Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää, miten moni kolmikymppinenkin mies elää vain pitkitettyä nuoruutta

Vierailija
28.08.2017 |

Lapsia ei haluta, naimisiin voi mennä "sitten joskus", vapaa-aika täyttää baarireissusta, harrastuksista ja reissaamisesta. Jotenkin hävinnyt kokonaan ero nuoruuden ja vastuullisen aikuisuuden väliltä. Ei ihme, ettei näin keskenkasvuisten mieslasten voimalla saada syntyvyyttä käännettyä. Tilanne on erityisen paha isoissa kaupungeissa.

Miten miehet saataisiin ymmärtämään vakiintuneen elämän arvo?

Kommentit (297)

Vierailija
141/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vapaa-aika täyttää baarireissusta, harrastuksista ja reissaamisesta.

Aikuisenahan noita on hyvä tehdä, kun on varaa ja aikaa. Eivät kaikki halua lapsia koskaan eikä se “vakiintuneen elämän arvo” kuulosta kovin hyvältä, jos nuo asiat on siitä poissuljettu.

Tämä on kyllä ihan totta. Ei opiskelijana ollut rahaa sellaiseen hauskanpitoon, mihin työssäkäyvällä on varaa, ja koko ajan oli jokin essee tai tentti takaraivossa. Nyt voi pitää hauskaa koko viikonlopun miettimättä rahaa tai työasioita yhtään. Tosi vapauttavaa.

Jos nyt valmistuu vaikka 26-vuotiaana, ja pitää sitten hauskaa 6 vuotta putkeen, niin eikö se ole riittävästi? Pitääkö sitä hauskaa, matkustelua, vapaita viikonloppuja olla jatkuvasti sitten 16 vuotta ennen kuin alkaa riittää? Vai jopa ihan sinne eläkeikään asti?

Tosin se hauskuus ja mielekkyys voi kadota, kun samaa tekee liian kauan.

Eipä ole kadonnut toistaiseksi vielä, viisi reissua on buukattuna. N42 & M47

Vierailija
142/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet voikin elää noin vaikka nelivitosiksi kunnes vakiintuvat, se on epäreilua. Jotkut naisetkin toki.

Kyllä nelivitosen miehen mahdollisuudet perheeseen myös ovat pienentyneet kun pitää löytää itseään selvästi nuorempi nainen.

Toki jos on oikein hyvässä kondiksessa kaikin puolin rilluvuosien jälkeen niin mikä ettei.

Mutta kyllä isolle osalle tulee tuossa kohtaa vaikeuksia. Sitten jos ei lapsia halua ja kelpaa omaa ikäluokkaa oleva kumppani, niin asia on toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa...

tunnen monta 30-45 vuotiasta vela naista, jotka eivät osoita minkään sortin rauhoittumista. Mutta jos ovat vaan tyytyväisiä elämäänsä, niin sitten se on hyvä! Ei ketään voi pakottaa pariutumaan, ei miestä kun ei naistakaan.

t.itse perheellinen N40

Vierailija
144/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä... itse olen 33 ja toivoisin lapsen hankkimisesta puhumista ym ja mies ehdotti innoissaan 45-neliöisen asunnon ostoa, jossa voisimme asua vaikka seuraavat 10 vuotta.... öööh?  Olemme ihan hyvätuloisia, eli voisimme ostaa perheasunnonkin, mutta kun hänellä ei vielä 35-vuotiaana sellaiset asiat pyöri mielessä...

Vierailija
145/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisäarvoa isyys tuo miehen elämään vuonna 2017, kun mahdollisuuksia oman elämän rakentamiseen on enemmän kuin yhdelläkään aikaisemmalla sukupolvella?

Tähän ei ole kukaan osannut vastata.

- läheisen ja vastavuoroisen rakkauden toiseen ihmiseen

- loppuelämän juttukaverin ja parhaassa tapauksessa ystävän, jonka kanssa välillä käydä reissussa tms. ja jonka kanssa tuetaan toinen toistaan

- ajatuksen siitä, ettei vanhanakaan ole ihan yksin ja unohdettu, vaikka omat vanhemmat ja puolisokin olisivat jo kuolleet

Tietysti on tapauksia, joissa suhde lapseen on syystä tai toisesta huono, mutta jos osapuolet ovat molemmat tasapainoisia ihmisiä, toteutuu tuo listani varsin usein. Toki, jos näkee, ettei näillä lapsen mukanaan tuomilla hyvillä asioilla ole arvoa tai että niiden arvo ei riitä korvaamaan vastuuta, ei kannatakaan hankkia lapsia. Ei kaikkien tarvitse haluta samoja asioita.

Sanoisin myös, että varsinkin, jos on vain yksi lapsi ja puoliso mukana kuvioissa, ei lapsi estä vanhempansa oman elämän rakentamista oikein mitenkään. Tietysti silloin estää, jos haluaa _jatkuvasti_ olla vain yksin, mutta tällöin ei usein sitten edes parisuhde sovi suunnitelmiin.

