Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että mies valehtelee koko ajan.

Vierailija
26.08.2017 |

On aiemminkin valehdellu ja en voi enää luottaa yhtään.

Joskus 11:15 sano että on menossa kaverin kaa fresbee golfia heittää. Tarvitsin kyydin kaupunkiin, mut ihan en ois heti ehtinyt lähtee, mies sen kyllä huomas ja kysyin moneksiko pitää mennä. Mies sano 12. No sit hän vei meitä kaupunkiin ja päästiin niin lähtee, että se ois myöhästyny, mut ei valittanu tapansa mukaan.

Haki meidät kaupungilta ja sano että kaatui pahasti. Kysyin sitten oliko kaveri. Mies sanoi että oli yksin. Kysyin, eikö sun pitäny Jaakon kanssa mennä? Mies sanoi että Jaakko oli laittanu viestiä, että on menossa emäntäsä kanssa kiipeilemään, että liekö unohtanut.

Arvelen että jossain kohtaa on kyllä valhe tullu. Tuntuu että onko ollu Jaakko tulossakaan pelaamaan. En viitti pyytää näyttämään viestiä, kun voivottelee sattumustaan. Minusta valehtelee huvikseen, en ole estelly lähtee pelamaan.

Haittaisko teitä, jos luottamus olisi tuota luokkaa, vai eroisitteko? Tällaista tämä on, eikä muuksi muutu. Eipä kovin syvällisiä tunteita ole. Muuta syytä ei ole erota, paitsi ikutyöttömyys, eikä muuksi muutu. Ehkä joskus joku lisätienesti.

Lasten takia olen yhdessä, mutta poikakin näkee isänsä negatiivisena kaikesta valittavana.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5, sori.

siis mikä? Etkö usko että puhun totta vai?

Vierailija
22/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies henkisesti väkivaltainen muilla tavoin? Sitä voi olla vaikea tunnistaa. Googlaa aiheesta. Jos osaat englantia, niin löytyy yleensä kaikesta enemmän materiaalia enkuksi. Ja googlaa gaslighting ja myös manipulointi.

Moni varmaan pitää sun kuvauksia tikunkaiveluna, mutta ymmärrän, että se voi olla sekavaa. Tuossa tulee ikäänkuin kuva, että ihan kuin mies ei kunnioittaisi sua vertaisena eikä koe olevansa sulle ns tilivelvollinen. Pää voi hajota tuon tyyppisestä käytöksestä.

Mulla oli epätoivoinen olo oman miehen kanssa ennen, kun hän valehteli ihan.pöhköistä asioista. Esim sanoi, että sulle sopisi vaste x. Sitten kun myöhemmin mainitsin sen, hän kiisti,että olisi ikinä sanonut niin. Sitten.myöhemmin taas sanoi niin. Tällaista oli ihan mitättömistä jutuista ja tuntui, että se oli hänelle periaatteellinen juttu, että hänen ei tarvitse puhua mulle totta, koska oli mielestään yläpuolellani.

Se loppui siihen, kun otin eron siten, että muutin muualle hetkeksi ja palasin takaisin vasta, kun hän myönsi kaiken ja lupasi lopettaa sen. Hän on onneksi ollut muuttunut normaaliksi jo melkein 2 vuoden ajan eli ehkä se meni ohi. on tosin yksi asia, mitä hän ei ole suostunut vieläkään myöntämään, se onaika paha. Ja jos hän joskus sanoo jonkun kommentin,mistä en pidä ja jonka otan puheeksi, niin siitä tulee samanlainen sanamuotokiista.

Eli hän vetoaa tarkkoihin sanamuotoihin osoittaakseen, että olen väärässä. Esimerkiksi hän saattaisi vähän irvistää ja sanoa, että "onko tässä ruuassa sinusta liikaa suolaa?"". Sitten keskusteltaessa hän kiistäisi väittäneensä, että ruuassa on liikaa suolaa hänen mielestään. Minä väitän, että sanoi niin. Hän väittää, ettei sanonut. Lopulta vetoaisi siihen, että ei sanonut, koska hän esitti kysymyksen. Ei todennut vaan kysyi, mikä on ihan eri asia. Eli olen väärässä väittäessäni, että hän vihjasi ruuassa olevan liikaa suolaa, ettei hän ole tehnyt mitään sen kaltaistakaan.

Tällaista. Vaikea selittää kenellekään ilman, että vaikuttaa puhuvannihan mitättömistä asioista ja ilman, että vaikuttaa itse vähän hankalalta ja hullulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#22 kiitos asiallisesta vastauksesta. Henkistä väkivaltaa on ollut riitojen aikana ja pelottaisi jos erottaisiin, hän ei antaisi minun ja lasten jäädä asuntoon, vaikka meille olisi mahdollista. Varmaan ero surettaisi ja se että olisin tuhlannut noin pitkään mieheni kanssa, mutta se suru olisi vaan kärsittävä.

En tiedä mistä johtuu, koska tuo rahkavalhekin oli ihan turha, omasta aloitteesta tehty. Ja kuten tuostakin huomasi, niin minuahan hän niistä valheista syyllistää. Sanoi tuossa yhteydessä minusta että "hullulla on huvit". Vastasin siihen sitten että syyttele vaan, hyvä tulee. Niin mies sanoi että sellainen sanonta on. Että semmoista. Ja kuten juuri kerroin ei varmaan mies väittänytkään suoraan että on kysynyt lapsita, mutta jos sanoo "se teilattiin heti", kuten #22:lla.

Mies on aiemmin manipuloinut, mutta ei enää... kauan aikaa sitten siis. Vaikuttaisi jopa siltä että miestä haittaa tuo oma valehtelunsa. Eilen kun puhuttiin asiasta, hän sanoi että on yrittänyt siitä eroon / vähentää ja sanoi itse että se on tyhmää. Viittasin siis puheissani aiempiin valheisiin, en sanonut mitään nykyisistä epäilyistäni. Puolustusreaktio kai se tuli tämän päiväisestä, kun näytin taas valheen, vaikka juuri oltiin eilen puhuttu ettei sitä ole. Tai mies on sanonut ja sanoi että se on ihan tyhmää jne. Mutta näköjään on :(

Vierailija
24/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 oli siis ap

Vierailija
25/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sun pitää alkaa suunnitella eroa kaikessa hiljaisuudessa. Älä paljasta miehelle etukäteen ja lue ohjeita,miten erotaan mahdollisesti väkivaltaisesta miehestä.

Vierailija
26/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sanoit että lasten takia ootte yhdessä että miksi ette sitten eroa? Oli valheita tai ei.

Elämän hukkaamista tuollainen

Vierailija
27/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sun pitää alkaa suunnitella eroa kaikessa hiljaisuudessa. Älä paljasta miehelle etukäteen ja lue ohjeita,miten erotaan mahdollisesti väkivaltaisesta miehestä.

Nuo valheet pitää kuitenkin näyttää, koska muuten mies kääntää eron minun syyksi. Miten sen tekisin, ei riitä kuitenkaan että en luota.. siitäkin voisi syyttää minua.. entä sitten että en vain rakasta. Olisiko se hyvä syy.

Pojalla on masennusta, siksi eron seuraukset pelottaa...vai eläisikö vain valheessa eli tällaisessa suhteessa tuon takia...3

Vierailija
28/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse todistaa yhtään mitään. Eroon liittää se, ettei enää itse ole onnellinen.

Vierailija
29/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pojan masennuskin ala parantua heti eron jälkeen. En käsitä miksi ihmiset jäävät huonoihin suhteisiin lasten takia kun juuri heidän vuokseen pitää erota.

Vierailija
30/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein pysynyt rahka-asiassa kärryillä, mutta puhuuko miehesi muunneltua totuutta vai mistä on kyse? En ihmettele jos lapset voi huonosti ja masentuu arjessa, jos teidän puheet miehen kanssa on noin monimutkaisia. Pienet asiat ne monesti näyttää mikä tilanne on. En vähättelisi tilanteen hankaluutta koko teidän perheelle.

Vierailija
31/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse todistaa yhtään mitään. Eroon liittää se, ettei enää itse ole onnellinen.

Eikä tarvii sitäkään perustelua. Jos haluaa erota, ni sit eroaa.

Vierailija
32/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän miehet vaikuttaa olevan tosi yksinkertaisia tomppeleita. En ainakaan itse jaksaisi. Ihmettelen vain, miten asia tullut esiin vasta monen avioliittovuoden jälkeen.

Vierailija
33/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän miehet vaikuttaa olevan tosi yksinkertaisia tomppeleita. En ainakaan itse jaksaisi. Ihmettelen vain, miten asia tullut esiin vasta monen avioliittovuoden jälkeen.

Tuollainen nimenenomaan paljastuu vasta monen vuoden jälkeen, kun on puheista ns seurantamateriaalia. Ja meillä se alkoi vasta häiden jälkeen, sitä ei tapahtunut ennen naimisiinmenoa.

Vierailija
34/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein pysynyt rahka-asiassa kärryillä, mutta puhuuko miehesi muunneltua totuutta vai mistä on kyse? En ihmettele jos lapset voi huonosti ja masentuu arjessa, jos teidän puheet miehen kanssa on noin monimutkaisia. Pienet asiat ne monesti näyttää mikä tilanne on. En vähättelisi tilanteen hankaluutta koko teidän perheelle.

Kyllä puhui tuossa rahka-asiassa. Sanoi siis, että lapset olivat heti teilanneet hänen ehdotuksen, että kakkuun laitetaan rahkaa. Sitten kun väitin että mies valehteli, että olisi kysynyt lapsilta, niin hän sanoi että ymmärrän hänet väärin, onko hän kirjaimellisesti niin väittänyt, että on kysynyt.

Nyt oikeastaan ymmärrän. Kyllä mies manipuloi, hän esimerkiksi antaa ymmärtää, että minä en pärjäisi lasten kanssa yksin. Ja sitten sellaista että hän tekee tosi tärkeitä tekoja tehdessään arjen askareita.

Googlasin manipulointi ja tästä jutusta https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/manipuloija-muuntaa-totuutta-ja-sekoi…

Mieheeni sopisi kohta "Manipulatiivisuusjanan keskivaiheilla ovat hankalat persoonat, jotka riitelevät herkästi, etsivät omaa etuaan ja suuttuvat kritiikistä"

Ap

Vierailija
35/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oon tuon tienny. Olen vaan toivonut että se parantuisi. Muutenkin olen ummistanut korvani, kun olen ajatellut että sitä ei tapahdu enää.

Hävettää kun en ole jättänyt heti alkuun. Hävettää kun eroan kohtapuoliin. Tai ainakin suunnittelen sitä.

Ap

Vierailija
36/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Ap, sisäistä ensin mitä valehtelu tarkoittaa.

Toiseksi, eroa miehestäsi kun et hänen kanssaan enää halua olla. Ihan sama raha-asiat ja muut, ne selviävät. Rahat, lapset ovat vain tekosyitä ihmisille jotka kokevat, etteivät jaksa tehdä elämänsä tarvitsemia muutoksia.9

Vierailija
37/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkö tyhmästi, jos kysyn lapsilta jotenkin valehtelusta? Miten sen saisi tehtyä, ei johdattelevasti...

Ap

Vierailija
38/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, erittäin älykäs ja mensan jäsen, myös tunneälykäs, ja työelämässä hienosti menestynyt ystäväni oli naimisissa hullun narsistin kanssa 10 vuotta, kunnes lopulta onnistui eroamaan lopullisesti. Puoliso oli taitava manipuloija ja sai toisen aina jäämään. Kysyin kerran, että miksi ihmeessä jäi aina, vaikka kaberit ja sukulaiset aina kehottivat eroamaan ja puhuivat järkeä. Kuulemma hän aina optimistina toivoi, että asiat muuttuisivat parempaan. Ja tietysti manipuloija käyttää sitä hyväkseen ja esittää muuttunutta eron uhatessa. Näin ap sunkin mies tulee takuulla tekemään, tai vaihtoehtoisesti muuttuu fyysisesti väkivaltaiseksi.

Vierailija
39/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Ap, sisäistä ensin mitä valehtelu tarkoittaa.

Toiseksi, eroa miehestäsi kun et hänen kanssaan enää halua olla. Ihan sama raha-asiat ja muut, ne selviävät. Rahat, lapset ovat vain tekosyitä ihmisille jotka kokevat, etteivät jaksa tehdä elämänsä tarvitsemia muutoksia.9

Kerro mitä tarkoitat tuolla "sisäistä mitä valehtelu tarkoittaa"? Miksi en näytä sitä sisäistäneen? ap

Vierailija
40/86 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teenkö tyhmästi, jos kysyn lapsilta jotenkin valehtelusta? Miten sen saisi tehtyä, ei johdattelevasti...

Ap

Älä kysy.

Sisäistä nyt se, ettei sun tarvitse todistaa yhtään mitään vaan oma päätös riittää eroon. Opeta lapsille siten, että jokaisella ihmisellä on oikeus ja velvollisuus tehdä itse omaa elämäänsä koskevat päätökset, heilläkin sitten aikuisina.