Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityislapseni huusi ja itki kauhusta tänään kadulla koska pelkää koiria. Ohi kulkenut ämmä NAUROI lapselleni.

Vierailija
25.08.2017 |

Pala h*lvetin tulessa.

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nauroi vai nauroi? Mä kai olen niin sinisilmäinen, että tulkitsen asiat ja tilanteet yleensä positiivisesti, jos vaan on tulkinnanvaraa. Uskon ihmisten järkevyyteen, kohtuullisuuteen ja empatiakykyyn. Jos itse lenkittäisin koiraa ja joku lapsi alkaisi kirkua, niin voisin hymyillä typertyneenä (yrittää jotenkin laukaista ikävää tilannetta tai rohkaista lasta). En olettaisi muidenkaan olevan heti negatiivisella mielellä vaan näkisin naurun sellaisena hermostuneena ja hämmentyneenä reaktiona odottamattomassa tilanteessa.

Sitten pallo erityislasten vanhemmille. Ei kaikki ihmistet aina tarkoita pahaa, vaikka te niin odotattekin. Itse en ole koskaan nähnyt asiatonta käytöstä esim. vammaisia kohtaan. Ihmiset voi olla outoja, muttei pahantahtoisuuttaan vaan sen vuoksi, etteivät hallitse tilannetta.

Lue ketjun aikaisemmat vastaukset, niin näet millaisia ihmisiä on olemassa.

Vierailija
22/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monta kertaa luullut, että naapuritalon erityislapsi karjuu ja ulvoo siksi että on iloinen tai innoissaan. En mä ulkopuolisena erota, mikä niistä huuto-ulvonta-riehumis-kirkumiskohtauksista on intoa ja mikä raivoa tai pelkoa. Ihan samaa huutoa ne kaikki on.

Oon tosi kiusaatunut jos joudutaan pihassa/kadulla kasvokkain ja varmasti oon hymyillyt tai jopa naurahtanut noissa tilanteissa. Tuntuis tosi oudolta myös mennä aina vaan mykkänä ja toiseen suuntaan katsoen ohi, sitäkin te kuitenkin moittisitte! Ette te VOI vaatia, että koko maailma osaa suhtautua huutaviin ja riehuviin erityislapsiin järkevästi ja just niinku te haluatte! En mä ole mikään vammaishoitaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ap apua. Et oikein jaksa lapsesi kanssa.

Vierailija
24/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa maa, nauraminen kuuluu laillisen ilmaisuvapauden piiriin.

Et sä ap voi kuvitella, että muu maailma alkaa pyöriä sun lapsesi tarpeiden, todellisten tai kuviteltujen pillin mukaan.

Muu maailma ei ole anteeksipyynnön velkaa sulle ja sun lapsellesi. Suomessa teitä tuetaan ihan eri tavalla kuin suurimmassa osassa muuta maailmaa. Sitä kannattaisi edes hieman arvostaa ja näyttää se.

Mitä pikemmin ymmärrät todellisen asemasi, mitä vähemmän myrkytät omaa ja ympäristöösi mieltä avauksesi kaltaisella viesteillä sekä oivallat, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, sitä vähemmällä tulet pääsemään. Mitä enemmän metelöit, sen pikemmin ympäristö turtuu siihen. Hiljaisuus tehoaa usein paremmin kuin raivoaminen.

Kaikella ystävyydellä tämä viesti. Tämä ei ole *ttuilua, vaan realismia ja yritys auttaa sinua näkemään että oma asenteesi ja suhtautumisesi toisiin vaikuttaa eniten omaan tyytyväisyyteesi elämässäsi.

Tsemppiä.

Vierailija
25/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitää ajatella että ko nainen on erityisaikuinen, eikä voi vaatia normaalia käytöstä. Esim tuo koiria karkuun juossut nainen vaikuttaa kommentoijan mukaan typerältä hullulta, koiria pelkäävää lasta pitäisi pitää vain söpönä, kuitenkin se aikuinen voi olla vaikka koirista pahasti traumatitisoitunut. Myös esim. niistä sääliä aiheuttavista koulukiusatuista ynnä muista kasvaa aikuisia, joku voi olla silloin masentunut työtön ja silloin ne lapsia säälivät aikuiset haukkuu surutta luuseriksi kun aikuisen ulkonäkö ei enää herätä paijausviettiä kuten lapset..

Vierailija
26/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin tuollainen erityislapsi joka pelkäsi hysteerisesti koiria ja kaikkea muutakin. Onneksi äitini ei ollut tuollainen hullu erityisaikuinen joka kilahtelee jos joku vähän kehtaa nauraa.

Vierailija
27/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nauroi vai nauroi? Mä kai olen niin sinisilmäinen, että tulkitsen asiat ja tilanteet yleensä positiivisesti, jos vaan on tulkinnanvaraa. Uskon ihmisten järkevyyteen, kohtuullisuuteen ja empatiakykyyn. Jos itse lenkittäisin koiraa ja joku lapsi alkaisi kirkua, niin voisin hymyillä typertyneenä (yrittää jotenkin laukaista ikävää tilannetta tai rohkaista lasta). En olettaisi muidenkaan olevan heti negatiivisella mielellä vaan näkisin naurun sellaisena hermostuneena ja hämmentyneenä reaktiona odottamattomassa tilanteessa.

Sitten pallo erityislasten vanhemmille. Ei kaikki ihmistet aina tarkoita pahaa, vaikka te niin odotattekin. Itse en ole koskaan nähnyt asiatonta käytöstä esim. vammaisia kohtaan. Ihmiset voi olla outoja, muttei pahantahtoisuuttaan vaan sen vuoksi, etteivät hallitse tilannetta.

Lue ketjun aikaisemmat vastaukset, niin näet millaisia ihmisiä on olemassa.

Av-palstahan tunnetusti kuvastaa täysin tosielämää. Lähes kaikki vain pelkkiä provoja.

Vierailija
28/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisikohan sun totuttaa sitä lastas koiriin? Kiva se on lapsen kulkea ulkona jos ei ikinä pääse pelostaan edes sen verran yli ettei saa tuollaista hepulia kun edes näkee koiran. Koiria on kuitenkin aika paljon.

Vierailija
29/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei ymmärtänyt että lapsi pelkää ja nopsaan ohi lenkkeillessä tulkitsi että lapsi kiljuu innoissaan ja on valtavan onnessaan niistä koirista. Sillon vois naurahtaakin hyväntahtoisesti, että onpas into päällä lapsella.

Vierailija
30/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jotkut erityislasten äidit ajattelevat koko maailman olevan heitä ja lapsiaan vastaan ja tulkitsevat kaiken pahantahtoisena ivailuna. Ei varmasti ole lapsellekaan kivaa kun äiti suhtautuu vihamielisesti jokaiseen ihmiseen joka ei ymmärrä päältäpäin että kyseessä on erityislapsi tai osaa oman kokemuksen kautta suhtautua oikein.  Itsekin olisin varmaan tulkinnut että kyseessä lapsi ylireagoi ja vähän naurahtanut tilanteelle hyväntahtoisesti ja rohkaisevasti koska kehitysvammat eivät aina näy päällepäin. 

AP:sta tulee hieman sellainen viba että on katkera lapsensa vammasta ja siksi on niin räjähdysherkkä aiheesta. Toivottavasti et peilaa sitä lapseesi. t. paljon AS-henkilöiden kanssa tekemisissä ollut. 