Vierailija
146/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisäarvoa isyys tuo miehen elämään vuonna 2017, kun mahdollisuuksia oman elämän rakentamiseen on enemmän kuin yhdelläkään aikaisemmalla sukupolvella?

Ei ihme, että Suomen kansa kuolee kohta sukupuuttoon, kun minä itse on tärkeintä elämässä.

Vierailija
147/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä hauskaa, matkustelua, vapaita viikonloppuja olla jatkuvasti sitten 16 vuotta ennen kuin alkaa riittää? Vai jopa ihan sinne eläkeikään asti?

Ööh. Kyllä minä haluan ainakin elämäni olevan hauskaa ja vapaata ihan kuolemaani asti. Aika outo ajatus, että jossakin vaiheessa elämänlaadun pitää lopulta heikentyä, koska eihän se nyt hyvänen aika käy, että ihminen eläisi koko elämänsä niin kuin haluaa.

Ei elämänlaadun pidäkään huonontua mutta itselleni jatkuva baareissa ja kahviloissa istuminen ja reissaaminen olisi aivan h*lvetin tylsää. Virkistyksenä silloin tällöin ihan kivaa mutta elämäntapana- ja sisältönä todella tyhjää.

Ja tämä mielenmuutos tapahtuu kyllä pikkuhiljaa aika monelle.

Mitä sitten tilalle , useilla se perhe kuitenkin, joillain toisilla joku muu .

Vierailija
148/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voikin elää noin vaikka nelivitosiksi kunnes vakiintuvat, se on epäreilua. Jotkut naisetkin toki.

Siittiötkin vanhenevat.

Eihän oleellisin asia ole siittiöiden vanheneminen vaikka totta onkin ja tuo oman riskinsä tulevan lapsen terveydelle.

Mutta pitää jaksaa olla isä seuraavat 18 vuotta. 50v mies alkaa kyllä olla niillä rajoilla jaksaako pikkulapsiarkea ja tulevia teinivuosia sitten vielä vanhempana. Tämä on se mitä pitäisi miettiä eikä olettaa että se nuorempi vaimo hoitaa homman käytännössä yksin.

Vierailija
149/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puolestaan ärsyttää se, miten moni nelikymppinen perheenäiti nykyään elää jotain uutta teinivaihetta. Kaiken pitää olla kivaa ja jännittävää. Omaa aikaa pitää olla jatkuvasti. Lapset jää puolihoidolle, jos mies ei asioista huolehdi. Toki koululaiset pärjäävät jo hetken yksinäänkin, mutta jos sen lapsen on kerran tehnyt, niin pitäisi siitä jaksaa se 18 vuotta huolehtia.

Jos mies ostaa jääkaapin täyteen eineksiä ja huolehtii lapsista puhelimen kautta, kun on itse harrastamassa, niin hän on tyypillinen vastuuton isä. Kun nainen tekee samaa, niin heti löytyy ymmärrystä. Kyllähän ne nyt hetken selviää ja pitäähän nyt naisellakin vähän omaa aikaa olla. 

Vierailija
150/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onha noita ikuisen nuoruuden eläjiä tullut miehen kaveripiirissä katseltua. Nyt kun alkaa 50 vuotta lähestyä, ovat muuttuneet todella rasittaviksi. Hiukankin saavat viinaa, niin alkaa se jatkuva ruikutus siitä miten tyhjää elämä on. Ei ole vaimoa, ei lapsia, kukaan ei odota siellä keskustakaksiossa illalla kotiin. Jatkuva ruinaaminen baariin joka viikonloppu, eikä millään ymmärretä, että perheellisellä (siis omalla miehelläni) on viikonlopuissa muutakin kuin kalja ja krapula. Ja ovat siis ihan korkeasti koulutettuja ihmisiä, joilla ei vain nuorempana kuulemma ollut kiinnostusta hankkia palloa jalkaan.

Hauskasti aina vedotaan, että ei ne lapset välttämättä tule vanhainkotiin katsomaan. Varmasti osa ei tulekaan. Oma mummoni vietti 15 vuotta palvelutalossa pienellä paikkakunnalla (eli äitini tunsi sieltä melkein kaikki). Sinä aikana kävin siellä usein ja siellä toki aina oli muitakin vieraita ja aina sama juttu: ne muut vieraat olivat lapsia ja lapsenlapsia. Kerran muistan, että joku oli naapuriaan katsomassa (jäi mieleen, koska oli niin erikoislaatuista). Ei siis tiedä tuleeko kukaan vanhusta katsomaan, mutta todennäköisemmin ne omat lapset tulevat (edes sen kerran vuodessa). Lapseton on siellä hyvin yksin (jo ihan siksikin, että ne oman ikäluokan ihmiset on tahoillaan vanhuksia eivätkä välttämättä enää pysty liikkumaan itsekään mihinkään). 

