kampaamokäynti from hell (kuvia)
Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.
Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!
...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.
Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(
Kommentit (236)
Voi kauheeta...huomaan palaavani tähän postaukseen ja kuvaan yhä uudelleen. Tuossa on vaan jotain ihan käsittämättömän kauheeta jälkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks noi raidat alkaa puolesta välistä päätä :D ja leveät suin suojatiemerkit! Anteeksi mutta näytä sille kampaajalle vaikka tää ketju josset uskalla muuten häntä moittia.
En ole mikään hiusekspertti, mutta kun kuuntelin kampaajan (ja hänen harjoittelijan) keskustelua: tekivät siis raidat yhdessä. Kampaaja opasti harjoittelijaa jättämään päälle ensin hiuskerroksen jota kutsui ns. turvaväliksi ettei raidat ala heti jakauksesta tms.
Plus kampaaja itse oli näkevinään tuossa näyttämässäni mallikuvassa "paksuja raitoja". Oliko mun kuva oikeasti nyt näin huono? Pitääkö seuraavalle kampaajalle näyttää muuta kuvaa vai sanoin painottaa että EI mitään monen sentin paksuista raitaa.
Jälkeen päin he kiharsivat hiukset niin en nähnyt miltä näytti kuin vasta kotona kun olin sen suoristanut :(
Mulla on kokemusta huonon leikkauksen paikkaamisesta. Ensin yhdellä ja sitten toisella kampaajalla. Ensimmäinen teki ne muutokset, mitä pyysin, mutta lopputulos ei vieläkään tyydyttänyt. Sain siis sen, mitä pyysin, mutta en silti oikein tiennyt, miten olisi pitänyt korjata. Kolmas oli ammattitaitoisin ja teki sen, mitä en itse osannut hahmottaa. Se hahmottaminen kun on myös osa kampaajan ammattitaitoa.
Kun menet korjauttamaan lopputuloksen, sun ei tarvitse vääntää ammattilaiselle rautalangasta mitään. Valitset sellaisen kampaajan (joka ei välttämättä ole se ensimmäinen, johon törmäät), joka ihan itse kertoo sulle, mikä lopputuloksessa on pielessä ja sanoo, miten aikoo korjata asian. Jos kuulostaa siltä, että teillä on sama näkemys asiasta, lopputuloksestakin voi tulla tyydyttävä.
Olen itse kampaaja-maskeeraajana keskikokoisessa tuotantoyhtiössä ja lisäksi viikonloppuisin keikkahommina hääkampauksia ja muita "isompia juttuja".
Tuota sulle tehtyä ei oo oikeasti kukaan kampaajan koulutuksen saanut voinut edes tehdä - siitä olen varma!
Meille järjestetään ihan valtavasti koulutuksia ja ammattitaito pysyy väkisin hyvänä. Sanoitko tälle ns. kampaajalle, että olit hyväksynyt lopputuloksen? Missään tapauksessa epämiellyttävää ja sovitusta poikkeavaa lopputulosta ei pidä maksaa! Kampaajalla on mahdollisuus korjata virheensä, kun asiakas ilmoittaa, ettei hyväksy.
Toivottavasti löydät lähialueelta ammattitaitoisen kampaajan. Täällä stadissa meitä on paljon ja kannattaa lukea arvosteluja netistä muutenkin ennen kuin kampaajaa valitsee!
Itse laittaisin nuo ennen ja jälkeen kuvat ig:iin ja kyseisen kampaamon hashtagit siihen 😂
Vierailija kirjoitti:
Osanotto. Hiukset ovat kuitenkin, luojan kiitos, uusiutuva luonnonvara!
Olin kasvattanut työllä ja vaivalla itselleni hartialinjaan ulottuvan pitkän polkan. Halusin kasvojen eteen hiukan kevennystä leukalinjaa myöten. Selitin tämän mielestäni ihan selkeästi kampaajalle, joka tuntui ymmärtävän asian. Olisi pitänyt nostaa meteli siinä vaiheessa, kun kampaaja oli napannut saksilla poikki päällihiukset koko vasemmalta puolelta. Lamaantuneena kuitenkin vain tuijotin, kun sama käsittely tehtiin oikealle puolelle. Lopputulos oli kutakuinkin tällainen:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/f6/a7/91/f6a791341c21e5a…
Itketti kyllä monta päivää.
Harvoin räjähdän nettikeskusteluissa nauruun mutta nyt lähti ja kovaa. Sori, mutta 😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene keskustelemaan kampaajan kanssa, asiallisesti. Toihan on oikeasti ihan hirveä, eikä ollenkaan mitään sinne päinkään mitä pyysit.
Näytät sitä mallikuvaa ja pyydät vertaamaan, että tääkö tästä nyt tuli, tai että näyttääkö samalta.
Taas ollut asialla kampaaja joka LUULEE tietävänsä mitä asiakas haluaa, asiakasta paremmin. Vähän jo särähti korvaan se sen kommentti "muuten ei näytä että ois kampaajalla käynykään" tjsp.
Kampaaja ilmeisesti ajattelee, että mitä radikaalimpi muutos, sen parempi, että pieni muotoonleikkaus ja samalla värillä värjääminen on hänelle ihan höpöhöpö juttuja. Mitä suurempi muutos, sen parempi. Jospa se asiakaskin siihen lopulta ihastuu... valitettavasti tällaisia kampaajia on. Yhdellä tällaisella käynyt, toiste en mene. Kun hyviäkin on, eikä tarvitse pipo päässä kulkea seuraavaa vuotta. Ja maksaa vielä siitä.Tuon korvaan särähtämisen kerroitkin jo ensimmäisellä sivulla.
