Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten toi haiden jarjestaminen on noin v*** kallista!!! Kymppitonni on mennyt, vaikka ma niin luulin etta kaikesta on tingitty!

Vierailija
03.04.2006 |

No niin onkin, esim morsian maksaa vaan 230 euroa (puku, kampaus, meikki, kimppu), mutta onhan noita vieraita 150 ja niille ruuat ja viinat... Mutta ihmettelen silti. Paljonkohan niillä menee, jotka pitää häät jossain kartanossa ja morsiamen pelkkä pukukin maksaa 2000 euroa???

Terv nimimerkki Maistraatti houkuttaa

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain 25-30 (perushinta, myös 50 euron menuja löytyy). Tämä kai suurin kulurakenteeseen vaikuttava tekijä. Sitten hääpukunsa ja sormuksen hinnalla saa varioitua aikalailla. Tai noh, kyllähän ihan joka asiassa on kalliita ja halpoja vaihtoehtoja. Soittele vaan liikkeisiin kysyäksesi hintoja, sillälailla sitä parhaiten pääsee käsitykseen.

Vierailija
42/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsmaikun vaatteet ja kampaus noin 200 ¿

todistajien kahvit ja baakkelsit 30 ¿

tarjoomukset yhdistetyssä vauvan nimijuhlissa noin 100 ¿

ja oli just sellaset häät ku haluttiin eikä missään tarttenu pihistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku 100

Sormus 300

Kampaus ja meikki 150

Parturi 30

Hääyö 180

Tarjoilut 1200

Kukat 30

Viulisti 150

---------------------------------

yhteensä reilu 2000 e

Kyseessä toki ei niin perinteiset häät.

Vierailija
44/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne häät vaan maksaa... 8) Jos lohduttaa, niin laske paljonko tuolla vierasmäärällä häät maksaisivat, JOS teillä olisi vielä 300 euron hääkuljetus, 1000 euron hääsviitti, 1000 viulukonsertti ja sitä rataa. Nämä kuluthan eivät johdu enää vieraista, mutta kyllähän niillä häiden kokonaiskuluja saa nostettua.

Vierailija
45/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meni sitä sittenkin.

-miehenpuku 165¿

-minun pukuni kankaat 120¿ ompelin itse, kaava 20¿

-morsiustyttöjen pukujen kankaat 70¿, kaava 9¿

-sormus 200¿

-kengät minulle 50¿ ja tyttärelle 40¿

-hiusteni leikkuu ja värjäys 80¿

-valokuvaus 130¿ + lisäkuvat 49¿

-miehen hiusten leikkuu 13¿

-hotellihuone 95¿

-kukat omaan kimppuuni ja 3x pikkukimput mors. tytöille, yht. 35 ruusua 70¿

-hääväen syöttö ja juotto 450¿ (vieraita 15 henk.)

Elikkäs reilu 1500 ¿

Laitoin itse omat hiukseni ja meikkasin itse. Kimput tehtiin äitini kanssa yhdessä.

Vierailija
46/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 2000-3000 eurolla saa jo hyvät häät, mutta mitä vielä. Tämän hetkinen budjetti on n. 7000 euroa ja ollaan säästetty vaikka missä. Oman pukuni vuokraan (200 euroa) eikä sormuskaan ole kalleimmasta päästä. Meillä suurin menoerä on pitopalvelu (n. 5000 euroa sadalle hengelle) ja bändi (760e).

Meillä kustannuksia tulee siitä, että haluamme mahdollisimman helpot häät. Häät on siis kartanossa ja pitopalvelu tulee samasta paikasta. Omia viinaksia ei valitettavasti saa vielä.

Ruvettiin säästämään häitä varten noin vuosi sitten. Nyt on koossa vähän vajaa 6000 euroa. Itse aiotaan maksaa ihan kaikki.

Häät ovat kuitenkin ihana juhla, siksi ne haluamme järjestää, vaikka rahanmeno välillä hirvittääkin. Onneksi on kuitenkin rahat etukäteen säästetty, joten ei tarvitse ottaa lainaa ja maksella sitten vuositolkulla takaisin.

Vierailija
47/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yllättynyt myös siitä, mihin kaikkeen sitä rahaa saakin menemään. Vaikka itse askarreltiinkin kutsukortit, niin tarvikkeet maksoi kuitenkin 50 euroa ja postimerkit siihen päälle - 85 euroa yhteensä siis kutsuihin. Hääkengät maksaa, laukku, meikki, kampaus, korut, kukat jne. Voi olla, ettei tuo 7000 euroa edes riitä mihinkään, mutta haluan kuitenkin ajatella että sen verran menee, muuten tuntuisi pahalta. Osa kuluista on kuitenkin jo maksettu (hääpaikan vuokra, kutsut jne.) aiemmin, joten en lisää niitä enää tuohon summaan vaikka pitäisikin.

Häämatka ei kuitenkaan mielestäni kuulu hääbudjettiin, matkalle kun lähdetään yleensä kerran vuodessa kuitenkin.

Vierailija
48/48 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset suunnittele yhtään??

Me ollaan puhuttu et joskus mennään naimisiin.. Mut kyllä meijän häät alkaa sillä et eka mietitään monenko ihmisen kestittämiset on kyseessä.

Sitten mietitään missä ne bileet pidetään: kotona, ravintolassa, jossain vuokratussa juhlapaikassa, seurakunnantilassa..

Mietitään mimmonen summa on järkevä panostaa: jos iso poppoo niin annosten teko on kalliimpaa kuin keittää iso kasa meksikolaista pöperöö..

Tehdäänkö itse, tarjooko sen joku, noutopöytä? Onko vaikka ammattioppilaitos tehny sapuskat, osan siitä tai tarjoilun? Vai maksetaanko jollekin yritykselle?

Sitten mietitään paljonko rahaa uppoo kortteihin, valokuviin, kukkiin. Etsitään se paras vaihtoehto.

Pukuja voi vuokrata, ne voi teettää Suomessa tai Eestissä, mummo virkata..

Varmaan voi tehä kalliit tusinahäät, jotka ei eroa mitenkään siskonkaimanveljen häistä, tai ne voi tehä tosi halvalla ja ihmiset muistaa ne.

Voit törsätä semmosiin jotka saisit halvemmalla ja tulos ihan yhtä hyvä ellei parempi!

KUN me joskus aletaan suunnitteleen häitä niin tehään kunnolla pohjasuunnitelmat ja mieluummin summa yläkanttiin kuin antaa rahan palaa.

Nimimerkillä: Kuka katseli Norjan kuninkaallisten häät ja muistaa mitään niistä? ..Varmaan oli nääs kalliit pippalot! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi