Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!

Vierailija
27.08.2017 |

Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?

Kommentit (309)

Vierailija
121/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua lapsia

2. En halua lapsia

3. En hanki lapsia

Vierailija
122/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon enemmän kuin kolme, aikalailla mekittävyysjärjestyksessä:

1. En ole löytänyt kumppania (edes epäsopivaa, ei kukaan halua näköjään pysyvää suhdetta mun kanssa haha)

2. Haluan opiskella nykyiset alanvaihto-opinnot loppuun tai ainakin edes vähän pidemmälle.

3. Ainakin juuri nyt oma mielenterveys ei ole 100% kunnossa, masentuisin satavarmasti lisää synnytyksen jälkeen.

4. Minulla ei ole talous sillä mallilla, että voisin tarjota lapselle sen mitä haluan.

5. En luota Suomen tulevaisuuteen, että poliittiset päätökset tukisivat lapsiperheitä

Mutta tosiaan, kaikkein merkittävin on tuo kumppanin puuttuminen ja siltä kannalta mua ärsyttää tää synnytystalkoo-puhe, vaikka ymmärsin kyllä Rinteen pointin ja sen, ettei aiempia vähemmän kohahduttavia lausuntoja noteerattu. Sattuu se silti, että kun perheen haluaisi, niin sitä kumppania ei vaan löydy ja sitten pitäisi tosta vaan ryhtyä talkoisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten perättömät huostaanotot lisääntyneet

Suomalaislapsiin kohdistuneet perättömät huostaanotot ovat lisääntyneet radikaalisti, kertoo Terveyden ja Hyvinvoinnin julkistama Lastensuojelu 2014 tilastoraportti.

Yhdeksässä vuodessa tahdonvastaiset lapsien huostaanotot ovat kaksinkertaistuneet. Vuonna 1995 pakolla tehtyjä lapsikauppoja oli vielä 940, kun vuonna 2014 niitä oli jo 2309.

Kysymys ei ole missään vaiheessa ollut sen jälkeen enää mistään lastensuojelusta, kunnes tämä touhu muutettiin yksityisten yritysten voittoa tavoittelevaksi liiketoiminnaksi.

Pahimmillaan tilanne vie siihen asti, että lapsi eristetään vanhemmistaan pysyvästi ja sekä lapsi, että vanhemmat eivät hyväksy tahdonvastaista huostaanottoa.

Tahdonvastaisessa huostaanotossa lapsen huoltaja tai 12 vuotta täyttänyt lapsi vastustaa huostaanottoa tai siihen liittyvää sijaishuoltoon sijoittamista. SOS-lapsikyliä (lapsien keskitysleirejä) on Helsingissä, Tampereella, Savonlinnassa, Kaarinassa, Ylitorniossa ja Raahessa.

Suomessa suurin ongelma on se, että huostaanotettujen lapsien asioita ja etuja ei aja kukaan. Lisäksi lukuisat tutkimukset vielä osoittavat sen, kuinka huostaanotetuista lapsista hyvin monet ajautuvat noiden olosuhteiden pakottamana mm. rikollisille teille.

Ne muodostuvat siitä kun lapsi joutuu kokemaan läheisten ihmisten hylkäämisen sekä jatkuvaa turvattomuutta.

Lasten huostaanotosta on kasvanut viimeisen kymmen vuoden sisällä kasvubisnes ja lopulta näiden yksityisten huostaanottoa harjoittavien yrityksien voitontavoittelun ahneus on mennyt jo niin pitkälle, että lapsia aletaan kaappaamaan täysin mielivaltaisesti ilman minkäänlaisia huostaanottoon riitäviä perusteita, jolloin kyse on jo laittomasta lapsikaupasta.

Pohjois-Suomessa tapahtunut Kurhelan perheen kaksoispoikien huostaanottotapauksesta nousi vuosia sitten skandaali. Tuo tapaus jo osoitti sen, että jos yksi perhe on joutunut lastensuojeluviranomaisten silmätikuksi, niin näistä suurperheistä jokainen lapsi on vaarassa joutua näiden yksityisten yritysten laittoman lapsikaupan kohteiksi.

Laiton perättömien huostaanottojen tekeminen on lähes samanlaista toimintaa, kuin myös perättömien mielenterveyslähetteiden tekeminen. Jos lasten vanhemmat todetaan perättömästi vaikka pahoinpidelleen lastaan ilman todisteita on se yhtä laiton toimenpide, kuin että jos joku terveysalan viranomainen alkaa kirjoittaa täysin normaalille ihmiselle m1-lähetteen ja väittää siinä henkilöä että "hän on vaaraksi itselleen tai muille ja avohoito on riittämätön, henkilö tarvitsee välittömästi tahdosta riippumatonta hoitoa".

Se vielä mitä näissä Suomalaisiin lapsiin kohdistuneissa perättömissä huostaanottotapauksissa ei kerrota julkisuudessa. On se, että näidenkin lapsien joukosta osa viedään lasten psykiatriseen arvioitiin ja heille voidaan myös kirjoittaa täysin mielivaltaisesti tuulesta temmattuja diagnooseja, joilla heille saadaan määrättyä pakkolääkitys. Pitähään nyt lääketehtaidenkin tulovirta pitää yllä jollain tavalla.

Suomessa lapsiin kohdistuva laiton lapsikauppa, perättömine huostaanottoilmoituksineen on kansallinen ongelma, jolle on tehtävä jotain ja osat tämän uhreiksi joutuneet perheet ovat joutuneet turvautumaan aina lakimieheen asti.

Lähde:http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015120720794854_uu.shtml

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/08/02/lasten-huostaanotoista-tuli-bis…

Vierailija
124/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole miestä

2. Ei ole miestä

3. Ei ole miestä

Vierailija
125/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen avaus, mutta ketju meni valitettavasti pilalle näiden "olen 50 ja kuusi lasta synnyttänyt" -vastaajien takia. Kysely ei koskenut teitä vaan LAPSETTOMIA vastaajia!

Vierailija
126/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lasta.

En halua menettää nykyistä työpaikkaani sellaisen asian takia, jota en lähtökohtaisesti edes halunnut. Kaikki äitiyslomalla olleet ovat saaneet tässä yrityksessä kenkää erilaisissa yt:ssä viimeistään 2 vuotta töihin palaamisen jälkeen.

En halua osallistua mihinkään talkoisiin, joiden päämääränä on määrätä elämästäni.

Vierailija
127/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen nainen ja suhteessa naisen kanssa, eikä ole varaa mennä yksityiselle puolelle hedelmöityshoitoihin. Julkiselle ei päästä. Tämä on ainoa syy.

Vierailija
128/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tuonut korteni kekoon yhden lapsen voimin. Mutta, suurin syy ettei lisää tule on raha ja se että rahasta johtuen olisi pakko viedä lapsi vauvana hoitoon, en halua. Suomi ei tue sitä että lapsia hoidettaisiin kotona. 600e kuukaudessa hoitomaksuihin, ei kiitos. Toinen on itsekäs syy, kahta lasta on ainakin meidän tilanteessa vaikeampi saada hoitoon ja yhteistä vapaa-aikaa miehen kanssa ei olisi juuri koskaan.

Vierailija
129/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) En pysty saamaan lapsia

2) Olen työtön ja köyhä

3) Minulla on perinnöllisiä sairauksia

Vierailija
130/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ei ole miestä

2. Ei ole miestä

3. Ei ole miestä

Spermapankissa on

Vierailija
131/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen yli 30v neitsyt eikä lapset sikiä pyhästä hengestä tai synny neitsyistä

Siinäpä olikin se ainut syy

Vierailija
132/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen avaus, mutta ketju meni valitettavasti pilalle näiden "olen 50 ja kuusi lasta synnyttänyt" -vastaajien takia. Kysely ei koskenut teitä vaan LAPSETTOMIA vastaajia!

Ei vaan aloitus koskee "synnytystalkoita", niihin osallistumista, olipa lapsia ennestään tai ei. Minunkin mielestä kuusi lasta synnyttäneen ei tarvitsisi osallistua enää enempään, mutta 1-3 lasta tehneet voisivat kai tehdä vielä iltatähden. Omat vanhempani tekivät 4. lapsen vielä 37-vuotiaina. Tunnen pareja joilla on jo 3 lasta ja jotka ovat nuoria, hekin voisivat aivan hyvin vielä osallistua "synnytystalkoisiin"!

Vierailija
133/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua, enkä ole koskaan halunnut lapsia.

2. Puolisonikaan ei halua.

3. Olen tyytyväinen elämääni näin, joten tilanne ei muutu jatkossakaan.

Vierailija
134/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin yksi syy :en ole vielä löytänyt miestä, joka kävisi töissä ja sen lisäksi hoitaisi niin lapset kuin kodinkin.

Vierailija
135/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vaikea endometrioosi ja kohdunpoisto

Mielestäni maailmassa on lukemattomia vanhempia, joilla ei todellakaan pitäisi olla lapsia. Turhan moni lapsi on otettu huostaan alkoholisti- tai narkomaanivanhemmiltaan jne.

Vierailija
136/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua alistua miehelle seksuaalisesti tai sosiaalisesti

2. En halua tehdä matalan statuksen näkymätöntä työtä ja kasvattaa poikia inisemään miesten maailmasta

3. Miten se edes onnistuisi taloudellisesti? En aio elää muiden rahoilla. Naisille tulisi maksaa työstä. Äitiyttähän on koko ajan kutsuttu vapaaehtoiseksi, miksi siis vaaditte syitä?

Vierailija
137/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen yli-ikäinen, en pystyisi lisääntymään vaikka tahtoisin. Ja en tahdo, enää.

2. Koko ajatus, että pitäisi ryhtyä synnyttelemään isänmaan vuoksi, kuulostaa joltain 1930-40-luvun touhulta. Ajatus, että valtio jotenkin yrittäisi puuttua siihen mitä omalla kehollani teen, on puistattava.

3. Eiköhän tuossa ole perusteluja tarpeeksi.

Vierailija
138/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suomesta on vaikea löytää järkevää miestä, siis sellaista joka ei olisi punaniskajuntti ja jolla ei jo olisi puolisoa (hupeneva luonnonvara näinä päivinä).

2. Haluan olla vapaa ja tehdä sitä mitä tahdon, ilman että lapsi on rajoittamassa tai vinkumassa ja ajamassa minua uupumuksen partaalle.

3. Maailmanmeno ilmastonumuutoksineen ja rauhattomuuksineen ei vaikuta hyvältä tulevaisuudelta että tekisin tänne viattoman ihmisen kärsimään. Sen verran ääriajattelu lisääntynyt, että jos ei ala pian rauhoittua, ei ole sota kaukana ja tällä en nyt tarkoita vain ISI:ksen terroristeja.

Vierailija
139/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ei ole miestä

2. Ei ole miestä

3. Ei ole miestä

Spermapankissa on

No ei ole. Ei se mikään miespankki ole.

Vierailija
140/309 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen josta olen vihdoin toipunut joten pää ei kestäisi vielä/ehkä koskaan toista lasta.

2. Opinnot kesken

3. Tulotaso ei ole nyt sellainen että olisi varaa toiseen, täytyisi vaihtaa isompaan asuntoon yms.