Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityislapsi kahvilassa tai kaupassa

Keskustelu poistettu
28.08.2017 |

Meidän erityislapsi/vammainen (ulospäin ihan tavallisen lapsen näköinen) lapsi ei pysty useinkaan käyttäytymään kahvilassa, kaupassa jne kuten muut lapset vaan kiljuu, ääntelee, pyörii, konttaa ja saattaa karata. Kaupassa on helppo kulkea valjaissa, mutta kahvilassa pääsee kyllä helpommin karkuun - välillä kyllä muutenkin.

Jos ihmisellä on jalka poikki, niin hän ei pysty juoksemaan vaikka kuinka käskettäisiin eikä kuuro kuulemaan vaikka kuinka haluaisi. Eikä vammainen lapsi välttämättä pysty käyttäytymään kuin muut lapset vaikka kuinka komentaisi ja pitäisi kuria. Minä äitinä pyrin estämään sen, että hän ei vahingoita, itseään eikä muita eikä riko paikkoja. Tämäkin lapsi on joskus aikuinen ja toivon, että siihen mennessä pystyisi ainakin suurimman osan käytöksestään hillitsemään jos ei kaikkea.

Mitä te oikein sillä saavutatte, että vaaditte lapselta asiallista käytöstä silloinkin kun tiedätte vammasta? Te oletatte, että vammainen lapsi muuttuis terveeksi. Jos tällainen taikatemppu olisi niin kertokaa toki minullekin. Muutenkin on haastavaa liikkua julkisilla paikoilla erityislapsen kanssa, niin ei siihen kyllä enää kaivata mitään asiatonta käytöstä aikuisilta.

(Tämä keskustelun aloitus on poistettu jo monta kertaa, joten yritän vielä kerran.)

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että on poistettu. Erittäin tärkeä aihe. Ihmiset eivät osaa ymmärtää, miten vaikeaa erityislapsen vanhemmilla on, ja miten pienestä se oleminen on kiinni. Minä hetkenä hyvänsä voi tapahtua mitä tahansa. Sitten jotkut vain pröystäilevät, että ovat ylpeitä omasta normilapsestaan kun näkevät erityislapsen. Se on typerää ja loukkaavaa. Erityislapsi kasvattaa vanhempia. Normilasten vanhemmat voivat olla hyvin pinnallisia.

Vierailija
2/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että on poistettu. Erittäin tärkeä aihe. Ihmiset eivät osaa ymmärtää, miten vaikeaa erityislapsen vanhemmilla on, ja miten pienestä se oleminen on kiinni. Minä hetkenä hyvänsä voi tapahtua mitä tahansa. Sitten jotkut vain pröystäilevät, että ovat ylpeitä omasta normilapsestaan kun näkevät erityislapsen. Se on typerää ja loukkaavaa. Erityislapsi kasvattaa vanhempia. Normilasten vanhemmat voivat olla hyvin pinnallisia.

Minä olen huomannut, että monet "normilasten" vanhemmat yrittävät päteä lastensa kautta. Erityisesti silloin, jos eivät itse ole kovin menestyneitä elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli erityislasten vanhemmat ovat kypsiä ja menestyneitä kun taas "normilasten" pinnallisia luusereita. Juu juu :)

Vierailija
4/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli erityislasten vanhemmat ovat kypsiä ja menestyneitä kun taas "normilasten" pinnallisia luusereita. Juu juu :)

Yrititkö juuri todistaa teoriaa epätodeksi? Entä missä niin sanottiin?

Vierailija
5/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut, että monet "normilasten" vanhemmat yrittävät päteä lastensa kautta. Erityisesti silloin, jos eivät itse ole kovin menestyneitä elämässään.

Pitää paikkansa.

Vierailija
6/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu poistettu kirjoitti:

Meidän erityislapsi/vammainen (ulospäin ihan tavallisen lapsen näköinen) lapsi ei pysty useinkaan käyttäytymään kahvilassa, kaupassa jne kuten muut lapset vaan kiljuu, ääntelee, pyörii, konttaa ja saattaa karata. Kaupassa on helppo kulkea valjaissa, mutta kahvilassa pääsee kyllä helpommin karkuun - välillä kyllä muutenkin.

Jos ihmisellä on jalka poikki, niin hän ei pysty juoksemaan vaikka kuinka käskettäisiin eikä kuuro kuulemaan vaikka kuinka haluaisi. Eikä vammainen lapsi välttämättä pysty käyttäytymään kuin muut lapset vaikka kuinka komentaisi ja pitäisi kuria. Minä äitinä pyrin estämään sen, että hän ei vahingoita, itseään eikä muita eikä riko paikkoja. Tämäkin lapsi on joskus aikuinen ja toivon, että siihen mennessä pystyisi ainakin suurimman osan käytöksestään hillitsemään jos ei kaikkea.

Mitä te oikein sillä saavutatte, että vaaditte lapselta asiallista käytöstä silloinkin kun tiedätte vammasta? Te oletatte, että vammainen lapsi muuttuis terveeksi. Jos tällainen taikatemppu olisi niin kertokaa toki minullekin. Muutenkin on haastavaa liikkua julkisilla paikoilla erityislapsen kanssa, niin ei siihen kyllä enää kaivata mitään asiatonta käytöstä aikuisilta.

(Tämä keskustelun aloitus on poistettu jo monta kertaa, joten yritän vielä kerran.)

Tämä on aivan tuttua. Ei sitä voi kukaan muu ymmärtää, kuin sellainen jolla on itselläänkin erityislapsi. Valitettavasti.

Vierailija
7/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sen erityislapsen kanssa mennä rauhalliseen kahvilaan? Siis ihan mielenkiinnosta ihmettelen, että jos lapsesi ei mitenkään pysty hillitsemään itseään ja aiheuttaa häiriötä muille ihmisille, miksi hänen kanssaan täytyy mennä väkisin kahvilaan? Lapselle itselleen varmasti ahdistavaa mennä sellaiseen paikkaan missä hänen käytöstään paheksutaan. Eikö tällaiselle lapselle olisi parempi mennä ihmisten ilmoille esim leikkipuistoon, missä saa mennä luvan kanssa ja olla vauhdikas ja äänekäs?

Vierailija
8/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet pennun kahvilaan?

Vierailija
9/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsistä ja menestyneistä en tiedä, mutta välillä niin h....n väsyneitä.

Vierailija
10/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet pennun kahvilaan?

Ei kukaan kirjoittanut koira- tai kissanpennusta. Puhuimme lapsista.

Vierailija
11/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lasten vanhemmat katsovat liikaa sen varaan, että "lapsi on erityislapsi". Ei hän pysty olemaan niin, kun normaalit lapset. Öööh, miks ei? No siksi, kun niistä tärkeistä rajoista ei pidetä kiinni. Niistä pitää oikeesti pitää kiinni joka minuutti.

Ja tiedätkö mitä, lapseni on ADHD- ja kehitysvammaisuus diagnoosilla varustettu. Hän käy 8 lapsen pienluokkaa, jossa 5 aikuista vetämässä. Minä vaan en ratsasta niillä diagnooseilla.

Vierailija
12/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö on ainoa, mikä ihmistä kasvattaa? Ei siltä näytä, kun laukoo noin kapeakatseisia "totuuksia". Mistään yksittäisestä asiasta ei voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Ihmisen elämässä on lukemattomia muuttujia.

Vierailija
13/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lasten vanhemmat katsovat liikaa sen varaan, että "lapsi on erityislapsi". Ei hän pysty olemaan niin, kun normaalit lapset. Öööh, miks ei? No siksi, kun niistä tärkeistä rajoista ei pidetä kiinni. Niistä pitää oikeesti pitää kiinni joka minuutti.

Ja tiedätkö mitä, lapseni on ADHD- ja kehitysvammaisuus diagnoosilla varustettu. Hän käy 8 lapsen pienluokkaa, jossa 5 aikuista vetämässä. Minä vaan en ratsasta niillä diagnooseilla.

Juurihan tässä mainostat itse lapsesi diagnooseja. Kukaan muu ei ole niin tehnyt.

Vierailija
14/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne huonosti suhtautuvat aikuiset ovat entisiä erityislapsia, joiden kuntoutus on mennyt pieleen?

Vierailija
15/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ei osaa käyttäytyä, oli syy sitten mikä tahansa, et vie lastasi käyttäytymään huonosti kahviloihin! Kahvilakäyttäytymistä voi opetella leikinkin varjolla kotona, mikään ei oikeuta teitä pilaamaan kahvilakäyntiä muilta asiakkailta. Piste.

Vierailija
16/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erityinen miksi oletat minulta käytöstä? MINÄÄÄÄ

Vierailija
17/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi usein käytyä kahvilassa vilkkaan lapsen kanssa. Nostan hattua, kun jaksat. Kahvilassa ja muutenkin liikkuessa näkee niin monenlaista. Enpä paljon kulmiani nostaisi tällekään.

Vierailija
18/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsen kanssa voi mennä metsäretkelle, jossa väsyttää tämän nukkumakuntoon. 

Ei häirikön paikka ole missään kahvilassa. Vammat rajoittavat elämää ja tätä eivät nämä itsekkäät vanhemmat ymmärrä. 

Syyttömiä me normaalit ja normaalien vanhemmat olemme teidän huonoihin geeneihin. Miksi meidän pitäisi kärsiä joka välissä erityisyyksiänne?

Vierailija
19/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan tässä mainostat itse lapsesi diagnooseja. Kukaan muu ei ole niin tehnyt.

Jos et oikeasti tajunnut asiaa. Semmoiset löytyy, mutta live-elämässä, mun ei tarvitse sitä selitellä, koska lapseni osaavat käyttäytyä. Koska lapsillani on tiukat rajat. Tämän palstan tuntien, jos tuota en olisi kirjoittanut todennäköisesti olis tullut lässytystä, että et kirjoitat noin, kun sulla ei ole erityislapsesta kokemusta.

Vierailija
20/141 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta juuri päinvastoin! 

Erityislapset ovat niin älykkäitä ja herkkiä, että maailma ei vain ymmärrä tyhmyydessään heitä. Tätä vanhemmat korostavat jatkuvasti.

Totuus on, että useimmat ovat ärsyttäviä pikku despootteja ja ympäristöään vain häiritseviä kummajaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi