Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekeissa ei saa enää asioida rauhassa

Vierailija
26.08.2017 |

Jo jonkin aikaa sitten meni kertaheitolla meininki kaikissa apteekeissa sellaiseksi, että hyvä kun ehdit ovesta sisään, kun jo tullaan kysymään että voidaanko auttaa. Ei siinä mitään, mutta kun joka ikinen siellä hyllyjen välissä häärivä farmaseutti tai mikä onkaan tulee utelemaan täysin saman asian. Ei ole harvinaista että joudun tyyliin neljä kertaa kertomaan että ei kiitos, tulen kyllä kysymään sitten jos jotakin ei meinaa löytyä. Kyllä on alkanut rasittaa tämä. Noiden utelijoiden takia menee omat pasmat sekaisin, eikä meinaa muistaa että mitä sitä pitikään sieltä seuraavaksi etsiä.

Ja sekin, jos vaikka sitten vastaa vaikka, että missäköhän teillä on tyyliin maitohappobakteerit, niin voi jessus sitä pälpätystä kun kaikki mahdolliset valmisteet siinä sitten pitää esitellä, vaikka halusin ihan vaan sen tietyn sieltä hyllystä, juuri sen mitä olin tullut hakemaankin.

Ylipäätään kun menen apteekkiin, en välitä höpötellä ostoksistani siellä kenenkään kanssa, ellei minulla sitten nimenomaan ole jotakin kysyttävää. Kukapa ei tahtoisi ostaa tyyliin peräpukamavoiteensa summuut ilman turhaa kalabaliikkia? Sissus!

Kommentit (291)

Vierailija
161/291 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Itse viime apteekkikäynnillä ostin monenmoista aina hammastahnasta lähtien ja kun en huolinut myyjän apua, niin hänpä jäikin parin metrin päähän seisomaan ja vaivihkaa seuraamaan minua kuin olisin narkkari tai jotain. Siis mitä ihmettä. Olen itsekin ollut myyjä aikoinaan, eikä olisi koskaan tullut mieleenkään jäädä kyttäämään asiakasta. Kerrottakoon vielä, että olen kolmekymppinen, siististi pukeutuva ja meikkava seikä asiallisesti ja kohteliaasti käyttäytyvä nainen, eli habituksesta ei voinut olla kiinni.

Eräällä toisella apteekkikäynnillä taas henkilökunnan edustaja alkoi kysellä minulta, olenko aiemmin sairastanut hiivatulehdusta, kun tarvitsin hiivatulehduslääkettä. Puolisoltani taas kysyttiin apteekin kassalla hyvin huolestuneena, haluaako hän jutella farmaseutin kanssa, kun hän osti kerralla vähän suuremman satsin närästyslääkettä varastoon. Siis jos ne lääkkeet ovat käsikauppalääkkeitä, niin eikö niitä pitäisi saada silloin ostaa ilman että joku alkaa tivata asiasta jotain. Laittaivat reseptin taakse, jos niitä ei kerran sitten kuitenkaan saa ostaa vapaasti. En myöskään haluisi alkaa tehdä tiliä hiivatulehduksesta kenelle tahansa random-tyypille keskellä apteekkia.

Minulle tulee itselleni mieleen, että henkilökunta on jollakin tapaa "peloteltu" kyttäämään asiakkaita ja utelemaan heiltä kaikki pienimmätkin yksityiskohdat tai jotain. Suosinkin nykyään nettiapteekkeja.

Käsikaupan närästyslääkkeiden suositeltu max-käyttöaika on 2 viikkoa (joka kerrotaan myös niiden pakkausselosteessa, jota tietenkään ei tarvitse eikä kannata lukea, koska "minä tiedän muutenkin"), jonka jälkeen oireiden edelleen jatkuessa suositellaan lääkärille menoa, syystä että närästys voi olla vain närästystä, mutta myös oire jostakin  muusta kuin happovaivoista. Siksi siellä kysytään ja voidaan jopa neuvoa lääkäriin, jos asiakkaalla tuntuu olevan jatkuvassa käytössä jokin lääke käsikaupasta hankkien. Sama hiivalääkkeissä; jos jatkuvasti tarvitsee käyttää hiivalääkkeitä, lienee selvä että kyseessä ei ole "tavallinen" hiiva vaan oikeaa hoitoa vaativa vaiva, joka selvitetään lääkärillä eikä ostella käsikaupasta tehotonta hiivalääkettä jakuvasti.

Vierailija
162/291 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leave me alone ffs kirjoitti:

Minäkään en mene mielelläni Tampereen Yliopiston Apteekkiin. Jostain syystä minua aina seurataan siellä henkilökunnan toimesta ja se on todella inhottavaa.

Hei mä en oo ainoo! :D Oon tästä tosi onnellinen :D

Ja siis en tod.näytä miltään nistiltä mikä juo yskänlääkkeet ja suuvedet.

Sama täällä! :D Treen yliopiston apteekki on siitä hyvä, että se on niin iso, mutta siellä on ihan helkkaristi henkilökuntaa! Ihan kuin joka hyllyä kohti olisi palkattu pari valkotakkista vainoamaan ihmisiä. Todella painostavaa!!!

Minäkin oon ihmetellyt, miksi ne minua jää kyttäämään siihen puolentoista metrin päähän, että näytänkö mä potentiaaliselta varkaalta kun katselen eri hyllyjä. Niinpä lopetin kyseisessä apteekissa asioinnin, kun aattelin että joku päivä ne vielä pyytää näyttämään taskut ja laukun. Asioin vaan pakon edessä siellä, kun on myöhään auki, yliopiston apteekki. Luulin todella että ne ajattelee mun varastavan, kun ei saa enää katsella rauhassa. Ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen olen siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/291 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, etten ole ainoa jota vainotaan Treen YA:ssa! Luulin että minussa on jotain vikaa kun aina seurataan. Ahdistukseni varmaankin näkyy ulospäin mutta silti. Tuo on muuten totta, että kyseisessä apteekissa on aivan liikaa henkilökuntaa, melkein joka hyllylle riittäisi yksi työntekijä ja sitten he ovat kaikki vuorotellen kimpussa.

Vierailija
164/291 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihan uskomatonta. Minulla ei ole mitään vastaavia kokemuksia apteekeista.

Ihan äskettäin olen käynyt Heksingissä Yo apteekissa ja sitten maalla pienessä apteekissa.

Kummassakin kysyttiin tarvinko apua ja minä vastasin että tiedän missä haluamani tuote on, kiitos.

Farmaseutit lähtivät pois eivätkä vainonneet, hyökänneet, käyneet kimppuun, kailottaneet, huutaneet hyeenan tavoin. Ystävällisiä normaaleja ihmisiä olivat.

Että missä apteekeissa teidän kuvaamianne hirviötyöntekijöitä oikein on?

Ite asun isossa kaupungissa ja täällä tulee mieleen yksi apteekki jossa saa asioida suht rauhassa. Yliopiston apteekki on pahin.

165/291 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä ketju :D Vaikka onkin totisinta totta nykyään! Hyvää vertaistukea!

Vierailija
166/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Itse viime apteekkikäynnillä ostin monenmoista aina hammastahnasta lähtien ja kun en huolinut myyjän apua, niin hänpä jäikin parin metrin päähän seisomaan ja vaivihkaa seuraamaan minua kuin olisin narkkari tai jotain. Siis mitä ihmettä. Olen itsekin ollut myyjä aikoinaan, eikä olisi koskaan tullut mieleenkään jäädä kyttäämään asiakasta. Kerrottakoon vielä, että olen kolmekymppinen, siististi pukeutuva ja meikkava seikä asiallisesti ja kohteliaasti käyttäytyvä nainen, eli habituksesta ei voinut olla kiinni.

Eräällä toisella apteekkikäynnillä taas henkilökunnan edustaja alkoi kysellä minulta, olenko aiemmin sairastanut hiivatulehdusta, kun tarvitsin hiivatulehduslääkettä. Puolisoltani taas kysyttiin apteekin kassalla hyvin huolestuneena, haluaako hän jutella farmaseutin kanssa, kun hän osti kerralla vähän suuremman satsin närästyslääkettä varastoon. Siis jos ne lääkkeet ovat käsikauppalääkkeitä, niin eikö niitä pitäisi saada silloin ostaa ilman että joku alkaa tivata asiasta jotain. Laittaivat reseptin taakse, jos niitä ei kerran sitten kuitenkaan saa ostaa vapaasti. En myöskään haluisi alkaa tehdä tiliä hiivatulehduksesta kenelle tahansa random-tyypille keskellä apteekkia.

Minulle tulee itselleni mieleen, että henkilökunta on jollakin tapaa "peloteltu" kyttäämään asiakkaita ja utelemaan heiltä kaikki pienimmätkin yksityiskohdat tai jotain. Suosinkin nykyään nettiapteekkeja.

Käsikaupan närästyslääkkeiden suositeltu max-käyttöaika on 2 viikkoa (joka kerrotaan myös niiden pakkausselosteessa, jota tietenkään ei tarvitse eikä kannata lukea, koska "minä tiedän muutenkin"), jonka jälkeen oireiden edelleen jatkuessa suositellaan lääkärille menoa, syystä että närästys voi olla vain närästystä, mutta myös oire jostakin  muusta kuin happovaivoista. Siksi siellä kysytään ja voidaan jopa neuvoa lääkäriin, jos asiakkaalla tuntuu olevan jatkuvassa käytössä jokin lääke käsikaupasta hankkien. Sama hiivalääkkeissä; jos jatkuvasti tarvitsee käyttää hiivalääkkeitä, lienee selvä että kyseessä ei ole "tavallinen" hiiva vaan oikeaa hoitoa vaativa vaiva, joka selvitetään lääkärillä eikä ostella käsikaupasta tehotonta hiivalääkettä jakuvasti.

Kaikki tietää jo tämän. Älä jaksa jankata. Ihmiset osaa lukea ne selosteet itsekkin. Ja jos närästyslääkettä ostaa vähän enemmän niin voi olla että lääkäri on määrännyt niitä käytettäväksi tietyn verran. Se ei kuulu apteekissa kenellekkään vaikka ostaisin vuoden tarpeet kerrallaan. Lisäksi sekään ei kuulu apteekille onko ollut hiivaa vai ei ennen ja olenko käynyt lääkärissä.

Vierailija
167/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tykkää asiakaspalvelusta. Omaa aåteekkiasiointia palvelu nopeittaa huomattavasti. Ei nolota omat vaivat. Kaikillahan niitä on.

Vierailija
168/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei tykkää asiakaspalvelusta. Omaa aåteekkiasiointia palvelu nopeittaa huomattavasti. Ei nolota omat vaivat. Kaikillahan niitä on.

Mulla se aina hidastaa. Ainoa milloin nopeuttaa on se kun menen uuteen apteekkiin ja kysyn "missä on särkylääkkeet tms" ja osoittavat missä mutta eivät seuraa ja jää norkoilemaan ja tuputtamaan apua mitä en kaipaa

Vierailija
169/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leave me alone ffs kirjoitti:

Minäkään en mene mielelläni Tampereen Yliopiston Apteekkiin. Jostain syystä minua aina seurataan siellä henkilökunnan toimesta ja se on todella inhottavaa.

Hei mä en oo ainoo! :D Oon tästä tosi onnellinen :D

Ja siis en tod.näytä miltään nistiltä mikä juo yskänlääkkeet ja suuvedet.

Sama täällä! :D Treen yliopiston apteekki on siitä hyvä, että se on niin iso, mutta siellä on ihan helkkaristi henkilökuntaa! Ihan kuin joka hyllyä kohti olisi palkattu pari valkotakkista vainoamaan ihmisiä. Todella painostavaa!!!

Minäkin oon ihmetellyt, miksi ne minua jää kyttäämään siihen puolentoista metrin päähän, että näytänkö mä potentiaaliselta varkaalta kun katselen eri hyllyjä. Niinpä lopetin kyseisessä apteekissa asioinnin, kun aattelin että joku päivä ne vielä pyytää näyttämään taskut ja laukun. Asioin vaan pakon edessä siellä, kun on myöhään auki, yliopiston apteekki. Luulin todella että ne ajattelee mun varastavan, kun ei saa enää katsella rauhassa. Ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen olen siis.

Tää ei siis Tamperella, mut ison kaupungin YA.

En tiedä miks alapeukut, mut eipä huvita alkaa taskuja/kassia näyttämään, kun joku juoruilija sen kuitenkin näkee ja kertoo asiasta oman versionsa kaikille. En siis todellakaan ole koskaan varastanut, tai edes harkinnut varastavani sieltä. Tai mistään. Sen takia se kyttäys tuntui loukkaavalta. Ja lähinnä ahdistavalta.

Vierailija
170/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tykkään asiakaspalvelusta ja sitä haluankin tarvittaessa, mutta jos mä vaan haluan vertailla hintoja ja pakkauskokoja, katsella hyllyjä ja yleensä valikoimaa ja sitä onko tullut uutuuksia jne, en mä silloin tarvitse asiakaspalelijaa siihen mun viereen kyselemään ja esittelemään. Minä kyllä kysyn jos on kysyttävää. Usein apteekin asiakaspalvelu on sitä että luetaan tuoteselosteesta annosteluohjeet, sen tuoteselosteen minä itsekin kotona luen ja sitten huomaan, etten voikaan tuotetta käyttää. On tullut monta huonoa ostosta, kun ei ole osattu kysyä tärkeitä ja oikeita kysymyksiä tai kertoa oleellisia tietoja tuotteesta sitä ostaessa. Eli usein asiakaspalvelusta ei ole ollut mitään hyötyä, toki en oletakaan, että työntekijät osaisi kaikkien tuotteiden tuoteselosteet ulkoa.

Toki välillä asiakaspalvelu on ollut todella hyvää ja on osattu neuvoa ja valita oikea tuote. Yleensä silloin kun itse olen kysynyt on saanut hyvää asiakaspalvelua ja opastusta.

Eikö ne apteekkarit ihmettele että asiakaspalvelun myötä on heräteostokset loppuneet täysin. Samalla apteekkeihin on tullut lisää valikoimaa, muutakin kun lääkkeitä.

Vierailija
171/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen apteekista löytänyt monta hyvää tuotetta itselleni ja lemmikeilleni ihan vaan katselemalla hyllyjä, montaa asiaa en olisi osannut kysyäkään, koska olen katsellessani huomannut että tuollaisiakin on, tai testeripurkeista testaamalla löytänyt itselleni ihan parhaan naamarasvan ja käsivoiteen.

Nykyisen asiakaspalvelun aikaan nuo löydöt olisi jäänyt tekemättä, kun joku on siinä vieressä pätemässä että tää on hyvä ja tää on sitä ja tätä.

Myös jos haluan vaan vertailla hintoja, vieressä oleva asiakaspalvelija selvästi turhautuu, vaikka olen sanonut että haluaisin vaan katsella.

Vierailija
172/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä ap sanoi, ja siihen päälle ärsyttää vielä se kun ne yrittävät aina tarjota sitä kalleinta vaihtoehtoa käsikauppalääkeistä, ja ne halvemmat vaihtoehdot on piilotettu johonkin laatikkoon hyllyjen alle. 

Apteekeissa on eroa. Käsikauppalääkkeiden hinnat vaihtelevat apteekista riippuen.

En ymmärrä miten apteekeilla on monopoli käsikauppalääkkeisiin. Hinnat halpenis huomattavasti jos niitä saisi ruokakaupoista. Se on kukkua että on turvallisempaa ostaa apteekista. Ei siellä suinkaan aina olla kysymässä mitään ja tuotteet omilla hyllyillään . Voihan asiakas ostaa useimmasta apteekista jos niin haluaa ja sitä ei voi mitenkään kontrolloida.

Lääkkeiden, niin resepti- kuin itsehoitolääkkeiden hinnat ovat Suomen jokaisessa apteekissa samat. Hinnat tulevat lääketaksasta (Valtioneuvoston asetus lääketaksasta 713/2013). Apteekit eivät päätä lääkkeiden hinnoista todellakaan itse. Hintamekanismi tulee Lääkkeiden hintalautakunnan kautta, joka kuuluu sosiaali- ja terveysministeriön alaisuuteen.

Niitä hintoja muutetaan aina välillä, niinkun muissakin kaupoissa, aiheuttaisiko tämä ihmisille sen ajatuksen että esim se burana on halvempaa toisessa apteekissa kun toisessa. Apteekkien hinnat vaan on ehtineet muuttua, ja hinta oli siksi eri silloin kun osti sen toisesta apteekista. Vaikka oikeasti se hinta on sama kaikkialla ja muuttunut kaikissa apteekeissa.

Vierailija
173/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen: Englannin Tescossa esim. Buranaa vastaavat tabletit /16 kpl maksavat 30 penceä. Miksi Suomessa monin (kymmen)kertainen hinta?

Näin on apteekilla varaa pitää tablettitornin lähellä vartija, etten osta/kähmi kahta pakettia?

On apteekilla nykyään tapana torpata asiakkaan kiertely ja katselu, mitä siellä on kaupan. Aina kuljetaan perässä kyselemässä, mitä etsin.

En tosiaan tiedä, kun en saa rauhassa edes tutustua valikoimiin. Miksi en saa itse tutkia tuoteselosteita?

En halua ääneen kertoa vieraille myyjille ja muille asiakkaille, mikä alapäätäni vaivaa.

Kertokaa ne apteekit, missä saa tutustua valikoimiin rauhassa. En ole ostamassa jauhelihaa. Sen osaan vaikka silmät kiinni.

Paljon jää Suomen apteekeilta kauppoja tekemättä, kun vartioituna voi tehdä vain sen yhden tutun ostoksen ja sitten nopeasti ulos.

Englannissa ei kytätä asiakkaita.

Paljon menee kaupaksi ja menestyvät.

Vierailija
174/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä ap sanoi, ja siihen päälle ärsyttää vielä se kun ne yrittävät aina tarjota sitä kalleinta vaihtoehtoa käsikauppalääkeistä, ja ne halvemmat vaihtoehdot on piilotettu johonkin laatikkoon hyllyjen alle. 

Apteekeissa on eroa. Käsikauppalääkkeiden hinnat vaihtelevat apteekista riippuen.

En ymmärrä miten apteekeilla on monopoli käsikauppalääkkeisiin. Hinnat halpenis huomattavasti jos niitä saisi ruokakaupoista. Se on kukkua että on turvallisempaa ostaa apteekista. Ei siellä suinkaan aina olla kysymässä mitään ja tuotteet omilla hyllyillään . Voihan asiakas ostaa useimmasta apteekista jos niin haluaa ja sitä ei voi mitenkään kontrolloida.

Lääkkeiden, niin resepti- kuin itsehoitolääkkeiden hinnat ovat Suomen jokaisessa apteekissa samat. Hinnat tulevat lääketaksasta (Valtioneuvoston asetus lääketaksasta 713/2013). Apteekit eivät päätä lääkkeiden hinnoista todellakaan itse. Hintamekanismi tulee Lääkkeiden hintalautakunnan kautta, joka kuuluu sosiaali- ja terveysministeriön alaisuuteen.

Niitä hintoja muutetaan aina välillä, niinkun muissakin kaupoissa, aiheuttaisiko tämä ihmisille sen ajatuksen että esim se burana on halvempaa toisessa apteekissa kun toisessa. Apteekkien hinnat vaan on ehtineet muuttua, ja hinta oli siksi eri silloin kun osti sen toisesta apteekista. Vaikka oikeasti se hinta on sama kaikkialla ja muuttunut kaikissa apteekeissa.

Ihmisten muistikin on ihan mitä sattuu. Äskettäin jonkun mielestä Panadol Forte 1g 15 tabletia oli ollut pienemmässä apteekissa yli 9 euroa, kun se meillä on sen mitä sen nyt on 7 ja puoli suunnilleen. Sanoin, että on se hinta ollut sama siellä toisessakin apteekissa.

Se vaan, kun eihän Panadol Fortessa hinta ole muuttunut herran aikoihin tässä. Todella pitkään ollut sama. Eikä se nyt ainakaan 9:stä eurosta laskisi alemmas.

Vierailija
175/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen apteekissa töissä, kauppakeskusapteekissa, ja voin saanoa, että ongelma, josta tässä valitetaan on hyvin pienen asiakasmäärän ongelma. Koska tästä on valitettu palstalla ennenkin, ja aloin tarkkailla asiaa omassa apteekissani, jossa olen töissä. Niin melkein kukaan asiakas ei käyttäydy tässä mainitulla tavalla, että ahdistuisi, kun apua tarjotaan, vaan se on heille luonnollinen osa apteekissa käyntiä. Joskus joku nuori aikuinen käyttäytyy kuin täällä, eli selkeästi ottaa vittuiluna avuntajouksen ja koittaa jotenkin olemalla töykeä mielestään "tehokkaammin" torjua kysymykseni, voinko auttaa, mutta saa hänkin jäädä rauhaan, koska mä teen ihan vain työtäni, en ole sinusta henkilökohtaisesti kiinnostunut. Joten jos sulle on parempi, että katselet, niin osuuteni on hoidettu. Mutta meillä ei onneksi olekaan (ainakaan vielä) painostettu väkisin palvelemaan kaikkia, en tiedä onko jossain toimittu niin.

Koska lääkelakihan velvoittaa varmistumaan siitä, että asiakas on selvillä ostamansa lääkkeen oikeasta ja turvallisesta käytöstä, sen takia siellä hyllyjenkin välissä koitetaan katsoa, ettei asiakkaa ihan omin päin ostaisi lääkkeitä. Näin se vaan menee, valittakaa päättäjille, jos sellainen häiritsee.

Jos koette vaivanne liian intiimiksi, niin sillehän ei apteekki oikein voi mitään. Meillä en ole ainakaan havainnut tällaista juuri koskaan.

Vierailija
176/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ratkaissut apteekki-ongelman siirtymällä saksalaisen verkkoapteekki Apo-rotin https://www.apo-rot.fi/  asiakkaaksi. Sieltä saa kaikki käsikauppatuotteet 30-50% halvemmalla, vaikka päälle tulee kuljetuskustannuksia vähän alle kympin verran. Tilaan kerralla yleensä enemmän, niin ei jää kuljetuskustannuksia per tuote juurikaan.

Ostan sieltä särkylääkkeet, silmätipat, voiteet, deodorantit, shampoot, apteekkikosmetiikan jne jne. Kaikki paitsi reseptilääkkeet. 

Siirryin tähän ulkomaiseen verkkoapteekkiin ensisijaisesti hinnoittelun takia, en vaan halua maksaa miljonääriapteekkareiden pyytämiä ökyhintoja. Ei ole Suomessa sitä kuuluisaa kilpailua tarpeeksi apteekkialalla....

Mun valintani on brittiläinen Chemist Diredt (www.chemistdirect.co.uk). Valtava valikoima tuotteita, tuttuja ja myös uusia. Hinnat aivan eri planeetalta kuin Suomessa. Esimerkkinä parasetamooli (Panadol tms) 500 mg netistä 1 euro (32 kpl), suomalaisesta apteekista 6-8 euroa (30 kpl).

Vierailija
177/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen apteekissa töissä, kauppakeskusapteekissa, ja voin saanoa, että ongelma, josta tässä valitetaan on hyvin pienen asiakasmäärän ongelma. Koska tästä on valitettu palstalla ennenkin, ja aloin tarkkailla asiaa omassa apteekissani, jossa olen töissä. Niin melkein kukaan asiakas ei käyttäydy tässä mainitulla tavalla, että ahdistuisi, kun apua tarjotaan, vaan se on heille luonnollinen osa apteekissa käyntiä. Joskus joku nuori aikuinen käyttäytyy kuin täällä, eli selkeästi ottaa vittuiluna avuntajouksen ja koittaa jotenkin olemalla töykeä mielestään "tehokkaammin" torjua kysymykseni, voinko auttaa, mutta saa hänkin jäädä rauhaan, koska mä teen ihan vain työtäni, en ole sinusta henkilökohtaisesti kiinnostunut. Joten jos sulle on parempi, että katselet, niin osuuteni on hoidettu. Mutta meillä ei onneksi olekaan (ainakaan vielä) painostettu väkisin palvelemaan kaikkia, en tiedä onko jossain toimittu niin.

