Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
4221/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut miten sitä mattotelinettä pystyy käyttämään, jos siihen on ketjujen ja u-lukkojen kanssa kiinnitetty 10 pyörää? Vai eikö Kallion hipsterit tamppaa mattoja?

Minusta Mari tokaisi sen mattotelineen vain, kun ei muutakaan keksinyt eikä asia häntä tippaakaan kiinnostanut. Äänikin oli sellainen "tee mitä haluat", siis aivan välinpitämätön.

Vierailija
4222/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinulle se olisi aivan eri asia. Mutta kyse ei olisi sinun liitosta, vaan tyttäresi tai poikasi liitosta. Hänelle se on ihan täysillä ja vakavissaan solmittu liitto, jota hän ei varmaan haluaisi väheksyttävän.

Kyllähän me kaikki tiedetään, että noi liitot ei ole mitään täysillä ja vakavissaan solmittuja. Avioero on siellä koko ajan takaporttina. Sen voi ottaa jos ei natsaa. Avioehdotkin on ja kaikki. Ja kaikki tietää, että vaikka se oma lapsi olis mukana täysillä niin se kumppani ei välttämättä ole. Kumppani voi sanoa ei, vaikka se oma lapsi kuinka haluaisi jatkaa ja olisi rakastunut. Kyllä mua ainakin vituttais jos mun 60v. juhlissa olis mukana tyyppi joka sitten jätti lapseni muutaman viikon kuluttua. Siellä se kuvissa poseeraa ja käytännössä pilaa ne. Viikon tutustumisen jälkeen mukaan otettu. Parin kuukauden "perheenjäsen".

Jättäisin pois matkalta, se olis kaikkien kannalta järkevintä. Ei lapsen kumppania viikon tuntemisen jälkeen tarvi matkalle ottaa mukaan, ei vaikka olisivat aviossakin. Ei se avioliitto mitään ratkaise. Se kun on lopulta pelkkä muodollisuus.

Ja jos itse olisin ohjelmassa niin en todellakaan alkais pakottaa lähipiiriä pakkotutustumaan tähän koekumppaniin. Kyllä ne ehtis tutustua sitten kun päättäisimme jatkaa yhdessä. Sitä ennen se kaveeraus olis ihan turhaa. Etenisin aika lailla samalla tavalla kuin jos olisimme tutustuneet, mutta emme menneet  heti naimisiin. Ensin tutustuisimme toisiimme ja vähitelleen jutun jatkuessa myös perheenjäseniin. Ei perheenjäsenilläni ole mitään velvoitetta tavata jokaista helluani. Saati ottaa heidät mukaansa matkoilleen.

Ite kyllä oon ihan varma, että jos menisin tossa ohjelmassa naimisiin, vanhempani oisivat ihan superonnellisia, että pitkän etsinnän jälkeen (yli kolmekymppisenä) oon löytänyt mahdollisesti loppuelämäksi jonkun ja haluaisivat vaikka heti todellakin tutustua tähän ja ottasivat mukaan perheeseen. Jos se ei kestäis, ei sitten - ei se heiltä ois pois, että olisivat tutustuneet. Epäilen, että ainakin "ikisinkkujen" kohalla useimpien vanhemmat aattelee näin. (Jos ei oo esim. uskovaisia tms. arvokonservatiiveja)

Minkä hemmetin takia vanhempasi ottaisivat mukaan sellaisen kumppanin, josta et itsekään tunnu erityisesti pitävän? Taitavat olla vähän tomppeleita. (Ai niin, sinä et muistanut että kaikki parit tässä ohjelmassa eivät ole kovin onnellisia ja ihastuneita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo naiset tuntuvat asuntojen perusteella olevan varsin köyhiä. Autoakaan taida olla kenelläkään. Luulisi noista lähtökohdista tulevan edes yrittävän olla mukava ja huolehtivainen.

En tiedä, omistaako Mari omaa asuntoaan vai onko siinä vuokralla. Mutta asunnon arvo on suurempi kuin Esan Pieksämäen-kodin. Helsingin kantakaupungissa on oikeasti kallista.

Mitä miehiin tulee, niin ei se Markuskaan kovin hulppeassa kämpässä näytä asustavan.

Markus onkin todella mukava, ja ymmärtäväinen tyyppi. Ei naiset toki rutiköyhiä ole, mutta sellaisia perustuloisia korkeintaan.

No niin, mutta tuossa alkuperäisessä kommentissa todettiinkin naisten olevan asuntojen perusteella "varsin köyhiä".

