Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kampaamokäynti from hell (kuvia)

BaconC.
31.08.2017 |

Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.

Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!

...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.

Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(

Kommentit (236)

Vierailija
201/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa valita sellanen kampaamo, joka aina välillä ilmottaa Facebookissa, että paikka on kiinni koska työntekijät ovat kouluttautumassa. Vaikka muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
202/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytäisin korvausta (edes puolet rahoista takaisin) ja menisin toiselle kampaajalle.

Tuo alkuperäinen väri on mahdollista saada takaisin vaalentamalla + värjäämällä, mutta tarvitsee parempaa taitoa kampaajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi tapaus, jossa kampaaja mokaa ja näitä riittää. Siksi olen jo vuosia sävyttänyt/värjännyt itse. Leikkaan/ohennan itse edestä ja sivuilta, mies takaa ohjeideni mukaan. Ei maksa juuri mitään eikä mene tukka pilalle. Suosittelen!

Itse olen valinnut ammattitaitoisen kampaajan, joka suhtautuu työnsä suurella ammattiylpeydellä, käy alan messuilla ja hankkii lisäkoulutusta säännöllisesti. Rautainen ammattilainen, joka pysyy ajanhermolla. Maksaahan se käynti ammattikampaajalla, mutta minä voin vaikka maksaa siitä, että ammattitaitoinen kampaaja leikkaa ja värjää hiukseni. Teetän myös kampaukset esim. häihin ja pikkujouluihin. 

On valitettavan totta, että läheskään kaikki kampaajat eivät olet lähellekään päteviä tekemään työtään, mutta enpä minä itsekään ole siihen pätevä. Ei myöskään mieheni. 

Ap:lle paljon rohkeutta! Ei tuollaista lopputulosta pidä niellä. Rahat takaisin tai ilmainen korjaus!

Ongelma on se, että poislukien isoimmat kaupungit, on todella vaikea löytää osaavaa ja ajan trendit hallitsevaa kampaajaa!

Itsellänikin on viimeiset 3 kertaa kampaaja vaihtunut kun kampaamo/kampaaja lopettaa. Moni kampaaja haluaa vaihtaa alaa muutaman alallaolovuoden jälkeen. Eli jos vihdoin löytää hyvän, todennäköisesti ei sekään ilo kestä kauaa.

Vierailija
204/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BaconC. kirjoitti:

Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.

lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy

Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:

http://aijaa.com/6J7rik

ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.

Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..

Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!

...

..

.

Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).

Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.

Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(

Ethän rakas ystävä maksanut tuosta???

Sulla on oikeus mennä eri paikkaan ja tuo edellinen maksaa sen käynnin.

Katso kukuttajaviraston sivuilta aiheesta.

Toimi niiden mukaan. Tai jos menet muuten vaan nopeasti muualle niin säästä kuvat ja kuitti! Saat tahasi ja korvausta takaisin usko pois. Tarpeen tullen soita ma kukuttajavirastoon itse.

Paljonntsemppiä. Kyllä sen korjattua saa, mutta superikävää, että sait noin paska kokemuksen. Halauksia!

Vierailija
205/236 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa uskomattoman hirveä! Rahat takas ehdottomasti.

Vierailija
206/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausta en ainakaan voisi kuvitella vaativani samalta kampaajalta. Mikään ei saisi minua enää menemään tuonne! Minulla olisi vain yksi toive: saada korjattua tuo katastrofi, enkä todella voisi kuvitella saavani sitä toteutumaan tuon järkyttävän tuloksen tehneen kampaajan avulla!

Vierailija
207/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkutuli kirjoitti:

Parturilla on korjausvelvollisuus. Toisaalta samalla parturi saa myös mahdollisuuden korjata tekemänsä työnsä jälki. Molemmat "voittaa" lopulta. Toki voi pyytää rahat myös takaisin. Samaa mietin joskus kosmetologien kohdalla, on puoskareita ja osaajia....on likaisia märkiviä suteja joissa taudit muhivat ja leviävät. Itse sain pysyvän infektion kasvoihinin kosmetologi käynnin jälkeen juuri likaisista välineistä. Kukapa korjasi on millä sen todistaa?

Olethan vastaavista epäilyksistä yhteyksissä terveystarkastajaan?

Vierailija
208/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap otitko yhteyttä kampaamoon ja vaadit rahoja takaisin ??

Vierailija
209/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljyä tai vastaavaa naamioksi. Anna hautua piittkkään.

Pesu syväpuhdistavalla shamppoolla. Toista moneen kertaan.

Tällä pitäisi väriä irrota.

Vierailija
210/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookosöljyä tai vastaavaa naamioksi. Anna hautua piittkkään.

Pesu syväpuhdistavalla shamppoolla. Toista moneen kertaan.

Tällä pitäisi väriä irrota.

Vaaleat raidat eivät "irtoa" Vaalennus tarkoittaa sitä että hiuksesta poltetaan väri pois, hiukseen ei siis laiteta väriä.

Vierailija
211/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon pohjan värin saa haaleammaksi, niin jo se parantaa kokonaisuutta ja raidat erottuvat huonommin.

Vierailija
212/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta näin miehenä en ymmärrä yhtään mistä puhutte, tuollaisia TÄYSIN vastaavia on puolella naisista, mistä ihmeestä sen ulkopuolinen tietää milloin se on haluttu ja milloin se on epäonnistunut.

Eilen näin jopa täysin siniset hiukset, ilmeisesti mennyt värjäys pahasti pieleen,  joku aika vastaan tuli joku jolla oli hiuksissa kaikkia sateenkaaren värejä....ilmeisesti erittäin pahasti pieleen mennyt värjäys.

Totuus on että ainoa, joka tietää että toi on mennyt pieleen olet sinä itse, ihan hyvin joku olisi voinut HALUTA juuri tuollaisen.

Kukaan maailman mies, ei tajua että tuossa on yhtään sen enempää pielessä kuin sinisessä tukassa tai sateenkaari tukassa.

Hei mies,

en ole aloittaja, mutta haluan kertoa sinulle ja kaikille maailman miehille jotakin. Naiset tekevät joskus asioita välittämättä tippaakaan, mitä miehet ajattelevat. Naisilla on muitakin syitä olla olemassa, tehdä ja toimia kuin miellyttääkseen miehiä.

Nainen !

-Puhuttiinko tuossa miesten mielyttämisestä.  EI !

-Puhuttiinko tuossa juurikin siitä että jokainen saa ottaa ihan mitä haluaa, KYLLÄ !

-Pututtiinko tuossa että vain ITSE tietää parhaiten mikä on hyvä ja mikä ei, eikä ne muut. KYLLÄ !

Tämä  sinun tulkinta on niin tyypillistä naisten toimintaa, TUNTEELLA mennään ja hosutaan...järjen käyttöä ei tunneta....

Vierailija
213/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta näin miehenä en ymmärrä yhtään mistä puhutte, tuollaisia TÄYSIN vastaavia on puolella naisista, mistä ihmeestä sen ulkopuolinen tietää milloin se on haluttu ja milloin se on epäonnistunut.

Eilen näin jopa täysin siniset hiukset, ilmeisesti mennyt värjäys pahasti pieleen,  joku aika vastaan tuli joku jolla oli hiuksissa kaikkia sateenkaaren värejä....ilmeisesti erittäin pahasti pieleen mennyt värjäys.

Totuus on että ainoa, joka tietää että toi on mennyt pieleen olet sinä itse, ihan hyvin joku olisi voinut HALUTA juuri tuollaisen.

Kukaan maailman mies, ei tajua että tuossa on yhtään sen enempää pielessä kuin sinisessä tukassa tai sateenkaari tukassa.

Hei mies,

en ole aloittaja, mutta haluan kertoa sinulle ja kaikille maailman miehille jotakin. Naiset tekevät joskus asioita välittämättä tippaakaan, mitä miehet ajattelevat. Naisilla on muitakin syitä olla olemassa, tehdä ja toimia kuin miellyttääkseen miehiä.

Nainen !

-Puhuttiinko tuossa miesten mielyttämisestä.  EI !

-Kyllä puhuit! Kukaan maailman mies ei ehkä tajua viallista tukkaa, mutta henkilö itse ja joka ikinen vastaan tuleva nainen tajuaa. Mitä väliä jos miehille kelpaa kun ei tukka niitä varten olekaan?

