Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
6481/9874 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EA-fani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että jotkut täällä vaativat, että 5 viikkoa pitäisi olla yhdessä vaikka päällä seisoen.

Öö, no eikö se ole vähän niinkuin tämän ohjelman idea, johon osallistujat ovat mukaanlähtiessään sitoutuneet? He ovat solmineet avioliiton. Jos ei ole valmis sitoutumaan aviopuolisoonsa edes viideksi viikoksi, niin joku Napakymppi olisi ehkä parempi formaatti tällaiselle seuranhakijalle.

Minusta tämän ohjelman idea on löytää elämänkumppani. Ei viihdyttää katsojia (tosin en myöskään tajua, kuka nauttii siitä, kun joillakin menee huonosti). 

Fakta on, että vaikka tässä mennään naimisiin, ohjelma on luonteeltaan silti ihan Napakymppiä. Ainoana erona, että ennen naimisiinmenoa ei voi esittää kysymyksen kysymystä itse toiselle. 

Jos tuotanto on näin kesseliä porukkaa, että jokainen maallikko löytäisi paremman parin kapakasta tai muualta, niin ainoa oikea ratkaisu on vetää homma poikki. Ei kukaan ole velvollinen nöyryyttämään itseään viikosta toiseen telkkarissa. 

Tai mikä tahansa muu ammatti, joka vaatii jotain asiantuntemusta. Asiantuntijatkin on ihmisiä ja ihmisille sattuu virheitäkin, vaikka olisi kuinka hyvä. On todella, todella lapsellista ajatella että on olemassa jotain erehtymättömiä yli-ihmisasiantuntijoita. Lapsi pitää vanhempiaan täydellisinä lapsuusaikana, mutta aikuisten pitäisi ymmärtää ettei ole olemassa täydellisiä, erehtymättömiä ihmisiä!

Suomen EA-asiantuntijat on sitä paitsi parhaiten onnistuneita tässä formaatissa maailmanlaajuisesti. Ja taatusti aiempien kausien edelleen yhdessä olevat parit ovat todella kiitollisia heille!

On syytä kritisoida, jos tehdään näin alkeellinen moka kuin Petri vs. Mari. Ei vaadi ihan hirveästi tutkailua, kun tajuaa, että ei kun ei. Ellei tosiaan elä Dunderfelt-pilvilinnoissa.

Joo, onnistuttu on. Toisaalta voi miettiä, onko onnistumisprosentissa paljon kiinni siitäkin, että aiemmin on tuotanto panostanut enemmän. Ja ovatko onnistuneet olleet poikkeuksellisen joustavia ihmisiä. 

Ei varmaan tarvitse olla minkään lajin asiantuntija ymmärtääkseen, että tällaisia kommentteja kirjoittaa ihmiset joilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, minkälaisia haasteita sisältyy erilaisten asiantuntijoiden työhön.

Se on niin helppoa sieltä sohvalta käsin huudella ja tietää niin paljon paremmin kaikki asiat. Menepä kokeilemaan, minua ainakin kiinnostaisi nähdä tulos.

En tiedä, puhutaanko nyt vain joistain pääkoppa-asiantuntijoista vai kaikista mahdollisista eri alojen asiantuntijoista, mutta ihan asiantuntijahommiin olen kouluttautunut. Jos sillä nyt yhtään mitään merkitystä on - minä en näe sillä suurta merkitystä tässä yhteydessä.

Niin tai näin, rohkenen sanoa, että joo, mä en olisi laittanut kuuna kullan valkeana himosporttailijaa yhteen henkilön kanssa, joka sanoo, että en mä oikeestaan harrasta liikuntaa, mutta haluaisin harrastaa. Joku sunnuntaipyöräilijä ois voinutkin natsata sohvaperunapilatestyypin kanssa. Eikä siinä vielä kaikki, olisin mä niitä arvojakin tutkinut vähän enemmän ja ottanut vakavasti. Äh, miljoona muutakin syytä. Mutta siinäpä sai tuotanto nenilleen: tämä ei tarjonnut edes viihdettä.

Vierailija
6482/9874 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jolla unelma kirjoitti:

Nänhän tämä menee stadin "mareilla" !!!!

Aivan. Kevyttä nautiskelua, teatteria, kahviloita, viinin lipittämistä, syvällistä keskustelua. Asuntokin vitivalkoinen, ahdistavan tyylikkäästi sisustettu, jossa ei edes ruokapöydälle paikkaa. Kuvittelen raavasta miestä ruokailemassa polviensa päällä vitivalkoisella sohvalla, pelkäämässä että likaa ja sotkee asunnossa jotain. Sänky nukkumasopessa ahdas, huoneessa tukalan kuuma. Onko tällainen aikuisen ihmisen elämää ja mikä sija siinä on aviopuolisolla?

On aikuisen ihmisen elämää, normaalia kaupunkielämää. Käypä joskus kylässä Helsingissä - tai hui, jossain vielä isommassa kaupungissa, vaikka Lontoossa. Ei täällä sinkuilla ole mitään perheasuntoja, yksiökin voi maksaa tonnin kuussa. 

Aika tyhjää elämää. En viihtyisi montakaan päivää.

Minä taas en voisi elää alueella, jossa minulla ei olisi järkeviä työllistymismahdollisuuksia tai työmatka olisi kymmeniä kilometrjeä kuten kauppamatkakin kilometritolkulla. Olisi aika ankeaa asua sinkkuna jossain sadan neliön omakotitalossa niin, että samalla neliökilometrillä on kymmenen muuta naapuria ja ulkoilumahdollisuutena autotien reuna joko itään tai länteen. 

Niin, sinun tonttisi olisi vain 100000 neliötä, aika ankeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6483/9874 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin käytös on ollut todella noloa tuon ikäiselle naiselle, jota vielä kuvataan telkkariin, mutta toisaalta symppaan häntä. Petri on yhtä kiinnostava kuin heinäseiväs. Petri on (telkkarin perusteella) niitä ihmisiä, joista ei saa mitään irti, joilla ei ole oikein mielipidettä mihinkään asiaan ja heidän kanssaan on vaikea saada keskustelua aikaiseksi. Petri näkee ison puun ja toteaa onpa iso puu. Petri käy kirkossa ja sanoo olipa korkea kirkko. Vaikka ei Marikaan itsestään mitään älykön kuvaa antanut niin odotti varmasti saavansa miehen, jonka kanssa keskustella asioista. 

Minulle Petri olisi ihan oiva puoliso. Parannan maailmaa ystävien kanssa. Mies on seksiä ja perheen arjen pyöritystä varten. Siihen Petri olisi noista kolmesta ainoa mahdollinen.

Vierailija
6484/9874 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syytä kritisoida, jos tehdään näin alkeellinen moka kuin Petri vs. Mari. Ei vaadi ihan hirveästi tutkailua, kun tajuaa

En tiedä, puhutaanko nyt vain joistain pääkoppa-asiantuntijoista vai kaikista mahdollisista eri alojen asiantuntijoista, mutta ihan asiantuntijahommiin olen kouluttautunut. Jos sillä nyt yhtään mitään merkitystä on - minä en näe sillä suurta merkitystä tässä yhteydessä.

Niin tai näin, rohkenen sanoa, että joo, mä en olisi laittanut kuuna kullan valkeana himosporttailijaa yhteen henkilön kanssa, joka sanoo, että en mä oikeestaan harrasta liikuntaa, mutta haluaisin harrastaa. Joku sunnuntaipyöräilijä ois voinutkin natsata sohvaperunapilatestyypin kanssa. Eikä siinä vielä kaikki, olisin mä niitä arvojakin tutkinut vähän enemmän ja ottanut vakavasti. Äh, miljoona muutakin syytä. Mutta siinäpä sai tuotanto nenilleen: tämä ei tarjonnut edes viihdettä.

No jos vertaa vaikka talousennusteita tekeviin ekonomisteihin, niin EA-asiantuntijat ovat suorastaan selvänäkijöitä.  Lääkärit tekevät vääriä diagnooseja, rakennusinsinöörit hometaloja ja urheilijat loukkaantuvat jatkuvasti hierojista, fyssareista ja valmentajista huolimatta.  Tuo jälkiviisastelu on kovin helppoa "minä olisin tiennyt kaiken paremmin". Kenelläkään ei kuitenkaan ole ollut niitä taustatietoja käytössään jonka perusteella asiantuntijat ovat päätöksensä tehneet/joutuneet tekemään.  Ja varsinkaan tietoa ei ole siitä, kuka sitten olisi ollut vaihtoehto.

