Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kampaamokäynti from hell (kuvia)

BaconC.
31.08.2017 |

Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.

Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!

...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.

Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(

Kommentit (236)

Vierailija
161/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta 90 -luku on tekemässä paluun. Ehkä ap onkin nyt juuri muodin aallonharjalla, uhkarohkea edelläkävijä, jonka perässä Kardashianitkaan eivät vielä uskalla kulkea!

Vierailija
162/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesuksen äiti mikä tukka :( aivan kamala! Olen tosi pahoillani sun puolesta. Nyt vaadit kyllä uutta aikaa ja rahojas takaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, en tiedä valittako ap heti asiata ja pyysi rahat takaisin mutta, jollei niin aika typerää ensimmäisenä tulla vauvapalstalle avautumaan. (Eri asia, jos tästä on jo reklamoitu ja kampaaja ei ole halukas korvauksiin.) Toki lopputulos on aivan selkeästi epäonnistunut ja kampaaja on tietysti velvollinen korvaamaan tämän. Mutta ei se silti välttämättä tarkoita, että kyseinen kampaaja olisi jotenkin feikki tai ammattitaidoton. Jos kyseessä tosiaan oli pikkupaikkakunnan kampaamo, joka toiminut jo vuosikymmeniä. Niin tällaisessa paikassa yleensä on asiakaskuntakin jo aika vakiintunut ja työnä voi vuodesta toiseen olla lähinnä ne samat leikkaukset ja permanentit tutuille asiakkaille.

Toki hän olisi voinut kieltäytyä värjäämästä hiuksia mutta en tiedä kuinka ammattitaitoista sekään on.

Hänellä ei vain yksinkertaisesti tietotaito ole päivittynyt tälle päivälle. Mutta varmasti työnjälkensä palvelee niitä asiakkaita, jotka hänellä vuodesta toiseen käyvät, jos tämä siis piti paikkansa, että kampaamo oli ollut 20 vuotta pystyssä.  Olen itsekin ollut pikkupaikkakunnalla eräällä kampaajalla, joka oli toiminut vuosikymmeniä. En sentään värjännyt hiuksia mutta leikkauskin oli aika vanhanaikainen, vaikka mielestäni tarkkaan selitin mitä halusin. En esim. oleta, että pikkupaikkakunnan kirkonkylällä vuosikymmeniä toiminut kampaaja olisi välttämättä perillä uusimmista trendeistä ja tekniikoista.

Vierailija
164/236 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kamalaa......Tee reklamaatio! Korjatahan tuo pitää

Vierailija
165/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettaa että pitäisi mennä samalle kampaajalle korjattavaksi? Eihän rakennustöissäkään jos palkkaat muurarin muuraamaan taloosi takan ja lopputulos määrätään tarkastuksessa purettavaksi ja tehtäväksi uudelleen niin ei siinä enää samaa muuraria koiteta toista kertaa.

Vierailija
166/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tuossa ekassa kuvassa kuukautissuoja peittämässä kasvoja?

Vierailija
167/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en kertakaikkiaan ymmärrä että joku ammatiltaan kampaaja on saanut noin hirveät raidat aikaseksi? Siis miten ihmeessä nuo on edes tehty, käyttikö foliota vai lämikö sitä väriä sinne tänne? Onhan tuo aivan kamala lopputulos, mutta pelastettavissa.

Millä ne raidat sitten pitäisi tehdä? Folioitahan siihen yleensä käytetään ja itsellä ainakin tulee hyvä lopputulos. Sitä vartenhan en foliot ovat???

Kampaamotukun raitalaput on parhaita. Ja folioita kevyempiä. Siksi sopivat nimenomaan tarkkoihin raidoituksiin. Folioilla tekisin vaan värinpoistoa.

Kyllä kampaamoissa käytetään yleisesti folioita myös koko pään värjäykseen... en sitten tiedä miten siellä turussa

No kyllä ainakin täällä Helsingissä on folioiden ohella kevyemmät raitalaput myös käytössä. Sitä kutsutaan monipuoliseksi osaamiseksi kun hallitsee useampia tekniikoita ja osaa käyttää tarvittaessa muitakin välineitä. Vaikutat vähän yksinkertaiselta folioinesi. Kampaajilla tuppaa nuo kerran opitut tavat pinttymään ainoiksi oikeiksi.

Vierailija
168/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettaa että pitäisi mennä samalle kampaajalle korjattavaksi? Eihän rakennustöissäkään jos palkkaat muurarin muuraamaan taloosi takan ja lopputulos määrätään tarkastuksessa purettavaksi ja tehtäväksi uudelleen niin ei siinä enää samaa muuraria koiteta toista kertaa.

Koska Suomessa on ihan kuluttajasuojan mukaan annettava kampaajan korjata tekemänsä työ jos korvauksen haluaa. Jos korjaus menee täysin perseelleen, on rahojen palautus ihan aiheellista. Rahojen palautus on aina viimeinen vaihtoehto, eli jos korjaukseen ei suostu, ei välttämättä ole oikeutettu korvauksiin ollenkaan. 

Kaikki tekee virheitä, se on ihan inhimillistä. Kampaajan haukkuminen ammattitaidottomaksi on aiheetonta yhden työn perusteella. 

Vierailija
169/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturilla on korjausvelvollisuus. Toisaalta samalla parturi saa myös mahdollisuuden korjata tekemänsä työnsä jälki. Molemmat "voittaa" lopulta. Toki voi pyytää rahat myös takaisin. Samaa mietin joskus kosmetologien kohdalla, on puoskareita ja osaajia....on likaisia märkiviä suteja joissa taudit muhivat ja leviävät. Itse sain pysyvän infektion kasvoihinin kosmetologi käynnin jälkeen juuri likaisista välineistä. Kukapa korjasi on millä sen todistaa?

Vierailija
170/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi aika jännä toi lopputulos....

En tiiä onko tää ihan sallittua täällä mainostaa mutta se minimanin kyljessä oleva kampaaja on ihan ykkönen nimenomann värjäyksissä. Paikka saattaa kuulostaa hassulta ku on marketin käytävällä, mutta kampaaja on ihan oikeesta hyvä.

Vierailija
171/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuolla vähän aikaisemmin, Kurikassa. Menin kyseiselle kampaajalle koska muutama tuttu oli siellä olleet, äiti mukaanlukien, ja he oli tykänneet. Katselin ennalta facesta heidän arvosteluja ja oli tähtiä melkein 5 ja kaikki vain kehui 😕

Se näytti kiharrettuna ihan kivalta joten en siellä valittanut vaikka pohja olikin vähän liian tumma. Ajattelin että kyllä se siitä pesujen jälkeen vaalenee.. mutta noi raidat. Voi luoja.

-ap[/quote]

Voi ei mikä lopputulos, osanotto :/

Oliko vähän vanhempi naisihminen asialla, liike keskustassa... taidan siinä tapauksessa tietää kyseisen "luxussalongin" :P Nuorempana eksyin "vaalentamaan" kyseisessä liikkeessä hiukseni ja sain tunkkaisen harmaan mummotukan. Sen koommin olen karttanut kyseistä paikkaa visusti.

Vierailija
172/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tiedän täysin miltä sinusta tuntuu!

Itselleni kävi aivan prikulleen samalla tavalla. Lopputulos olisi ollut yhtä hyvä, ellei parempi, vaikka olisin silmät kiinni arpomalla levitellyt värejä päähäni. Lähdin tuolista täysin tyrmistyneenä ja sanattomana, ja kun tokenin, soitin toiseen kampaamoon paniikkiaikaa.

Mutta lohdutuksena; sen voi kyllä taitava kampaaja korjata!

Miksi suomessa kampaamokäynti on niin kallista?

Vastaus: koska täytyy varata 2 eri kampaajaa ja maksaa heille.

Ensimmäinen pilaa hiuksesi

Toinen joka korjaa ensimmäisen sössimiset.

Kaiken lisäksi kuulet valitusta oijoi onpa huonossa kunnossa hiuspohja, hiuslaatu , plaaplaa ja pälätystä asiakasta ei kuunnella.

Sama kosmetologilla oijoi kyllä on iho karseessa kunnossa päläpälä pälätystä ja se siitä rentouttavasta hemmotteluhoidosta.

Kun käy vaikkapa virossa kampaajajalla ja kosmetologilla huomaa eron sekä palvelussa että osaamisen TASOSSA.

Suomessa on muutama hyvä kampaaja jotka sitten ovatkin todella osaavia  jotka tekevät hyvää jälkeä eivätkä jauha potaskaa,  pari näistä miehiä.

Vierailija
173/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran yksi kosmetologi, jolla haisi kädet aivan tupakalle ja se vaan haukkui minua. :DDDD

Vierailija
174/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista ettei monet parturit osaa leikata pitkiä hiuksia ollenkaan, ensin kasvatat niitä monta vuotta, sitten ne kynitään kun petolinnun perse ja tästä kaikesta vielä joutuu maksamaan. Eikö parturit mieti mitä ne tekee, tai näkeekö ne "v***" nyt tuli pilattua tuon ihmisen tukka, no , aivan sama. Mutta asiakkaat loppuu kyllä nuilla keinoilla.....

Vierailija
175/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa katottu yli 9k kertaa. Aika monta av mammaa meitä täällä on

Vierailija
176/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosi sitten hieman samankaltainen kokemus. Pyysin omaan vaaleanruskeaan/ruskeaan tukkaan aikalailla samanlaista, ruusukultaisen sävyistä, luonnollista ja vivahteikasta väriä. Sain liian kirkkaita raitoja, mihin päälle laitettiin pinkki väri. Lisäksi kampaajalla oli pitkät tekokynnet, mitkä raapivat ikävästi päänahkaa. Hintaa tietenkin reilu 100€. Harmittaa, kun en silloin laittanut palautetta menemään. Pärjäilin tukalla ja sävyttelin sitä hoitoaineella itse. Nykyään kirkastelen vain omaa sävyä kasviväreillä ja kasvattelen raitoja pikkuhiljaa pois. :) 

Värjäsin muuten itselleni yläasteaikoina samanlaiset palkkiraidat. Valitettavasti nekin varmaan näyttivät paremmilta kuin sinun saamasi yksilöt :(

Vierailija
177/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin toissa kesänä Kannuksessa yksityisellä ottamassa vaaleita raitoja, sain lähes samanlaisen "kampauksen", kuin aloittaja. Paikka oli joku pinkki pilvi tai sen suuntainen. Pyysin vielä ennen aloitusta, että ei vitivalkoisia raitoja..kyllä ei pitäisi käyttää kwtään muuta, kuin sitä kampaajaa, jonka käsiin luotat.

Vierailija
178/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykysin enää uskalla mennä parturiin! Itsellä sama juttu lähes, minulla oli paksu, kaunis tukka, nyt se on leikattu ja kynitty täysin, "ohennettu" kuin hiirenhäntä. Missä ei ole ajateltu sopiiko leikkaus minulle ollenkaan. se on ikävää sinällään että tekijä nuori kiva tyttö. Mutta en hänelle enää taida mennä. :(

Vierailija
179/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 100, (seniili vanhus, uunikamaa), muijilla edelleen heikko itsetunto ja jatkuva identiteetti kriisi.

Vierailija
180/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua, kannattaa värjätä itse, näin olen vuosia tehnyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi