Miksi kauniit ihmiset ei kestä, että minulla, rumalla, on komea mies?
Miksi? Mies on todella komea. Pitkä, harteikas, hyvä luusto kasvoissa, hyvät hampaat, nätit silmät ja hymy.
Minä olen hiiri. Aika ruma, laiha, tyylitön, masentavan näköinen..
Saan ihmetteleviä katseita, ja olen kuullut ihan ääneen ihmettelyä miksi mies on valinnut minut. Olen kuullut miestenkin tätä ihmettelevän. Ja yksi miehen kaveri jaksaa ylistää missiä jonka kanssa mieheni oli yhdessä joskus.
Miksi? Ajattelevatko ihmiset, että olen kuuro? Vai saako rumille sanoa mitä haluaa...
Vaikka mieheni näyttää ulkoisesti hyvältä, ja pukeutuu hyvin, hän on kaikkea muuta kuin pinnallinen. Mies törmää sitten erilaisiin ennakkoluuloihin koskien luonnettaan...
Olisi kiva kuulla kauniiden kommentteja.. Miksi teitä niin ihmetyttää, että joku ihastuu luonteeseen?
Kommentit (146)
Joillekin komeille miehille on kiva, kun se hiiri ei saa muita, mutta hoitaa kodin. Voi olla jopa tietoinen valinta. Samalla voi itse sitten makustella niitä parempia vailla sitoumuksia pitkin maita ja mantuja.
Vierailija kirjoitti:
Siis olen lyhyt, laiha, perseetön, lihakseton, pienirintainen, haaleasilmäinen, maantienväriset hiukset.. Kiinnostunut luonnontieteistä ja muusta ei niin viehättävästä.
Olen isoissa porukoissa hiljainen ja kaikin puolin hiiri 😬
Vaikka meikkaan ja pukeudun myyjän ehdottomiin vaatteisiin, olen kuullut kommentteja.. Hiuksiin käy vain vähän vaaleammat raidat, muissa väreissä näytän hassulta. Tummat hiukset edellyttäisi vahvaa meikkiä, mikä taas ei ole minulle yhtään luontevaa..
Siinä missä mies on luonteva ja hauska; minä olen outo ja varautunut.
Ollaan suunniteltu muuttoa ulkomaille. Odotan sitä todella paljon. Kun voisin aloittaa puhtaalta pöydältä.
Ap
Oletko miettinyt, että sun puolisosta tuo paketti on kuitenkin viehättävä? Ei hän ole odottanut sinun sisäisyyden avautuvan ja ohittanut täysin ulkoista puolta. Hän ei todennäköisesti ole niin kiinnostunut ulkonäkö pistelistoista, sijoittamaan itseään niille jonkun kasvojen luuston perustella. Mieti nyt vähän :D Onko hän sellainen? Että pilkkoo ominaisuuksia ja pisteyttää niitä ja sitten ajanmukaisten kauneusihanteiden mukaan muodostaa maun ja miettii nyt, että siippa on ehkä 7- ja minä 9+? Ei todellakaan. Sinä olet nyt sisäistänyt kaupallistetun ja ulkokohtaisen arviointikriteerin, joka ei ole hyväksi suhteellenne.
Mieti mieluummin oman kasvun kautta. Jos sinulla on tietynlainen tai ylipäätään sukupuoli-identiteetti naisena, niin siitä vaan tutkimaan ja kasvamaan. Millaista sinun on kulkea hänen rinnallaan, miltä tuntuu, kun olisi hyvä olla, ihana olla naisena ja kumppanina? Luultavasti silloin olet kauneimmillasi, annat enemmän ja nuo tyylikysymyksetkin ratkevat.
Muiden katseet ja arviot, niiden paineiden ja merkitysten kanssa kaikki elämme. Älä anna sen kuitenkaan tunkeutua teidän kahden väliseen suhteeseen sen enempää. Teillä on ihan oma juttunne, ja luonnontieteilijänä ymmärtänet, että ruma/kaunis tasolistaukset ovat ihan eri ilmiöitä, eikä siksi kannata vaivautua löytämään ratkaisua. Hölynpölystä ei mitään järkeä saa.
Ainoa vaihtoehto, missä nuo pinnalliset järjestelmät toimisivat, ovat vallankäytön vääristämissä suhteissa, joissa toinen on valinnut tahallisesti kumppanin, jota alistaa uskottelemalla tälle, että tätä voi kohdella huonosti tämän vamman, painon tms. vuoksi. Mutta väkivalta on väkivaltaa. Rakkaus on jotain aivan muuta onneksi.
Tuttavapiirissä on pari hiirinaista. Ovat oikein ihania ihmisiä ja palvovat miestään, kun niin hyvän saaliin sai. Tekee kiltisti kaiken, mitä käsketään. Samalla KAIKKI muut tietävät, ketä se mies panee tai yrittää panna selän takana. Hiiri ei vaan tajua.
Minä olin aiemmin läski ja huomaamaton, kun taas poikaystäväni oli hoikka, urheilullinen ja komea.. Mies kertoi sukulaistensa käskeneen ihan suoraan jättää tuo harmaavalas, parempiakin kun olisi tarjolla noin komealle pojalle. Eivät sentään itselleni päin näköä sanoneet mitään, vaikka toki huomasin etten ollut ihan se ihannekumppani jota oli toivottu. Taisivat häissäkin vielä lyödä vetoa ettei tuo liitto kyllä montaa vuotta kestä.
No, tästä on nyt kohta 25 vuotta. Siinä ajassa olen itse laihtunut reippaasti, opetellut meikkaamaan ja laittautumaan, pukeutumaan näyttävästi jne. Mies taas on lihonut n. 40 kg ja lenkkipolut on vaihtuneet kotisohvaan, urheilijasta tuli penkkiurheilija ja oheisvirvokkeet maistuvat sen mukaisesti. Eipä ole viime vuosina enää kukaan kommentoinut meidän suhdetta :)
Meillä vähän sama juttu. Mies on pitkä, harteikas, urheilullinen, kaunis hymy ja silmät, upea luonne etc. Minä puolestani olen lievästi ylipainoinen, vähän hassunnäköinen kasvoista ja takapuoleni on suorastaan jättikokoinen. Ollaan silti hyvä pari ja mies suorastaan jumaloi vartaloani. On sanonut muun muassa, että urheilullisen näköiset naiset etovat häntä eikä hän voi sietää esimerkiksi tekoripsiä, -kynsiä tai -hiuksia. Ei voi myöskään sietää itseään täynnä olevia ihmisiä. Välillä on vaikea uskoa hänen sanojaan, mutta silmät eivät valehtele kun katsoo minua.
En ainakaan minä ole kateellinen. Olen nätti ja minulla on ruma poikaystävä. Tiedän tasan tarkkaan syyn, miksi miehesi sinun kanssa on. <3
Tämä taitaa olla provo, mutta jos on totta, niin pistä poikki. Suhde nakertaa itsetuntoasi pikku hiljaa, parempi lopettaa alkuunsa ja katsella sitten joku sopivampi kumppani. Joskus nuoruudessa mulla oli tuollainen suhde, joka kesti kaksi kuukautta eikä todellakaan yhtään enempää. Minä olin se rumempi osapuoli, enkä kestänyt enää niitä jatkuvia iskuyrityksiä muiden, paljon kauniimpien naisten taholta.
Vierailija kirjoitti:
Jos pettää niin pettää, en vaivaa sillä päätäni, että vaurautuisin siihen tai alkaisin kyttäämään. En vain ole sellainen. Jos jättää minut vain ulkoisesti kauniimman takia, itken hetken, enkä enää haksahda noin komeisiin :D
Elämä opettaa. Ihmisenä hän on ihana ja aion ottaa kaiken irti tästä suhteesta tässä ja nyt. Kauniiden kanssa hän on ollut, joten päätän ajatella, että hän näkee minussa jotain kaunista.
Ihmiset ovat ilkeitä, mutta siihen on varmasti totuttava. Yllätyksenä tuli silti.
Ap
Niin turha murehtia. Pettäjät pettää, oli puoliso kaunis tai ei. Missienkin puolisot ovat pettäneet. Ei minkään näköisen ihmisen tarvitsisi kestää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla provo, mutta jos on totta, niin pistä poikki. Suhde nakertaa itsetuntoasi pikku hiljaa, parempi lopettaa alkuunsa ja katsella sitten joku sopivampi kumppani. Joskus nuoruudessa mulla oli tuollainen suhde, joka kesti kaksi kuukautta eikä todellakaan yhtään enempää. Minä olin se rumempi osapuoli, enkä kestänyt enää niitä jatkuvia iskuyrityksiä muiden, paljon kauniimpien naisten taholta.
Tuo ongelma oli sinun päässäsi. Älä oleta että apeella tai muilla on sinun kohtalosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen lyhyt, laiha, perseetön, lihakseton, pienirintainen, haaleasilmäinen, maantienväriset hiukset.. Kiinnostunut luonnontieteistä ja muusta ei niin viehättävästä.
Olen isoissa porukoissa hiljainen ja kaikin puolin hiiri 😬
Vaikka meikkaan ja pukeudun myyjän ehdottomiin vaatteisiin, olen kuullut kommentteja.. Hiuksiin käy vain vähän vaaleammat raidat, muissa väreissä näytän hassulta. Tummat hiukset edellyttäisi vahvaa meikkiä, mikä taas ei ole minulle yhtään luontevaa..
Siinä missä mies on luonteva ja hauska; minä olen outo ja varautunut.
Ollaan suunniteltu muuttoa ulkomaille. Odotan sitä todella paljon. Kun voisin aloittaa puhtaalta pöydältä.
Ap
Ulkomailla niitä kaunottaria vasta riittääkin ja miehelläsi vientiä. Ei sinua kauaa katsele, ainakaan uskollisena. Sinuna miettisin kahdesti.
Eli ap on yhdessä hirveän rumaluonteisen pettäjämiehen kanssa, ja apeen pitäisi heti vaihtaa parempaan kunnon mieheen, joka ei petä. Oikeasti mies on siis apeen tasoa alempana.
Vierailija kirjoitti:
Rakastutaan mihin rakastutaan, mutta houkutus kasvaa ajan mittaan liian suureksi, kun ottajia olisi sillä paremmalla tasolla. Edes hetkellisesti.
Nämä kertovat niin täydellisesti kilttien miesten ajatusmaailmasta. Jos ottajia (kauniita) olisi, niin ilman muuta petettäisiin.
Tämän takia en itse olisi koskaan huolinut miestä, joka ei halutessaan saisi minua kauniimpaakin naista - jos siis kuvitellaan, että aikuisten oikeassa elämässä on olemassa joku sellainen standardi, että komea saa kauniita. Tiedän, ettei hän ole vain tyytynyt minuun vaan näkee minussa jotain niin ainutlaatuista, että on minut valinnut. Jos hän itse on sisältä niin ruma, että pettää vain koska siihen tulee tilaisuus, niin sittenhän en ole menettänyt mitään. Sitä kyllä ihmettelen, että miksi hän ei sitten alun alkaenkin olisi valinnut niitä kauniita naisia.
aika pinnallista jos joku viitsii kommentoida jonkun ulkonäköä.
Itsekin olen kyllä miettinyt yhtä pariskuntaa, mutta lähinnä siksi, että en itse kyllä jaksaisi katsella komistusta jota muut kuolaavat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Mies on todella komea. Pitkä, harteikas, hyvä luusto kasvoissa, hyvät hampaat, nätit silmät ja hymy.
Minä olen hiiri. Aika ruma, laiha, tyylitön, masentavan näköinen..
Saan ihmetteleviä katseita, ja olen kuullut ihan ääneen ihmettelyä miksi mies on valinnut minut. Olen kuullut miestenkin tätä ihmettelevän. Ja yksi miehen kaveri jaksaa ylistää missiä jonka kanssa mieheni oli yhdessä joskus.
Miksi? Ajattelevatko ihmiset, että olen kuuro? Vai saako rumille sanoa mitä haluaa...
Vaikka mieheni näyttää ulkoisesti hyvältä, ja pukeutuu hyvin, hän on kaikkea muuta kuin pinnallinen. Mies törmää sitten erilaisiin ennakkoluuloihin koskien luonnettaan...
Olisi kiva kuulla kauniiden kommentteja.. Miksi teitä niin ihmetyttää, että joku ihastuu luonteeseen?
Olet kyllä huvittavan pinnallinen :-D
Ehkä hänellä on luottamusongelmia; miehet eivät enää tule ahdistelemaan tyttöystävää baarissa ja nainen ei ole jättämässä komeaa miestään kenenkään takia.
Tuttavamies, komea ja varakas kuin mikä, oli vuosia liitossa hissukan, tavallisen naisen kanssa, joka hoiti kodin, puutarhan, oli 6v miestä vanhempi.
Jossain vaiheessa miestä alkoi kiinnostaa työpaikan nuori blondi ja pettämistä tuli kuvioon.
Näin se vaan monelle miehelle käy. Alussa kaikkeen tyytyvä hiljainen nainen on hyvä, mutta lopulta kaipaa haastetta ja pientä kilpailuakin. Mies tahtoo, että naista katsotaan ja kiinnostutaan ja silloin miehen omistustarve vaan kasvaa.
Ei toki aina, onhan samalla arvopohjalla olevia parsikuntia ties millä lookilla vuosikymmeniä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamies, komea ja varakas kuin mikä, oli vuosia liitossa hissukan, tavallisen naisen kanssa, joka hoiti kodin, puutarhan, oli 6v miestä vanhempi.
Jossain vaiheessa miestä alkoi kiinnostaa työpaikan nuori blondi ja pettämistä tuli kuvioon.
Näin se vaan monelle miehelle käy. Alussa kaikkeen tyytyvä hiljainen nainen on hyvä, mutta lopulta kaipaa haastetta ja pientä kilpailuakin. Mies tahtoo, että naista katsotaan ja kiinnostutaan ja silloin miehen omistustarve vaan kasvaa.
Ei toki aina, onhan samalla arvopohjalla olevia parsikuntia ties millä lookilla vuosikymmeniä yhdessä.
En juuri seuraa julkkisten elämää, mutta päivittäisellä iltapäivälehtien selailullakin on käynyt selväksi, että jopa maailman kauneimpina pidettyjen naisten miehet voivat pettää. Eli eiköhän se ole pettäjästä kiinni, pettääkö hän, ei naisesta.
Heh, näitä on.
Kerran yökerhossa joku hieman päälle parikymppinen bimbon näköinen blondi tuli avautumaan, että miksi minulla on tuollainen mies kun näytän tältä (ilmeisesti rumalta). Olin siis avopuolisoni kanssa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on ns klassisen komea. Hyvä luusto, vaaleahkot hiukset, hyvin ruskettunut iho, lihaksikas, pitkä.. Saa heti naisten huomion.
Itse taas olen joko upea tai ruma. Riippuu katsojasta. Korkeat poskipäät ja pisamat ei sytytä kaikkia. Molemmat ollaan tehty mallintöitä.
Välillä olen kuullut ilkeää kuittia ulkonäöstä, mutta en ikinä, että oltaisi eri tasoa tms. Ehkä pidän itseäni kauniina ja se näkyy. Kopion aivokuoreen ne kehut ja poistan haukut. Eli oma asenne kuitenkin ratkaisee.
Pidä tyylistäsi kiinni, äläkä yritä mitään.
Itse pidän tavaramerkkinäni pisamia, poskipäitä, vallattomia hiuksia ja huuliani (joita moni haukkuu myös) en todellakaan peittele itseäni, enkä pukeudu miellyttääkseni muita. Olen oman elämäni Kate Moss :D
Kuinkahan monta ihmistä maailmassa on jotka pitävät korkeita poskipäitä ja pisamia rumina. Ettei vaan olisi ihan oma tapasi "haukkua" itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sain kuulla kuittailua silloin, kun seurustelin "alemman tason" miehen kanssa (vihaan koko taso-käsitettä). Kadulla ihmiset katsoivat pitkään ja tutuksi tuli oletus että poikaystäväni täytyi olla rikas - hän oli työtön, lol. Suhteemme kesti kuutisen vuotta ja kaatui lopussa ihan muista syistä; liian erilaiset tulevaisuuden toiveet ja prioriteetit. Mutta hän oli mahtava tyyppi, älykäs ja todella hauska, rakastava ja huomaavainen, kaikkien kaveri ja todella empaattinen ja kaikinpuolin ihana.
Nyt seurustelen "tasoiseni" miehen kanssa, pitkä, urheilullinen, kulmikkaat kasvot, hätkähdyttävän siniset silmät. Sellainen, joka voisi hyvinkin tehdä mallin töitä ja jota kaikki naiset katsoo. Enää ei tule röyhkeitä kommentteja tai epäuskoisia katseita. Päinvastoin saamme kuulla usein olevamme näyttävä pari tai upea pari. Tästä voisi joku päätellä että hänen luonteensa ei sitten varmaan ole yhtä hyvä kuin edellisen, mutta se ei vain ole totta. Mitään negatiivista en eksästäni keksi, mutta nykyinen on luonteeltaan silti jopa parempi. Ero tässä on se, että koen paljon enemmän seksuaalista vetoa nykyiseeni kuin ikinä ennen keneenkään. Olen aina rakastanut seksiä ja olen hyvin seksuaalinen ihminen, mutta tämä nykyinen on oikeasti herättänyt mussa jonkun kunnon nymfomaanin. Haluan häntä valehtelematta ihan koko ajan, hän on vain yksinkertaisesti niin helvetin seksikäs. Kun tuo kävelee suihkun jälkeen pelkät farkut jalassaan niin oumaigaad mulla kostuu pikkarit heti. Rakastellaan 2-3 kertaa päivässä (vrt. 3-4 kertaa viikossa edellisen kanssa) eikä kyseessä ole enää mikään alkuhuuma, kun ollaan jo melkein 3v seurusteltu ja asuttu yhdessä melkein 2v. Ja kun hänen luonteensa on just sellainen ihana mistä kaikki unelmoi.
Vaikka en ole mitenkään pinnallinen ihminen ja ulkonäkö ei todellakaan ole korkealla tärkeysjärjestyksessäni, niin nyt jotenkin ymmärrän miksi ihmiset ihmettelevät jos kaksi "eritasoista" ihmistä seurustelee. Koska siinä väkisinkin se "korkeamman tason" puolisko tyytyy vähempään. Maailmasta kyllä löytyy niin miehiä kuin naisiakin, jotka ovat ns. täydellinen paketti, eli ulkonäkö on upea JA luonne on moitteeton. Ei se ole joko tai. Ei ole pakko valita jommankumman väliltä.
Miksi meitä muita kiinnostaa että olet alati v+ttu edellä menossa panemaan miehesi kanssa? :D teet itsestäsi nolon joten lopeta jo
Ulkomailla niitä kaunottaria vasta riittääkin ja miehelläsi vientiä. Ei sinua kauaa katsele, ainakaan uskollisena. Sinuna miettisin kahdesti.