Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!

Vierailija
27.08.2017 |

Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?

Kommentit (309)

Vierailija
141/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ei ole miestä

2. Ei ole miestä

3. Ei ole miestä

Spermapankissa on

Tämä oli uusi tieto. Luulin, että miehet jättävät sinne vain siemennesteensä ja poistuvat itse paikalta.

Vierailija
142/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista, en tahdo lapsia, mulla ei ole varaa lapsiin, mieluummin kuolen kuin alan äidiksi ja vuosien vastuu ei kiinnosta pätkääkään 9 kuukauden kärsimyksestä puhumattakaan.

N26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei miestä

2. Mulla on endometrioosi

3. Olen jo 33.

Vierailija
144/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53

Steriloitu

On jo viisi lasta

Vierailija
145/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamani mies ei halua 🍼😭

Vierailija
146/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua

2. Olen liian nuori ja kouluttamaton

3. Mielenterveysongelmat

Vierailija
147/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Uniongelmia 20v.

2. Ei liikaa sitä rahaa

3. Ei riitä aika edes itselle

4. Tykkään laittomista aineista aina välillä

Vierailija
148/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelut kesken.

Ei ole rahaa edes itseni elättämiseen.

Nykyinen vuokra-asunto on liian pieni.

Haluaisin että lapsilla on kotivanhempi, mutta kummallakaan meistä ei ole tarpeeksi vakituista työtä ja vielä sellaista josta saisi tarpeeksi palkkaa.

Vierailija
149/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on yksilön itsemääräämisoikeuden kunnioittaminen? Miksi minä joudun selittelemään muille ihmisille omia, henkilökohtaisia valintojani? Miten minun päätökseni olla hankkimatta lapsia, vahingoittaa muita ihmisiä tai tätä maapalloa mitenkään? En yksinkertaisesti koe halua tulla äidiksi, ja vaikka kokisinkin, niin tiedän täysin omat rajoitteeni ja totuus on se, etten koskaan kykenisi huolehtimaan toisesta ihmisestä. Miksi? Koska hädintuskin kykenen huolehtimaan edes itsestäni. 

Vierailija
150/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska talkoisiin osallistuminen on laitonta. Mulla on kaksi lasta, raskaudet ja synnytykset helppoja. Olisin voinut synnyttää useamminkin, mutta Suomessa kohdunvuokraus on laissa kielletty. Itse en pysty hoitamaan kuin nämä kaksi lastani, mutta olisin voinut synnyttää useampiakin esim 100 000 per syntyvä lapsi, jos se olisi laillista.

Vierailija
151/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma psyykkinen jaksaminen. Se on se ainoa syy, muuten meillä olisi jo useampi.

152/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaksi lasta. Se on riittävä määrä niissä talkoissa.

Mielelläni olisin enemmänkin tehnyt lapsia, mutta omat voimavarat ovat rajalliset. En usko että jaksaisin hoitaa useampaa lasta hyvin.

Vierailija
153/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu

Nautin ITSENI hemmottelusta, sekä omasta ajastani jne.

En tykkää lapsista

Vierailija
154/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen steriloitu, joten vaikea osallistua. En myöskään halua. Kolme lastani olen halunnut ja pystyn kasvattamaan niin, että myös pystyn tarjoamaan hyvät ulkoiset puitteet.

En enää myöskään haluaisi yrittää epätoivoista työn ja lastenhoidon yhdistämistä, jossa kuljen minuuttiaikataululla päiväkotiin (kun lapsi oli 5h päiviä ja minuuttiakaan ei olisi saanut olla yli, vaikka oli paljon vapaapäivillä ja lyhyempiä päiviäkin). En halua miettiä onko päiväkodissa ja koulussa tarpeeksi resursseja ja huolehtia miten näissä voidaan vastata lasten tarpeisiin (onko ruoan laatu siedettävää ja aikaa syömiseen riittävästi ettei lapsi ole nälkäinen, sekä miten lasten keskinäiseen vuorovaikutukseen ja ongelmiin puututaan, onko koulu homekoulu ja onko opettajaa edes paikalla, kun sijaisia ei saa käyttää jne). Lisäksi koulujen pitkien lomien aikana hoidon järjestäminen oli haastavaa.

Hoidon ja koulun laatu saisi olla parempaa, jotta se ei aiheuttaisi ylimääräistä stressiä. Lisäksi maksan jo ihan riittävästi näiden lapsien lukiokirjoja ja jatkossa varmaan tuen opiskelua, sekä autan myös tehtävissä jos koulussa opetus on ollut puutteellista. Harrastusmaksut ovat myös isot, koska haluan tarjota lapsilleni heidän kiinnostuksenkohteen mukaiset harrastukset. Tekemistä ja menoja on siis ihan riittävästi näiden kolmen lapsen kanssa.

Vielä kun haluan tarjota lapsilleni aikaa ja yhdessäoloa (myös lomaillen), niin pidän tätä kolmea lasta resurssiemme ja talouden kannalta melko ylärajana, erityisesti työelämä huomioiden (työpäivien pituudet, tulokehitys, työn vaativuus ja epävarmuus).

Vierailija
155/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lapsen tekemiseen, elättämiseen ja kasvatukseen menevä rahamäärä

2) omat tulot

3) miehen tulot

Köyhäthän ei saa tehdä lapsia ja lapsilla pitää olla kaikki mahdollinen viimeisen päälle. Yksi lapsi saa kyllä kaiken mitä tarvitsee mutta tusina ei. Ja oma terveys ja jaksaminen ei riitä siihen, että yhtä aikaa hoidan kotia, muutamaa taaperoa, vauvaa ja teen vielä synnytykseen asti töitä.

Eli suomeksi raha, raha ja raha. Jos päättäjät tulevat lasten tekemistä enemmän, niin sitten. Äitiys ja lapsi on ollut elämäni paras asia, mutta kaikkeen ei vaan pysty. Joko tienataan elämiseen rahaa tai tehdään lapsia.

Vierailija
156/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tukevat. 155 korjaa..

Vierailija
157/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Opiskelen

2. En pidä lapsista, mielummin hankin koiranpennun ja lässytän sille

3. Lapsien hankkimisesta on tehty vaikeaa; esimerkiksi synnytyssairaaloiden lakkautus ja tukien väheneminen. Kukaan ei halua lisääntyä jos tulevaisuus on epävarma, olet kuitenkin lapsesta vastuussa ~18 vuotta

Vierailija
158/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen opiskelija.

2. Ei ole miestäkään.

3. En tiedä, haluanko koskaan lapsia.

Lisäksi vielä synnytyspelko  ja omat mielenterveysongelmat. 

Vierailija
159/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuolla viimeisimpään synnytykseen. Ja nyt mm. kasvainten takia on kohtu sekä munasarjat poistettu, joten senkin puolesta olis hippasen hankalaa, vaikka ajatuksena/toiveena oli neljä lasta, mutta kolmeen jäi, kun ei uskallettu ottaa riskiä, että oisin kuollu synnytykseen.

Vierailija
160/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat kasvaneet jo isommiksi jalkapareiksi. Olen tehnyt osuuteni. Olen jo liian vanha lisääntymään.