Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!
Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?
Kommentit (309)
1. Olen työtön
2. Lapsen saaminen vaikeuttaisi työnhakua entisestään
3. Olen varaton ja joudun jo nyt välillä hakemaan toimeentulotukea
1. On jo kolme jalkaparia
2. Useampaan ei riitä aika
3. Useampaan ei riitä rahat
Ja vielä extrana: olen mielestäni jo liian vanhakin tekemään lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä ollut 10 vuoteen.
Väärä vastaus. Jokainen nainen saa miehen halutessa. JOKAINEN.
Joo mutta kun ei parisuhteeseen kykenemättömästä, siihen mitään antamaan pystymättömästä, isäksikään kelpaamattomasta miehestä ole mitään iloa. Miksi ehdoin tahdoin kurjistaa elämäänsä ottamalla mies jota ei halua?
- tiedän että en olisi hyvä isä, koska lapset eivät kiinnosta
- nautin rauhallisuudesta
- en jaksa käskyttää ja / tai kasvattaa kotona kun saan tehdä sitä töissä ihan tarpeeksi
1. Lapsi kuoli pitkäaikaiseen sairauteen.
2. En tule raskaaksi kaikesta yrittämisestä huolimatta.
3. Sama kuin edellinen.
Kuinkas monta ap on synnyttänyt/siittänyt?
1. En halua lapsia.
2. En halua lapsia.
3. En halua lapsia.
Eipä siihen muita syitä tarvitakaan.
1. Silmäsairaus, joka tekee minusta todennäköisesti työkyvyttömän. Lisäksi sairaus saattaa olla perinnöllinen enkä halua tätä paskaa kenellekään muulle lahjoittaa
2. Epävarmuus tulevaisuudesta: ei ole tietoa töistä eikä siitä pystynkö koskaan töitä tekemään
3. En ole muutenkaan kovin "hyvillä geeneillä" varustettu. Urheilullinen kyllä, mutta naamavärkki epäsymmetrinen.
1. Olen jo osallistunut eli meillä on 2 lasta ja enempään ei riitä rahkeet...henkiset tai taloudelliset.
2. Olen liian vanha 48v.
3. 2.lapsen jälkeen päätin että en enää ikinä ole raskaana tai synnytä ja tämä päätös on pitänyt.
1. Tulevaisuuden näkymät ovat todella synkät, voinko koskaan elättää lastani ja taata hänelle hyvää elämää, kun itsensäkin elättäminen on yhtä kituuttamista.
2. Tämä maailma ei uusia ihmisiä enää tarvitsekkaan.
3. Ajatus raskaudesta ja synnyttämisestä tuntuu kammottavalta ja luonnottomalta.
N26
EN halua lapsia, olen onnellinen elämääni muutenkin.
1. En halua lapsia
2. Mielenterveys
3. Taloudellinen tilanne.
Haluaisin kyllä vielä yhden, mutta terveys ei kestä uutta raskautta.
Lasten teko ja talkoot nyt ei sivistyneessä yhteiskunnassa kuulu millään tavalla samaan lauseeseen ja vielä vähemmän samaan sanaan.
Sovinistit taas kilpaa miettivät miten saisi alistettuja naisia. Mieluummin vaikka itsaritalkoot kun miesten leluna.
1. Vihaan kakaroita
2. En halua pilata vartaloani
3. Haluan tehdä yhtä paljon töitä kuin nyt
Ettekö te oikeesti tajua, että meitä on ihan liikaa tällä planeetalla? Yli kaksi lasta tekeville pitäisi laittaa ympäristön kuormittamisvero ja häpeäpaaluun itsekkäästä ajattelusta.
1. Maailmassa on aivan liikaa ihmisiä ja paljon lapsia ilman vanhempia.
2.Lapsi arki saisi minut varmaan päätymään itsemurhaan tai vähintään sairastuisin vakavaan masennukseen.
3. oma kehoni ja parisuhteeni ovat liian arvokkaita laittaakseni niihin ylimääräisiä häiriötekijöitä
1. Ei kiinnosta.
2. Ei nappaa.
3. Eikä oikein hotsitakaan.
Siskot, muistakaa että henkilökohtaisia elämänvalintojaan ei tarvitse perustella kenellekään.
En saa haluamaani synnytystapaa. Satakunnassa synnytetään niin kuin ylilääkäri määrää, ja hän on sitä mieltä, että aina yritetään ensisijaisesti alakautta. Takana yksi hätäsektio, koska en saanut sektiota pyytämällä ja alatiesynnytys epäonnistui täysin. Toista sektiota en kuulemma saa automaattisesti, vaan alateitse ensin yritetään taas. Siispä en tee toista lasta.
Tietysti tässä jo ikäkin tulee vastaan.
Lisäksi haluan pystyä tukemaan ainokaistani täysin, jotta hän saisi harrastaa haluamiansa asioita, saisi mopon ja auton ajokortteineen, pääsisi kanssamme matkustelemaan sekä voisi opiskella ilman lainaa ja asua minun ostamassani kaksiossa. Tiukille se vetää meidät taloudellisesti tietysti, mutta yksilapsisessa perheessä on kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa.
1) En halua lasta/lapsia. Ei vaan kiinnosta. En pysty keksimään syytä miksi lapsen/lapsia tekisin.
2) Lapset eivät sopisi elämääni. Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, lopettaa nykyiset harrastukset jne. En pystyisi enää tekemään asioita joista nautin. Aika ei riittäisi, raha ei riittäisi.
3) Maapallo ei todellakaan tarvitse yhtään lisää ihmisiä. Ja yksi suomalaiskersa muovivaippoineen ja haalareineen ja turvaistuimineen ja linnanmäen reissuineen kuluttaa varmaan vähintää sen minkä 2000 köyhempiin oloihin syntynyttä lasta. Eli eettisesti ja ekologisesti täysin kestämätön valinta tehdä lapsia tänne.