Erityislapseni huusi ja itki kauhusta tänään kadulla koska pelkää koiria. Ohi kulkenut ämmä NAUROI lapselleni.
Kommentit (161)
Itsekin olen monesti törmännyt vanhempiin, jotka pitävät lapsiaan erityisinä. Lapsiparka kun ei kestä sitä ja tätä, koska hänellä on se ja se syndrooma. Hyvä vanhempi, lapsesi on usein sitä, minä häntä pidät. Jos pidät häntä aivottomana vahinko-lemmikkinä, hän suurella varmuudella myös käyttäytyy tällaisen vanhemman vinoutuneen toiveajattelu-maailman mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
No, ei siitä kannata piitata. Maailma on kova paikka erityislapsille, mutta sinä ja minä ja muut erityislasten vanhemmat tiedämme, että empatia on ihmisyyden mittari. Ja vain täysin kusipää ihminen nauraa pienen lapsen hädälle. Joten, ole sinä parempi ihmisenä, eikö!
t. as-lapsen äiti
Aivan kaikki lapset ovat erityisiä, ei vain se sinun ongelmatapauksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ämmällä ei ollut koiraa, oli vaan lenkittämässä paksua p*rsettään. Joo, minäkin olisin mieluummin halunnut että lapseni on normaali. Mutta multa ei kysytty. Ap
No et sinäkään paljon fiksummalta vaikuta nimittelyinesi. Tuskin se sun lapselle hirveitä traumoja aiheutti vaikka joku ohikulkija vähän naurahti. Tuskin se edes paniikiltaan huomasi koko naista.
Kumpi sinusta on fiksumpi, se joka pilkkaa hädässä olevaa lasta, vai se joka nimittelee huonosti käyttäytyvää aikuista?
Ei kumpikaan! Ohikulkija toimi väärin nauraessaan mutta myös ap toimii todella lapsellisesti kielenkäyttönsä vuoksi. Fiksu ja kypsä aikuinen osaa selvittää asiat ilman haukkumista ja alatyylistä kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä ämmällä ei ollut koiraa, oli vaan lenkittämässä paksua p*rsettään. Joo, minäkin olisin mieluummin halunnut että lapseni on normaali. Mutta multa ei kysytty. Ap
Vähemmän viinaa ja tupakkaa seuraavalla kerralla raskausaikana, niin kyllä se siitä. Muuten et vaikuta järin kasevalta, joten sinun geeneilläsi tuskin mitään kovin ihmeellistä lasta sopii kuitenkaan odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi, enemmän mua käy sääliksi koiraa joka pelkäsi sun lapsen huutamista.
Tässä kommentissa ei alapeukku toimi - painoin sitä, mutta summautui kannatukseksi.
Mukavaa, että osaat sentään olla empaattinen edes eläimiä kohtaan. Samalla tavallahan ne ovat aikuisten armoilla kuten lapsetkin.
Kypsä ihminen kuitenkin ymmärtää lapsenkin pelon.
Unicefin lapsen oikeuksien julistuksen periaate 8 sopii muistaa tässäkin tilanteessa:
"Lapsen tulee aina ja kaikissa olosuhteissa olla ensisijalla suojelua ja apua annettaessa". -
Pelkäävälle lapselle naurava aikuinen ei herätä luottamusta minussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei siitä kannata piitata. Maailma on kova paikka erityislapsille, mutta sinä ja minä ja muut erityislasten vanhemmat tiedämme, että empatia on ihmisyyden mittari. Ja vain täysin kusipää ihminen nauraa pienen lapsen hädälle. Joten, ole sinä parempi ihmisenä, eikö!
t. as-lapsen äiti
Kaikki lapset ovat erityisiä, mutta on tosiasia, että ns. erityislapset tuovat mukanaan erityishuolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommentissa ei alapeukku toimi - painoin sitä, mutta summautui kannatukseksi.
Mukavaa, että osaat sentään olla empaattinen edes eläimiä kohtaan. Samalla tavallahan ne ovat aikuisten armoilla kuten lapsetkin.
Unicefin lapsen oikeuksien julistuksen periaate 8 sopii muistaa tässäkin tilanteessa:
"Lapsen tulee aina ja kaikissa olosuhteissa olla ensisijalla suojelua ja apua annettaessa". -
Viestisi kertoo todella paljon sinusta. Ylikoulutettu, yliempaattinen, ylikukkahattuinen. Kuka kumma vetoaa johonkin UNICEF:iin yrittäessään pistää toisia järjestykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. as-lapsen äiti
Kaikki lapset ovat erityisiä, mutta on tosiasia, että ns. erityislapset tuovat mukanaan erityishuolensa.
Ehkä niitä sitten pitäisikin erotukseksi muista nimittää erityishuolilapsiksi, niin ei annettaisi vaikutelmaa etteivät kaikki ole erityisiä?
Minä haluan uskoa ja luottaa, että tämä keskustelu ei edusta koko kansaa vastaajien osalta! Suurin osa vastauksista on kuin koulukiusaajien suusta.