Vierailija
151/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma asia saatana

Kyllä se on vähän muidenkin asia siinä vaiheessa kun huoltosuhteen vinouman takia pistetään muut maksumiehiksi. Esimerkiksi perheelliset. Kyllä ap ihan oikeassa on, paitsi että molemmista sukupuolista tämä kohtaanto-ongelma juontuu.

Uusavuttomien, kakaramaisten nuorten miesten lisäksi on myös naisia jotka toisinaan ovat aivan sekaisin elämänsä kanssa.

Vierailija
152/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva aika lapsen hankkimiselle on 40–45 vuotta.

Sitten tuossa iässä vonkaat nuoria naisia ja ihmettelet kun eivät lämpiä ainakaan parisuhteeseen asti.

Jos olet todella timmissä kunnossa ja ura hyvällä mallilla niin saatat onnistuakin, mutta pääsääntöisesti nuoret naiset etsivät omanikäisiään.

Tuossa iässä taloudellista vaurautta ja elämänkokemusta on yleensä jo sen verran, että suomaiset naiset ovat vain yksi vaihtoehto.

Vierailija
153/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies huolettomasti kuvittelee, että voi ottaa nuoren naisen nelikymppisenä. Eivät nuoret naiset useinkaan huoli vanhempaa miestä. Vain 2.6 prosenttia miehistä tulee ensimmäistä kertaa isäksi yli 40-vuotiaana.

harva aikuinen mies haluaa pikkupissiksen vaimokseen, koska löytyy 30+ aikuisia kauniita naisiakin..

toki se katkeroittaa pikkupissiksien mieliä

Vierailija
154/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua puolestaan ärsyttää se, miten moni nelikymppinen perheenäiti nykyään elää jotain uutta teinivaihetta. Kaiken pitää olla kivaa ja jännittävää. Omaa aikaa pitää olla jatkuvasti. Lapset jää puolihoidolle, jos mies ei asioista huolehdi. Toki koululaiset pärjäävät jo hetken yksinäänkin, mutta jos sen lapsen on kerran tehnyt, niin pitäisi siitä jaksaa se 18 vuotta huolehtia.

Jos mies ostaa jääkaapin täyteen eineksiä ja huolehtii lapsista puhelimen kautta, kun on itse harrastamassa, niin hän on tyypillinen vastuuton isä. Kun nainen tekee samaa, niin heti löytyy ymmärrystä. Kyllähän ne nyt hetken selviää ja pitäähän nyt naisellakin vähän omaa aikaa olla. 

mitäs vittua se sinulle kuuluu kuka elää mitäkin vaihdetta..

minua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan mitä muut ajattelee siitä miten minä elän.

olen 39v ja panen paksuksi ketä huvittaa ja teen mitä huvittaa.

Vierailija
155/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että Suomen kansa kuolee kohta sukupuuttoon, kun minä itse on tärkeintä elämässä.

Kenen tässä MINUN elämässä sitten pitäisi olla tärkeämpi kuin minä itse? :D ihme ajattelutapa sulla että pitäisi itse uhrautua ja pilata oma elämä jonkun hypoteettisen kersan takia, jos sellaista ei halua.

Vierailija
156/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pekkavaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies huolettomasti kuvittelee, että voi ottaa nuoren naisen nelikymppisenä. Eivät nuoret naiset useinkaan huoli vanhempaa miestä. Vain 2.6 prosenttia miehistä tulee ensimmäistä kertaa isäksi yli 40-vuotiaana.

harva aikuinen mies haluaa pikkupissiksen vaimokseen, koska löytyy 30+ aikuisia kauniita naisiakin..

toki se katkeroittaa pikkupissiksien mieliä

No aivan varmasti ei katkeroita, voit olla sen suhteen täysin huoleton.

Vierailija
157/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pekkavaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs vittua se sinulle kuuluu kuka elää mitäkin vaihdetta..

minua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan mitä muut ajattelee siitä miten minä elän.

olen 39v ja panen paksuksi ketä huvittaa ja teen mitä huvittaa.

Ja sulle tehdään mitä huvittaa. Maksetaan eläkettä, jos rahaa jää. Hoidetaan, jos huvittaa. Mitäs vittua sun mikään asia ketään kiinnostaa.

Vanhatpojat on kyllä aina yhtä sympaattisia ❤️. Ajan päälle, Saatana!

Vierailija
158/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuollainen voi ärsyttää? Ei me eletä enää mitään 1800-lukua jolloin piti elää niinkuin muutkin tai muuten joutui hirteen. Todella hyvä että ihmiset saavat nykyään päättää omasta elämästään, eikä ole pakko asettua mihinkään yhteen ja samaan muottiin.

Vierailija
159/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän paha vakiintua pätkätöissä kun ei voi enää mennä vaan koulun jälkeen tehtaalle ja saada elinikäistä uraa

Vierailija
160/297 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saavat nykyään itse päättää mitä tekevät. Siksi on tämä vapaa liikkuvuus-systeemi. Ihmiset saavat itse päättää, minkä maan sosiaaliturvan piiriin kuuluvat ja millaiset ihmiset sen maksajiksi haluavat.