Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!

Vierailija
27.08.2017 |

Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?

Kommentit (309)

Vierailija
161/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen pienituloinen yrittäjä, jolla epäsäännölliset työajat. Mies tekee keikkatöitä ja on usein yötöissä, hänkin pienituloinen. Tuntuu että tähän yhtälöön ei lasta oikein mahtuisi, ei olisi tarpeeksi rahaa eikä aikaa.

2. Minulla on useita perinnöllisiä vaivoja, ei mitään kovin vakavaa mutta kuitenkin sellaista mikä vaikuttaa ulkonäköön ja jonkin verran arkeen. En haluaisi siirtää näitä eteenpäin lapselle, mielestäni se olisi epäreilua ja epäeettistäkin.

3. Minulla on diagnosoitu mm. masennus ja ahdistuneisuushäiriö, joten senkään takia en olisi paras mahdollinen äiti lapselle.

Koen että nämä ovat jo aika perusteltuja syitä olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
162/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En voi saada lasta vaikka haluaisin lapsettomuutta aiheuttavan sairauden vuoksi. Lapsettomuushoidot tuloksettomia. Yritetty ja toivottu on siis 15 vuotta. Nyt tulee jo ikäkin vastaan.

2. Masennusdiagnoosi ja vähävaraisuus estävät adoption.

3. Eipä ole kukaan myöskään nyyttiä tuonot mulle oven taakse että tässä ole hyvä kun en voi itse huolehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outoa, että te oikeasti innoissanne vastaatte edes tällaiseen.

Ei valtio voi määrätä mitään vauvatalkoita, ja jos ei osallistu sitä pitää muka perustella.

Samalla tavalla kuin valtio ei määrätä esim. elintenluovutustalkoita, ja sitä pitäisi jotenkin perustella miten ei luovuta esim. toista munuaistaan tarvitseville.

Kehollinen itsemäärämisoikeus EI OLE ASIA JOTA TARVITSEE PERUSTELLA.

Vierailija
164/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio voi määrätä mitään vauvatalkoita, ja jos ei osallistu sitä pitää muka perustella.

Samalla tavalla kuin valtio ei määrätä esim. elintenluovutustalkoita, ja sitä pitäisi jotenkin perustella miten ei luovuta esim. toista munuaistaan tarvitseville.

Naiset on niin tottuneita siihen ettei niiden keho kuulu niille, vaan miehille, valtiolle jne. ettei ne osaa edes kyseenalaistaa sitä.

Sen takia tämäkin ketju on täynnä tosissaan tehtyjä vastauksia ihan absurdiin ihmisoikeuksia rikkovaan aloitukseen. 

Ihmisten kohdut, sisäelimet sun muut ovat tosiaan itsemäärämisoikeuden parissa, eikä se ole asia, jota voi kyseenalaistaa sivistysvaltiossa.

Vierailija
165/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En pidä lapsista.

2. En halua olla vanhempi.

3. Lasten hankkiminen ei lisäisi elämääni mitään hyvää vaan päinvastoin romahduttaisi elämänlaatuni.

Vierailija
166/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, mutta kärsin lapsettomuudesta...niinkuin moni muukin. Monet haluaa lapsia, mutta ei niitä jostain syystä pysty saamaan.

Vierailija
167/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha ja raha.

Onkohan siellä Arkadianmäellä käväisty biologian kertauskurssi ja havahdutti siihen, mistä ne uudet veronmaksajat tulee. Niin järjestelmällisesti pienennetty perheiden tukia, korotettu päivähoitomaksut järjettömiksi yms. että näiden perusteella luulisi, että haluaisivat tyrehdyttää ne viimeisetkin kansalaisten lapsihaaveet.

Vierailija
168/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vaativa kolmivuorotyö

2. Tykkään matkustella lomilla

3. Mukavuudenhalu

Vierailija
169/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kohtu poistettu

2. Kohtu poistettu

3. Kohtu poistettu

Vierailija
170/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua olla raskaana

2. En halua synnyttää

3. En halua lapsia

Vierailija
171/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Koulu kesken

2. Ei miestä

3. En ole valmis äidiksi

Vierailija
172/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kohtu poistettu

- munasarjat poistettu

- adoptioprosessi kariutui

Vierailija
173/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maailma on julma ja kamala paikka. En halua että kukaan joutuu sitä kokemaan, tulevaisuudessa pahenee vaan..

2. Arvostan enemmän omaa aikaa ja ehjää kehoani, en ole valmis repimään välilihaani lapsen vuoksi. Ei myöskään olisi lapsen etujen mukaista hommata moista vaan koska niin "kuuluu" tehdä. Kukaan lapsi ei ansaitse vanhempia jotka eivät häntä todella halua.

3. Lasten hankkiminen on todella kallista. Sain itse juuri potkut tuotannollisista syistä, ja työttömyysluvut vaan kasvaa koko ajan. En haluaisi lapselle köyhyyttä.

Vierailija
174/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava elämä, elää itselleen ja tehdä mitä huvittaa,

Vierailija
175/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enkä kaipaa ketään ihmistä elämääni, koska olen hermoheikko.

Maailma on täynnä ihmisiä, liikaakin, aika paljonkin.

En osaisi olla äiti, lapsi kärsisi minun raivoamisestani, ja maailma pahuudestakin.

Itsemääräämisoikeus

Vierailija
176/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmat talkoot olisivat sellaiset että maailmalta tuotaisiin orpoja lapsia köyhyydestä suomeen hyville vanhemmille.

Vuosi on kohta 2020 ja edelleen AV mammat eivät usko geeneihin eivätkä evoluutioon, kadonneen jäljillä avaa jo ihan pikkiriikkisen miten vaikeaa on ponnistaa... hyvin korkeasti koulutettujen lääkäriperheen terveitä lapsia ei ole adoptio jonossa

Fakta on että ainoa oikea tapa pelastaa maapallo on vähentää syntyvyyttä, tällä menoa maailma tuhoutuu liikakansoitukseen ja siitä johtuvaan ilmastonmuutoksen takia

Vierailija
177/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) opiskelut kesken --> ei varaa

2) seurustelusuhdetta takana vasta 2 kk, pitäisi tuntea kaiketi hieman kauemmin

3) poikaystävällä myös opiskelut kesken

Vierailija
178/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastasin siksi, että mielelläni tekisin useammankin lapsen, mutta päättäjät ovat tehneet sen kutakuinkin mahdottomaksi muille kuin hyvätuloisille. Ja paradoksaalista kyllä, hallitus tekee kaikkensa, jotta tavallinen ihminen ei voi elättää itseään töillä. Vastaan siis siksi, että osoitan mieltäni tätä kaikkea vastaan. Tekisin mielelläni töitä, niin sanotusti paskatöitäkin, koska olen luonteeltani enemmän duunari kuin "asiantuntija", mutta jollain minunkin on elettävä. Haluaisin myös 3-4 lasta. Ihastuttavasti valtiomme on taannut sen, etten oikein kumpaakaan voi tehdä hyväksyttävästi, en töitä enkä lapsia. Ja MINUA syytetään siitä. Tällä hetkellä teen kuitenkin töitä, nostaen soviteltua päivärahaa kun jostain syystä töitä ei työvoimapulassa kuitenkaan kaikille riitä... Lapsia en tohdi tähän tehdä, kyllä se riittää, että minä olen köyhä.

Vierailija
179/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on liikaa ihmisiä. Jokainen ihminen kuluttaa sähköä, öljyä, ruokaa, vettä ym. luonnonvaroja. Luontoa tuhotaan koko ajan sitä enemmän, mitä enemmän ihmisiä on ja kuinka kuluttavaa elämää he elävät. Esim. Suomessa kulutus per henkilö on paljon suurempi kuin kehitysmaissa. Siksi en tuottaisi yhtäkään uutta ihmistä tänne, vaikka minulle maksettaisiin siitä hyvästä tuhansia euroja kuussa.

Luontoa tuhotaan koko ajan enemmän ihmisten tieltä. Luonnontilaisissa metsissä (joita Suomessa on vain korkeintaan muutama prosentti, tuskin sitäkään) elää tuhansia uhanalaisia lajeja, monet ovat jo kuolleet sukupuuttoon. Esim. laho- ja kelopuu elättävät monia sieniä, lintuja, ötököitä jotka ovat tärkeitä ekosysteemin ja koko maailman elämän säilymisen kannalta. Nykyään sellaista on niin vähän, kun lähes kaikki "metsä" (avohakkuut ym.) on tehometsätalouden kynsissä, että lajisto köyhtyy hurjaa vauhtia. Tuntemamme maailma on kiitämässä kovaa vauhtia kohti tuhoa. Ihmislaji kuolee pikapuoliin. Mitä pikemmin, sen parempi, sillä sitä vähemmän tuhoa se ehtii tehdä.

Vierailija
180/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantumaton, 50% todennäköisyydellä periytyvä neurologinen sairaus

Ei miestä ja sellaista tuskin koskaan löytyy

Kolmatta syytä tuskin tarvii