Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten toi haiden jarjestaminen on noin v*** kallista!!! Kymppitonni on mennyt, vaikka ma niin luulin etta kaikesta on tingitty!

Vierailija
03.04.2006 |

No niin onkin, esim morsian maksaa vaan 230 euroa (puku, kampaus, meikki, kimppu), mutta onhan noita vieraita 150 ja niille ruuat ja viinat... Mutta ihmettelen silti. Paljonkohan niillä menee, jotka pitää häät jossain kartanossa ja morsiamen pelkkä pukukin maksaa 2000 euroa???

Terv nimimerkki Maistraatti houkuttaa

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Viinat 200-250 e (Virosta kaljaa ja siideriä, hyvin riitti, takaisin rahoista tuli suurin osa kun oli " maksa omantunnon mukaan" -säästöpossu)

Rehellisyyden nimissä, että jos on kyse nyyttäreistä tai jotenkin ennalta sovitusta tai tutusta kaveripiiristä, niin ehkä ok, mutta jos saan vaan kutsun kaverin häihin ja sitten ruokapöydän päässä onkin hintalappu, niin vähän olisin että eeeh hhee...

Vierailija
22/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Viinat 200-250 e (Virosta kaljaa ja siideriä, hyvin riitti, takaisin rahoista tuli suurin osa kun oli " maksa omantunnon mukaan" -säästöpossu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei edes laskettu paljonko rahaa meni, mutta varmaan jotain 8 000 tai 10 000. Oli 120 vierasta ja ihan kaikkea sitä saatiin ostettua ja tarjottua kun ajateltiin. Päätettiin häistä 2 vuotta aiemmin ja avattiin säästötili. Oli oikeastaan tosi kiva säästää (kun säästäväinen olen) kun saattoi ajatella, että sitten häihin voin ostaan sen puvun kun haluan eikä sen mikä on halvin. Häätilille säästyneet rahat sattuivat vielä olemaan niin sopivasti että ne riittivät ihan justiinsa muutama tonni (markkoja) jäi ylimääräistä. En muista mitä niille tehtiin.

Hääfiilinkiin vaikutti paljon se, että kaikki oli jo maksettu ja " hinnalla ei sinänsä ollut väliä" , kun ei tullut mitään loppupaniikkia, että kaikki maksaa tosi paljon, pakkosäästää jostain.

Vierailija
24/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten viimesenä tulee tää maallinen puoli mieleen, että mitä se maksaa ja kuka. Siinä ei sitten haluta ottaa lainaa, niin painostetaan vieraat ja vanhemmat tasoittamaan laskua. Ja sitten on näitäkin, joilla on 5 kaasoa vaan siksi, että heistä jokainen hoitaa jonkun homman. Ei ainoastaan askartele kutsuja vaan myös maksaa ne. Yksi tällainen morsian kommentoi, että " no JOO, mut arvaa paljonko meilläkin on mennyt rahaa" . So??? Heidän häänsä.

Vierailija
25/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti säästettyä järkeistämällä hieman arkikulutustaan. Täällä tuntuu menevän aika huimia summia lastenvaatteisiin, omiin vaatteisiin, sisustamiseen ja pelkkään shoppailulla rentoutumiseen. Ehkä viisaampaa sitten käyttää rahaa arkeen eikä yhteen päivään, mutta kyllä monen arkikulutuksesta voisi tasoa ratkaisevasti laskematta säästää helposti vaikka etelänmatkan.

Vierailija
26/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yksi vanhempi hlö olisi halunnut tulla juhliin, muttei uskaltanut ajaa pitkähköä matkaa yksin. Hän sai kuskiksi naapurinsa, joka oli meille tuntemattomana henkilönä häissämme vieraana kuin ihan kuka muukin.

Lapset halusimme kutsua, vaikka varoiteltiin niiden riehaantumisesta. No meni joku satanen, kun palkattiin pariksi tuntia hoitotäti ja hankittiin jotain leluja (jotka arvottiin lapsille sitten kun he lähtivät kotiin).

Rakastan valokuvia, joten kiitoskortin kanssa lähti joka vieraalle pari valokuvaa, joissa he itse olivat. Tämäkin maksoi jonkin verran.

