Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
6981/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petrille joku yhtä neuroottinen salimimmi ja Marille pukumies, joka kohtelee ku prinsessaa.

Jasonin kaltainen höpönassu olisi voinut sopia Marille. 

Marille ei kyllä sovi mikään höpönassu kun on itse niin kuin seipään niellyt ja täysin huumorintajuton

Vierailija
6982/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EA-fani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas tota Dunderia... "Mä toivoin että Mari olisi ihaillut sitä kun Petri pitää niin hyvää huolta itsestään". En pidä Marista, mutta aika pahasti sanottu häntä kohtaan :D

Edelleenkään en ymmärrä, mitä pahaa siinä on jos Dunderi toivoi Marin ihailevan ja arvostavan Petrin liikunnallisuutta ja sitä myötä hyvää lihaskuntoa ym. Mun mies on liikunnallinen ja hyväkroppainen ja hänellä on selkärankaa pysyä treeniohjelmassaan ja terveellisessä ruoassa. Minä ihailen miestäni, että jaksaa pitää kiinni tästä eikä luista, kuten mulle aina välillä käy. Itse olen juuri pilatesta-sillointällöin -tyyppi. Pidän myös mieheni kropasta kun se on niin hyvässä kunnossa. Onko siinä sitten jotain pahaa? Mä en tajua...

Ei tietenkään, mutta puhuin tavasta, jolla Dunderi asiat esitti. Tuli ainakin itselle sellainen fiilis, että Marin elämäntyyliä syyllistettiin jotenkin epätavoiteltavaksi, ja että Mari olisi se, jonka pitäisi muuttua, jotta suhde onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6983/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Dunderin kanssa samaa mieltä siitä, että avarakatseisuutta voi puolin ja toisin oppia. Miksei sitä gay-vitsiäkin voinut aikanaan käsitellä kuin aikuiset (eli Mari todeta että tuo oli minusta loukkaavasti sanottu, oletko todella tuota mieltä?) ja keskustella siitä. Toki paljon helpompaa on leimata vastapuoli juntiksi ja pyöritellä silmiä. Se siitä sivistyneisyydestä.

No, jotta ei menisi ihan jeesusteluksi.niin omalta osaltani löysin Esan ja Alisan ongelmista yhtymäkohtia omaan avioliittooni ja ei kyllä tunnu hyvältä se. Siis se tapa negistellä ja lukkiutua, kun kesken pikkulapsiperhe-elämän alkaakin kyseenalaistaa omia tunteitaan toista kohtaan. Sitten toinen yrittää miellyttää ja itse vaan ahdistuu lisää ja tulee paineita. Olenkohan lapsellinen ja mulkku naiseksi vai mitäköhän tässä pitäisi ajatella. 😬

Etkö suvaitse uskovaisia? Ei tarvitse selittää.

Pahoittelut ilmaisusta "jeesustelu"! Mielestäni en kirjoittanut mitään suvaitsevaisuudesta sinänsä, vaan siitä miten voisi reagoida kun huomaa näkemyseron keskustelukumppanin kanssa. Tämän varmaan ymmärsitkin, mutta selitinpä silti.

Vierailija
6984/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa patoaa harmit sisäänsä. Esa alkuun näyttelee tyhmää, eikä ole oma itsensä. Ja jonkun mielestä Esa on täydellinen. No Huh Huh.

Vierailija
6985/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä niiiin haluaisin nähdä Sohvaperunoiden analysoivan tällä/ensi viikolla tätä Maripetri-tapausta!

Vierailija
6986/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö vielä nykyaikana naisen sopeutua tuollaiseen täysin outoon robottina elävään mieheen. Tarkoitan sitä , että Dunder jotain yritti seltitää, että Marikin voisi elää ja syödä protskujauheita kuten   Petri.   Miksei Mari sanonut suoraan, ettei yksiössä voi toinen valmistaua yöpuulle heti Pikkukakkosen jälkeen.  Eikä aamulla voi herättää puolisoa jo klo. 4,30.  Normaali  syö oikeata ruokaa eikä mitään tajuttomille teho-osaston potilaille tarkoitettua  proteiinijauhetta ja rahkaa. Ihan oikein, että heitti tuon Petrin pellolle. Palvokoon ruumistaan ja polkupyöräänsä  jossain muualla. On se kumma, että pitäisi naisen  soveltua tuhon ilottomaan elämään.  Onneksi naiset ovat meillä itsenäisiä, eikä kuuntele  1800-lukua elävää muinais-Dunderia.  Jäi muuten outo tunne , että se terapeutti tunsi ennestään tuon Petrin.  Näkikä hän Petrissä jotain mitä me naiset  emme näe. ??. Eläköön itsenäiset menestyneet naiset. Aika monet  miehet ovat vielä" lapsityranneja".

Vierailija
6987/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata kuinka paljon Maria täällä parjataan. Itse olen alusta asti ajatellut, etten kestäisi tuota Petriä ollenkaan. Ja omalta kohdaltani voin kyllä sanoa että suvaitsemsttomuus on ehdottomasti asia jota en kestäisi. Siinä on kyse kuitenkin niin suuresta asiasta, käytännössä koko arvomaailman pohjasta. Noiden kohdalla on kyllä paritus mennyt vain totaalisesti pieleen. Parempaa onnea molemmille tulevaan!

Millähän tavalla Mari on itse suvaitsevainen? Itse en ole nähnyt siitä merkkiäkään.

M32

Pointyi yritti lähinnä olla, että jos kokee noin perustavaalaatua olevassa arvoasiassa toisen olevan kovin kaukana itsestään, silloin ei oikein ole mitään mille rakentaa. Siis näin ihan omasta subjektiivisesta näkökulmasta näin ajattelen. Jotkut asiat ovat toki tärkeämpiä jollekin ja toiselle melko merkityksettömiä. Maria en tunne ihmisenä, niin en osa sanoa ohjelmassa näkyneen perusteella. Ainakaan hän ei pidä urpoista ja asiattomista "vitseistä". :)

Vierailija
6988/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dunderipunderi on todella ärsyttävä, se on selvä, mutta toi Mari on musta AIVAN kauhea! Symppaan Petriä täysin. Ja minkä ihmeen takia toisen tarvisisi luopua harrastuksestaan parisuhteen takia? Kuusi kertaa viikossa liikkuminen on liikunnalliselle ihmiselle aivan normaali määrä, se ei edes ole kovin paljoa! Vaikka se tollaselle Marin kaltaiselle sohvaperunalle siltä tuntuukin. 

Huh huh, mikä rutikuiva hapankorppu.

Minusta tuo Mari on oikein mukava. Miehenä ottaisin hänet mielelläni kumppanikseni.

On varmaan vapaana otettavissa. 

Vierailija
6989/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ihmettelemään kohtaa, jossa Dunderfelt kysyy Marilta ja Petriltä ihannepuolison ominaisuuksia. Petrin mielestä vaimon tulisi olla huumorintajuinen, liikunnallinen, keskustelukykyinen jne. Mari mainitsee ihannemiehen ominaisuuksiksi lojaaliuden ja huumorintajun. Tähän Dunderfelt kommentoi innoissaan: "samat tavoitteet, tätä mä epäilin, samat tavoitteet!".

Eiköhän nuo ominaisuudet ole sellaisia, joita jokainen toivoo ihannepuolisoltaan. Ihmettelen Dunderfeltin ammattietiikkaa; onko hän tosiaan kannattanut Marin ja Petrin liittoa noin heppoisin perustein? Toiveet kumppanin huumorintajusta tai luottamuksellisuudesta ovat kyllä niin universaaleja, että niiden perusteella ketään ei saisi vielä niputtaa yhteen. Olisi mielenkiintoista tietää enemmän menetelmistä, miten parit on tosiaan valittu - jotenkin ohjelmasta saa sellaisen vaikutelman, että pareja on muodostettu aika hätäisesti mutu-tuntumalla ja oikeasti parisuhteen kannalta oleellisten, molemmille yhteisten ominaisuuksien pohtimiselle ei ole juuri annettu painoarvoa. Olenko käsittänyt oikein; onko jokainen asiantuntija valinnut yhden parin vai onko ne valittu asiantuntijoiden yhteistyöllä?

