Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jollekulle tulee tasokkaasta daamista edes mieleen paskantärkeä?
Kaiketi siksi, että tasokkaat naiset osoittavat luokka-asemansa ulospäin sekä henkisellä sivistyksellä että huolitellulla ja harkitulla ulkonäöllä. Monille tämä tarkoittaa samaa kuin paskantärkeys.
[...]
Paskantärkeät eivät spontaanisti ole jotain. He tahtovat olla jotain ja tekevät harkittuja valintoja luodakseen tahtomansa vaikutelman ulospäin.
Minua kiinnostavat naiset, jotka seisovat omilla jaloillaan eivätkä sosiaalisten piirien jaloilla.
Mut mainitsit tuossa aluksi kuitenkin henkisen sivistyksenkin. Ei kai se välttämättä tarkoita sosiaalisia piirejä ja pyrkimystä luoda tiettyjä vaikutelmia? Sivistyshän on... sivistystä.
Sivistyskin voi ilmetä monella tavalla. Se voi näkyä hiljaisesti silloin tällöin tai sitten se voi olla tyrkyttävää itsensä ja oman maailmansa tuputtamista.
Yleensäkin ihmisistä näkee, esittävätkö he itseään ryhmäidentiteettinsä kautta vai onko heillä niin syvä suhde itseensä, että pystyvät seisomaan avoimesti kohti maailmaa oman identiteettinsä varassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Aliisan perhe mieltää terassin öljyämisen tai puutarhakeinuun istuimen laittamisen miesten hommana, ei ihme että tyttärestä on kasvanut prinsessa. Muutenkin tuollainen jaottelu miesten ja naisten töihin on Aliisan sanoin "ihan p**seestä"!
Aika monissa vähän vanhempien ihmisten liitoissa on edelleen miesten ja naisten työt. Ei siinä ole mitään erikoista. Tai voi olla, että Aliisan isä tykkää puuhailla mökillä ja tietyt työt vain ovat hänen heiniään. Ei edes halua muiden niitä tekevän, koska sitten hällä ei olis mitään tekemistä mökillä. Lisäksi kannattaa muistaa, että se voi olla jopa tuotantoyhtiö joka on pyytänyt pariskuntaa tekemään jotain mökillä. Saadaan parempaa materiaalia kuin jos vaan löhöillään ja lomaillaan. Että ei se Aliisa ja/tai Aliisan isä ehkä ilkeyttään ja laiskuuttaan pistänyt tuoretta vävypoikaa terassia öljyämään.
Ja kannattaa muistaa, että se teidän prinsessaksi nimeämänne Aliisa oli mukana öljyämässä sitä terassia. Joo, kyseli ja pyysi apua ja neuvoja, mutta oli mukana. Eikä minusta käyttäytynyt mitenkään prinsessamaisesti. Muutenkin minusta Aliisa on ihan normi suomalaisnainen, joo valittaa ja ehkä välillä vähän töksäyttelee. Mutta ei mitenkään erityisen ilkeästi tai erityisen paljon. Ihan hauskaa noilla näytti olevan keskenään. Mä en oikein ymmärrä mistä tämä Aliisa viha kumpuaa. On ihan sama mitä hän tekee niin aina se on väärin. Oikein hakemalla haetaan vikoja ja jopa keksitään niitä jos ei muuten löydetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esan koirista kukaan ei päässyt mökille mukaan.
Onko Aliisa edes tavannut Esan kolmea koiraa? Jotenkin Esan ja koirien puolesta tuntuu pahalta, että Esan koirat joutuvat olemaan koko ajan hoidossa Esan ja Aliisan tapaamisten ajan. Itselläni on koira ja kerran tapailin yhtä miestä, jonka luokse koiraa ei koskaan "kutsuttu". Mies vielä mainosti itseään koiraihmiseksi. Koira oli hänelle ok, kun oltiin meillä, mutta joka toinen viikonloppu mennessäni hänen luokse koira piti viedä hoitoon. Koira oli pieni, vaivaton ja hyvin huomaamaton tapaus eli ihan hyvin olisi voinut miehen luokse tulla. Jotenkin Aliisan suhtautuminen Esan koiriin vain tulee sitä, että hän ei ole valmis/jaksa tutustua Esan arkeen. Jos olisin Esa, olisin ottanut koirat mökille ja näyttänyt, että koirat kuuluvat hänen perheeseen ja he ovat koirien kanssa "paketti", jotta Aliisa ymmärtäisi tilanteen.
Mistä ihmeestä sä olet niin varma että se on just Aliisa joka torppas koirien tuomisen mökille? Voihan se olla, että Esa ei itse viitsi kolmen koiran kanssa lähteä (junalla?) Aliisan pieneen asuntoon/mökille vaan vie ne mieluummin hoitoon.
Tää on just tätä, kun kaikki on aina ihan varmasti Aliisan vika. Vaikkei tiedetä miten asia oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Aliisa ja Esa on selvä pariskunta ja tuo ohjelmassa nähty kiroilu ja "salaatin pesu" kuulosti ihan normaalilta pariskunnan puheelta. Se ei ollut ilkeää eikä toinen ottanut sitä ilkeilynä. Parisuhde on siis jo niin vahva, että molemmat luottavat toisen ymmärtävän ja kestävän tuollaiset sanomiset. Jos oikeaa riitaa olisi tullut, niin se olisi tullut terassin öljyämisessä, nuo muut tilanteet olivat vain ihmettelyä. Ero on huima verrattuna M&P:n keskusteluun, jossa molemmat tulkitsevat toisen sanomisia huolella ja pahastuvat ja nälvivät toisiaan.
Ai parin viikon tuntemisen jälkeen on tuollaista? Minusta on ihanaa katsoa Johannaa ja Markusta, he ovat selvästi vastarakastuneita, koskettelevat toisiaan ja ovat kiinnostuneita puolisostaan. Aliisa vaikutti mökillä ihan kyllästyneeltä Esaan.
Niin paitsi että Markus selvästi häpesi Johannaa sekä vanhempiensa luona että varsinkin soutukisoissa. Normi ihastunut mies (joka on tosissaan suhteessa) olis esitellyt naisensa muille ylpeänä. Markus luimuili ja toivoi ettei tarvi moiseen vahingossakaan ryhtyä. Onkohan Johanna sittenkin Markuksen mielestä liian paksu. Itse on kuitenkin urheilullinen mies, samoin muut soutajat. Ei tätä vähän pulskaa naista voi kavereille esitellä, nehän pian nauraa. Turussa voi liikkua vapaasti kun siellä on vaan tuntemattomia. Omissa piireissä tunnelma menee vaivautuneeksi.
Toivottavasti ei ole näin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon ne Aliisa ja Esa meinas syyä pottuja, kun pesivät niitä ihan vadillisen ;)
Mua myös häiritsee, ettei Aliisa ole käynyt tai ei ole ainakaan näytetty, että olisi käynyt Esalla. Tulee tunne, ettei kiinnosta ja Esa vain riiaa Aliisaa. Mutta kyllä mä silti vielä uskon, että heillä on mahiksia ja voihan olla, että mökilläkin oli enemmänkin romantiikkaa, heidät halutaan kuvata vain vielä epävarmempina kuin ovatkaan.
Kuvaajat tais saada oman osuutensa myös :)
Vierailija kirjoitti:
Minä näin Markuksen käytöksen johtuneen vaun siitä, että oli niin tohkeissaan Johannasta. Nyt siellä tapahtumassa kaikki harrastusystävät näkivät, miten upean vaimon on saanut. Olisin minäkin täpinöissäni Johannan esittelemisestä. Onhan hän nyt poikkeuksellisen komea ja ylväs nainen.
Mut eihän tuo näyttänyt haluavan esitellä Johannaa kellekään. Joten ei se siitä esittelystä kyllä ollut täpinöissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin Markuksen käytöksen johtuneen vaun siitä, että oli niin tohkeissaan Johannasta. Nyt siellä tapahtumassa kaikki harrastusystävät näkivät, miten upean vaimon on saanut. Olisin minäkin täpinöissäni Johannan esittelemisestä. Onhan hän nyt poikkeuksellisen komea ja ylväs nainen.
Mut eihän tuo näyttänyt haluavan esitellä Johannaa kellekään. Joten ei se siitä esittelystä kyllä ollut täpinöissään.
Vaikea tietenkin tietää, mutta minustakin Markus häpeili. Arvaan syynkin. Ylipaino.
Aliisa ja Esa on suosikki parini. Aliisa vaikuttaa hauskalta ja sanavalmiilta. On myös todella kaunis. Esa on komea ja mukavan oloinen. Aliisalla on hyvää tilannekomiikkaa ja on piristävää kuunnella semmoista pientä läpän heittoa. Esimerkiksi se kurkku juttu ja perunoitten pesu.
Mari ja Petri ovat hieman vaivaannuttavaa katseltavaa. Tuntuu ettei Marilla ole koskaan hauskaa ja kaikki Marin sanomiset kuulostaa piikittelyltä tai riidan haastamiselta. Petri vaikuttaa vähän tylsältä. Petri ei tunnu näyttävän todellista itseään. Marista on näytetty vain negatiivisia puolia...
Johanna ja Markus vaikuttavat viihtyvän yhdessä. Kumpikin ovat mielestäni aika tavallisia. En tajua Johannan hehkuttamista täällä. Mielestäni hän on ihan super tavallisen näköinen ja oloinen. Ehkä hänestä tykätään kun käyttää merkkilaukkuja ja on positiivinen. Millainenkohan olisi suuttuessaan?
Markus on vaivaantuneen oloinen.
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tietenkin tietää, mutta minustakin Markus häpeili. Arvaan syynkin. Ylipaino.
En ymmärrä, miksi kirjoitustani alapeukutetaan. Jotkut miehet häpeävät naisensa ylipainoa samalla tavalla kuin vaikka akateemisesti koulutetut naiset häpeävät duunarimiestään, joka ei osaa käyttää hienoja sanoja tai tunne teorioita.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee, että Johannalla on usein joku iso kummallinen kangaspala (huivi?) roikkumassa rintojen päällä. Sehän vain tekee hänet yhä isomman näköiseksi. Tuntuu, että hän on hieman pulskistunut häiden jälkeen. Olisiko laihduttanut kovasti häihin ja nyt kun mies on viimein saatu niin syö vähän vapaammin? Johanna on suosikkihenkilöni sarjassa: yleensä hyväntuulinen, naurava, ystävällisen suorapuheinen ja sitoutunut oikeasti yrittämään avioliiton onnistumista.
Ei kai se nyt parissa viikossa mitään liho, vaikka söiskin "vähän vapaammin".
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kirjoitustani alapeukutetaan. Jotkut miehet häpeävät naisensa ylipainoa samalla tavalla kuin vaikka akateemisesti koulutetut naiset häpeävät duunarimiestään, joka ei osaa käyttää hienoja sanoja tai tunne teorioita.
Voisitteko te miehet olla kommentoimatta mielestänne ikävilta näyttävien naisten ulkonäköä niin sitten teidän ei tarvitsisi häpeillä omia vaimojanne.
En ole kuullut naisesta, joka olisi ottanut duunarin ja häpeillyt häntä. Sen sijaan tiedän, että kaksi amiseksääni kuvittelivat itse minun pitävän itseäni jotenkin parempana.
Marin ja Petrin tilanne vaikuttaa kyllä todella epätoivoiselta.. Mietin silloin heidän ollessa Elinan vastaanotolla, että miksi silloin ei puututtu tiukemmin tähän heidän tilanteeseen. Olisi kutsuttu vaikka kaikki asiantuntijat kriisipalaveriin heidän kanssaan ja olisivat yhdessä pohtineet, mitä voisivat tehdä toisin. Mitä asiantuntijat heissä näkivät kun yhteen laittoivat jne. Nyt oli vaan, et joo, muuttakaa erilleen ja olkaa kavereita. Kun just on menty naimisiin ja vasta tutustumisvaiheessa... Ja ymmärrän unen tärkeyden, joten siinä mielessä erillään asuminen on Ok, tai olisivatko voineet (tuotantoyhtiö, kuten ekalla kaudella) vuokrata isomman kaksion, jossa olisi erillinen makuuhuone tms. Tuntuu vaan, et kaikki ovat heti luovuttaneet ja jälkikäteen sitten asiantuntijat syyttävät kaikesta Maria ja Petriä..huh.
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te miehet olla kommentoimatta mielestänne ikävilta näyttävien naisten ulkonäköä
En kommentoinut naisen ulkonäköä. Selitin syytä Markuksen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä Johannan ahdasta pikkukotia. Ei kuitenkaan olla Helsingissä. Ei näytä olevan säilytystilaa hirveästi.
Jos ei ole paljon tavaraa? Kyllä Turun keskustassakin asunnot maksavat. Tuskin Johannan palkka nyt aivan päätähuimaava on. Ja hänellä voi olla muita asioita joihin mieluummin käyttää rahaa kuin neliöihin. Voihan olla ettei hän sinkkuvuosinaan ole kotona paljon edes aikaa viettänyt, kunhan käynyt nukkumassa, ja siihen riittää pienikin luukku. Siistiä kuitenkin on eikä paikat pursua tavaraa.
Hänen kotinsa näytti olevan tosi hyvällä paikalla Aurajoen rannalla, torille kävelymatka.
Parempi pienikin oma asunto kuin asua vuokralla toisten nurkissa ja tuossa on kuitenkin hyvä pesämuna seuraavaan asuntoon, ei ole mikään häpeä, että ensimmäinen omistusasunto on juuri yksiö ja toki, ainakin minulle, sijainnilla on suuri merkitys myös.
Tai sitten kyseessä on ADD eli keskittymisvaikeus ilman hyperaktiivisuutta. Monelta jää keskittymishäiriö diagnoosi löytämättä, koska vilkkaus puuttuu eikä osaa siksi epäillä omien ongelmien löytyvän tuon diagnoosi perheen sisältä. Ihmettelee vain miksi arki toimimatonta ja ihmissuhteet vaikeita.
Minuakin ihmetyttää Markuksen keskittymättömyys. Pareja näytetään niin lyhyissä pätkissä, että vaikea saada selvää, mikä siinä mättää.
Juu, todella vaivaannuttavaa katsoa Maria ja Petriä, ovat aivan napit vastakkain jokaisesta sanasta. Aivan liian itsekkäitä ja totisia molemmat...jo silloin kun Petri tuli Marin luokse, tärkein asia oli, että pyörän saa jonnekin suojaan. Ei halauksia, tervehdyksiä, lämpöä, ei muutenkaan juuri mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tuollainen Markus, en jaksa keskittyä toisen ihmisen puheisiin. Tiedän, että se on loukkaavaa ja olen koittanut tsempata, mutta vaikeaa on. Jutun pitää olla todella kiinnostavaa, että keskittyminen pysyy. Jos joku kyselee jostain sulkapallosääänöistä, niin evvk, eiköhän ne selviä kun aletaan pelata. Käyttäydyn myös vanhempieni seurassa samalla lailla kun Markus. Tämä ei tarkoita että en ole sitoutunut ihmisiin, päinvastoin olen todella lojaali. Oon vaan omissa maailmoissani.
Lapsellani on ADHD-diagnoosi ja epäilen samaa itsellänikin.
Tää nyt vaan tällaisena kommenttina, musta Markus ja Johanna on ihania ja Markuksen äiti oli maailman liikuttavin.
Tai sitten kyseessä on ADD eli keskittymisvaikeus ilman hyperaktiivisuutta. Monelta jää keskittymishäiriö diagnoosi löytämättä, koska vilkkaus puuttuu eikä osaa siksi epäillä omien ongelmien löytyvän tuon diagnoosi perheen sisältä. Ihmettelee vain miksi arki toimimatonta ja ihmissuhteet vaikeita.
Minuakin ihmetyttää Markuksen keskittymättömyys. Pareja näytetään niin lyhyissä pätkissä, että vaikea saada selvää, mikä siinä mättää.
Oma mieheni jotenkin "luimuili" myös kun esitteli minut vanhemmilleen. Silloin tietenkin ajattelin, että häpeääkö jotenkin minua, mutta mies sanoi syyn olleen vain oudossa tilanteessa. Että siinä sitten pitäisi esitellä minua kuin jotain patsasta, ei tiennyt miten päin olisi ollut. Kaikki suukottelut ja halauksetkin tuntuivatkuulemma aluksi oudolta vanhempien edessä, vaikka hyvin läheisiä ovatkin ja avoimet välit. Kyllä se siitä sitten nopeasti rentoutui.
Sama varmaan kyseessä Markuksen kohdalla. Ei varmasti häpeä Johannaa, vaan jotenkin nolostelee tilannetta ja miettii, mitä muut ajattelevat tällaisesta tv-avioliitosta tuntemattoman ihmisen kanssa.
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te miehet olla kommentoimatta mielestänne ikävilta näyttävien naisten ulkonäköä
En kommentoinut naisen ulkonäköä. Selitin syytä Markuksen käytökseen.
Sinä et tiedä syytä Markuksen käytökselle. Se oli täysin oma mielipiteesi että Johanna on niin lihava että joku saattaisi häntä hävetä.
Mielestäni Markus on ihan tavallinen nössö jätkä, joka on alkanut harrastaa urheilua ja naisia vasta aikuisiällä. Tuttavapiiri koostuu naisista ja samanlaisista miehistä. Sitä varmaan tarkoitti sanoessaan, että tuskin olisivat Johannan kanssa kohdanneet ilman ohjelmaa.