Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Mari ja petri on varmaan pustetty yhteen, koska molemmusta tulee vähän sama ensivaikutelma. Molemmat vähän jäykän oloisia, asiallisen hillitysti puhuvia ja rauhallusia. Lisäksi mari ekassa jaksossa ainakin selitti harrastavansa pilatesta ja joogaa, mutta se taisi olla pelkkää unelmointia. Vähän kun sitten rapsuttaa pintaa syvemmälle, niin paljastuu että ovat aivan erilaisia.
Asiantuntijat eivät kyllä ole hoitaneet hommaansa tässä kunnolla. Aivan kuin olisivat mutuilemalla keksineet tämän parin. Toisaalta taas johanna ja markus eivät ole ulkoisilta seikoilta ilmiselvä pari, mutta henkisesti onkin enemmän yhteyttä. Ihan kuin nämä parit olisi valinnut eri asiantuntija..
Aliisalla ja esalla voisi olla paljonkin yhteistä, mutta ilmeisesti aliisa on tyyppi joka tuomitsee ihmiset viiden sekunnin perusteella, eikä halua enää edes yrittää. Ihmettelen miksi lähti ohjelmaan mukaan, kun jo häissä totesi ettei tullut hyvä fiilis esasta, ja homma kusahti sitten siihen. Varmaan hänelle on käynyt sama aika monesti normi elämässäkin, eli pistää poikki heti, kun ei rakkauden huuma iskekään päälle samantien, eikä tule jotain "fiilistä".
Minusta eilisessä jaksossa oli sekä Marilla että Petrillä enemmän yritystä kuin niistä klipeistä olimme päätelleet. Mari oli vähän huvittuneen mutta toisaalta jopa rakastuneen oloinen, kun P hellästi löysi kolon pyörälleen, olivat molemmat tyytyväisiä. Ja Petri yritti hyvitellä illan äksyilyään, toi kukkia joista M ilahtui. Molemmilla oli mielestäni yritystä! Jospa kyse on vaan leikkauksesta, halutaan antaa kamalin mahdollinen kuva. Ja totuus on ainakin hivenen, jopa selvästi parempi.
Niin Alisa valitti nälkäänsä. Mut miten kävi Esa kokkasi ja rouva pakkasi tavaroitaan.Eikä se sitä tarkoita , että heti olisi Esan pitänyt rynnätä tarjoamaan ravintola ruokaa.Olisihan Aliisakin voinut syödä etukäteen jos kerta nälkä oli. Aliisasta näkee, ettei tositarkoituksella ole lähtenyt mukaan.Eikä se ole miehen ulkonäöstäkään kiinni. Ei yksinkertaisesti halua sitoutua.Lähtenyt leikkimielellä kisailemaan.Ikävää leikkimistä toisen tunteilla.Niinkuin ruuturaadissa sanottiin olisi osallistunut johonkin muuhun ohjelmaan.Toinen etsii elämän kumppania tositarkoituksella ja toinen " leikisti".
Miten mä en näe oikein oikeaa vetovoimaa tai kemiaa parien välillä? (Hieman Markuksella ja Johannalla) Esa kun tuli niin Aliisa vaikutti siltä, kuin joku pakollinen sukulaisvierailu olisi käynnissä. Kyllä minulla on herännyt tutustumisvaiheessa kiinnostus miehiäni kohtaan,olen kysellyt paljon ja hakeutunut lähelle. En nää Aliisassa samaa. Vaikuttaa siltä, että empii eikä halua edes tutustua kunnolla. Mari ja Petrikin jäykistelee, enkä näe uteliaisuutta toista kohtaan tai erityistä vetoa, joka pitäisi varsinkin suhteen alussa olla aika näkyvääkin. Toki ihmisiä on erilaisia ja tahdit erilaisia,mutta kyllä jonkinlaista uteliaisuutta ja kiinnostuneisuutta toista kohtaan ja fyysistä vetoa suhteen alussa olisi hyvä olla ilmassa. Nyt tällainen loistaa poissaolollaan 2/3 parilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ymmärtää ihmistä, joka haluaa noudattaa terveitä elämäntapoja?
Aiemmassa työpaikassani oli tapana, että lähes joka perjantai kilisteltiin laseja ties minkä kunniaksi. Olisin mieluummin ollut ilman. Samana päivänä ei sitten enää voinut mennä lenkille tai jumppaan :(. Olisin siis mieluummin halunnut noudattaa terveellisiä elämäntapoja.
Rahkoja ja proteiineja en tosin pidä kovin terveellisinä.
Pitää joko hyväksyä se, että toinen noudattaa erilaisia elämäntapoja tai sitten hankkiutua seuraan, jossa on omanlaiset tavat.
Siis miksi ihmeessä et voi mennä samana päivänä jumppaan tai lenkille? Jos mä juon lasillisen kuohuviiniä työpäivän lopuksi, se ei kyllä estä mua urheilemasta illan aikana. Jos niitä laseja alkaa menemään useampi niin toki silloin ei enää kannata urheilla, mutta yksi ei kyllä haittaa yhtään mitään.
Täytyy sanoa että itse jännittäisin kameroita niin paljon että olisin varmaan outo ja jäykkä. Sitten illalla kahdestaan kotona ihan eri ihminen.
Enkestä kirjoitti:
Petrille ei löydy koskaan naista, kun on noin tiukkapipoinen ja tapoihin pinttynyt. Hänelle sopisi ainoastaan sellainen, joka on valmiiksi samanlainen pyöräily/terveyshullu tai sellainen joka on täysin tossun alla ja heittäytyy Petrin arkeen täysillä. Typerää kuvitella, että hänelle löytyisi ohjelmasta ketään. Tiedän tuon ihmistyypin. Ei tule joustamaan koskaan ja näkee ainoastaan omissa tavoissa hyvää. Väheksyy toisia ja pitää itseään paljon muita parempana. Kannattaisi joskus heittäytyä, päästää irti ja elää vähän.
Petri tarvitsee tilaa. Ei hän ole pakottanut Maria mihinkään, antanut mahdollisuuden valita itse - Mari se on joka kokee, että kaikki on tehtävä hänen tavallaan. Häämatkalla Petri joi kiltisti pillimehuja ja istui viltillä nurmikolla, arjessa haluaisi elää vähän omalla tavallaankin. Jos nelikymppisenä sinkkuna yrittää pariutua, kumpi on hölmömpi strategia: yrittää muuttaa toista kaltaisekseen vai hyväksyä toisen erilaisuus silti omaa tyyliä menettämättä? Kyllä Mari on vähintään yhtä hankalasti paritettava.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ymmärtää ihmistä, joka haluaa noudattaa terveitä elämäntapoja?
Aiemmassa työpaikassani oli tapana, että lähes joka perjantai kilisteltiin laseja ties minkä kunniaksi. Olisin mieluummin ollut ilman. Samana päivänä ei sitten enää voinut mennä lenkille tai jumppaan :(. Olisin siis mieluummin halunnut noudattaa terveellisiä elämäntapoja.
Pitää joko hyväksyä se, että toinen noudattaa erilaisia elämäntapoja tai sitten hankkiutua seuraan, jossa on omanlaiset tavat.
Mietin samaa. Mitä pahaa siinä on, kun mies haluaa kulkea matkansa pyörällä ja syödä terveellisesti? Tuskin Mari olisi kaivannut miestä, joka örveltää joka viikonloppu aamuun asti ja kotona makaa sohvalla. He voisivat harrastaa liikkumista ulkoilua yhtä lailla. Ja olihan Petri ravintolassa Marin kanssa, joten hän ole absoluuttinen ”syön-vain-rahkaa”-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Mitä pahaa siinä on, kun mies haluaa kulkea matkansa pyörällä ja syödä terveellisesti? Tuskin Mari olisi kaivannut miestä, joka örveltää joka viikonloppu aamuun asti ja kotona makaa sohvalla. He voisivat harrastaa liikkumista ulkoilua yhtä lailla. Ja olihan Petri ravintolassa Marin kanssa, joten hän ole absoluuttinen ”syön-vain-rahkaa”-mies.
Ja ulkoilulla tarkoitin kulttuuria, ravintolat, keikat jne.
Mä jäin miettimään, että kuinkahan paljon itseä jännittäisi tuossa tilanteessa jos pitäisi ihan "yllättäen" muuttaa jonkun ihmisen luokse tai joku lähes vieras ihminen tuli asumaan mun kotiin? Jotenkin vielä yhteinen juhla ja matkakin menisi, mutta miltä tuntuisi päästää toinen asumaan omaan kotiin ja vielä niin, että hän ei ole lähtökohtaisesti vierailulla kuten kaverit, vaan olisi jäämässä. Tuo olisi ehkä se kaikista kriittisin paikka itselleni, varsinkin jos koti olisi pieni ja sen tilankäyttö olisi mietitty tarkkaan omia tarpeita varten. Yritä siinä sitten järjestää omalle puolisolle paikkaa hänen tavaroille, pyörällä ja olemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kolme jaksoa katsottuani totean vain, että tällä kaudella naiset ovat mielestäni kaikki fiksuja ja luontevia, miehet eivät samalla tasolla. Petri on toivottoman pappamai, latteuksia viljelevä ja kaavoihinsa kangistunut, huoli polkupyörästä lukitussa pihassa hymyilytti. Esa on kakaramainen ja Markus toivottoman epäseksikäs.
Sääliksi käy vaimoja.
En ole koskaan ennen kuullut, että epäitsekkyys olisi huono asia. No, jos haluaa nähdä kaiken negatiivisena niin kai siitäkin saa huonon piirteen. Minulle se on vain positiivinen asia ja samoin näyttäisi olevan Johannalle, mikä onkin kaikkein tärkein asia. Ei säälitä Johanna yhtään, vaikuttaa onnelliselta Markuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävää, kun esim. Johannan kotona siinä aloituskohtauksessa oli kamalan huono äänitys, ei meinannut saada naisten puheista mitään selvää.
Miten se Mari kommentoi Petrin nukkumistyyliä, jotain helikoptereita? :)
Ilmeisesti ei siis ole sentään sohvamajoitukseen komentanut.
Potkurityylisesti?
Käyttäjä3133 kirjoitti:
Tuli kyyneleet silmiin kun Johanna sanoi että Markus on superihana ihminen. Aaaaaww :')
Olitko sä superliikuttunut?
No en kyllä tarkoittanut näin tiukasti. Vastustan kyllä liiallista muovin käyttöä.
Laittaisitko itse vaikkapa tuoreen leivän suoraan liukuhihnalle - ilman muovia tai paperia? Sama suoraan suuhun laitettavissa hedelmissä.
Käyttäisin kyllä jotain pahvikippoja tai kangaskasseja hedelmille ja vihanneksille, jos niitä olisi kaupassa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme jaksoa katsottuani totean vain, että tällä kaudella naiset ovat mielestäni kaikki fiksuja ja luontevia, miehet eivät samalla tasolla. Petri on toivottoman pappamai, latteuksia viljelevä ja kaavoihinsa kangistunut, huoli polkupyörästä lukitussa pihassa hymyilytti. Esa on kakaramainen ja Markus toivottoman epäseksikäs.
Sääliksi käy vaimoja.En ole koskaan ennen kuullut, että epäitsekkyys olisi huono asia. No, jos haluaa nähdä kaiken negatiivisena niin kai siitäkin saa huonon piirteen. Minulle se on vain positiivinen asia ja samoin näyttäisi olevan Johannalle, mikä onkin kaikkein tärkein asia. Ei säälitä Johanna yhtään, vaikuttaa onnelliselta Markuksen kanssa.
Tuossa puhuttiin epäseksikkyydestä, ei epäitsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy vaimoja.En ole koskaan ennen kuullut, että epäitsekkyys olisi huono asia. No, jos haluaa nähdä kaiken negatiivisena niin kai siitäkin saa huonon piirteen. Minulle se on vain positiivinen asia ja samoin näyttäisi olevan Johannalle, mikä onkin kaikkein tärkein asia. Ei säälitä Johanna yhtään, vaikuttaa onnelliselta Markuksen kanssa.
Epäseksikäs, ei epäitsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin miettimään, että kuinkahan paljon itseä jännittäisi tuossa tilanteessa jos pitäisi ihan "yllättäen" muuttaa jonkun ihmisen luokse tai joku lähes vieras ihminen tuli asumaan mun kotiin? Jotenkin vielä yhteinen juhla ja matkakin menisi, mutta miltä tuntuisi päästää toinen asumaan omaan kotiin ja vielä niin, että hän ei ole lähtökohtaisesti vierailulla kuten kaverit, vaan olisi jäämässä. Tuo olisi ehkä se kaikista kriittisin paikka itselleni, varsinkin jos koti olisi pieni ja sen tilankäyttö olisi mietitty tarkkaan omia tarpeita varten. Yritä siinä sitten järjestää omalle puolisolle paikkaa hänen tavaroille, pyörällä ja olemiselle.
No varmasti hyvin vaikeaa olisi ottaa ketään yhtäkkiä luokseen asumaan. Minun sinkkuasunnossa oli hyvin vähän säilytystilaa, ja vaikka yritin itse heittää pois ja myydä ja varastoida muualle suurimman osan omista tavaroistani, niin silti sen yksiön kaikki säilytystila täyttyi äärimmilleen niistä. Yksiössä ei monesti ole kuin kaksi kaappia, ja siinä se. Ja niihin pitää sitten lakanoista ja pyyhkeistä ja vaatteista ja repuista ym ym alkaen saada mahtumaan kaikki. Minulla oli sinkkuna kyllä parisänky, mutta monella on vain se 120cm leveä, johon kaksi normaalikokoista aikuista ei kyllä mahdu kahdestaan nukkumaan.
Ja itse miettisin, että jos se "uusi puoliso" on paljon kotonani yksin kun olen vaikka päivän töissä, niin penkooko se salaa kaikki tavarani ja paperini. Entä jos se varastaa jotain sieltä? Tyyppihän on ihan vieras minulle, olen tuntenut hänet vasta pari päivää. Takaako asiantuntijat, että hän on luotettava?
Vierailija kirjoitti:
Mari ja petri on varmaan pustetty yhteen, koska molemmusta tulee vähän sama ensivaikutelma. Molemmat vähän jäykän oloisia, asiallisen hillitysti puhuvia ja rauhallusia. Lisäksi mari ekassa jaksossa ainakin selitti harrastavansa pilatesta ja joogaa, mutta se taisi olla pelkkää unelmointia. Vähän kun sitten rapsuttaa pintaa syvemmälle, niin paljastuu että ovat aivan erilaisia.
Asiantuntijat eivät kyllä ole hoitaneet hommaansa tässä kunnolla. Aivan kuin olisivat mutuilemalla keksineet tämän parin. Toisaalta taas johanna ja markus eivät ole ulkoisilta seikoilta ilmiselvä pari, mutta henkisesti onkin enemmän yhteyttä. Ihan kuin nämä parit olisi valinnut eri asiantuntija..Aliisalla ja esalla voisi olla paljonkin yhteistä, mutta ilmeisesti aliisa on tyyppi joka tuomitsee ihmiset viiden sekunnin perusteella, eikä halua enää edes yrittää. Ihmettelen miksi lähti ohjelmaan mukaan, kun jo häissä totesi ettei tullut hyvä fiilis esasta, ja homma kusahti sitten siihen. Varmaan hänelle on käynyt sama aika monesti normi elämässäkin, eli pistää poikki heti, kun ei rakkauden huuma iskekään päälle samantien, eikä tule jotain "fiilistä".
Loppukohtaus jossa Aliisa saattoi Esan junalle oli ihan kauheeta katsottavaa. Esa surkutteli ihan tosissaan, sanoi surkeana Aliisalle että niin lyhyitä nämä heidän tapaamiset, Aliisa : Mmmm niin aivan mmmm ja katseli tympeänä muualle = Aliisan puolelta siis evvk. Jos itselleni olisi tehty noin niin olisin kyllä tajunnut jutun juonen eli jos ei kiinnosta pätkääkään niin turha kuluttaa toiseen aikaansa. Tässä formaatissa vaan eivät pääse toisistaan heti eroon..☹
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä tarkoittanut näin tiukasti. Vastustan kyllä liiallista muovin käyttöä.
Laittaisitko itse vaikkapa tuoreen leivän suoraan liukuhihnalle - ilman muovia tai paperia? Sama suoraan suuhun laitettavissa hedelmissä.
Käyttäisin kyllä jotain pahvikippoja tai kangaskasseja hedelmille ja vihanneksille, jos niitä olisi kaupassa tarjolla.
Hedelmähän joko pestään tai kuoritaan ennen syömistä. No jos se on vaikka kotimainen omena, jota ei tarvitse kuoria, niin kyllä sekin pitää pestä jos sen on ostanut kaupasta. Ei se kassahihna nimittäin se likaisin siellä välttämättä ole.. Sinun ei ehkä kannata ajatella että missä se omena on ehkä käynyt ennen kuin saavut sinne kauppaan. Se on voinut pudota lattialle, ja se on nostettu takaisin myyntipöydälle. Se on voinut kieriä varaston lattialla, kuljetusrekan lattialla.. Ja sen päällä on voinut pomppia rottia, koska kuljetuksen ja varastoinnin aikana näin voi käydä.
Avioliitto on minusta pyhä asia, en sanoisi showksi, ja surullista jos osallistujat ovat kepoisesti ajatelleet menevänsä johonkin "show"n :( Miksi mennä tuohon ohjelmaan jos jo ajattelee "kaikki tai ei mitään" ? Julkisuudenhakua? En menisi ikinä ohjelmaan (onneksi olen jo naimisissa), mutta jos menisin, niin olisin erittäin vakavalla asenteella, todellakin kääntäisin kaikki kortit ja kivet, että juttu lähtisi lentoon.