Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Sinkut ovat julkaistu
Kommentit (9874)
Veikkaan parasta liittoa Marille ja Petrille. Aliisa ja Esa saattavat onnistua. Johanna ja Markus sen sijaan ei tule toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Johanna taisi olla se, joka oli ollut jo 8-9 vuotta sinkkuna? Mietin vain, että eikö sekin jo kerro, että on liian suuret odotukset mieheltä? Tai ehkä hän ei ole laskenut tuohon aikaan mitään parin kuukauden seurusteluja.
Ei välttämättä kerro yhtään mitään. Kaikille vaan ei sopivaa kumppania astele eteen, vaikka kuinka olisi avoin ja vähäodotuksinen. Ei se aina sinkun vika ole, jos ei ole löytänyt kumppania.
Olen jo vähän vanhempi niin elämänkokemusta on ehtinyt kertyä.. Sanoisin, että parhaat mahdollisuudet onnistua on niillä, jotka asuvat lähekkäin, ja lähes varmasti eroon päätyy ne, jotka asuvat kaukana toisistaan. Hyvin harvalle lopulta sopii etäsuhde-avioliitto, ja ikävä kyllä työmarkkinatilanne on sellainen, että uutta työtä on vaikea nyt löytää muuttaakseen uudelle paikkakunnalle. Ja ensin pitää käydä "riita" siitä että kumpi muuttaa toisen paikkakunnalle vai muutetaanko yhdessä ihan muualle. Ja sitten pitää hankkia ne uudet työt jne. Ei tule onnistumaan. Mielestäni ei olisi pitänyt parittaa ihmisiä, joista toinen asuu 250 km päässä toisesta.
Mari näytti väsyneeltä, todella tummat silmänaluset ja likainen liiskatukka. Häissään näytti kauniilta. Toivottavasti mies tuo iloa arkeen niin että myös arjessa ilme ja olemus piristyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, ankeuttaja-Mikko paikalla 😱
Kiva, että Roni ja Tanja ovat samoissa pippaloissa eivätkä kanna kaunaa.Onko tuo takarivin mies Roni? Ollin vieressä siis. En tunnistanut.
On se Roni, suurenna kuvaa, niin näet sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna&Markus muistuttaa vähän sitä yhtä jenkkiparia! Morsian itki häissä katkerana kun sulhanen oli hänen mielestään ihan kamala. -Rakkaus vei voiton kuitenkin lopulta! 😊 Ovat vissiin edelleen naimisissa.
Mulle tuli sama mieleen. Ja ovat tosiaan edelleen naimisissa, muistaakseni on jo lapsikin.
Juu, näin kuvan, jossa tuo nainen odotti lasta ja molemmat olivat oikein onnellisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ikisinkku ja haluaisin hakea ohjelmaan, mutta asiantuntijat ja parinmuodostusprosessi eivät herätä minussa luottamusta. Ihmisen pariutumisesta on olemassa vaikka millä mitalla tieteellistä tietoa, mutta miksi sitä tietoa ei hyödynnetä ohjelmassa? Pareilla teetetään psykologisia kokeita ja asiantuntijat ovat terapeutteja ja joku aivan turhake rakkaustutkija. Oikeastihan asiantuntijoina kannattaisi olla vaikka evoluutiopsykologi tai biologi ja osallistujilla teettää feromonikokeita ja muita, jotka varmistavat fyysisen viehätysvoiman.
Mitä ihmeen hyötyä jostain teologin humanistisista teorioista voi olla ihmisten käytännön parinvalinnassa? Vähän vaikuttaa, että asiantuntijat menevät ajatukset ja ideat edellä. Ehkä he ajattelevat, että vaikka Johanna ja Markus voivat täydentää toisiaan, kun ovat aika erilaisia. Mutta kun rakastuminen on biologinen prosessi, ja sitä on hassua lähteä jäsentämään arvojen ja muiden henkisten ominaisuuksien pohjalta. Joo, ensihuuman jälkeen sellaiset ovat tärkeitä, mutta miksi rakastumisen biologisuus ja kehollisuus jää tässä kakkoseksi?
Unohdat, että rakastuminen on myös tahdonalainen prosessi. Ohjelmaan osallistujat tahtovat rakastua.