-Puhuttiinko tuossa juurikin siitä että jokainen saa ottaa ihan mitä haluaa, KYLLÄ !

Viallinen on viallinen. Pielessä on pielessä. Ap tiesi mitä halusi, pyysi mitä halusi ja sai lopulta jotain ihan muuta ja vielä huonosti tehtynä.

-Pututtiinko tuossa että vain ITSE tietää parhaiten mikä on hyvä ja mikä ei, eikä ne muut. KYLLÄ !

- Kyllä muut joskus tietää paremmin ja näkee tilanteen ulkopuolelta paremmin. Siksi näitä kutsutaan ammattilaisiksi, joilla on harjaantunut silmä. Paitsi tässä tilanteessa ei kyseessä ollut ammattilainen.

Tämä  sinun tulkinta on niin tyypillistä naisten toimintaa, TUNTEELLA mennään ja hosutaan...järjen käyttöä ei tunneta....

-Tämä oli vain sovinistinen, naisia haukkuva, todella surullinen loppukommentti. :(

Vierailija
214/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi taas eka viestit puolustavia ja melkein samalla minuutilla :D :D

Vierailija
215/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi taas eka viestit puolustavia ja melkein samalla minuutilla :D :D

Mitkä eka viestit?

Vierailija
216/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taaperokin tekisi kauniimman tukan.

Vierailija
217/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisko viinalle se kampaaja?

Vierailija
218/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin kampaajalta, että ei rotanväristä väriä ja että ei leikata hirveästi.

Lopputuloksena rotanvärinen pää ja sivusiili.

Ja sinä olit hiljaa ja nyökyttelit edelleen siinä vaiheessa, kun alkoi vetelemään sivusiiliä? Voi jumalauta...

Kampaaja tekisamanlaiset hiukset kuin itsellä. Sanoin, että kasvatan. Veti kumminkin sivun ihan lyhyeksi. Siinä vaiheessa toivoo vain, että pääsee pois...

Vierailija
219/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettaa että pitäisi mennä samalle kampaajalle korjattavaksi? Eihän rakennustöissäkään jos palkkaat muurarin muuraamaan taloosi takan ja lopputulos määrätään tarkastuksessa purettavaksi ja tehtäväksi uudelleen niin ei siinä enää samaa muuraria koiteta toista kertaa.

Koska Suomessa on ihan kuluttajasuojan mukaan annettava kampaajan korjata tekemänsä työ jos korvauksen haluaa. Jos korjaus menee täysin perseelleen, on rahojen palautus ihan aiheellista. Rahojen palautus on aina viimeinen vaihtoehto, eli jos korjaukseen ei suostu, ei välttämättä ole oikeutettu korvauksiin ollenkaan. 

Kaikki tekee virheitä, se on ihan inhimillistä. Kampaajan haukkuminen ammattitaidottomaksi on aiheetonta yhden työn perusteella. 

Väärä luulo! Ei todellakaan ole pakko mennä samalle kampaajalle saadakseen korvauksen. Näytille tulee mennä ja sopia korjauttavansa sen muualla jne. Ja jos kampaaja ei suostu niin ottaa kaikki todisteet talteen ja soittaa kuluttajavirastoon, he neuvovat.

Jos toinen on todella vahingoittanut SINUA eli hiuksiasi niin ei mikään laki pakota menemään kyseisen henkilön käsiteltäväksi uudelleen! Ties mikä on lopputulos.

Älkää kiltiti levittäkö tietoa mikä ei pidä paikkansa. Asia selviää helposti tutustumalla kuluttajaviraston omiin sivuihin ja siellä oleviin malli esimerkkeihin ym. tietoon.

Vierailija
220/236 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytvon mennyt väri vihkoon!!! Olin varma kun keskustelun avasin että jotain liiottelua tjsp...mutta ei toi on oikeesti tehty täysin käsiin kusten.

Mene ja näytä nuo kuvat tuossa järjestyksessä. Näytä myös tämä keskustelu 😂

Siis toihan on kuin joku vuoden 2001 tyylitukka paitsi sekin pilalle menneenä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän