Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
481/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikä on edes se YKSI asia, joka Johannalla ja sulhasellaan on yhteistä?? Edes yksi? Jaksossa kun ei tullut esille yhtään mitään, millään alalla tai saralla. Nähtäväksi jää, onko leikattu vaan pois kaikki vähänkin toivoa katsojalle antava draaman takia. 

Muuten parit ensisilmäyksellä vaikuttavat kovin harmonisilta ja sopivilta. Innoissani olen tästä kaudesta Usa-version teennäisen näytelmän jälkeen - aitoja immeisiä =)

Molemmilla on viisi kummilasta, woooow, match made in heaven :D

Vierailija
482/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ruokkiksella vielä oikein ajan kanssa tuon kohtaamisen alttarilla ja nyt en käsitä näitä juttuja täällä. Johanna oli aivan hymyileväinen ja ilahtunut kun näki sulhonsa. Ei häivähdystäkään pettymystä. Ainoa, joka näytti ehkä vivahduksen huolestuneelta oli tämän paljon hehkutetun Esan morsmaikku Alisa.

Eiköhän esiintyminen valtakunnan verkossa laske sopivasti noita omia liiallisia kriteerejä ja antaa hyvän buustin tahtoon laittaa homma onnistumaan. On kyllä kiitettävästi koukuttava ohjelma. Aivan top kolmosessa kautta aikain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myös Esa ja Aliisa ovat ulkonäöllisesti tasapainoinen pariskunta."

Minusta Aliisa oli tasokkaampi. Sille olisi sopinut pitkä, komea, tummahiuksinen mies.

Tummatukkaiselle naiselle sopii parhaiten vaaleahiuksinen komistus.

Täytyykin lähteä hakemaan vaalennusainetta, että saan miehen minulle paremmin sopivaksi.

t. tummahiuksinen, jolla vielä tummempihiuksinen mies

Vierailija
484/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MARKUS ON HOT!!!! :O

Mutta Johanna taitaa olla Markukselle liian tyhjäpää, valitettavasti.

Näinpä. Vaikka on kiva tuoda ohjelmaan vaihtelua pareissa niin kyllä nämä Johannat kannattaisi jättää valitsematta. Parituksessa on ajateltu, että saataisiin onnistumaan Tiina-Samuel satu uudestaan: kontrollifriikki, neuroottinen nainen ja selkeästi älykkäämpi, henkisesti joustava mies. Nopealla vilkaisulla tästä uudesta parista puuttuu huumori joka on todennäköisesti ollut se hyvin tärkeä liima tuossa viime kauden onnistujaparissa - plus Samuelin mielettömän pitkä pinna. Tiina tuntui oikeasti olevan myös valmiimpi pariutumaan, tämä ikäneito taitaa olla salaa tyytyväinen elämässään ilman miestä/pelkää liikaa sitoutumista ja oman itsensä näyttämistä ohi meikkien ja merkkilaukkujen.

Noin yleisesti, kannattaako unelmoida liitosta jos ei ole siihen valmis, ei jousta yhtään omista tavoistaan tai halua aidosti oppia ymmärtämään toista, keskittyy vain itseensä? Viime kaudella se turkulainen ope oli sellainen, hieman liian täynnä omaa erinomaisuuttaan, besser-wisser asenteella ojentamaan puolisoa vääristä arvoista, harrastuksista, vaatteista, siivoustyyleistä... Niitä Samueleja ei ole kovin montaa maailmassa joka moista käyttäytymistä pidemmän päälle jaksaisi. 

Vierailija
485/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sosiaalialalla ja voin sanoa, että niin paljon kuin miespuolisia kollegoita arvostankin ammatillisesti, niin yhdestäkään en ole pitänyt "pariutumistarkoituksessa". Sosiaalialalla työskentelevät miehet on kuin hiiriä, eikä sitä miestä saa kaivettua esille millään sieltä. Toki ovat luotettavia, reiluja, kilttejä ihmisiä. Mutta kun minä olen nainen ja kaipaan MIESTÄ. Joten Markus saattaisi olla hyvä mies jollekin, mutta minulle hän olisi kauhistus. ps. oma mieheni on insinööri :)

Vierailija
486/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä Esa-fanitusta :D Rennon, mukavan ja lupsakan oloinen hymyilevä mies, mutta ei kai sentään mikään unelmien täyttymys? Minusta ulkonäkö on ihan tavallinen. Vaikutti aika lyhyeltä? Tykkään myös, että miehellä on enemmän hiusta. Ja murre voi alkaa ärsyttää.. Lätsä-tyyli oli kyllä ihan kiva ja suurin plussa minulta tulee siitä, että teki huomenlahjaksi itse korun. Ja koirista plussaa myös :)

Mutta en silti ymmärrä hehkutusta. Toki tästä mieskolmikosta paras.

No minulle Esa olisi täydellinen kaikkea sitä mitä haen. Eipä ole tullut vastaan.

Ethän sinä tiedä siitä ihmisestä vielä juuri mitään, muuta kuin nimi ja ulkonäkö? Niin, ja käy salilla, harrastaa käsitöitä ja tykkää koirista. Loput kohdat Esasta taisit täyttää omalla mielikuvituksellasi. Jäitä hattuun.

Vierailija
487/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markuksen ulkonäössä ei ole sinänsä mitään vikaa, ihan tavallisen oloinen suomalainen mies, mutta olemukseltaan ja tyyliltään todella erilainen kuin Johanna. Heti Johannan ensinäkemisestä tuli kuva, että tässä etsitään nyt ennemmin jotain pankinjohtaja-pukumiestä tai IT-päällikköä. Jotakuta, jolle ura on tärkeä, mutta löytyy ehkä lisäksi sitä Johannan itsessään korostamaa empaattisuutta, jota ei ehkä ole sieltä vakuutusmaailmasta löytynyt.

Johanna on oikein nätti, ja vaikka hän näyttää ehkä vähän ikäistään tädimmältä, niin onhan tuo ero Markukseen kuitenkin huima siinä mielessä, että Markusta ei voi ainakaan tyylillisesti voi sanoa mitenkään nuorekkaaksi, päin vastoin, minusta tuo ikäero korostuu varsinkin ulkonäöllisessä ja tyylillisessä mielessä. Olen itse 32-vuotias ja minulle olisi myös shokki saada alttarilla eteeni Markus, koska ensimmäinen ajatus olisi, että ai noin vanha? Haluan nyt vielä korostaa, että Markuksessa ei sinänsä ole mitään vikaa, vain ero puunattuun ja huoliteltuun Johannaan on aika iso.

Johanna kuvailee itseään tosin empaattiseksi ja heitti "vitsillä", että on ennemmin ihastunut "ehkä liiankin itsevarmoihin miehiin", eli tuosta voi tulkita häneen vetoavan sellainen - anteeksi, mutta sanotaan nyt palstakielellä - jännämies-alfa. Ehkä hän on juuri siksi tässä ohjelmassa, että ihastuu ns. vääriin miehiin ja haluaa siihen korjausta. Alkushokki voi olla iso, mutta jos on tosiaan niin empaattinen kuin sanoo olevansa, voi varmasti päästä eroon ennakkoluuloistaan kun tutustuu ihmiseen.

Ensimmäinen kuva tästä parista ei ole hyvä, mutta toivotaan, että huoleni osoittautuu vääräksi. Ehkä tässä puskee liikaa omat mieltymykset esiin arviota tehdessä.

Vierailija
488/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sandraka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, Paukku :D vaihtuuko muuten naisien sukunimi?

Nyt on muuten vuosi 2017.... Miksi NAISTEN sukunimi vaihtuisi??

Aivan. Ja yhä enemmän miehet ottavat naisen sukunimen yhteiseksi nimeksi. Asenteet ovat muuttuneet, hyvä niin. Pariskunta voi ottaa tyystin uuden sukunimen jomman kumman suvustakin.

Tässä on muuten jännä ero pääkaupunkiseudun, isojen kaupunkien ja muun suomen välillä. Muualla suomessa ollaan juurikin noin konservatiivisia että ei edes ymmärretä muita mahdollisuuksia nimivalinnalle kuin sen että nainen ottaa miehen sukunimen. Haloo! Miten kukaan oikeesti edes kysyy nykyaikana että "ottaako naiset miehen nimen"????