Pieniä asioita, mutta näistä tulee paljon rahaa. Meille häissämme oli tärkeintä hyvä mieli ja toimivuus. Jos kerran rahalla pystyi ratkaisemaan jonkun ongelman (että pääseekö vanha sukulainen mukaan lainkaan, viihtyvätkö lapset ja sitä kautta heidän vanhempansa), niin miksei sitä käyttäisi. Vaikka oli kyse MINUN häistä, minusta minä juhlat järjestäessäni olen kuitenkin juhlien kutsuja, jolla on vastuu vieraiden viihtyvyydestä ja juhlien emännöimisestä. Oma tähtiroolini nähtiin jo iltapäivällä kirkossa. Että tässä mielessä ollaan kyllä pörystäilty vieraille näyttämisen halusta ;)

Vierailija
27/48 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin säästö tulee ruoista, eli teemme itse kaiken tarjottavan. Menu on suunniteltu niin, ettei paikan emännän vastuulle jää kuin lämmittää joitain kastikkeita tai keittää perunat (no onhan siinäkin tekemistä). Jopa kakut tehdään itse - valittu resepti siten että ne voi pakastaa.

Meidän budu koostuu karkeasti seuraavista osasista:

paikan vuokra 500¿

bändi 500¿

ruoat 700¿

tarjoilijat+emäntä 300¿

morsiamen puku+ asusteet 200¿

sulhasen puku+ asusteet 100¿

kukat ja koristelu 100¿

kutsut+kiitoskortit 80¿

valokuvaus 100¿

kampaus+meikki 60¿

sormus 200¿ (teetetään juuri sellainen kuin haluan!!!)

sitten kaikesta muusta sekalaisesta sälästä kertyy ne loput.

Vierailija
28/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ikinä olis halunnut 150 vierasta häihimme. 50 oli ihan tarpeeksi. ja mulla morsiammen puku, alusvaatteet,kengät, kampaus,meikki, sormus ja kukat maksoikin sitten 2000¿ kevyesti. kokonaiskustannukset häistä oli ilman häämatkaa 5000¿

Vierailija
29/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häämme maksoivat niin vähän, etten kehtaa edes kirjoittaa. Vieraita oli 70 ja teimme äitini kanssa kaikki ruoat ja kakut itse. Miehenikin oli hienosti apuna ja oppi mm. tekemään marsipaanista hienoja ruusuja ja lehtiä kakun koristeiksi.

Mieheni puku ostettiin käytettynä, minun pukuni teki äitini. Sormus oli miehen suvun perintösormus. Pöytien koristeiksi ostimme muratin oksia, ruusuja ja kynttilöitä. Ompelimme itse pöytäliinat lakanakankaasta ja kankaat on käytetty lapsiemme vuodevaatteisiin. Kampauksessa, meikissä ja valokuvauksessa kävimme kyllä ammattilaisella.

Hääpaikkana oli meren rannalla oleva upea vanha huvila, jossa oli myös yöpymispaikkoja vieraille.

Syy tähän köyhäilyyn oli se, että halusimme itse maksaa mieheni kanssa häät käteisellä, ettei häitä tarvi maksella vuosikausia ja myös se, että miksi ei tekisi itse, jos on energiaa.

Ihanat häät ja ohjelma oli myös mukavaa, kun suvuistamme ja ystävistämme löytyy niin paljon muusikoita

Vierailija
30/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei äärimmilleen viritetyt prinsessa juhlat. Loppusumma oli kaikkineen hieman alle 4000e. Hääyön olimme hotellin sviitissä mut häämatkalle emme lähteneet.

Vierailija
31/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita n. 70, tarjoilut juhlapaikan puolesta (tosin tuohon sisäiltyi juomista vain alkumalja ja viinilasi(t?) ruuan kanssa. Oma pukuni maksoi tonnin, miehen puku vuokrattiin. Hääauto, bändi ja kuvaaja olivat aika kalliita, mutta hintansa arvoisia. Mutta täytyy tunnustaa, että emme mieheni kanssa maksaneet kustannuksista kuin kolmasosan... (Olimme nuoria opiskelijoita!)

Vierailija
32/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä sormukseni maksoi 2200 euroa! Siihen sitten morsiuspuku 800 euroa ja kengät 100 euroa, kukat 300 euroa, miehen puku + kravatti 1000 euroa, miehen kengät 100 euroa jne...

Plus hääruuat, juomat, kakut ja muut tarjottavat, paikan vuokra... kutsukortit ja kirjekuoret, hääsomisteet, hääkuvat ja -viedot... Häämatkasta nyt puhumattakaan.

Huh huh, en taidakaan alkaa laskemaan mitä meillä häihin uppos rahaa.

Vierailija
33/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut, että kun menen naimisiin, niin häiden pitää olla täydelliset. Mutta kun aloin näitä teidän summia katsomaan, niin tulin siihen tulokseen, että yhtä päivää varten en halua kymppitonnia uhrata! Sormus saa maksaa, sitähän pidän loppuelämäni. Hääpuvustakin haluan kauniin, mutta kyllä sen pitäisi jo tonnilla irrota. Vaikka sitten vuokraksi jos ei muuta.

Vierailija
34/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin mennyt pelkkään tuohon vihkisormukseen 15.000 mk.. Joillakin se on koko hääbudjetti.

Paras kaverini piti 60 hengen häät 10 000 mk:lla, ja hänellä oli todella ihana puku ja huntu (itsetehty, alan ammattilainen), ihana kampaus ja meikki (kaveri kampaaja-kosmetologi), hääruuat oli tehnyt suku (todella taitavia kokkeja, yksi oli pitokokki...), ja hääpaikkana oli ihana huvila joka oli saatu vuokrattua suhteilla...

Jos on paljon suhteita ja reiluja kavereita/sukua, saa häät tehnyä todella halvalla, vaikka laatu ei kärsi yhtään.

Vierailija
35/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viitsitte laittaa häihin noin paljon rahaa? meillä oli 100 vierasta, ihanat juhlat ja kustannuksia tuli noin 3000 euroa - ja kaikki olivat erittäin tyytyväisiä!

Vierailija
36/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat, koristelut, kutsut jne. Me säästettiin aika paljon siinä, että keräsin koristeet itse luonnosta, askartelin kaikennäköistä kutsuista häävieraiden muistolahjoihin yms. Meillä myös ruuat tehtiin melkein kaikki itse, samoin viinakset sahtia lukuunottamatta. Noin 120 hengen häihin meni silti 6000 euroa. Mutta bileet oli hyvät, enkä kadu minkään hintaa, paitsi häämeikin, joka oli niiiiin turha. Olisin itse saanut itsestäni kauniimman. :(

Vierailija
37/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 vierasta on pintaraapaisu isosta suvusta ja kavereitakin sitten tahdottiin käskeä. Osa sukulaisista jo " suuttui" , osa kavereistakin jouduttiin raakaamaan, että ei siis tosiaan ole kasvatettu vierasmäärää lahjojen tai kulissien takia.

Ruoka (sis. kahvit ja iltapala) maksaa 3600

Viinaan 1200 (onkohan liikaa, toi on miehen laskema summa...???)

Bändi 550

Kimppu + yksi pöytäkoriste ruokapöytään 100

Valokuvaukseen 340 (saa kiitoskortit ja kolme kuvaa itselle)

Häämatka Thaimaaseen, halvimmasta päästä 3000

Pieniä summia kirkon ja juhlapaikan vuokrasta, kutsujen askartelusta jne. No ei ihan kymppitonnia tule, mutta parempi kai varautua, jos joutuu jotain vielä hankkimaan.

Ja tämän kirjoitin ihan vilpittömän tyrmistyneenä, että miten sitä rahaa vain menee, vaikka niin moneen häiden must-juttuun ollaan sanottu että ei. Esim ei hevoskuljetusta, ei ilotulitusta, ei kartanoa juhlapaikkana (nuorisoseuran talo, vuokra 100 euroa).

Joo kyllä jostain on nyt säästettävä, ihan hyviä vinkkejä tuossa olikin. Mun pukuun maksoi kankaat 80, kengät otan kaapista, samoin alusvaatteet, kimppu maksaa 50 e (puutarhalta muuten, kukkakaupassa vastaavan hinta 80-120 e, heti kun sanoin että kyse on morsiuskimpusta).

Ap

Vierailija
38/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa molemmilla isot suvut, ja mies on vielä niin hyperaktiivisen sosiaalinen, että läheisiä ystäviäkin on parisenkymmentä. Näihin lisätään vielä puolisot, niin kyllä siitä väkeä kertyy! Meillä tuo noin 120 vierasta oli myös " pakko" kutsua, ei ollut suuret häät näyttämisen halusta, vaan siitä, että oli niin paljon ihmisiä, kenen kanssa oikeasti halusi viettää tärkeää juhlaansa! :)

En muista numeroani, vastasin tuossa aiemmin niistä pienistä menoista.

Vierailija
39/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua.

Vierailija
40/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoilla en viitsi järjestää, mutta olen miettinyt minkähänlainen summa olisi realistinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme