kampaamokäynti from hell (kuvia)
Alunperin mulla oli oma hiusväri johon kävin hakemassa kesän alussa vähäsen vaaleita raitoja.
lähtötilanne: http://aijaa.com/MjQrjy
Sitten loppukesästä halusin jo vähän enemmän päästä muuttamaan väriä kun olin siihen omaan väriin jo kyllästynyt. Se oli ollut mulla jo muutaman vuoden. Kattelin monta päivää erilaisia värimalleja netistä ja kun lopulta menin kampaajalle (uusi paikka, en ollut käynyt aiemmin) niin näytit tätä kuvaa:
http://aijaa.com/6J7rik
ja sanoin että toiveena olisi sellainen luonnollisen näköinen vaalea, lämmin, hiukan kultaan taipuvainen väri ja siihen kevyesti yhteensopivia vaaleampia raitoja. Pohjaväri ei saisi kuitenkaan olla liian vaalea ettei oma juurikasvu ihan heti hyppää silmille.
Kampaaja toi mulle sen väripalettikirjan ja ehdotti kahta eri ruskeaa pohjaksi, ekasta sanoin heti että on ihan liian tumma, mutta kampaaja tokaisi että se tuo silmät paremmin esiin ja että tuo toinen ruskee ei kyllä muuta hiusväriä lähes ollenkaan ja tulisin pettymään siihen kun ei näyttäysi myöhemmin yhtään sitä että olisin ollut kampaajalla. Lisäksi se alkoi levittämään sitä tummaa hiusmallipahkuraa niin että ne yksittäiset haituvat eivät sitten olleet niin tumman näköisiä kuin koko köntti yhdessä. Menin suostumaan..
Kysyin että mites sitten niiden raitojen värin kanssa ja hän vain tokaisi että se tulee olemaan joku "vakio vaalea".. Ööö... ok? Nyt kyllä jo epäilytti tosi paljon että mikä hiton vakio vaalea. Onhan niitä sävyjäkin olemassa!
...
..
.
Lopputulos: http://aijaa.com/THblsK (otettu luonnonvalossa).
Itkin koko loppupäivän. Eka värjäys moneen vuoteen kun olin saanut oman värin kasvatettua ja pidettyä ja halusin etenkin sitä että uusi väri olisi LUONNOLLISEN NÄKÖINEN.
Jos joku haluaa E-P:n alueelta ehdottaa jotain hyväksikoettua kampaajaa niin voi kommentoida tähän :(
Kommentit (236)
Kampaaja?? Siis ihan oikea kampaaja kyseessä, joka teki tämän? Vai oliko sittenkään.. Tulos näyttää kyllä joltain ihan muulta kuin ammattilaisen tekemältä. :/ Kävele sinne kampaamoon takaisin kuvien kanssa ja tenttaat siltä tekijältä, että onko tämä tosiaan hänen mielestään hyvää työtä ja että miten edes kehtaa ottaa rahaa tällaisestä. Eikö sille opetettu siellä koulussa yhtään mitään !?
Voihan siihen tehdä värinpoiston. Pyydä kampaajalta sellaista sekä rahat takaisin. Sitten värjäät toisessa kampaamossa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis en kertakaikkiaan ymmärrä että joku ammatiltaan kampaaja on saanut noin hirveät raidat aikaseksi? Siis miten ihmeessä nuo on edes tehty, käyttikö foliota vai lämikö sitä väriä sinne tänne? Onhan tuo aivan kamala lopputulos, mutta pelastettavissa.
Millä ne raidat sitten pitäisi tehdä? Folioitahan siihen yleensä käytetään ja itsellä ainakin tulee hyvä lopputulos. Sitä vartenhan en foliot ovat???
Kampaamotukun raitalaput on parhaita. Ja folioita kevyempiä. Siksi sopivat nimenomaan tarkkoihin raidoituksiin. Folioilla tekisin vaan värinpoistoa.
Kyllä kampaamoissa käytetään yleisesti folioita myös koko pään värjäykseen... en sitten tiedä miten siellä turussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suoristit hiuksesi heti kotiin päästyäsi vaikka kampaaja oli tehnyt kauniit kiharat? Oletko niin nössykkä ettet voinut edes sanoa haluavasi hiukset suoriksi? :DDDD EI VITTU!
Raidat oli nätit, mutta ulkona satoi vettä ja kotona ne raidat oli jo siksi lässähtäneet.
-apAika erikoinen sanavalinta siinä tapauksessa, että itse suoristit hiukset...
Juu meni raidat ja kiharat tuossa viestissä nyt sekaisin. Kiharat=nätit, raidat=from hell
Tarkoitin kyllä että tuossa jossain viestissä sanoit että suoristit hiuksesi kotona kampaajan jälkeen, sitten sanotkin että sade suoristi. Provo
No, taisi sittenkin olla itsetehty juttu, mutta ihan kiva aloitus silti!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt ihmeessä edes jotain vihjeitä siitä kampaamosta joka tämän taidonnäytteen on luonut!
Miettikää jos sinne menee joku pitkätukkainen, joka on vuosikausia kasvattanut omaa väriään takaisin ja sitten saa jonkun tuollaisen.Ap, väännä se nimi vaikka englanniksi. :D
Miksi omaa väriä pitäisi kasvattaa että voi värjätä?
sinulla on niin ohut tukka että sinuna vetäisin kaljuksi
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettet voi kampaamon sijaintia edes kertoa. Seinäjoella?
Kurikassa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suoristit hiuksesi heti kotiin päästyäsi vaikka kampaaja oli tehnyt kauniit kiharat? Oletko niin nössykkä ettet voinut edes sanoa haluavasi hiukset suoriksi? :DDDD EI VITTU!
Raidat oli nätit, mutta ulkona satoi vettä ja kotona ne raidat oli jo siksi lässähtäneet.
-apAika erikoinen sanavalinta siinä tapauksessa, että itse suoristit hiukset...
Juu meni raidat ja kiharat tuossa viestissä nyt sekaisin. Kiharat=nätit, raidat=from hell
Tarkoitin kyllä että tuossa jossain viestissä sanoit että suoristit hiuksesi kotona kampaajan jälkeen, sitten sanotkin että sade suoristi. Provo
Väännön rautalangasta: sade kasteli kiharat kotimatkalla ja kotona ne sojotti miten sattui joten suoristit ne itse, kastelin vähän vedellä ja kuivasin ja harjasin. Onko nyt selkeästi kerrottu? 🤔
Ei sinänsä ole kivaa vähätellä toisen kärsimyksiä, mutta eikö nyt ole vähän liioiteltua "itkeä koko päivän" kun ei ole tukka hyvin? :)
Kyllä se taas kasvaa siitä. Ja kaupan väriaineella voi värjätä jos väri häiritsee liikaa.
Jos ajattelee positiivisesti, ehkä tästä saa jotain tyyli-ideoita kuitenkin jatkossa.
(Tämä on ehkä isku vyön alle, mutta ehdotan myös että Googlaat vaikka uutisia Jemenin tilanteesta ja teet pienen lahjoituksen avustusorganisaatiolle.)
Ei voi olla oikean kampaajan kädenjälkeä toi lopputulos! Kuka muka päästäisi asiakkaan tollasessa tukassa liikkeestä ulos?
Värin tai sävyn kanssa voi olla näkemyseroja, jollekin vähän tasoitusta on 15 cm, mutta noi raidat ei oo kyllä kampaajaa nähnyt!
Nuorempana tein pariin otteeseen sen virheen, että menin paikkoihin, josta ajan sai heti ja hinnat oli todella edulliset. Jossain Hairstoressa en saanut sellasia hiuksia kuin oisin halunnut, mutta jälki oli kuitenkin ok. Kävin myös jossain lähiökampaamossa, jossa kampaaja oli leikannu samanlaista tukkaa 30 vuotta naapuruston rouville eikä varmaan ollu kouluttautunu ammattikoulusta pääsyn jälkeen. Siksi aattelin useamman vuoden, että kampaajalla ei kannata käydä.
Nykyään kaikilla hyvillä paikoilla on Instagramissa ja Facebookissa kuvia töistään. Ennen ja jälkeen-kuvista saa realistisen näkemykseb, että mitä omalle tukalle on mahdollista tehdä. Siellä voi myös lukea asiakaspalautetta.
Jos tuo on jonkun kampaajan työtä, niin sen paikan nimen voi kyllä julkaista. Ois melkein kansalaisvelvollisuus niin tehdä. Voi sitä opiskelijaa, joka on tuolla oppimassa...
En ymmärrä kampaajia, jotka väkisin yrittävät saada jotain "kreisiä väriä" tai muuten vain tosi suurta muutosta, vaikka asiakas sanoisi, ettei halua sellaista. Ja näitä kampaajia riittää. Mä olin kasvattanut sellaista ihan hopeanvaaleaa väriä pois niin paljon, että omaa tyvikasvua näkyi noin 10 sentin verran. Menin kampaajalle ja sanoin et haluan aikalailla sellaisen värin kuin millainen mun oma väri tuolla tyvessä on. Oma värini siis on lämmin keskivaalea, hiukan sellainen vehnäpellon värinen. Sanoin, että seassa voi olla muutamia ohuita vielä vaaleampia raitoja. Näytin kuvankin tällaisesta tukasta ja kuvassa hiukset olivat siis aika samantapaiset kuin AP:n näyttämässä kuvassa siitä tukasta, millaisen haluaisi. Ehkä vähän punertavampi.
Kampaaja alkoi sitten höpöttää: "No ei me varmaan kuitenkaan ihan tätä sun omaa väriä haluta laittaa, et sä varmaan harmaata tukkaa halua hehheh. Ajattelin vähän tummempaa väriä." Harmaata? HARMAATA? Oma värini on kaukana harmaasta, ei ole sävyltään edes kylmä kuten harmaa on. Noin 10 sentin tyvikasvustani näki selvästi, että väri on sävyltään lämmin (jopa hitusen oranssiin menevä) eikä harmaa, aloin tässä vaiheessa jo kyseenalaistaa kampaajan ammattitaitoa. Ajattelin sitten kuitenkin, että ehkä kampaajan omaan silmään sellainen luonnollisen vaalea on harmaa, kun hänellä itsellään oli kirkuvanpunainen tukka eli räikein mahdollinen väri päässä. Totesin hänelle, että voit sä vähän tummemman värin laittaa, jos sellainen kerran näyttäisi paremmalta, mutta haluaisin yleisilmeen kuitenkin pysyvän vaaleana ja värin sen verran lähellä omaa väriäni, ettei tyvikasvu pomppaa jatkossa silmille. Lopputuloksena oli suklaanruskea tukka, jossa platinablondeja palkkiraitoja.
Sen jälkeen en ole enää käynyt kampaajalla vaan värjännyt ja leikannutkin itse. On jo niin monta huonoa lopputulosta tullut nähtyä. Sain muuten ihan kotikonstein jopa tuon tukan, jota kampaaja ei halunnut toteuttaa, vaikka ajattelin, että se olisi liian vaikea värjätä.
Ihan karmeita lopputuloksia voi kampaajan penkissäkin saada. En tajua, itse en saisi hiuksiani noin pilattua edes kotivärillä vaikka yrittäisin. Todellakin reklamaation paikka.
Minusta voi aivan hyvin laittaa kampaamon nimen ja jopa kampaajan nimikirjaimet.
Missä paikkakunnalla kävit kampaamossa? Itse asun myös e-p: n alueella ja en haluaisi mennä samalle kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kampaajia, jotka väkisin yrittävät saada jotain "kreisiä väriä" tai muuten vain tosi suurta muutosta, vaikka asiakas sanoisi, ettei halua sellaista. Ja näitä kampaajia riittää. Mä olin kasvattanut sellaista ihan hopeanvaaleaa väriä pois niin paljon, että omaa tyvikasvua näkyi noin 10 sentin verran. Menin kampaajalle ja sanoin et haluan aikalailla sellaisen värin kuin millainen mun oma väri tuolla tyvessä on. Oma värini siis on lämmin keskivaalea, hiukan sellainen vehnäpellon värinen. Sanoin, että seassa voi olla muutamia ohuita vielä vaaleampia raitoja. Näytin kuvankin tällaisesta tukasta ja kuvassa hiukset olivat siis aika samantapaiset kuin AP:n näyttämässä kuvassa siitä tukasta, millaisen haluaisi. Ehkä vähän punertavampi.
Kampaaja alkoi sitten höpöttää: "No ei me varmaan kuitenkaan ihan tätä sun omaa väriä haluta laittaa, et sä varmaan harmaata tukkaa halua hehheh. Ajattelin vähän tummempaa väriä." Harmaata? HARMAATA? Oma värini on kaukana harmaasta, ei ole sävyltään edes kylmä kuten harmaa on. Noin 10 sentin tyvikasvustani näki selvästi, että väri on sävyltään lämmin (jopa hitusen oranssiin menevä) eikä harmaa, aloin tässä vaiheessa jo kyseenalaistaa kampaajan ammattitaitoa. Ajattelin sitten kuitenkin, että ehkä kampaajan omaan silmään sellainen luonnollisen vaalea on harmaa, kun hänellä itsellään oli kirkuvanpunainen tukka eli räikein mahdollinen väri päässä. Totesin hänelle, että voit sä vähän tummemman värin laittaa, jos sellainen kerran näyttäisi paremmalta, mutta haluaisin yleisilmeen kuitenkin pysyvän vaaleana ja värin sen verran lähellä omaa väriäni, ettei tyvikasvu pomppaa jatkossa silmille. Lopputuloksena oli suklaanruskea tukka, jossa platinablondeja palkkiraitoja.
Sen jälkeen en ole enää käynyt kampaajalla vaan värjännyt ja leikannutkin itse. On jo niin monta huonoa lopputulosta tullut nähtyä. Sain muuten ihan kotikonstein jopa tuon tukan, jota kampaaja ei halunnut toteuttaa, vaikka ajattelin, että se olisi liian vaikea värjätä.
Nyt sen keksin. Kampaajat aina väen väkisin tekevät suuremman muutoksen minun ja muidenkin tukkaan kuin asiakkaat itse haluaisivat, koska tällä tavoin saavat asiakkaan palaamaan kampaamoon nopeammin uudelleen. Jos mun luonnonvaalea tukka värjätään suklaanruskeaksi paksuilla hohtavanvaaleilla raidoilla, niin täytyy mun käydä piilottamassa tyvikasvu ja päivittämässä raidat noin kuukauden päästä uudelleen. Jos olisin värjännyt tukkani liukuvärimäisesti tyven täysin luonnonvaaleaksi ja latvat vähän vielä vaaleammiksi, niin olisin voinut olla vaikka vuoden käymättä kampaajalla, koska väri ei poikennut juuri ollenkaan omasta väristäni ja liukuväriefekti häivyttäisi vähääkin tyvikasvua entisestään. Oli siis tarkoituksenakin, ettei tarvitsisi ravata enää kampaajalla. Kampaaja tajusi tämän ja teki tukastani täysin mahdottoman ylläpitää kotikonstein, jotta palaisin takaisin pian. Harmi vaan, että pieleen meni enkä palannut enää koskaan takaisin.
t. sama
Oumaigaad, ihan kamalat WT-hiukset! (Sori.) Menet heti hyvälle kampaajalle, ja teet tuolle harakanpesälle jotain.
Minulle kävi joskus identtinen moka kampaajan toimesta. Mallikuva tosin oli aivan jotain muuta kuin tässä tapauksessa. Lopputulos oli vastaava, tumma pohja paksuilla keltaisilla palkkiraidoilla.
Kävin järkyttyneenä toisella kokeneella kampaajalla, ja hän neuvoi laittamaan jonkun vaalean ruskean sävyn raitojen päälle. Toinen vaihtoehto on odottaa että tukka kasvaa ja laittaa lisää ohuempia raitoja ylempää jotta tuo raja häviää. Minun tukkani pelastettiin jälkimmäistä konstia hyödyntäen.
Toivottavasti saat luonnollisemman tukan uuden kampaamokäynnin myötä!
JÖSSES! Ennen lopputulos kuvaa mietin että hiukset on uusiutuva luonnonvara ja ettei se lopputulos nyt voi kauheasti perseestä olla jos kampaajalla laitattaa mutta huh hah ja hei. Mitä helvettiä mä just näin? Miten ammattilaisen käsistä voi lähteä tollasta paskaa ja mitä ylisanoja päästeli lopputuloksen nähtyään? Hitto mäki osaisin värjätä paremmin itelleni! Rahat takasin korkoineen.
Valekampaajan tekosia.