Onko oikeesti mikään ravintola/baari ikinä sanonut "talo tarjoaa" ?
Suomalaisista "laadukkaista" draamasarjoista tunnettu usein toistettu repliikki "talo tarjoaa" ei taida toteutua tosielämässä kauheankaan usein?
Oletteko ikinä kuulleet minkään ravintolan tai baarin sanovan näin? Ja tietenkin jos palstalla on henkilöitä joille joskus on tarjottu, olisi kiva kuulla kokemuksia (mitä teitte sen eteen, että talo tarjosi yms).
Kommentit (56)
Jos on ollut sähläystä annoksissa tms niin monesti saanut pyytämättä jälkkärin ilmaiseksi.
Viimeks kun kävin karvarannepizzeriassa niin hyvä kun ovesta pääsin sisään niin sanottiin ”terveterve, istu alas, ota kahvia” kaveri kattoi tsufet pöytään.. se oli palvelua se.
En ole saanut hyvityksiä, saati edes pahoitteluja, vaikka tarjoilija unohti meidät pöytään ja odottelimme tyhjässä ravintolassa kolme varttia, että juomien jälkeen voitaisiin tehdä ruokatilaus. Ei olisi kannattanut, ruokakin oli eri mitä tilattiin.
Yhdessä ravintolassa ranskalaiset olivat kivikovia, eikä niitä saanut seivästettyä haarukan piikkeihin. Tarjoilija totesi vain "no onpa harmi". Yksi kaupungin suosituimmista ja vanhimmista ravintoloista, en mene enää enkä suosittele turisteillekaan.
Joku kun kirjoitti, että on saanut talon tarjoamaan kun on ruuastaan valittanut...
Sen sijaan olen saanut baarin tarjoamaan, jäätiin pilkun jälkeen vielä omistajan kanssa juomaan. Oltiin ilta hörpiskelty mieheni kanssa "piikillä" eli oli tarkoitus maksaa kaikki kerralla lähtiessä. Pilkun jälkeen alettiinkin ottamaan shotteja, järjestyksessä baarin viinahyllyltä omistajan kanssa. Päästiin toisen hyllyn puoliväliin kun mieheni oli jo niin kännissä, että totesin meidän olevan parempi lähteä ja omistaja ei löytänyt tarjoilijan tekemää piikkilistaa mistään. Totesi sitten naureskellen, että talo tarjoaa! Oli kiva ilta :D.
Alkoholitonta juomaa Kajaanissa ja ison viinilasin Tallinnassa. Tallinnassa korvasivat viinillä ruoka-annos mokan.
Kyllä. Silloin kun vielä kiersimme bändin kanssa ympäri maata, niin talo tarjosi keikkapaikoilla juomat ja ruuat. Se kuului työsuhde etuihin.
Ja jos muuten meni yökerhoihin tai ravintoloihin, niin monta kertaa talo tarjosi muutaman tuopin ihan vaan siksi, että olin paikalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut hyvityksiä, saati edes pahoitteluja, vaikka tarjoilija unohti meidät pöytään ja odottelimme tyhjässä ravintolassa kolme varttia, että juomien jälkeen voitaisiin tehdä ruokatilaus. Ei olisi kannattanut, ruokakin oli eri mitä tilattiin.
Yhdessä ravintolassa ranskalaiset olivat kivikovia, eikä niitä saanut seivästettyä haarukan piikkeihin. Tarjoilija totesi vain "no onpa harmi". Yksi kaupungin suosituimmista ja vanhimmista ravintoloista, en mene enää enkä suosittele turisteillekaan.
Joku kun kirjoitti, että on saanut talon tarjoamaan kun on ruuastaan valittanut...
Sen sijaan olen saanut baarin tarjoamaan, jäätiin pilkun jälkeen vielä omistajan kanssa juomaan. Oltiin ilta hörpiskelty mieheni kanssa "piikillä" eli oli tarkoitus maksaa kaikki kerralla lähtiessä. Pilkun jälkeen alettiinkin ottamaan shotteja, järjestyksessä baarin viinahyllyltä omistajan kanssa. Päästiin toisen hyllyn puoliväliin kun mieheni oli jo niin kännissä, että totesin meidän olevan parempi lähteä ja omistaja ei löytänyt tarjoilijan tekemää piikkilistaa mistään. Totesi sitten naureskellen, että talo tarjoaa! Oli kiva ilta :D.
Joko baarissa on tosi lyhyet hyllyt, tai sitten olette miehesi kanssa alkkiksia. Normi ihminen olis tuohon määrään kuollut.
Olimme Saksassa hotellin baarissa kun Saksa voitti/sijoittui hyvin jossain jalkapallokilpailussa. Meille tuotiin uudet samanlaiset juomat kuin olimme jo aikaisemmin tilanneet. Talo tarjosi juuri tuon kisan vuoksi.
Nämä vaahtotuopit on koostumukseltaan sellaisia, ettei niitä voi asiakkaalle myydä. Maultaan eivät juuri poikkea tavallisesta. Joskus on kohdalle näitä sattunut, ja mikäs niitä on ollut tarjottaessa ottaa vastaan. Hyvä mielihän siitä tulee, kun baarimikko kysyy että kelpaako tällainen?
Mentiin turisteina kaverin kanssa Tampereella yhteen fiiniin baariin. Keskustelin kaverini kanssa baaritiskillä yhdestä kuuluisasta drinkistä, jota en ollut koskaan maistanut. Päädyin tilaamaan sitten ihan eri juoman.
Kun päästiin pöytään niin huomasin jonkun ajan päästä tarjoilijan lähestyvän drinkkitarjottimen kanssa. Hän kumartui siihen mun kohdalle ja nyökkäsi mulle: kuulin tuossa, että et ole koskaan maistanut tätä drinkkiä, ole hyvä. Meillä tehdään Suomen parhaat drinkit! (kyseistä laatua)
En tosiaankaan ollut tietoinen, että baarimikko kuunteli meidän puhetta, koska mielestäni hän hääräili omiaan siinä tiskin takana, kun mietittiin tilaustamme. Tuijotin vaan tarjoilijaa suu auki ja aloin kaivaa kukkaroa, tarjoilija naurahti, että hän tarjoaa, hauskaa iltaa! Tästä on aikaa pari vuotta mutta vieläkin hymyilyttää kun muistelen, oli kyllä hyvä palvelu ja mahtava tarjoilija.
Olen huudellut elämäni aikana muutamia kertoja, että "talo tarjoaa". Silloin kyllä on aina ollut joku teemapäivä, että ollaan itsekin tiedetty etukäteen (eli ruikutettu panimoilta muutamat puolihintaiset-ilmaiset korit).
Muutama vuosi sitten Kotkassa satuimme kaveriporukalla ravintolaan, jossa eräs mies halusi tarjota kaikille ravintolassa oleville ilmaista juomaa tunnin ajan. Talo ei siis tarjonnut, vaan tämä kyseinen henkilö. Ja kyllä sitä juomaa menikin siinä tunnin aikana.
Kävi ilmi, että kyseinen mies oli juuri tullut isoisäksi ja sen kunniaksi piikki oli auki kaikille. Taisi olla kauan odotettu lapsenlapsi.
Minäpä sain kerran täysin ilmaiseksi pizzan messiin lähipaikassa aterian jälkeen. 😎😀
Kreikassa talo tarjoaa joka aterialla jotain. Baareissa myös saa usein ilmaisia juomia.
Olen saanut ilmaisia oluita, kun kävin usein eräässä nyt jo lopettaneessa karaokebaarissa. Pitivät minua kanta-asiakkaana ja joskus hiljaisina iltoina tarjosivat oluen tai pari.
Yleensä aina kantapaikka tarjoaa synttärijuoman. Sitten tosiaan joissain baareissa annetaan ilmaiseksi viallisia tuopillisia, jos hana reistaa.
Muutama viikko sitten mentiin miehen ja meidän 2v:n ja vauvan kanssa paikalliseen kebabpilaan neuvolakäynnin jälkeen. Asutaan pienen kunnan sivutaajamassa ja käydään kirkonkylällä ehkä kerran kuussa Me ollaan molemmat aika pieniä ja yleensä syödään aina iskender puoliksi, kun ne annoskoot on tosi suuria. Ne varmaan ajattelee että ollaan niin köyhiä että syyään siksi vain se yksi puoliksi. No tilattiin vakio, yksi iskender kahdella lautasella (josta muuten riittää hyvin närppimistä myös taaperolle kun ottaa myös sen salaattipöydän) ja kun mies yritti maksaa, kuului vaan että "no, no, it's on the house". Oltiin vielä ainoat asiakkaat siihen aikaan. Tuli kyllä tosi hyvä mieli, enkä muista että tämmöstä olisi mulle aiemmin tapahtunut. Viereisen pikkukaupungin kebabpila kyllä välillä tuplaleimaa meidän kebabpassin, ja sekin on lämmittänyt sydäntä. Omassa kylässä ei ole muuta kun ässmarket, jos siellä olisi joku kohtuullinen kebabpaikka niin syötäisiin varmasti siitäkin. Kaikki palvelut tuntuu katoavan ympäriltä, on kiva tukea paikallista yrittäjää omilla roposilla kun pystyy
Olen saanut useinkin ilmaisia drinksuja baarimikolta. Joskus ihan vain sen takia, että olen hymyillyt ja pukeutunut lutkamaisesti. Eli olen läsnä olollani pitänyt miespuolisia asiakkaita ravintolassa.
Ja ilmaiset jälkiruuat tulee aina, kun valittaa ruuasta.