanoa että suvaitsemsttomuus on ehdottomasti asia jota en kestäisi. Siinä on kyse kuitenkin niin suuresta asiasta, käytännössä koko arvomaailman pohjasta. Noiden kohdalla on kyllä paritus mennyt vain totaalisesti pieleen. Parempaa onnea molemmille tulevaan!

Millähän tavalla Mari on itse suvaitsevainen? Itse en ole nähnyt siitä merkkiäkään.

M32

Vierailija
6972/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli heti huomannut miten Aliisa oikeesti ajattelee ja tuntee ja miten pettynyt on ollut. Mutta Esa on ollut kuin ei huomaisikaan, ja päättänyt sitä kautta yrittää omalta osaltaan suhteelle silti mahdollisuuden. On vaan naureskellut kiukutteluille ja jatkanut eteenpäin vaikka sisällään on heti huomannut toisen pettymyksen itseään kohtaan. Ts.tietoisesti yrittänyt ignoorata ja voittaa tuon alun pettymysekn; olla ymmärtävä vaikka oikeasti normitilanteessa ei moista kestäisi. Lopulta on väsynyt hyvällä ohittelemaan asiaa ja antanut oikeita ajatuksiaan kehiin.

Vierailija
6973/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petrillähän on kiva kämppä! Tai ainakin kivempi kuin Marin... Mari tuo Petrille suklaata, vaikka Petri ei sitä syö tai ei ilmeisesti herkuttele ollenkaan. Okei, on Petriltä taas aika neuroottista, mutta miksi Mari ei voinut tuoda jotain, mikä olisi oikeasti maistunut?

Siis rahkaa 😂 ?

Itse olisin voinut viedä jotain heraproteiinia tms. En ehkä maitorahkaa kumminkaan. Ja siihen hauska kortti. Mut joo, kertoo kyllä Marista kaiken olennaisen ettei tuon vertaa osaa ajatella mistä toinen voisi tykätä, vaan vie jotain ja vielä sanoo ääneen että näitä toin vaikket syö.

Vierailija
6974/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmettä Mari tulkitsee. Ajateltiin Marin inspiroituvan Petrin liikunnallisuudesta niin Mari kokee sen syyllistämisenä. Vähän aikaa sitten Mari kertoi ettei oikein tunne Petriä ollenkaan. Nyt kertoi miten alusta lähtien tajunnut, että ovat erilaisia.

Onhan se vähän syytös tai vähintäänkin vaatimus. Toivotaan, että Mari muuttuu liikunnalliseksi, mutta Petrin ei tarvitse muuttua sohvaperunaksi tai valvoa tai olla syömättä rahkaa. 

Koska Mari ITSE sanoi että tavoittelee tällaista muutosta. Marin tavoite oli olla liikunnallisempi, Petrin ei ollut muuttua sohvaperunaksi. Kunpa ne haastattelut julkistettais. Nähtäis kuka sanoi mitäkin.

Liikunnalisempi ei ole vastine tuolle Petrin jutulle. Lisäksi ei vaikuta siltä, että Petri olisi halunnut treenata yhdessä Marin kanssa, koska ovat eri tasolla. 

Vierailija
6975/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl Kallio on makee reservaatti. Kun landepaukku muuttaa Kallioon, nii se on niin stadiaist nii stadilaist.

Vierailija
6976/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari oli liian tiukkapipo. Oliko ollenkaan huumoria? Petri sen sijaan vaikutti että huumoria löytyy. Esasta en tykkää ollenkaan, murre on jo sellainen että ei ei. Markus ei kans sytytä. 

Vierailija
6977/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero! Mikä helpotus kaikille. Kyllä Petri hyvän sporttimimmin löytää. Mari tuskin ketään edes haluaa - vanhapiika-ainesta 😂

Kyllä Petrille on vaikeampaa löytää naista kuin Marille miestä. Itsekin aikoinaan netissä tapasin tuollaisen petrin. Meistä tuli kaverit mutta ei todellakaan rakastavaisia. Kaveruuskin kuoli sitten aika nopeasti, kun toisen aikatauluun ei mahtunut muuta kuin juoksua, pyöräilyä ja kuntosalia.

Meinaatko ettei tuollaisia naisia muka ole olemassa? :D Kyllä on! Av-mamman vaikea kuvitella, ymmärrän.

Petrille tsemppiä, voin kuvitella millainen aktiivinen perhe vielä tulee joskus :)

Vierailija
6978/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf Aliisa? Myöntää itsekin, että ongelma on siinä, ettei kykene ihastumaan Esaan, mutta nyt yrittää vierittää kaiken syyn Esan niskoille. "Yhyy en pysty antamaan anteeksi Esan kommentteja vaikka itse olen epävarmuuden aiheuttanut yhyy". Itsekästä.

Perinteiseen palstan tapaan täällä nostetaan taas joku tikun nokkaan täysin kohtuuttoman yksipuolisen riepottelun kohteeksi.

Itse nelikymppisenä ihmisenä näen Aliisassa herkän, hieman naivisti ja vähän turhan kuolemanvakavastikin tähän kokeiluun lähteneen naisen. Naivius on näkynyt korkeissa odotuksissa, ja toisaalta suuressa epävarmuudessa ja syyllisyydentunnossa sen suhteen, sortuuko tietoiseen itsepetokseen, mikäli koettaa pakottaa tunteitaan, ja toisaalta onko vilpillistä ja julmaa antaa Esalle toivoa siitä, että suhteella olisi tulevaisuutta,  kun ei sitä itsekään tiedä.

Tästä näkökulmasta Aliisan sinänsä pysäyttävä avautuminen siitä, ettei häiden tunnekuohussa kokenut Esaa miehekseen,  ja myöhempi itku siitä, ettei saa annetuksi anteeksi Esan sanomisia,  johtuu itsekkyyden sijaan ankaruudesta itseään kohtaan. Aliisa olisi todennäköisesti halunnut voida sanoa rakastavansa, ja olisi halunnut voida antaa  anteeksi, mutta on pettynyt itseensä siinä, että se ei olekaan niin helppoa, vaan negatiiviset tunteet jäävät pyörimään mieleen. 

Olen myös itse aikanani ollut naiivi stressaaja, joka on joskus onnistunut hieman vastaavien tunnustusten kautta pahoittamaan mieliä. Vasta elämänkokemus ja suhteellisuudentajun lisääntyminen on opettanut, että sinänä vilpittömistä epäilyksistä voi joskus muitten säästämiseksi vaieta, ensivaikutelmat ovat usein vääristyneitä, eikä kaikkeen ole välttämätöntä heti muodostaa järkkymätöntä kantaa. Näkökulmille kannattaa antaa aikaa ja tilaa kehittyä.

Toivon kaikkea hyvää Esalle ja Aliisalle, ja kohtuullisuutta kaikille arvostelijoille.

Vierailija
6979/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde tälle? Moneen kertaan jo kysytty.

Vierailija
6980/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut näin sanovani, mutta haluan Maaret Kallion takaisin.

Ketju on lukittu.