Biologia vaikuttaa enemmän fyysisen vetovoiman asteella ja palvelee lisääntymistä, lajin säilymistä, se ei takaa hyvää parisuhdetta.
Voi miten ihania positiivisia ja tunteellisia ihmisiä ohjelmassa! Tippa nousi linssiin kun parit kohtasivat ensi kertaa. Saa tällaisen viisikymppisen sinkkunaisenkin unelmoimaan, että jos vielä kerran elämässä saisi kokea rakkauden...
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vähän vanhempi niin elämänkokemusta on ehtinyt kertyä.. Sanoisin, että parhaat mahdollisuudet onnistua on niillä, jotka asuvat lähekkäin, ja lähes varmasti eroon päätyy ne, jotka asuvat kaukana toisistaan. Hyvin harvalle lopulta sopii etäsuhde-avioliitto, ja ikävä kyllä työmarkkinatilanne on sellainen, että uutta työtä on vaikea nyt löytää muuttaakseen uudelle paikkakunnalle. Ja ensin pitää käydä "riita" siitä että kumpi muuttaa toisen paikkakunnalle vai muutetaanko yhdessä ihan muualle. Ja sitten pitää hankkia ne uudet työt jne. Ei tule onnistumaan. Mielestäni ei olisi pitänyt parittaa ihmisiä, joista toinen asuu 250 km päässä toisesta.
Totta. Esan kohdalla hyvä asia on, että ammatti on veturinkuljettaja ja työnantaja on VR. Hyvinkää sopii asuinpaikaksi siinä missä Pieksämäkikin. Ei Esa Pieksämäellä junalla aja ympyrää.
Vierailija kirjoitti:
Mari näytti väsyneeltä, todella tummat silmänaluset ja likainen liiskatukka. Häissään näytti kauniilta. Toivottavasti mies tuo iloa arkeen niin että myös arjessa ilme ja olemus piristyisi.
Tummat silmänaluset eivät aina kerro väsymyksestä tai onnen puutteesta. Toisilla on sellaiset luonnostaan, vaikka olisivat pirteitä ja onnellisia. Myös hiuslaatu on enemmän luontainen kuin onnellisuuteen sidonnainen.
Minun mielestä tämä konsepti on aika ihana ja romanttinen. Olen jollain tavalla jopa kateellinen noille että "pääsivät" naimisiin, itse olen vain avoliitossa.
Voi kun joku kehittäisi tavallisille sinkuille tuollaisen vaikka maksullisen palvelun, jossa tsekattaisiin hyvin huolella taustat ja psykologit tekisi laajat haastattelut ja tutkimukset ja sitten toisilleen sopivat naitettaisiin ensitreffeillä. Olisi vaikka rahat takaisin takuu, eli ei naitettaisi kaikkia väkisin vaan oikeasti sopivat vain, muut saisivat rahansa takaisin. Luulen, että sinne osallistuisi paljon väkeä jos ei tarvitsisi mennä telkkariin.
Ai tinderissä jo?Selv peli sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Esan kohdalla hyvä asia on, että ammatti on veturinkuljettaja ja työnantaja on VR. Hyvinkää sopii asuinpaikaksi siinä missä Pieksämäkikin. Ei Esa Pieksämäellä junalla aja ympyrää.
Niin, hänellä on hyvä tilanne, on luultavasti jo etukäteen kysynyt työnantajalta että jos muuttaa niin onko töitä tarjolla muuallakin, ja VR varmasti kyllä tarjoaa kuskeille töitä eri puolilla suomea.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tämä konsepti on aika ihana ja romanttinen. Olen jollain tavalla jopa kateellinen noille että "pääsivät" naimisiin, itse olen vain avoliitossa.
Voi kun joku kehittäisi tavallisille sinkuille tuollaisen vaikka maksullisen palvelun, jossa tsekattaisiin hyvin huolella taustat ja psykologit tekisi laajat haastattelut ja tutkimukset ja sitten toisilleen sopivat naitettaisiin ensitreffeillä. Olisi vaikka rahat takaisin takuu, eli ei naitettaisi kaikkia väkisin vaan oikeasti sopivat vain, muut saisivat rahansa takaisin. Luulen, että sinne osallistuisi paljon väkeä jos ei tarvitsisi mennä telkkariin.
Parisuhde se avoliittokin on, joten ei sinulla ole mitään syytä olla kateellinen. Jos olisit sinkku, ymmärtäisin kateutesi. Tuollaista sinkkupalvelua ehdotettiin jo aiemmin tässä ketjussa. Olisi vallan toivottu palvelu ja itsekin mielelläni sellaista kokeilisin. t.5v sinkkuna
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot, että tuo on bisnesideana toimiva, niin siitä vaan perustamaan. Itse en kyllä tämän kokoiseen maahan sellaista perustaisi, kyllä pitäisi olla huomattavasti laajempi väestöpohja jotta voisi uskoa varmuudella pareja syntyvän. Enkä sittenkään lupaisi rahoja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummat silmänaluset eivät aina kerro väsymyksestä tai onnen puutteesta. Toisilla on sellaiset luonnostaan, vaikka olisivat pirteitä ja onnellisia. Myös hiuslaatu on enemmän luontainen kuin onnellisuuteen sidonnainen.
Joo mutta niille voisi tehdä jotain. Koska hääpäivä näytti että niille voi tehdä jotain. Usein masentuneilla ei vain ole kiinnostusta tehdä ulkonäölleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hänellä on hyvä tilanne, on luultavasti jo etukäteen kysynyt työnantajalta että jos muuttaa niin onko töitä tarjolla muuallakin, ja VR varmasti kyllä tarjoaa kuskeille töitä eri puolilla suomea.
Veturinkuljettajan työ on ajaa junia ympäri Suomea. Ei siinä tarvitse vaihtaa työpaikkaa, vaikka muuttaisi. Samanlailla se junan ajaminen onnistuu miltä tahansa asemapaikkakunnalta. Pitää vain aina järjestää itsensä sinne, mistä vuoro lähtee. Ilmaisilla junakyydeillä se ei ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta niille voisi tehdä jotain. Koska hääpäivä näytti että niille voi tehdä jotain. Usein masentuneilla ei vain ole kiinnostusta tehdä ulkonäölleen mitään.
Kerro heti, mitä voi tehdä luonnostaan tummille silmänalusille. t. kaikki tuntemansa konstit kokeillut ilman tuloksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna taisi olla se, joka oli ollut jo 8-9 vuotta sinkkuna? Mietin vain, että eikö sekin jo kerro, että on liian suuret odotukset mieheltä? Tai ehkä hän ei ole laskenut tuohon aikaan mitään parin kuukauden seurusteluja.
Ei välttämättä kerro yhtään mitään. Kaikille vaan ei sopivaa kumppania astele eteen, vaikka kuinka olisi avoin ja vähäodotuksinen. Ei se aina sinkun vika ole, jos ei ole löytänyt kumppania.
No ei, mutten oikein usko, että hän on nuo vuodet viettänyt yksin kotona käymättä yksilläkään treffeillä, jos kerran niin palavasti haluaa sitoutua. Ei niitä kokeiluja seurusteluiksi välttämättä lasketa, mutta jos tapailu uuden miehen kanssa kestää parisen kuukautta, niin eikö senkin voi laskea seurusteluksi? Nuorin näistä morsiamista oli ollut alle vuoden sinkkuna: mitä jos hän laskee lyhyen tapailun seurusteluksi? Pointtini oli vain se, että hakijoilla saattaa olla eri käsitys siitä, mikä lasketaan seurusteluksi. En tiedä, käydäänkö tuollaisia asioita hakijoiden kanssa läpi.
Mari ja Petri: Tasainen, lupaava alku. Eivät välttämättä eroa vielä ohjelman loputtua, mutta 1-3 vuoden kuluttua ajautuvat erilleen, enemmän tai vähemmän ystävinä.
Aliisa ja Esa: Rakastuvat ensi silmäyksellä, ja heillä menee hyvin. Ongelmaksi nousee se, ettei heidän koiransa tule toimeen keskenään. Ohjelman loputtua he joko jatkavat etäsuhteessa tai eroavat ystävinä.
Markus ja Johanna: Haluaako Johanna ryhtyä sellaiseksi pirttihirmuksi, jota Markus haluaa elämäänsä? Tämän parin eroa tullaan povaamaan lähes joka jakson jälkeen, mutta eroavatko he kuitenkaan? Jos he eroavat, he tekevät sen viimeistään viimeisessä jaksossa.