Osallistujille näytetään muuten myös muiden hakijoiden kuvia ja nämä sitten pisteyttävät myös ulkonäköä. Näin ollen valitun ei pitäisi olla fyysisestikään vastenmielinen.

Vierailija
6485/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EA-fani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että jotkut täällä vaativat, että 5 viikkoa pitäisi olla yhdessä vaikka päällä seisoen.

Öö, no eikö se ole vähän niinkuin tämän ohjelman idea, johon osallistujat ovat mukaanlähtiessään sitoutuneet? He ovat solmineet avioliiton. Jos ei ole valmis sitoutumaan aviopuolisoonsa edes viideksi viikoksi, niin joku Napakymppi olisi ehkä parempi formaatti tällaiselle seuranhakijalle.

Minusta tämän ohjelman idea on löytää elämänkumppani. Ei viihdyttää katsojia (tosin en myöskään tajua, kuka nauttii siitä, kun joillakin menee huonosti). 

Fakta on, että vaikka tässä mennään naimisiin, ohjelma on luonteeltaan silti ihan Napakymppiä. Ainoana erona, että ennen naimisiinmenoa ei voi esittää kysymyksen kysymystä itse toiselle. 

Jos tuotanto on näin kesseliä porukkaa, että jokainen maallikko löytäisi paremman parin kapakasta tai muualta, niin ainoa oikea ratkaisu on vetää homma poikki. Ei kukaan ole velvollinen nöyryyttämään itseään viikosta toiseen telkkarissa. 

Tai mikä tahansa muu ammatti, joka vaatii jotain asiantuntemusta. Asiantuntijatkin on ihmisiä ja ihmisille sattuu virheitäkin, vaikka olisi kuinka hyvä. On todella, todella lapsellista ajatella että on olemassa jotain erehtymättömiä yli-ihmisasiantuntijoita. Lapsi pitää vanhempiaan täydellisinä lapsuusaikana, mutta aikuisten pitäisi ymmärtää ettei ole olemassa täydellisiä, erehtymättömiä ihmisiä!

Suomen EA-asiantuntijat on sitä paitsi parhaiten onnistuneita tässä formaatissa maailmanlaajuisesti. Ja taatusti aiempien kausien edelleen yhdessä olevat parit ovat todella kiitollisia heille!

On syytä kritisoida, jos tehdään näin alkeellinen moka kuin Petri vs. Mari. Ei vaadi ihan hirveästi tutkailua, kun tajuaa, että ei kun ei. Ellei tosiaan elä Dunderfelt-pilvilinnoissa.

Joo, onnistuttu on. Toisaalta voi miettiä, onko onnistumisprosentissa paljon kiinni siitäkin, että aiemmin on tuotanto panostanut enemmän. Ja ovatko onnistuneet olleet poikkeuksellisen joustavia ihmisiä. 

Jos lasketaan onnistumisiksi nämä yhdessä toistaiseksi pysyneet parit, niin kolmessa neljästä mies on joko hyvin joustava tai jees-mies: Samuel, Kimmo ja sitten toisen tuotantokauden Sarin mies, jonka nimeä en enää muista. Ykköskauden Viola ja Esa taisivat olla henkisesti aika kypsiä tyyppejä kumpikin, vaikkei mitään jees-henkilöitä.

Voihan kumpikin olla vaikka kuinka joustamaton, jos vain vastaavat toistensa toiveita ja ovat samaa mieltä jokseenkin kaikesta. 

Vierailija
6486/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan siitä jotain haittaa että nämä parit on ollut naimisissa ja eronneet perintö ym. mielessä. Ainakin näyttää oudolta sellainen 6kk.? avioliitto.

Perintömielessä ei muuta väliä kuin että jos parin jompikumpi osapuoli sattuu kuolemaan ennen kuin ero astuu voimaan, niin puoliso perii. Sitten kun ero on voimassa, ei entisellä avioliitolla enää ole merkitystä.

Vierailija
6487/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin käytös on ollut todella noloa tuon ikäiselle naiselle, jota vielä kuvataan telkkariin, mutta toisaalta symppaan häntä. Petri on yhtä kiinnostava kuin heinäseiväs. Petri on (telkkarin perusteella) niitä ihmisiä, joista ei saa mitään irti, joilla ei ole oikein mielipidettä mihinkään asiaan ja heidän kanssaan on vaikea saada keskustelua aikaiseksi. Petri näkee ison puun ja toteaa onpa iso puu. Petri käy kirkossa ja sanoo olipa korkea kirkko. Vaikka ei Marikaan itsestään mitään älykön kuvaa antanut niin odotti varmasti saavansa miehen, jonka kanssa keskustella asioista. 

Minulle Petri olisi ihan oiva puoliso. Parannan maailmaa ystävien kanssa. Mies on seksiä ja perheen arjen pyöritystä varten. Siihen Petri olisi noista kolmesta ainoa mahdollinen.

Oletko varma, että Petristä olisi pyörittämään perheen arkea muuten kuin tuomalla rahaa kotiin? Jos Petri herää puoli viideltä ollakseen salilla puoli kuudelta, ja jatkaa sieltä suoraan töihin, niin eihän se ehdi esim. viedä lapsia päiväkotiin. Hankitaanko sille etu- tai takakorillinen fillari, jotta se voi kotimatkallaan käydä poimimassa ne sieltä? 

Vierailija
6488/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistujille näytetään muuten myös muiden hakijoiden kuvia ja nämä sitten pisteyttävät myös ulkonäköä. Näin ollen valitun ei pitäisi olla fyysisestikään vastenmielinen.

Kuvasta ei näe kaikkea, esim. tapaa ilmehtiä ja liikkua, nauraa. Ääntä, hajua, kosketustuntumaa. Itse esim. en kestä levottomasti huitovia mölyäviä ihmisiä röhönauruineen.

Näistä osanottajista ainakin Esa oli kuvassa aika erilaisen oloinen kuin luonnossa.

Vierailija
6489/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä Marin ja Petrin meuhkaus harrastusten yhteensopimattomuudesta on todellinen farssi! Ei kai kukaan -asiantuntijat mukaan lukien- voi kuvitella, että jonkun urheiluharrastus tarkoittaa kilpapyöräilyä ja pyöränhuoltoa 24 tuntia vuorokaudessa, ilman että kyseisen henkilön ajatusmaailmaan mahtuu mitään muuta. Eihän se silloin ole mikään harrastus enää! Juu, eikä Marin toiminta herätä yhtään enempää ihailua. Hän oli suorastaan ilkeä Petriä kohtaan, esim. mainos-ilmapallon antaminen toiselle "synttärilahjaksi". Mautonta.

Olen käsittänyt, että Petri pyöräilee työmatkat eli noin 13 km aamulla ja 13 km illalla. Ei tuo pelkkä työmatkapyöräily tee ihmisestä fanaattista urheilijaa. Harrastan itse pyöräilyä ja viikonloppuna pyöräilyt on 50-100 km ja arkena vähän vähemmän.

Juu ei, mutta Petrihän käy myös salilla, ilmeisesti treenaa siellä aika intensiivisesti. 

Vierailija
6490/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johannalla tuo runsaus on yläkropassa, hoikka alhaalta eli on mallia omena. Itse olen lihava päärynä.

Olkoon vaikka porkkana, mutta lopettakaa tuo ulkonäön mollaaminen! Missikisat on ihan eri kanavalla.

Analysointi ei ole mollaamista. Minusta Johanna on hyvännäköinen, mutta voin silti sanoa että on omenavartaloinen. Sinä itse se tässä olet, joka ei taida ylipainoa hyväksyä, jos pidät täysin neutraalia keskustelua vartalonmuodosta mollaamisena.

Miksi "analysoida" jotain minkä jokainen näkee? Miten Johannan vartalonmuoto liittyy mihinkään?

Kommenttisi oli lisäksi täysin irrallinen, et vastannut mihinkään tai selventänyt mitään, piti vain päästä kommentoimaan toisen -ja omaa- vartalonmuotoa.

Kommenttini liittyi täällä käytävään keskusteluun Johannan vartalonmuodosta, ei siis ollut täysin irrallinen. Siitä vartalonmuodosta oli täällä käyty keskustelua, ja ilmeisesti kaikki eivät sitä olleet nähneet samalla tavoin, toisin kuin oletat. Alun perin keskustelu lähti liikkeelle siitä, kun mietittiin, miksi Markus vaikutti niin vaivautuneelta soutukilpailukohtauksessa.

Jokainen myös näkee, että Johanna ja Mari asuvat pienenpuoleisissa keskusta-asunnoissa. Saako siitä siis puhua, kun kaikki sen näkevät? Onko siitä puhuminen automaattisesti arvostelua? 

Vierailija
6491/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se olisi normaalista poikkeavampaa, jos joku sinkuista asuisi isossa keskusta-asunnossa.

Vierailija
6492/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijoille ilmainen vinkki jatkoa ajatellen; etsikää naimanaamoja suunnilleen samoilla arvoilla ja elämäntavoilla.

Lainaus ketjun sivulta 15:

Käyttäjä3133 kirjoitti:

Petri ja Mari on ihan naimanaamatkin :)

Mutta ehkä se elämäntapoihin sitten kosahti.

Vierailija
6493/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kevyttä nautiskelua, teatteria, kahviloita, viinin lipittämistä, syvällistä keskustelua. Asuntokin vitivalkoinen, ahdistavan tyylikkäästi sisustettu, jossa ei edes ruokapöydälle paikkaa. Kuvittelen raavasta miestä ruokailemassa polviensa päällä vitivalkoisella sohvalla, pelkäämässä että likaa ja sotkee asunnossa jotain. Sänky nukkumasopessa ahdas, huoneessa tukalan kuuma. Onko tällainen aikuisen ihmisen elämää ja mikä sija siinä on aviopuolisolla?

On aikuisen ihmisen elämää, normaalia kaupunkielämää. Käypä joskus kylässä Helsingissä - tai hui, jossain vielä isommassa kaupungissa, vaikka Lontoossa. Ei täällä sinkuilla ole mitään perheasuntoja, yksiökin voi maksaa tonnin kuussa. 

Minä taas en voisi elää alueella, jossa minulla ei olisi järkeviä työllistymismahdollisuuksia tai työmatka olisi kymmeniä kilometrjeä kuten kauppamatkakin kilometritolkulla. Olisi aika ankeaa asua sinkkuna jossain sadan neliön omakotitalossa niin, että samalla neliökilometrillä on kymmenen muuta naapuria ja ulkoilumahdollisuutena autotien reuna joko itään tai länteen. 

Totta. Tontissa on paljon hoitamista. Jos sellainen on pakko olla, niin 500 neliötä on hyvä koko.

Vierailija
6494/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on se Marin vaatima "normaali"? Entä onko kaikki muu, mikä poikkeaa omasta totutusta tavasta toimia, sitten "epänormaalia"?

Olisko se vaikka sellainen, että ei nousta 4.30 jotta ehditään salille ennen töihinmenoa. Eikä mennä nukkumaan klo 21, jotta jaksetaan nousta 4.30 salille.

Se 4 30 oli Petrin vitsi, heräsi paljon myöhemmin.

Vierailija
6495/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistanko ihan väärin, että jossain sivulauseessa olisi mainittu Petrin olleen avioliitossa aiemmin. Mielestäni tähän ohjelmaan saisi ottaa vain ensikertalaisia. 

Nelikymppisiä ensikertalaisia? Mitkähän on onnistumisen mahdollisuudet? Eiköhän tämänkin juttu kariutunut juuri liian pitkään sinkkuaikaan, jolloin opittu omat tiukat rutiinit joista ei joustetan (Petri) tai edes tajuta omia fiksoituneita tapoja jä käsityksiä (Mari, "minun tapa normaali, sinun outo").

Vierailija
6496/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tontissa on paljon hoitamista. Jos sellainen on pakko olla, niin 500 neliötä on hyvä koko.

Tuossahan ei puhuttu tontin koosta mitään. Tosiasia kuitenkin on se, että sinkku elättää yksin itsensä, joten työllistymismahdollisuuksilla on merkitystä. Myöskään kotona ei tapahdu mitään sosiaalista kanssakäymistä, ellei joku ole kylässä eli on helpompaa asua ihmisten ilmoilla kuin pellon reunalla tai metsän laidalla.