Vierailija
6990/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotin vaan suu auki Dunderia kun se selitti Marille, että hänen olisi pitänyt inspiroitua liikunnasta ja terveellisemmästä ruuasta :DD Mä olisin purskahtanut itkuun, jos mulle ois terapeutti sanonut, että en kelpaa omana itsenäni :D

Mari itsehän oli halunnut liikkua enemmän. Hän oli mukamas halunnut muuttua mutta sitten ei halunnutkaan ja petti tuotannon.

No ei varmaan halunnut muuttua fanaatikoksi. 

No eihän liikuntafanaatikoksi ole tarkoitus muuttuakaan, vaan osoittaa vain jonkinlaista, ihan pientäkin kiinnostusta toisen harrastukseen. Esim. Petri olisi voinut tehdä Marille lähtökunnolle sopivan kivan ja rennon saliohjelman ja opastaa laitteiden kanssa. Tai voisivat käydä yhdessä vaikkapa leppoisalla iltalenkillä (eikös Marilla ollut koirakin, jota pitää lenkittää?). Tai esim. kerran viikossa yhdessä uimaan tai pelaamaan sulkapalloa. Tai jotain? Petrihän aiemmin harmitteli, että oli ehdottanut eri urheilulajeja, mitä voisivat kokeilla yhdessä, mutta Mari oli torpannut kaikki.

Samoin myös Petri voisi joustaa omista rutiineistaan ja syödä välillä ulkonakin Marin seurana. Ja voisivat keskustella tästä suvaitsevaisuusasiasta, mikä Marille tärkeä, ja miettiä mistä Petrin jyrkkä (?) suhtautuminen ryhmää x kohtaan johtuu? Pelkoja, ennakkoluuloja, jokin ikävä kokemus taustalla? Ehkä Mari voisi tutustuttaa Petrin omiin homoseksuaali- tai ulkomaalaistaustaisiin ystäviin ja näin Petrinkin suhtautuminen voisi muuttua.

Minusta Dunden ehdotukset ei olleet ihan huonojakaan. En tosin usko, että heistä paria syntyy, mutta ehkä kaverit, jos pääsevät jatkuvasta negailusta ja piikittelystä eroon.

Vierailija
6991/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi Mari voi olla noin jäykkä ja yriittää olla jotakin, mitä ilmiselvästi ei ole. Taisi pieni yllättyä, että Petrillä on isompi, kivasti sisustettu koti ja vieläpä ruokapöytäkin. Onhan se hämmentävää.

Mutta mikä näitä miehiä vaivaa, toinen esittää tampiota tahallaan ja toinen esittää, että kotinsa on pahempi luola kuin onkaan??? ö.Ö

Käsitin Esan esittämisen, niin että hän koetti näytellä heti Aliisalle alussa, ettei oikein noteerannut torjutuksi tulemista. Varmaankin siksi, että asia olisi helpompi lakaista maton alle tyyliin "ai olit pettynyt, no tuskin huomasin". Ja toisaalta taas sitten myöhemmin Esa on ehkä vetänyt viilempää roolia kun olisi halunnut kapsahtaa kaulaan, ettei Aliisallla taas poukkaa defenssit päälle.

Vierailija
6992/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata kuinka paljon Maria täällä parjataan. Itse olen alusta asti ajatellut, etten kestäisi tuota Petriä ollenkaan. Ja omalta kohdaltani voin kyllä sanoa että suvaitsemsttomuus on ehdottomasti asia jota en kestäisi. Siinä on kyse kuitenkin niin suuresta asiasta, käytännössä koko arvomaailman pohjasta. Noiden kohdalla on kyllä paritus mennyt vain totaalisesti pieleen. Parempaa onnea molemmille tulevaan!