Koska lääkelakihan velvoittaa varmistumaan siitä, että asiakas on selvillä ostamansa lääkkeen oikeasta ja turvallisesta käytöstä, sen takia siellä hyllyjenkin välissä koitetaan katsoa, ettei asiakkaa ihan omin päin ostaisi lääkkeitä. Näin se vaan menee, valittakaa päättäjille, jos sellainen häiritsee.

Jos koette vaivanne liian intiimiksi, niin sillehän ei apteekki oikein voi mitään. Meillä en ole ainakaan havainnut tällaista juuri koskaan.

Kuule, kun ei se ahdistus näy päälle päin. Mulle apteekissa asiointi jää juuri siihen pakolliseen, mutta en osta mitään muuta, koska en uskalla apteekissa käyttää aikaa heräteostoihin sen painostavan ilmapiirin takia. Se että sä et ole havainnut ei tarkoita ettei näin olisi.

Vierailija
178/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten muistikin on ihan mitä sattuu. Äskettäin jonkun mielestä Panadol Forte 1g 15 tabletia oli ollut pienemmässä apteekissa yli 9 euroa, kun se meillä on sen mitä sen nyt on 7 ja puoli suunnilleen. Sanoin, että on se hinta ollut sama siellä toisessakin apteekissa.

Se vaan, kun eihän Panadol Fortessa hinta ole muuttunut herran aikoihin tässä. Todella pitkään ollut sama. Eikä se nyt ainakaan 9:stä eurosta laskisi alemmas.

Myös se sekoittaa ehkä, kun on eri pakkauskokoja? Itse oon joskus hämääntynyt kun samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä toinen tuote maksaa esim 4€ toinen 5,5€, sit tajunnut että toisessa on 10kpl ja toisessa 20kpl. Senkin takia haluaisin rauhassa tutkia hintaa ja pakkauskokoja.

Vierailija
179/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tällä viikolla apteekissa kävin ja alkoi todella paljon ahdistamaan. Heti aluksi kysyttiin että tarvitsenko apua, kysyin että missäs teillä on voiteet atooppiseen ihoon. Näytti ja alkoi innokkaana myymään, sanoin että pohdin hetken. Sitten kun se myyjä siitä lähti, tuli heti seuraava utelemaan, luulisi että oli nähnyt minun juttelevan sille toiselle myyjälle jo, mutta ei. Sanoin, että sain jo apua, mutta kiitos vain. Sen jälkeen tunnen vain katseet selässäni ja olen ihan varma, että he vahtivat jokaista liikettäni. Itsellänihän on jonkinlainen paniikki-/ahdistuneisuushäiriö, eli tuo valvonta sai ahdistuksen päälle ja pasmat sekaisin, joten minulla kesti kauan valita oikeanlainen voide ja tunsin kuinka minuutti minuutilta he epäilivät minua aina vaan varmemmin varkaaksi. Yritin siinä sitten kassalla olla ystävällinen ja lompakkoa kassista kaivaessani avasin laukkua niin, että kassatyöntekijä varmasti huomasi etten varastanut mitään.

Olen siis 16.v ja pakko sanoa että pienet traumat jäi, varmasti ahdistaa seuraavallakin kerralla :/

Vierailija
180/291 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun hyökkäävät kyselemään, niin vastaan etsiväni ruiskuja. Silloin mennään hiljaiseksi, palveleva asenne katoaa ja tympeänä kaivetaan tiskin alta yksi ruisku. Näin on tapahtunut joka kerta, kun olen ostanut ruiskuja ihan vaan askartelua varten. :)

Saman koin ihan lähiapteekissani muutamia vuosia sitten. Minulla oli pikkuruinen kissanpentu jolle piti saada jokin ruisku tai vastaava, jolla sitä on helppo syöttää. Tuttu apteekkari tervehti ja sanoin hänelle, että nyt pitäis saada ruisku ja kalkkijauhetta. Sen silmät oli ihan apposellaan, että "Mihin sinä ruiskua tarvitset??" :D Selitin sitten että pentukissan ruokintaan. Sain ruiskun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme