Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iski joku kriisi kun mies täyttää 60, olen itse 44.

Vierailija
01.09.2017 |

Siis ikäero ei ole koskaan ollut mikään ongelma, mutta miksi nyt kun mies täyttää 60 se tuntuu niin suurelta luvulta.
Tunnen itseni vielä nuoreksi, ja kuuskymppinen tuntuu lukuna vanhalta. Tiedän että sitten kun olen itse 60 ja mies 76 niin se ei ole taas mitään.

Mutta miten pääsen tästä tunteesta ja tajuan että homma on ihan ok, niinkuin on aina ollut?
Kokemuksia?

Kommentit (284)

Vierailija
81/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika kokeilla omia siipiään.

Miehet rupsahtavat nuorempina kuin naiset, saati jos ukko on sinua noin paljon vanhempi.

Ei sinun ole pakko olla vanhan miehen kanssa, voit asua itseksesikin.

Nainen sanoo että miehet rupsahtaa nuorempina.

Ja naiset peukuttaa.

Se on ihan fakta, että miehet vanhenevat nopeammin.

https://www.jyu.fi/fi/ajankohtaista/arkisto/2022/09/miehet-vanhenevat-n…

Vierailija
82/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jää muutaman vuoden päästä eläkkeelle ja sinulla työuraa liki 20v sen jälkeen, ei sopisi itselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kokemuksesta sanoa että kyllä 11 vuoden ikäero on liikaa. Mies 61, itse täytin juuri 50v. Kolme-nelikymppisenä asia ei haitannut.

Minun mieheni on 60 ja minä 48. Ollaan oltu yhdessä reilu 2 vuotta. Mies on aivan ihana: utelias ja avoin uusille asioille, aktiivinen ja huolehtii itsestään hyvin. Minulla taas on kaiken maailman selkäongelmaa. Aluksi karsastin ikäeroa, mutta juuri tässä iässä on ihan todella suuria yksilöllisiä eroja. Minä aion seikkailla vielä pitkään tämän kumppanini kanssa ja huolehditaan sitten kun on tarve toisistamme. Rakkautta riittää.

Vierailija
84/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioehto, olin itse aikoinaan se varakkaampi osapuoli, ja varmaan joo pelkäsin tulevani huijatuksi. -ap

No just.. Uskoo ken uskoo. Eiköhän se tarina mennyt niin että miehesi oli vankasti naimisissa, eli vankkaa keskiluokkaista ja hyvä tuloista elämäänsä kunnes iski raju keski-iän kriisi ja tapasi sinut, nuoren, pienituloisen opiskelija/ yh/ name it. Ei siinä paljon tarvinnut sinun omaisuutesi takia avioehtoja miettiä..

Vierailija
85/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden päästä miehesi on eläkkeellä ja sinulla on vielä yli 15 vuotta työelämää edessä. Kurjat eläkepäivät tiedossa.

Vierailija
86/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ikäero ei ole koskaan ollut mikään ongelma, mutta miksi nyt kun mies täyttää 60 se tuntuu niin suurelta luvulta.

Tunnen itseni vielä nuoreksi, ja kuuskymppinen tuntuu lukuna vanhalta. Tiedän että sitten kun olen itse 60 ja mies 76 niin se ei ole taas mitään.

Mutta miten pääsen tästä tunteesta ja tajuan että homma on ihan ok, niinkuin on aina ollut?

Kokemuksia?

Olen liki 60v enkä millään huolisi 76v miestä.

Että kyllä se ikäero on iso tuossakin vaiheessa.

Isonee vaan mitä vanhemmaksi menee. 44v ja 60v voi vielä olla suht samassa elämäntilanteessa ja ikäero ok eikä haittaa, mutta kyllä se alkaa tosiaan 10-15v kuluessa näkyä, kun toinen väistämättä vanhenee ja toinen on vielä keski-ikäinen.

Vierailija
87/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden päästä miehesi on eläkkeellä ja sinulla on vielä yli 15 vuotta työelämää edessä. Kurjat eläkepäivät tiedossa.

Kun itse pääset eläkkeelle niin mies on jo vanhus. Ei ole kivoja eläkepäiviä tiedossa. Vanhemmalle osapuolellehan tuo on ihan hyvä diili, nuoremmalle ei niinkään.

Vierailija
88/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ap ole jo vaihtanut nuorempaan eikä hänellä enää ole aikaa tätiytyä palstalla kun on vierellä vireä mies jota ei tarvitse hävetä :)

Vierailija
89/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse pääset eläkkeelle niin mies on jo vanhus. Ei ole kivoja eläkepäiviä tiedossa. Vanhemmalle osapuolellehan tuo on ihan hyvä diili, nuoremmalle ei niinkään.

Tuo on kyllä harhaluulo että vanhemmalle osapuolelle olisi aina hyvä diili. Kyllä vanhempikin haluaa yleensä toimivan suhteen ja yhteistä aikaa ym.

Mm. itse olen tullut vaihdetuksi vanhempaan liian ison ikäeron takia.

Vierailija
90/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään-itseäni kuvottaa nämä isot ikäerot-en pystyis-en missään iässä. Sitä saa mitä tilaa

Vierailija
91/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä harhaluulo että vanhemmalle osapuolelle olisi aina hyvä diili. Kyllä vanhempikin haluaa yleensä toimivan suhteen ja yhteistä aikaa ym.

Mm. itse olen tullut vaihdetuksi vanhempaan liian ison ikäeron takia.

En sanonut että aina. Mutta keskimäärin. Vaikka on se totta että monen mielestä olisi varmasti kivempi viettää rauhassa eläkepäiviä kumppanin kanssa, eikä aikatauluttaa elämää työssäkäyvän kumppanin jaksamisen ja ehtiminen mukaan. Riippuu yksilöstä kuinka paljon kaipaa seuraa.

Vierailija
92/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko pappa haista kalmalle? Kyllä se hyväksyy lähtösi. Sai kuitenkin parhaat vuotesi.

Vierailija
93/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto nyt muaki alko ahistaa mun ja miehen ikäero. Oon 31v ja mies 47v 🙄

Nyt ku miettii niin ois sopiva kun ite on nyt 31v niin mies ois max 40v 🤦

Vierailija
94/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku tuosta sinulle kertoikin silloin aikanaan suhteen alkuhuumassa. Tietenkin ukkosi tuosta vain vanhustuu ja kohta vierelläsi on köpöttelijä. Näissä ikäeroissa se aikaikkuna, jonka kohdalla meno tuntuu hyvältä, on melko lyhyt. Joudut tekemään valintoja, eli pidätkö kaikki munat yhdessä korissa, vai alatko hajasijoittaan huomiotasi useammalle taholle. 

Vierailija
95/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vanhemmalla osapuolella on vertreä hoitaja. Nuorempi sen kun ahdistuu lisääntyvistä vanhuuden mukanaan tuomista kuvioista. 

Vierailija
96/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän että sitten kun olen itse 60 ja mies 76 niin se ei ole taas mitään."

Täytän muutaman kuukauden kuluttua 60, mies on 68. Koulutettu, edelleen osittain työelämässä. Silti välillä tuntuu, kuin välillämme olisi kokonainen sukupolviero. Minua kauhistuttaa ajatuskin, että reilun viiden vuoden kuluttua, kun aikaisintaan pääsen eläkkeelle, hän täyttää 74. Parhaassa tapauksessa ihan hyvässä kunnossa, huonommassa tapauksessa dementoitunut kuten veljensä oli siinä iässä.

Kun tapasimme, minä olin 51 ja hän 59. Silloin ikäero ei tuntunut suurelta. Nyt tuntuu.

Vierailija
97/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae mies rautatieaseman läheltä, ne jaksaa pamputtaa

Vierailija
98/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä jäi eläkkeelle ja kumppani on viisikymppinen. Heillä tuntuu toimivan vaikka kyllä vähän ihmettelen miten nuorekas vaimo jaksaa ukkoutuvaa isääni. Ei he kyllä edes kovin paljon ole yhdessä, kun ei isä viihdy enää kaupungissa missä vaimon työt ja teini-ikäiset lapset on. No, mikä toimii yhdelle ei toimi toiselle ja ei ole minun asiani. Näin tyttären näkökulmastahan on vain hyvä, että on nuorempi puoliso huolehtimassa isästä sitten kun tämä alkaa vanheta ja tarvita apua.

Vierailija
99/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto nyt muaki alko ahistaa mun ja miehen ikäero. Oon 31v ja mies 47v 🙄

Nyt ku miettii niin ois sopiva kun ite on nyt 31v niin mies ois max 40v 🤦

Höpö höpö. Keskimäärin 31 v naisella se kumppani on 34 v. Mikä ihme noihin surkeisiin ikäero suhteisiin vetää joitain? Mielenterveysongelmat? Ei saa ikäistään? Iskän kaipuu?

Vierailija
100/284 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika kokeilla omia siipiään.

Miehet rupsahtavat nuorempina kuin naiset, saati jos ukko on sinua noin paljon vanhempi.

Ei sinun ole pakko olla vanhan miehen kanssa, voit asua itseksesikin.

Nainen sanoo että miehet rupsahtaa nuorempina.

Ja naiset peukuttaa.

Se on ihan fakta, että miehet vanhenevat nopeammin.

https://www.jyu.fi/fi/ajankohtaista/arkisto/2022/09/miehet-vanhenevat-n…

Siis johtuen elintavoista, niin kuin jutussa mainitaan. Etenkin ylipaino ja tupakointi tuhoaa terveyden nopeasti, elintavoistaan huolehtiva on todennäköisesti hyvässä kunnossa 60 vuotiaana ja reippaasti ylipainoisella elimistö on lopussa jo 40 vuotiaana.

Se mikä on silmiinpistävää että oikeasti hyväkuntoisia ja hoikkia yli 50 vuotiaita naisia on vähän. Toisaalta taas reilusti ylipainoisia ja todella huonokuntoisia yli 50v miehiä on paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi