Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että mies valehtelee koko ajan.

Vierailija
26.08.2017 |

On aiemminkin valehdellu ja en voi enää luottaa yhtään.

Joskus 11:15 sano että on menossa kaverin kaa fresbee golfia heittää. Tarvitsin kyydin kaupunkiin, mut ihan en ois heti ehtinyt lähtee, mies sen kyllä huomas ja kysyin moneksiko pitää mennä. Mies sano 12. No sit hän vei meitä kaupunkiin ja päästiin niin lähtee, että se ois myöhästyny, mut ei valittanu tapansa mukaan.

Haki meidät kaupungilta ja sano että kaatui pahasti. Kysyin sitten oliko kaveri. Mies sanoi että oli yksin. Kysyin, eikö sun pitäny Jaakon kanssa mennä? Mies sanoi että Jaakko oli laittanu viestiä, että on menossa emäntäsä kanssa kiipeilemään, että liekö unohtanut.

Arvelen että jossain kohtaa on kyllä valhe tullu. Tuntuu että onko ollu Jaakko tulossakaan pelaamaan. En viitti pyytää näyttämään viestiä, kun voivottelee sattumustaan. Minusta valehtelee huvikseen, en ole estelly lähtee pelamaan.

Haittaisko teitä, jos luottamus olisi tuota luokkaa, vai eroisitteko? Tällaista tämä on, eikä muuksi muutu. Eipä kovin syvällisiä tunteita ole. Muuta syytä ei ole erota, paitsi ikutyöttömyys, eikä muuksi muutu. Ehkä joskus joku lisätienesti.

Lasten takia olen yhdessä, mutta poikakin näkee isänsä negatiivisena kaikesta valittavana.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni valehteli että on ollut hamsteri ja äitinsä tokaisi vuosien päästä että se gerbiili ja näin valehteli lapsuudestaan törkeästi lemmikistään. Ja kerran piti tuoda kaupasta riisiä mutta ei muistanut, mutta varmasti oikeasti muisti, valehtelee vaan. valehteli isänsä oli on 182cm pitkä ja vaikka oikeasti on onkin 183cm valhe.  mikä avuksi? Eroanko?  Lapsillemme tuo miehen rotjake valehteli että ukki on nyt taivaassa kun kuoli se ja hän ja eihän mies voi tietää onko vaari taivaassa eli vai ja hyvä on. En halua valehtelua!!

Vierailija
82/86 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni valehteli että on ollut hamsteri ja äitinsä tokaisi vuosien päästä että se gerbiili ja näin valehteli lapsuudestaan törkeästi lemmikistään. Ja kerran piti tuoda kaupasta riisiä mutta ei muistanut, mutta varmasti oikeasti muisti, valehtelee vaan. valehteli isänsä oli on 182cm pitkä ja vaikka oikeasti on onkin 183cm valhe.  mikä avuksi? Eroanko?  Lapsillemme tuo miehen rotjake valehteli että ukki on nyt taivaassa kun kuoli se ja hän ja eihän mies voi tietää onko vaari taivaassa eli vai ja hyvä on. En halua valehtelua!!

:D Hyvä parodia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

82/82 :D :D :D

Näinhän tää on!

Tuosta tuli mieleen, kun mies sanoi, että puhuttiin äidin työasioista kun puhuttiin äidin terveydentilasta: mies vain ehkä tahtoi sanoa "kevyemmän" syyn lapsille, kun ajatteli että lapset huolestuvat: mikä sulla on äiti? ootko sä sairas? tms.

Ihan voisin itse tehdä samallatavalla, enkä pidä sitä valheena, ehkä valkoisena valheena. Kun kuitenkin oli tarkoitus puhua vain aikuisten kesken.

Ihmettelisin ja ärsyyntyisinkin jos kumppani alkais vääntää mulle: miksi valehtelit lapsille.

On valehtelemista ja valehtelemista, ja aikuisen ihmisen pitää nähdä se ero.

Kuka edes pystyy sanomaan että minä en koskaan valehtele? Onko se edes "hyve".

Aika törppöjäkin tilanteita silloin sattuu eikä loukkaantumiseltakaan vältytä: Olenko minä vanhan näköinen, näyttääkö takapuoleni isolta tässä vaatteessa, jne. Kyllä olet, kyllä näyttää. :D

Tai sitten toisaalta: olet tänään tosi pirteä, vaikka ihminen on kuin seinästä reväisty. Olisiko "rehellistä" sanoa: näytät tosi kamalalta tänään. Ja mitä asiaa se palvelisi?