Ai koska Mari on itse niin suvaitsevainen?! Älä naurata. Veikkaan, et Petri on noista kahdesta kuitenkin se avarakatseisempi ja Marille on tärkeintä miltä näyttää ulospäin...

Vierailija
6993/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Dunderin kanssa samaa mieltä siitä, että avarakatseisuutta voi puolin ja toisin oppia. Miksei sitä gay-vitsiäkin voinut aikanaan käsitellä kuin aikuiset (eli Mari todeta että tuo oli minusta loukkaavasti sanottu, oletko todella tuota mieltä?) ja keskustella siitä. Toki paljon helpompaa on leimata vastapuoli juntiksi ja pyöritellä silmiä. Se siitä sivistyneisyydestä.

Mut eihän me tiedetä, mitä laajempia keskusteluja tuo pillijuttu on herättänyt. Oletan, että on. Ja sen takia varmaan tänäänkin nostettiin yhdeksi isoksi teemaksi suvaitsemattomuus, koska Petrihän on voinut todeta, ettei ole eri vähemmistöjen ylin ystävä. Tämä toki vain spekulointina, mutta itse arvelin, että tuskin se Dunderfeltin luona moneen kertaan mainittu ja myös Dunderfeltin mainitsema suvaitsemattomuus yhdestä lauseesta oli revitty.

Vierailija
6994/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esa ja Aliisa on ihan outoja... En oikein käsitä, kun musta niillä on ihan mukavaa, mutta sitten toinen naukuu ihan ihmeellisiä koko ajan. Ja sen jälkeen on taas ihan kivaa. Onks tässä nyt joku periaatteellinen pelivaran jättäminen kyseessä eli nuori ihminen haluaa haeskella vielä parempaa?

Kuulostaa juuri siltä. Ei tarpeeksi kypsä tähän ohjelmaan. Pitäisikö pistää kolmenkympin alaikäraja? Vaikka onhan muutama sitä nuorempikin onnistunut tässä suhteen solmimaan.

Vierailija
6995/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esan kannalta toivon, että tuosta liitosta ei tule mitään. Aliisa vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, että hänen kanssaan saisi jatkuvasti olla varuillaan, ettei vaan loukkaa tai ärsytä häntä jollain tavalla. Todella itsekeskeisen kuvan hänestä on saanut. Vähän minua särähti silmään kun tuossa yhdessä haastattelussa (mtv:n sivuilla) kehuu bestmania aivan huikean hienoksi tyypiksi... Esasta ei ole käyttänyt tällaisia ilmaisuja. Vaan jotain, että arvostan hänen kädentaitojaan ym.

Mari vaikuttaa todella raskaalta ihmiseltä, sellaiselta, joka ei ole valmis näkemään itsessään mitään vikaa, muut ihmiset eivät vaan käyttäydy normaalisti ja ole yhtä avoimia ja joustavia kuin hän. Ihan kuin hänellä olisi todella heikko itsetuntemus. Petri on toki varmasti haastava kumppani, mutta kovin jääräpäiseltä tämä Mari tosiaan vaikuttaa. Pidän Johannasta siinä mielessä, että hän vaikuttaa siltä, että yrittää analysoida itseään, että miksi hän toimii niin kuin toimii ja miksi häntä ärsyttää joku asia. Jos tunnistaa itsessään tietynlaisia negatiivisia käyttäytymismalleja, niin silloin on mahdollisuus kehittää niitä puolia itsessään. Sekin on vaikeaa, mutta jos kieltää tai ei edes näe, että itse käyttäytyy huonosti, kehittymismahdollisuudet ovat olemattomat.

Onhan tässä sarjassa ollut aiemminkin pareja, joilla ei ole kemiaa (esim. Pia ja Jussi) ja silti ihan kavereina yrittivät toisiinsa tutustua.

Vierailija
6996/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep samaa mieltä, että voi sanoa Petrin ruokavaliota epänormaaliksi, jos syö enimmäkseen rahkaa ja jotain jauheita, vaikka tuossa keskustelussa särähtikin se että Mari piti itseään normaalina ja Petriä epänormaalina. Toisaalta Mari kyllä myös tykkäsi hänen kropastaan... Hmm. Sitä mietin myös, että miten Petri joustaisi rutiineista lapsen synnyttyä? Käyttäisikö vielä saman verran aikaa liikkumiseen ja kroppaansa? Olisiko oma vartalo tärkeämpi kuin lapsi/lapset, joita kuitenkin halusi?

Vierailija
6997/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari halusi urheilullisen, lihaksikkaan miehen. Sellaisen sai. Ne lihakset ei vaan tule syömällä sohvalla kebabia.

Eikä se ole mikään yllätys, että Petri pettyi Marin ulkomuotoon ja laiskuuteen. Siihen vielä huumorintajuttomuus päälle.

Miksiköhän Mari muuten oletti, että hän saisi olla veltto, jos miehen pitää olla sportti?

Vierailija
6998/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit Jasonille siitä, että myöntää asiantuntijoiden epäonnistuneen Marin ja Petrin suhteen, eikä vieritä syytä osallistujille! Suoraselkäistä.

Vierailija
6999/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EA-fani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas tota Dunderia... "Mä toivoin että Mari olisi ihaillut sitä kun Petri pitää niin hyvää huolta itsestään". En pidä Marista, mutta aika pahasti sanottu häntä kohtaan :D

Edelleenkään en ymmärrä, mitä pahaa siinä on jos Dunderi toivoi Marin ihailevan ja arvostavan Petrin liikunnallisuutta ja sitä myötä hyvää lihaskuntoa ym. Mun mies on liikunnallinen ja hyväkroppainen ja hänellä on selkärankaa pysyä treeniohjelmassaan ja terveellisessä ruoassa. Minä ihailen miestäni, että jaksaa pitää kiinni tästä eikä luista, kuten mulle aina välillä käy. Itse olen juuri pilatesta-sillointällöin -tyyppi. Pidän myös mieheni kropasta kun se on niin hyvässä kunnossa. Onko siinä sitten jotain pahaa? Mä en tajua...

Ei siinä ole mitään pahaa että sinä ihailet miestäsi ja hänen sinnikkyyttään. Mutta on se outo lähtökohta kahden vieraan ihmisen avioliitolle että ajatellaan että kunhan tuo kulttuuria, sohvalla makoilua ja kahvittelua harrastava citysinkku vaan haluaa alkaa himourheilijaksi ja ihailee miehen lihaksia ja ehdottomuutta niin hyvä tästä tulee. Petrihän kertoia halunneensa urheilullisen, maalaishenkisen naisen niin kyllä asiantuntijat meni Marissa syvälle metsään! Tuntui että nuo kaksi paritettiin koska niillä oli samansuuntaiset toiveet kumppanin suhteen, ei niinkään siksi että olisivat vastanneet toistensa toiveita. 

Kysyttäessä lähes jokainen sanoo varmaan että joo liikuntaa voisi harrastaa enemmän, se ei tarkoita että haluaa alkaa elää liikunnan ja fitnessin ehdoilla koko elämäänsä. 

Vierailija
7000/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Petrin ja Marin suurimmasta ongelmista tuli siitä, että Petri on niin paljon fiksumpi kuin Mari.

Petri kuittaili aika napakymppejä itsensä ylentäneelle Marille, joka ei kestä kritiikkiä tai jäämistä väittelyssä toiseksi.

Sitten vielä se, että toinen on ulkoisesti komea ja sporttinen, ja toinen hyvin tavallinen eikä lainkaan sportti.

Ei ihme, että tuli ero.

Petrille riittää ottajia, ihan kuten Esallekin.

Ex-rouvilla on taatusti nihkeämpää.

Ketju on lukittu.