Olen kuitenkin nähnyt ihan tarpeeksi aikuisten ihmisten mulkoilun jopa minuuttikaupalla omaa erityislastani kohtaan ja siinä ei ole kyse mistään väärinymmärryksestä. Suoraa mulkoilua suu auki. Ymmärrän kyllä hetken kestävät yllättävät ilmeet, mutta en jatkuvaa asiatonta mulkoilua. Onneksi on kuitenkin niitä fiksujakin aikuisia, jotka osaavat suhtautua asiallisesti. Lapsen osalta tietenkin tuntuu pahalta, että omien vaikeuksien lisäksi joutuu kestämään mulkoilua kuin joku "sirkuseläin".
Tsemppiä AP. Sitä tarvitaan enemmän kuin muut juuri siksi, että välillä näitä ei niin fiksusti käyttäytyviä ihmisiä tulee vastaan kadulla ja näköjään täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan uskoa ja luottaa, että tämä keskustelu ei edusta koko kansaa vastaajien osalta! Suurin osa vastauksista on kuin koulukiusaajien suusta.
Olen kuitenkin nähnyt ihan tarpeeksi aikuisten ihmisten mulkoilun jopa minuuttikaupalla omaa erityislastani kohtaan ja siinä ei ole kyse mistään väärinymmärryksestä. Suoraa mulkoilua suu auki. Ymmärrän kyllä hetken kestävät yllättävät ilmeet, mutta en jatkuvaa asiatonta mulkoilua. Onneksi on kuitenkin niitä fiksujakin aikuisia, jotka osaavat suhtautua asiallisesti. Lapsen osalta tietenkin tuntuu pahalta, että omien vaikeuksien lisäksi joutuu kestämään mulkoilua kuin joku "sirkuseläin".
Tsemppiä AP. Sitä tarvitaan enemmän kuin muut juuri siksi, että välillä näitä ei niin fiksusti käyttäytyviä ihmisiä tulee vastaan kadulla ja näköjään täälläkin.
Kuten todettiin, erityislapsi = erityishuolilapsi, koska kaikki lapset ovat erityisiä ja silloinhan termi ei tarkoittaisi mitään.
Miten mulkoilu voi olla asiatonta? Ihan kuin katsominen vaatisi erityisen asian, jotta saa katsoa :-)
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Vaikka lapseni onkin arka ja pelokas, tai vammainen kuten täällä on moni sanonut niin onpa yhden asian ainakin oppinut: ei naura muiden hädälle tai muulle ahdingolle. Sanoin itse rumasti joo, mutta lapsiani puolustan jatkossakin jos tarvis on.
Miten niin jatkossaKIN? Ethän sinä tässä mitenkään lastasi puolustanut, tulit vain tänne haukkumaan sen naurajan sen sijaan, että olisit siellä paikan päällä selvittänyt asian.
"Lyötyä lyödään" toteutuu tässä keskustelussa. Mutta jossainhan entisten koulukiusaajien täytyy saada edelleen päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestisi kertoo todella paljon sinusta. Ylikoulutettu, yliempaattinen, ylikukkahattuinen. Kuka kumma vetoaa johonkin UNICEF:iin yrittäessään pistää toisia järjestykseen?
No, olen kouluttautunut myös eräässä kamppailulajissa, joten voisin panna sinut järjestykseen myös ilman unicefia, jos ymmärrät paremmin ns. kehonkieltä.
.[/quote]
Kuten todettiin, erityislapsi = erityishuolilapsi, koska kaikki lapset ovat erityisiä ja silloinhan termi ei tarkoittaisi mitään.
Miten mulkoilu voi olla asiatonta? Ihan kuin katsominen vaatisi erityisen asian, jotta saa katsoa :-)[/quote]
Jokainen ns. normaali ihminen miten minuuttikaupalla tapahtuva mulkoilun jopa joskus suu auki ei ole sopivaa. Tätä ei muuten välttämättä esim. kaikki erityislapset ja myöhemmin erityisaikuiset ymmärrä vammansa vuoksi, mutta ns. tavallinen normaali ihminen kyllä ymmärtää. Jos sinä et sitä vielä ymmärrä, niin aika olisi oppia!
Myöskin erityislapsi on yleisesti käytetty termi, samoin kuin värisokea, vammainen, lahjakas jne. Myöskään jos et sitä vielä ole tiennyt, niin nyt sait loistavan tilaisuuden oppia!
Terveisin, erityislapsen äiti
Miksi niitä vammaisia pitää tunkea joka paikkaan? Painuisitten jonnekin loukkoon ja antaisitte kunnon ihmisten olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen kouluttautunut myös eräässä kamppailulajissa, joten voisin panna sinut järjestykseen myös ilman unicefia, jos ymmärrät paremmin ns. kehonkieltä.
Tuo nyt ei mitenkään parantanut mielikuvaa sinusta.
Millainen koira hänellä oli? Ehkä nauroi hyväntahtoisesti jos kyseessä joku sohvatyyny, joka ei satuttaisi kärpästäkään.
Kyllähän ap nyt kertoi itsestään aivan tarpeeksi aloituksessaan. Menee tiettyyn kategoriaan.