Vierailija
6497/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistapa nyt, että Suomessa ohjelman kesseli väki on onnistunut parottamaan varsin hyvin: kaksi vauvaa, useita pysyviä pareja. Ei huono tulos. Ja mieti paria Tiina Samuel vs. Mari Petri, olisitko ihan alkuaan uskonut, että juuri Tiina ja Samuel tulevat pysymään yhdessä: räiskyvä, hyvin tapoihinsa piintynyt tikkurilainen ja punavuoren cityhipsteri? Paljon erilaisemmat paperilla kuin Mari ja Petri. Asiantuntijat tekevät osuutensa varmaan aivan vakavissaan, loput on kiinni ihmisistä. Tiina ennen häitä oli naivin vakuuttunut asiantuntijoiden valinnasta, uskoi heihin kuin vuoreen, Mari taas naureskeli ennen häitä, että kaikkeen sitä lähtee, jätti henkisesti jo oven auki erolle, siitä pääsi nopsasti ulos jo ennen sovittua viittä viikkoa. Ja turha asiantuntijoita syyttää jos nelikymppiset ihmiset eivät omassa elämässäänkään onnistuneet paria löytämään vaikka ulkonäkö, sosiaaliset taidot jne kunnossa, jos mitään ei ohjelman aikana itsestään ja parisuhdekyvyistään oppinut voisi suosista miettiä onnellista loppuelämää sinkkuna.

Vierailija
6498/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan siitä jotain haittaa että nämä parit on ollut naimisissa ja eronneet perintö ym. mielessä. Ainakin näyttää oudolta sellainen 6kk.? avioliitto.

Tarkoitit varmaan sanoa, että onko siitä perintömielessä haittaa tulevaisuudessa, kun takana on eroon päättynyt liitto. (Outo sanajärjestys lauseessa antoi hieman väärän kuvan asiasta.)

Tämä onkin juridisesti mielenkiintoinen seikka ja vaatisi selvittelyn etukäteen. Periaatteessahan Marin ja Petrin pitäisi erovaiheessa tehdä omaisuutensa ositus, ettei liitto jäisi "kummittelemaan" siihen saakka, kunnes kuolinpesän selvittelyä joskus tehdään. Ilman ositustahan päättynytkin liitto vaikuttaa siinä tilanteessa omaisuuden jakoon. Onkohan tällaiset seikat otettu huomioon, kun ensitreffit ohjelmia on luotu?

Vierailija
6499/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistapa nyt, että Suomessa ohjelman kesseli väki on onnistunut parottamaan varsin hyvin: kaksi vauvaa, useita pysyviä pareja. Ei huono tulos. Ja mieti paria Tiina Samuel vs. Mari Petri, olisitko ihan alkuaan uskonut, että juuri Tiina ja Samuel tulevat pysymään yhdessä: räiskyvä, hyvin tapoihinsa piintynyt tikkurilainen ja punavuoren cityhipsteri? Paljon erilaisemmat paperilla kuin Mari ja Petri. Asiantuntijat tekevät osuutensa varmaan aivan vakavissaan, loput on kiinni ihmisistä. Tiina ennen häitä oli naivin vakuuttunut asiantuntijoiden valinnasta, uskoi heihin kuin vuoreen, Mari taas naureskeli ennen häitä, että kaikkeen sitä lähtee, jätti henkisesti jo oven auki erolle, siitä pääsi nopsasti ulos jo ennen sovittua viittä viikkoa. Ja turha asiantuntijoita syyttää jos nelikymppiset ihmiset eivät omassa elämässäänkään onnistuneet paria löytämään vaikka ulkonäkö, sosiaaliset taidot jne kunnossa, jos mitään ei ohjelman aikana itsestään ja parisuhdekyvyistään oppinut voisi suosista miettiä onnellista loppuelämää sinkkuna.

Hyvin summattu!

Vierailija
6500/9874 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei puhuttu tontin koosta mitään. Tosiasia kuitenkin on se, että sinkku elättää yksin itsensä, joten työllistymismahdollisuuksilla on merkitystä. Myöskään kotona ei tapahdu mitään sosiaalista kanssakäymistä, ellei joku ole kylässä eli on helpompaa asua ihmisten ilmoilla kuin pellon reunalla tai metsän laidalla.

Sanoo "Helsingin Mari".

Ketju on lukittu.