Mielestäni perustuloisen ja "varsin köyhän" välillä on aikamoinen ero.

Köyhällä tai edes keskituloisella ei ole velvollisuutta olla sen mukavampi, ymmärtäväisempi tai huolehtivaisempi kuin hyvätuloisella ihmisellä. Varallisuus ei määritä luonnetta, eikä rahakkuus todellakaan oikeuta huonoa käytöstä.

Pikku luukku Kalliossa, ja Ikeasta hommatut kalusteet viestivät korkeintaan perustuloisesta, mutta yhtä hyvin köyhästä. Alisa vaikutti köyhältä, ja Johanna korkeintaan perustuloiselta asunnon perusteella. Pointti ei ollut se, että varakkaampi saisi käyttäytyä tylymmin. Sellaista jotkut vaan sietävät varakkaammilta paremmin, kuin köyhiltä, jotka tämän ohjelman tapauksessa eivät tuo pöytään yhtään mitään.

Niiden Kallion-luukkujen vuokra-/hintataso on nykyisin sitä luokkaa, että niissä eivät köyhät pysty asumaan.

Alkuperäisessä kommentissa todettiin "Nuo naiset vaikuttavat asuntojen perusteella olevan aika köyhiä (...) luulisi noista lähtökohdista tulevan edes yrittävän olla mukava ja huolehtivainen". Eikö tämä indikoi aika suoraan sitä, että nimenomaan köyhien tulisi yrittää olla mukavia? En ymmärrä, että miksi tämä vaatimus koskee erityisesti vähävaraisia.

En muutenkaan tajua tarvetta ruotia nimeonomaan ohjelmaan osallistuvien naisten varallisuutta. Ei noista sulhoistakaan kukaan ole suuren luokan massimies. Ihan tavallisilta työssäkäyvilta keskituloisilta ihmisiltä vaikuttavat, kuten naisetkin.

Minunkin mielestäni esimerkiksi Aliisa käyttäytyy huonosti, mutta hänen käytöksensä olisi ihan yhtä häiritsevää, vaikka hän asuisi suuressa omistusasunnossa Kaivopuistossa.

Vierailija
4224/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhistus tuo Petri. Mulle olisi isoin mahdollinen turn off mies joka "elää keholleen" ja treenaa ja urheilee kaavamaisesti sen takia että se oma keho on elämän keskeinen sisältö. Yöks. Ja varsinkin  jos treenaamisen tavoitteet liittyy ulkonäköön,  ulkonäkökeskeisyys on silmissäni erittäin epäseksikäs piirre miehessä, vaikka sitten sen seurauksena olisi raameiltaan ja kropaltaan millainen trimmattu alfauros tahansa. Ei jatkoon. 

Kaikki mun seurustelukumppanit on olleet ihan urheilullisia, osa treenannut ainakin ajoittain tavoitteellisestikin, mutta elämä ei ole silti keskittynyt treenin ja rahkansyönnin ympärille. Ja onhan noi ohjelman muutkin miehet selkeästi treenaavia kavereita, mutta Esalla ja Markuksella taitaa kuitenkin olla muut asiat ekana mielessä kuin rahka ja proteiinijauhe.

Saitteko kiinni siitä, mitä Mari tarkoitti parin erilaisilla päivärytmeillä ja nukkumisella? Petri puhui helikopterinukkumisesta ja että on perhessään tavanomaista, mitä lie tarkoittaakaan.

Propellinukkumisesta. Syy on hyvin usein nk levottomat jalat ja taipumus tähän on perinnöllistä. Joillekin vaivaan auttaa magnesium, mutta ei kaikille. 

t. Suvusta, jossa ko ongelmaa  ilmenee

Eli suositeltavaa olisi vähentää hikiliikuntaa iltaisin. Pyörällä aina ja kaikkialle ei ainakaan auta asiaa.

Vierailija
4225/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muutenkaan tajua tarvetta ruotia nimeonomaan ohjelmaan osallistuvien naisten varallisuutta. Ei noista sulhoistakaan kukaan ole suuren luokan massimies. Ihan tavallisilta työssäkäyvilta keskituloisilta ihmisiltä vaikuttavat, kuten naisetkin.

No jos on tärkeää tasa-arvon nimissä vatvoa miestenkin varallisuutta, niin eiköhän Petri tienaa vähintään nelosella alkavan summan, jos kerran työskentelee it-alan konsulttifirmassa. Ja Marikin varmasti MBA:na keskivertonaispalkansaajaa ja myös keskivertomiestä enemmän. En ylipäätään ymmärrä, miksi niitä miesten tai naisten yleisiä keskiarvoja on relevanttia vetää näiden ihmisten asumismahdollisuuksien arviointiin.

Vierailija
4226/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ruoka ja ruokailu nyt on paljon ollut esillä, niin kommentoin minäkin: sipulista senverran, että miksi ostivat vain yhden (pienen?) sipulin? Yleensähän sipulia tarvitaan useaankin ruokalajiin ja nyt kun kaksi ihmistä syömässä, niin varsinkin.

Itse nimittäin sinkkuna ostan aina muutaman myös varoiksi, että on sitten mistä ottaa, ettei aina tarvi sen sipulin vuoksi ainkaan kauppaan mennä.

Ja pusiin laitan irtosipulit, eihän se hintatarra pysy muuten kiinni ja on siistimpääkin, ei ole koko kassi täynnä sipulinkuorisotkua.

Ihmettelin myös Aliisan ja Esan vaivalloista syöntiä sohvalla ja lautaset sylissä: pieneenkin asuntoon mahtuu kahden hengen pöytä. Hankalaa ja mulla ainakin keikahtaisi joku kerta tarjoamiset sohvalle tai matolle.

Nämä ohjelman naiset ovat kaikki näitä moderneja naisia, jotka haluavat näyttää heti kättelyssä etteivät palvele miestä.

Sitten ihmettelin Johannan sosekeittoa, aika kevyt ruoka miehelle, ja kelle vaan, vaikka kuinka olisi piirakkaa ;D jälkkäriksi. Vettä lisukkeena, ei muuta, en ainakaan huomannut, tuolla satsilla ei nälkä kauan pysy kaukana. Joku herkullisempi olisi ekana päivänä ollut parempi vaihtoehto.

Muutenkin kovin voivoteltiin sen syömisen kanssa, Aliisakin kait oiken vaikersi, että mitäs nyt tehdään.

Itse olisin ainakin aluksi varannut reilulla kädellä jääkaappiin erilaisia tarvikkeita valmiiksi. Ja ehkä myös sitten reippaasti ehdottanut, että nyt olen ajatellut, että ensimmäisen illan kunniaksi mennään ulos syömään ja tehdään tutustumiskerros. Samalla reissulla olisin hiukan esitellyt lähitienoota sulholle.

Hernesaari näytti aika autiolta ja tuuliselta paikalta, ainkin sillä kertaa, joten sisäruoka ensin ja sitten muuten kiertelemään sinne. Olisi ehkä Petrikin syönyt siellä sisällä jotain.

Olen siis itse sinkku ja en osaa ruoka-asioita ottaa noin vaivalloiseksi asiaksi, ruoka ja ruokaostokset on mulle normaali osa arkea, olen sitten yksin tai seurassa. Tietysti myös osa juhlaakin.

En ole leivontaihminen, mutta sämpylöitä teen itse: olisin varmaan leiponut sämpylöitä tervetuliaisiksi, ne useimmiten kelpaavat kaikille, ellei ole allergioita. Ja tulee hyvä tuoksu, itselle ja sille toisellekin hyvä mieli. Hyvät kahvit tai tee ja uutta sämpylää, hyvällä levitteellä, avot!

Hyvin kirjoitettu samoja juttuja mietin. Ei ollut pahemmin mietitty uuden kumppanin tulemista taloon. Silloin kun olin sinkku järjestin aina tarjoilua kun ystäviä tuli kylään. Ja kun nykyinen mies tuli eka kertaa kylään oli special tarjoilut hänelle. Ei ole pahitteeksi hieman huomioida toista. Miten raavas mies pärjää pelkällä sosekeitolla. Aliisan koti epäviihtyisä, ei toivota ketään tervetulleeksi tuollainen huusholli.

Ehkä tuo oli tuotannon sanelema juttu, et tulis jotain äksöniää? Niin mä ajattelen. Varmaan olis monikin nuista voinu käydä etukäteen kaupassa ja tehdä itse tarjottavat valmiiksi, mutta tuotanto ohjeistanut, et miettikää yhdessä mitä syötte ja menkää kauppaan ostaa tarpeet. Just et tulis jotain toimintaa eikä vaan toinen tarjoile ja toinen ns.vieraana syö ja kaikki on hyvällä tuulella eikä mitään "riitaa" tule. 

Vierailija
4227/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo naiset tuntuvat asuntojen perusteella olevan varsin köyhiä. Autoakaan taida olla kenelläkään. Luulisi noista lähtökohdista tulevan edes yrittävän olla mukava ja huolehtivainen.

En tiedä, omistaako Mari omaa asuntoaan vai onko siinä vuokralla. Mutta asunnon arvo on suurempi kuin Esan Pieksämäen-kodin. Helsingin kantakaupungissa on oikeasti kallista.

Mitä miehiin tulee, niin ei se Markuskaan kovin hulppeassa kämpässä näytä asustavan.

Markus onkin todella mukava, ja ymmärtäväinen tyyppi. Ei naiset toki rutiköyhiä ole, mutta sellaisia perustuloisia korkeintaan.

No niin, mutta tuossa alkuperäisessä kommentissa todettiinkin naisten olevan asuntojen perusteella "varsin köyhiä".

Köyhällä tai edes keskituloisella ei ole velvollisuutta olla sen mukavampi, ymmärtäväisempi tai huolehtivaisempi kuin hyvätuloisella ihmisellä. Varallisuus ei määritä luonnetta, eikä rahakkuus todellakaan oikeuta huonoa käytöstä.

Pikku luukku Kalliossa, ja Ikeasta hommatut kalusteet viestivät korkeintaan perustuloisesta, mutta yhtä hyvin köyhästä. Alisa vaikutti köyhältä, ja Johanna korkeintaan perustuloiselta asunnon perusteella. Pointti ei ollut se, että varakkaampi saisi käyttäytyä tylymmin. Sellaista jotkut vaan sietävät varakkaammilta paremmin, kuin köyhiltä, jotka tämän ohjelman tapauksessa eivät tuo pöytään yhtään mitään.

Meillä on miehen kanssa 58 neliön kaksio ja pitkälti kalusteet on Ikeaa ja sitten jotain Askoa. Sisustuksessa Ikeaa ja Henkkamaukan homea. Vuositulot yhteensä meillä yli 200 000€. Kaikki eivät ole kiinnostuneita sisustamisesta tai etenkään siitä että niihin kalusteisiin pitäisi upottaa pieni omaisuus. Ikean tuotteet on sitä ihan laadukkaita.

Vierailija
4228/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miks täällä vouhotetaan naisten asuntojen koosta. Mihin (entinen) sinkku nainen tarvii tilaa enemmän kuin 30-35 neliötä. Aina voi muuttaa isompaan jos elämän tilanne muuttuu. Mä en tiedä onko noi asunnot niiden omia, mutta pieni asunto kalliossa tai turun jokivarressa on aika kannattava sijoitus.

Vierailija
4229/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut miten sitä mattotelinettä pystyy käyttämään, jos siihen on ketjujen ja u-lukkojen kanssa kiinnitetty 10 pyörää? Vai eikö Kallion hipsterit tamppaa mattoja?

Minusta Mari tokaisi sen mattotelineen vain, kun ei muutakaan keksinyt eikä asia häntä tippaakaan kiinnostanut. Äänikin oli sellainen "tee mitä haluat", siis aivan välinpitämätön.

Aivan normaali vastaus mielestäni. Kuljetatteko te pyörät mukananne myös kauppaan sisälle? Kyse on kuitenkin jostain muutaman huntin hintaisesta likaisesta hikiliikunta välineestä jossa on vieläpä lukko itsessään. Petri ei ole mikään tyhjätasku vaan kovatuloinen it- mies. Järki käteen ihmiset!

Vierailija
4230/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten keskipalkka on vähän alle kolme tonnia brutto. Marin asunnon vuokra on tonnin tai yli kuussa. En sanoisi häntä köyhäksi. 

Olen ajatellut, että hän omistaa asuntonsa.

Vierailija
4231/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaan osallistujat hankkivat sen verran , että toimeen tulevat. Pyörittävät tätä yhteiskuntaa hankkimallaan rahoilla.Lopettakaa jo keskustelut asumisesta, palkoista, ulkonäöstä, sisustamisesta ym ja jokaisella on oma luonne mikä on.Itse tietävät omat heikkoutensa ja vahvuutensa.Ei siinä kenenkään tarvitse lähteä analysoimaan millainen persoona on. Onko tämä koko ajan arvostelu palsta. Ne , jotka katsovat tätä ohjelmaa eivätkä nää näissä osallistujissa mitään hyvää ÄLKÄÄ KATSOKO😖😖 . Katsokaa itseänne peilistä mitä siellä näkyy.😂.

Vierailija
4232/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös harmittaa miten ikäviä pätkiä ohjelmaan on valittu. Välissä parit vaihtavat ihan kiinnostuneita, flirttaavia ja lempeitä katseita - miksei hyviä hetkiä näytetä enempää? Onko pakko väkipakolla luoda draamaa ja keskustelua palstoille? Kuka nyt ei arjessa joskus hermostuisi tai ärsyyntyisi. En jaksa uskoa että kukaan on tollainen 24/7.

Vierailija
4233/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalla tietoa avio-kisailijoiden isnta/twitter-tileistä? Kiitos etukäteen =)

Vierailija
4234/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaali vastaus mielestäni. Kuljetatteko te pyörät mukananne myös kauppaan sisälle? Kyse on kuitenkin jostain muutaman huntin hintaisesta likaisesta hikiliikunta välineestä jossa on vieläpä lukko itsessään. Petri ei ole mikään tyhjätasku vaan kovatuloinen it- mies. Järki käteen ihmiset!

Mistä sä noin päättelet? CGIllä on aika paskat palkat, jos ei ole johtoporrasta. 

Vierailija
4235/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markuksen Johannalle tuoma orkidea oli ihana! Ne kaksi muuta kukkakimppua oli lähinnä markettitasoa, ei sidottuja eikä mitään extraa. Voimmeko siis tästäkin päätellä, että Johanna ja Markus tulevat pärjäämään hyvin? ;)

Vierailija
4236/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markuksen Johannalle tuoma orkidea oli ihana! Ne kaksi muuta kukkakimppua oli lähinnä markettitasoa, ei sidottuja eikä mitään extraa. Voimmeko siis tästäkin päätellä, että Johanna ja Markus tulevat pärjäämään hyvin? ;)

Ja Markus kasteli sen niin ihanan tohkeissaan :) kyllä mä osaan, ei tarvii upottaa...oli samalla miehekäs ja söötti.

Vierailija
4237/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri jakson, ja sen perusteella Marilla on naisista tasokkain kämppä. Kahden muun naisen asunnot ovat yllättävän pieniä ottaen huomioon, että kumpikin käy ihan hyväpalkkaisessa työssä (eivät ole siivoojia tai osa-aikakassoja). Olettaisi opiskelijan asuvan noin. Johannan ja Aliisan asunnoissa ei ole erillistä keittiötä, ja sänkykin on samassa tilassa. Veikkaisin pinta-alaksi noin 20-25 neliötä. Olen itse asunut 35-neliöisessä yksiössä, missä eteinenkin oli Johannan keittiötä suurempi. Ja kukin siis asukoon missä tykkää, mutta Turussa asuminen on edullista, eikä työssäkäyvän tarvitse tyytyä parvekkeettomaan pikkuyksiöön. 

Vierailija
4238/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette saaneet päähänne., että Esa olisi jotenkin erityiseen lyhyt?

Vierailija
4239/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri jakson, ja sen perusteella Marilla on naisista tasokkain kämppä. Kahden muun naisen asunnot ovat yllättävän pieniä ottaen huomioon, että kumpikin käy ihan hyväpalkkaisessa työssä (eivät ole siivoojia tai osa-aikakassoja). Olettaisi opiskelijan asuvan noin. Johannan ja Aliisan asunnoissa ei ole erillistä keittiötä, ja sänkykin on samassa tilassa. Veikkaisin pinta-alaksi noin 20-25 neliötä. Olen itse asunut 35-neliöisessä yksiössä, missä eteinenkin oli Johannan keittiötä suurempi. Ja kukin siis asukoon missä tykkää, mutta Turussa asuminen on edullista, eikä työssäkäyvän tarvitse tyytyä parvekkeettomaan pikkuyksiöön. 

Itsekin asuin palkkaani nähden vaatimattomasti, kun vielä säästin omarahoitusosuutta ensiasuntoa (kaksio) varten. Isomman asunnon korkeampi vuokra olisi vain ärsyttävästi viivyttänyt omaan pääsyä.

Vierailija
4240/9874 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASUNNOT...ASUNNOT....PYÖRÄ....ULKONÄKÖ HAUKKUMISET,JUNTTIUS 😖😖😖. Mitä vielä hyvät negatiiviset ihmiset. Eikö teillä ole mitään muuta kirjoitettavaa " kun mä olen nyt sitä mieltä" lässyn... lässyn. Hei te kartanossa asuvat täydelliset ruuan laittajat ja vielä huipuksi hyvän ja rauhallisen luonteen omaavat.HÄVETKÄÄ. Osallistujat ovat kaikki hyviä ihmisiä.

Ketju on lukittu.