Sori, en lukenut kaikkia kommenteja ennenkun kommentoin aihetta. Ja juu, huomasin tässä myöhemmin lukiessani että joku oli samaan asiaan kiinnittänyt huomiota ja kommentoinut sitä melkein sanasta sanaan samoin kun minä. Joten pahoittelut.
Ap, jos sulla on mahdollisuus lähteä Helsinkiin niin FOLKissa saavat tuon korjattua. Se on ainoa paikka, josssa olen ssanut luonnollisen lopputuloksen. Toi sun tukka on niin kamala, että kaikki myötätunto on sun puolella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi. Sulla on niin vaalea ihonsävykin (eka kuva), että tuo lopputulos on varmasti aivan (en haluaisi käyttää sanaa, kun tilanteesi säälittää mutta:) kamala. Hae jostain toisesta kampaamosta jotain väriä haalistavaa shampoota ja hoitoainetta (yleensä jokin tehohoitava hoitaa homman). Varmaan tuohon ei ihan heti kannata päälle yrittää mitään toista väriä tai värinpoistoa, koska sun hiuslaatu näyttäisi olevan hentoinen, voi mennä tukka pilalle jos nyt heti yrittää korjausta.
Ei, älä missään nimessä mene itse korjaamaan väriä jos haet korvausta!
Mene välittömästi tekemään reklamaatio ennen yhtäkään pesua! Tällöin tilanne on neuvoteltavissa sinun hyväksesi.
No tarkoitinkin mitä ap voi yrittää tehdä sille tukalleen sen jälkeen kun on yrittänyt saada hyvitystä. Ja itse en ainakaan antaisi tuon kyseisen kampaajan enää koskea hiuksiin.
Aikalailla sinulla oli alunperin toiveesi mukainen väri hiuksissa..
Minulta myös lämmin suositus Lara's Hair and Beautysta Seinäjoella. Olen käynyt siellä Lindalla ja Lauralla, molemmat erittäin ammattitaitoisia kampaajia. Ei tosiaan halvin paikka, mutta hintansa veroinen ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä paikkakunnalla kävit kampaamossa? Itse asun myös e-p: n alueella ja en haluaisi mennä samalle kuin sinä.
Vastasin tuolla vähän aikaisemmin, Kurikassa. Menin kyseiselle kampaajalle koska muutama tuttu oli siellä olleet, äiti mukaanlukien, ja he oli tykänneet. Katselin ennalta facesta heidän arvosteluja ja oli tähtiä melkein 5 ja kaikki vain kehui 😕
Se näytti kiharrettuna ihan kivalta joten en siellä valittanut vaikka pohja olikin vähän liian tumma. Ajattelin että kyllä se siitä pesujen jälkeen vaalenee.. mutta noi raidat. Voi luoja.
-ap
Oli varmaa Hairstore?
Ite kävin siellä joskus 2008 ja aivan ammattitaidoton kampaaja (ei osannut värjätä tyvikasvua piiloon) ja
lisäksi kysyin (ennen värjäystä) saisiko liukuvärjättynä vastasi että ei voi :D olisi sillon pitäny jo lähtee lätkii sieltä.
Tulipahan opittua, että sinne ei tosiaankaan kannata mennä, kiertäkää mahdollisimman kaukaa.
Onneksi nyt on hyvä kampaaja, ei ole mokannut vielä kertaakaan ja aina tulee just sellaset kun oon halunnu <3
Käythän Ap pyytämässä jotain alennusta jälkikäteen, tai vaikka tuotteita tai ihan mitä tahansa? Näytä rinnakkain tuota kuvaa jonka alunperin veit näytille ja sitten kuvaa omasta tukastasi (otettuna samasta kuvakulmasta). Kampaajan on uskottava, että lopputulos on epäonnistunut täydellisesti. Ja kerrot, että et alkujärkytykseltäsi pystynyt heti sanomaan mitään, jos kampaaja alkaa tivaamaan mikset heti sanonut.
Hei rakas kurikkalainen ystäväni <3Mäki oon kurikkalaane. Vitsi ku sais vaan tietää mis oot käyny, ei oo kyl kamalan montaa paikkaa Kurikas. Oliko nuori vai vanha nainen tää kampaaja, oletan siis et oli naisihmine?
Siis aivan jäätävä skunkkitukka. Kouvolaisinta kouvolaa.
Ruma on.90- luvun leveät folioraidat.
Miettikääs nyt Sherlockit: Kurikka,20 v ollut olemassa ja facebookissa-> se harventaa osumaväliä jo hiukan
Herrajee. Nyt marssit sinne oarturiin ja sanot suorat sanat. kamala moka parturilta! Pyydät tekemään uuden ja sellaisen mitä halusit. (tosin riskinsä tässä jos taso parturilla tuo) PYYDÄ AINAKIN RAHAT TAKAISIN!
Missä kävit, olis syytä laittaa kampaamon nimi?
Ite ainakin laittaisin
Ja halvalla ei saa hyvää värjäystä.
Kauhea. Joskus tuli mieleen omien hiuskatastrofien jälkeen, että kampaajan ammatti pitäisi laittaa luvanvaraiseksi. ja parin vuoden välein osoittaa taitokokeessa, että hallitsee homman.
Nyt käyn hyvissä ja mieluusti maksan siitä, että hiukset on just niin kuin haluan ja kampaajan ammattitaitoon täytyy saada luottaa. Jos asuisit Helsingissä tai poikkeat joskus tänne niin täällä on keskustassa ainakin muutama tosi hyvä esim. FOLK Helsinki. Kaveri käy siellä ja sillä on just sun toiveen mukaiset hiukset, itse käyn Blackoutissa.