Jos miehen "valehetelu" on noin pientä ja pienissä asioissa niin saat olla onnellinen.

Älä pilaa suhdettasi ja elämääsi turhalla vatuloinnilla, vatvomisella ja epäolennaisuuksiin tarttumalla.

Vierailija
84/86 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Itse en koskaan valehtele isoissa tai tärkeissä tai merkityksellisissä asioissa. En rahaan liittyen, en toisiin miehiin tai pettämisiin liittyen jne. En myöskään petä, ja olen muutenkin luotettava ihminen. Silti saattaisin sanoa miehelle johonkin kakuntekoon liittyen, että en laittanut väliin rahkaa koska lapsi ei halunnut (vaikka en olisi ollenkaan edes kysynyt lapselta mielipidettä rahkasta vaan ainoastaan yksin omassa mielessäni olisin tuumaillut että lapsi ehkä tykkää enemmän pelkästä kermavaahdosta). Tiukasti ajatellen tuo oli valhe, mutta mutta.. Tai jos tulisin puoli tuntia normaalia myöhemmin kotiin ja mies kysyisi että oliko ruuhkaa, niin saattaisin vastata että oli joo, vaikka oikeasti olin jäänyt norkoilemaan työpaikalle yli työajan. En osaa edes ajatella, että noilla asioilla olisi väliä enkä välttämättä huomaisi että en sanonut aivan täyttä totuutta. Mutta en silti valehtelijana pidä itseäni. Onneksi ei miehenikään, vaan hänkin puhuu noin, kuten suuri osa ihmisistä.

Vierailija
85/86 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt muistan, mies siis valehteli viime viikolla että oli meinannu ostaa leivontakaakaota, kun muka jossain lapussa olisi lukenut kaakao. Mutta kun ei ole lukenut.

Ap

Olisiko mitenkään mahdollista, että menisit lääkäriin kertomaan näistä ajatuksista? On nimittäin mahdollista, että sinulla on vainoharhaisia ajatuksia. Ne eivät ole rationaalisia, järkeviä. Ne haittaavat perhesuhteita ja arkielämää, eivät ole suhteessa arkitilanteisiin. Ne voivat vähitellen ottaa yhä isomman osan elämästäsi. Niiden alkusyynä voi olla parisuhteessasi olevat jännitteet, mutta sinä voit samalla olla sairastumassa. Jos nyt lähdet selvittämään tilannetta ja vihellät peliä poikki, niin kaikki on helpompaa. Voit saada tukea siihen ratkaisuun, mitä tarttisi tehdä parisuhteelle, mitä ongelmaa siinä oikeen on.

Tässä on nyt se jännä juttu, että tämänkaltaisissa ongelmissa yleensä ei ole sairaudentuntoa. Eli kun ap luet tämän niin luultavasti sanot, että ajattelusi ei ole vinoutunut ja miehesi vaan on epäluotettava. Hän voi olla epäluotettava ja sinulla voi samaan aikaa olla alkanut  kiertää ajatukset vähän liian tiuhalle kerälle epäilykseen. Tulevan onnesi vuoksi toivon, että lähdet selvittämään, mistä on kyse. Miehellesi sinun ei tartte mitään sanoa. HÄNHÄn ei ole luotettava!

Vierailija
86/86 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia oon ylitarkka että mitään ei saisi sanoa väärin, kun mies on valehdellut todella pahoja asioita joskus aiemmin. Niin pahoja etten viitsi kertoakaan.

Lisäksi valhe saa valehtelemaan. Esim. puhuimme minun terveysasiasta ja siinä yhteydessä puhuttiin, miten se vaikuttaa työhöni. Niin mies väitti eihän hän ole mitään valehdellut pojalle, kun me puhuttiin sun työasiasta. Tämä siis liittyy tuohon viestissäni 73 selittämään asiaan

Miehellä ei vissiin kovin hyvä lapsuus ollut, mutta mistäs voin olla varma. Toivon vaan että vaikka en ole lähtenyt tästä parisuhteesta, ettei lapsemme valehtele tai opi sellaiseksi. Yritän opettaa rehellisyyttä. No onneksi mies puhuu tottakin.

Kyllä tytärkin on huomannut jonkun valehtelun ja sanonut siitä. Ja silloin mies taas yritti peitellä valehtelemalla. No vähä huumoriksi käännettiin siinä sitä asiaa.

Ap