Vierailija
489/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on viisi kummilasta, woooow, match made in heaven :D[/quote

Oij sorry, meni ohi tämä tieto. Helpotuksen huokaus =)

Vierailija
490/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sosiaalialalla ja voin sanoa, että niin paljon kuin miespuolisia kollegoita arvostankin ammatillisesti, niin yhdestäkään en ole pitänyt "pariutumistarkoituksessa". Sosiaalialalla työskentelevät miehet on kuin hiiriä, eikä sitä miestä saa kaivettua esille millään sieltä. Toki ovat luotettavia, reiluja, kilttejä ihmisiä. Mutta kun minä olen nainen ja kaipaan MIESTÄ. Joten Markus saattaisi olla hyvä mies jollekin, mutta minulle hän olisi kauhistus. ps. oma mieheni on insinööri :)

Nykyään on sosiaalialalla paljon alanvaihtajia ja toisaalta semmoisia Arttuharkkeja ja Peltsi-tyyppisiä työntekijöitä, jotka itse luen ihan "miehiksi". Mutta se on varmaa ettei sellainen olisi naisten keskellä sinkkuna kovin montaa vuotta. Jostain syystä ne sitten vielä ajautuvat johtaviin asemiin ja luottamustehtäviin eivätkä viihdy rivihommissa, eli pakko kuitenkin aika päästä naisia parempaan asemaan.

Vierailija
491/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta, jolla on yhteensä 10 kummilasta, ei kyllä taida paljon ehtiä vuodessa kuin pitää kirjaa lahjoista ja synttäreistä.

Vierailija
492/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markuksen ulkonäössä ei ole sinänsä mitään vikaa, ihan tavallisen oloinen suomalainen mies, mutta olemukseltaan ja tyyliltään todella erilainen kuin Johanna. Heti Johannan ensinäkemisestä tuli kuva, että tässä etsitään nyt ennemmin jotain pankinjohtaja-pukumiestä tai IT-päällikköä. Jotakuta, jolle ura on tärkeä, mutta löytyy ehkä lisäksi sitä Johannan itsessään korostamaa empaattisuutta, jota ei ehkä ole sieltä vakuutusmaailmasta löytynyt.

Johanna on oikein nätti, ja vaikka hän näyttää ehkä vähän ikäistään tädimmältä, niin onhan tuo ero Markukseen kuitenkin huima siinä mielessä, että Markusta ei voi ainakaan tyylillisesti voi sanoa mitenkään nuorekkaaksi, päin vastoin, minusta tuo ikäero korostuu varsinkin ulkonäöllisessä ja tyylillisessä mielessä. Olen itse 32-vuotias ja minulle olisi myös shokki saada alttarilla eteeni Markus, koska ensimmäinen ajatus olisi, että ai noin vanha? Haluan nyt vielä korostaa, että Markuksessa ei sinänsä ole mitään vikaa, vain ero puunattuun ja huoliteltuun Johannaan on aika iso.

Johanna kuvailee itseään tosin empaattiseksi ja heitti "vitsillä", että on ennemmin ihastunut "ehkä liiankin itsevarmoihin miehiin", eli tuosta voi tulkita häneen vetoavan sellainen - anteeksi, mutta sanotaan nyt palstakielellä - jännämies-alfa. Ehkä hän on juuri siksi tässä ohjelmassa, että ihastuu ns. vääriin miehiin ja haluaa siihen korjausta. Alkushokki voi olla iso, mutta jos on tosiaan niin empaattinen kuin sanoo olevansa, voi varmasti päästä eroon ennakkoluuloistaan kun tutustuu ihmiseen.

Ensimmäinen kuva tästä parista ei ole hyvä, mutta toivotaan, että huoleni osoittautuu vääräksi. Ehkä tässä puskee liikaa omat mieltymykset esiin arviota tehdessä.

Samaa mieltä! Jos Markukselle laittaisi pillifarkut, kauluspaidan käärityillä hihoilla ja nuorekkaan ananastukan, niin kontrasti ei olisi niin suuri. Nyt tulee mieleen ihan 50-60 vuotiaan tyyli, eikä soutuharrastus auta asiaa yhtään! Toivottavasti joku Markuksen naispuolinen kaveri lukee tätä ja vie miehen ostoksille ja vähän äkkiä!

Vierailija
493/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Johanna ole jo vienyt, aloitusjaksohan oli kuvattu keväällä. Jos nyt ovat vielä yhdessä, mitä kyllä epäilen, niin Markuksen ulkoinen habitus on saattanut aika tavalla muuttua.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Jos Markukselle laittaisi pillifarkut, kauluspaidan käärityillä hihoilla ja nuorekkaan ananastukan, niin kontrasti ei olisi niin suuri. Nyt tulee mieleen ihan 50-60 vuotiaan tyyli, eikä soutuharrastus auta asiaa yhtään! Toivottavasti joku Markuksen naispuolinen kaveri lukee tätä ja vie miehen ostoksille ja vähän äkkiä!

Vierailija
494/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi tietenkään väkisin muuttaa, mutta vaatekaapin päivitys aikuisen miehen klassisen tyylikkäisiin vaatteisiin voisi oikeasti tehdä ihmeitä. Joku siistimpi, hyvin istuva takki, vaikka rento bleiseri syksyllä, kiva kaulahuivi, nätit nahkakengät lenkkarikokoelman sijaan ja tummat farkut niin siinä meillä on ulkonäöllisesti oikein kelpo mies, joka näyttää ikäiseltään.

Monet hakee nuorekkuutta juuri jollain converse-kokoelmalla, mutta jos muu vaatekaappi on vähän pappatyyliä niin ei se oikein toimi.

Tietysti sitten voi miettiä, että pitääkö joutua muuttamaan koko olemustaan jonkun toisen ihmisen takia. No ei tietenkään. Mutta Markuksella tuntui olevan tyylihommat muutenkin hukassa, sanoi olevan iloinen jos vaimo tykkää sisustaa, että jos Johannalla riittää halua päivittää myös sulhon vaatekaappi niin tuolla asenteella tuskin pistää pahakseen. Kaikilla vain ei ole tyylitajua (esim. minä) ja on vain iloinen, jos saa stylistin matkaan.

Vierailija
495/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Aliisa oli tasokkaampi. Sille olisi sopinut pitkä, komea, tummahiuksinen mies.

Täytyykin lähteä hakemaan vaalennusainetta, että saan miehen minulle paremmin sopivaksi.

Miksi pitäisi tavoitella kuuta taivaalta, jos teillä menee hyvin, vaikka hiustenvärien suhteen ette täydellisyyteen yllä, niin miksi se ei riitä. Kyllä se miehesi ajan myötä harmaantuu ja muuttuu kokonaan valkoisiksi hiukset, ellei  kaljuunnu sitä ennen.

Vierailija
496/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tavoitella kuuta taivaalta, jos teillä menee hyvin, vaikka hiustenvärien suhteen ette täydellisyyteen yllä, niin miksi se ei riitä. Kyllä se miehesi ajan myötä harmaantuu ja muuttuu kokonaan valkoisiksi hiukset, ellei  kaljuunnu sitä ennen.

Eiköhän tuo ollut vitsi. Tai humoristinen vastaus tuolle, joka sanoi, että tummatukkaiselle sopii parhaiten vaaleatukkainen. Tuskin hän tosissaan lähti väripurkkia hankkimaan (ainakin vahvasti toivon että ei...)

Vierailija
497/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vähän vanhempi niin elämänkokemusta on ehtinyt kertyä.. Sanoisin, että parhaat mahdollisuudet onnistua on niillä, jotka asuvat lähekkäin, ja lähes varmasti eroon päätyy ne, jotka asuvat kaukana toisistaan. Hyvin harvalle lopulta sopii etäsuhde-avioliitto, ja ikävä kyllä työmarkkinatilanne on sellainen, että uutta työtä on vaikea nyt löytää muuttaakseen uudelle paikkakunnalle. Ja ensin pitää käydä "riita" siitä että kumpi muuttaa toisen paikkakunnalle vai muutetaanko yhdessä ihan muualle. Ja sitten pitää hankkia ne uudet työt jne. Ei tule onnistumaan. Mielestäni ei olisi pitänyt parittaa ihmisiä, joista toinen asuu 250 km päässä toisesta.

Totta. Esan kohdalla hyvä asia on, että ammatti on veturinkuljettaja ja työnantaja on VR. Hyvinkää sopii asuinpaikaksi siinä missä Pieksämäkikin. Ei Esa Pieksämäellä junalla aja ympyrää. 

Joo, mutta Esahan asuu lapsuudenkodissaan, lapsuuden maisemissaan. Ja hän on itse rempannut talosta nyt kodin itselleen. Sellainen velvollisuuteen ja kiintymykseen sekoittuva tunneside ei niin vain katkea. Vaikka työpaikka olisi mikä ja missä tahansa.

Veikkaisin myös, ettei noilta seuduilta niin vain vanhaa ok-taloa saa kaupaksi, ainakaan sellaisella hinnalla että sillä saisi ostettua minkäänlaista asumusta Hyvinkäältä.

Eli parhaimmassakin tapauksessa talo jäisi jonkinlaiseksi pakopaikaksi, vapaa-ajanasunnoksi jne. Mikä ei tietysti ole huono juttu jos vain rahaa löytyy...

Kun taas Markus on sanojensa mukaan heti valmis muuttamaan puolison paikkakunnalle, häntä ei pidättele mikään joten välimatka ei ole este. Kokonaan eri asia on, haluaako puoliso Markuksen edes muuttavan Turkuun.

Se, että olisi valmis muuttamaan ei kuitenkaan tarkoita että pystyy muuttamaan. Minäkin olen valmis ja halukas muuttamaan jonnekin toiselle paikkakunnalle kuin missä nyt asun. En kuitenkaan kovasta hakemisesta huolimatta ole saanut muualta töitä. Ei se ollenkaan selvää ole  että Markus saisi uuden työn läheltä Turkua. Ja se, että hän muuttaisi Turkuun työttömäksi ja irtisanoutuisi nykyisestä työstä tyhjän päälle karensseineen kaikkineen, se on vähän vaikea idea. Tuoreen vaimon pitäisi käytännössä osin elättää häntä silloin, ja vapaaehtoinen työttömyys nyt vain on usein aika typerää, Markus ei varmaan tunne paljoa ihmisiä Turusta niin ei se henkisestikään helppoa olisi jos on yhtään työorientoitunut ihminen.

Markuksen työnantaja on sellainen, että työpaikka löytyy kyllä uudelta paikkakunnalta. Ei tarvitse irtisanoutua, riittää että menee toiseen toimipisteeseen.

Vierailija
498/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä on viime kauden suosikki Eelis?

Eiköhön se vielä jonkun kaveripiirissä vilahda..:)

Vierailija
499/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vähän vanhempi niin elämänkokemusta on ehtinyt kertyä.. Sanoisin, että parhaat mahdollisuudet onnistua on niillä, jotka asuvat lähekkäin, ja lähes varmasti eroon päätyy ne, jotka asuvat kaukana toisistaan. Hyvin harvalle lopulta sopii etäsuhde-avioliitto, ja ikävä kyllä työmarkkinatilanne on sellainen, että uutta työtä on vaikea nyt löytää muuttaakseen uudelle paikkakunnalle. Ja ensin pitää käydä "riita" siitä että kumpi muuttaa toisen paikkakunnalle vai muutetaanko yhdessä ihan muualle. Ja sitten pitää hankkia ne uudet työt jne. Ei tule onnistumaan. Mielestäni ei olisi pitänyt parittaa ihmisiä, joista toinen asuu 250 km päässä toisesta.

Kuvittelisin, että Esan työ veturinkuljettajana on ainakin sellainen, että voi asua aika monella paikkakunnalla. Vaikutti myös halukkaalta muuttamaan, jos tarve on. Samoin Markus sosionomina löytää töitä muualtakin kuin Porvoosta, jos haluaa. Petri ja Mari asuivatkin aika lähellä toisiaan jo valmiiksi.

Vierailija
500/9874 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markus ja Johanna toi mieleen Ruotsin EA version Perin ja Evan, toivottavasti olen väärässä:

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016042121421211_vi.shtml

Ketju on lukittu.