Vierailija
31/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyys ja toisten huomioon ottaminen tuo myös itselle hyvän mielen. Turhaa vihaa on turha lietsoa. 💞

Vierailija
32/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jotkut erityislasten äidit ajattelevat koko maailman olevan heitä ja lapsiaan vastaan ja tulkitsevat kaiken pahantahtoisena ivailuna. Ei varmasti ole lapsellekaan kivaa kun äiti suhtautuu vihamielisesti jokaiseen ihmiseen joka ei ymmärrä päältäpäin että kyseessä on erityislapsi tai osaa oman kokemuksen kautta suhtautua oikein.  Itsekin olisin varmaan tulkinnut että kyseessä lapsi ylireagoi ja vähän naurahtanut tilanteelle hyväntahtoisesti ja rohkaisevasti koska kehitysvammat eivät aina näy päällepäin. 

AP:sta tulee hieman sellainen viba että on katkera lapsensa vammasta ja siksi on niin räjähdysherkkä aiheesta. Toivottavasti et peilaa sitä lapseesi. t. paljon AS-henkilöiden kanssa tekemisissä ollut. 

Et sinä varmasti ikinä ymmärrä, ettei aina jaksa olla iloinen siitä, ettei saanut tervettä lasta. Ja toki ainahan se on kiva kun sukulaisilla ja tutuilla on ne terveet. Ja kun joudut koko ajan ajamaan lapsesi etuja, istumaan palavereissa, tekemään yhteistyötä jatkuvasti vaihtuvien ihmisten kanssa, ja pahimmillaan jättäytymään työelämästä, ja kituuttamaan omaishoidontuella. Niin voi voi kun aina ei jaksa olla ymmärtäväinen jollekin ymmärtämättömälle naureskelijalle ym.

Vierailija
33/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea erilaista tarvitse vihata tai suhtautua aggressiivisesti. Kyllä tänne kaikenlaisia taapertajia mahtuu. Suvaitsevaisuutta.

Vierailija
34/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua ei viitsi pitkälle lukea, koska se on niin epämiellyttävä. Ihmiset haukkuvat toisiaan erilaisilla nimillä. Kukaan ei käyttäydy hyvin. Noloa.

Vierailija
35/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisiä ihmisiä kun luulette kaikkien kiinnittävän juuri teihin huomiota. Tuskin nainen a) nauroi b) lapsellesi. Kävelin kerran sellaisen aidatun koriskentän ohi ja jäin ohikävellessä tuijottamaan aitaan sidottuja nauruja. Kentällä olleet teinit alkoivat huudella että mitä vtä tuijotan. No, enpä ollit edes huomannut heitä aiemmin (ei sillä, varmaan näytin siltä että tuijotan heitä, mutta ei aina kaikkea tarvi ottaa niin henk. Koht).

Vierailija
36/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Hysteerinen helikopterivanhempi, joka uskoo että "erityislapsi" tekee hänestäkin erityisen. Ylisuojelu hidastaa lapsen sosiaalista kehitystä, jolloin lapsi ei saa kavereita, jolloin lapsi ei ikinä hylkää äitiään. Kun lapsi on ihan erityinen ja ihan  yksin, äiti saa olla ainokainen enkeli, joka suojelee pikkuressukkaa pahalta maailmalta. Sano nyt vielä, ettää lapsen "erityisyyskin" on keksittyä, eli indigo, hopealapsi tms. Lasu hörhömammoillle.

Vierailija
37/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Hysteerinen helikopterivanhempi, joka uskoo että "erityislapsi" tekee hänestäkin erityisen. Ylisuojelu hidastaa lapsen sosiaalista kehitystä, jolloin lapsi ei saa kavereita, jolloin lapsi ei ikinä hylkää äitiään. Kun lapsi on ihan erityinen ja ihan  yksin, äiti saa olla ainokainen enkeli, joka suojelee pikkuressukkaa pahalta maailmalta. Sano nyt vielä, ettää lapsen "erityisyyskin" on keksittyä, eli indigo, hopealapsi tms. Lasu hörhömammoillle.

No voi herranen aika. Ei kukaan ole erityinen, jos lapsi on. Ja olisikohan kaverittomuuskin kaksisuuntainen juttu. Ei se erityinenkin yksin voi olla kaveri. Aina on ne toisetkin, jotka leikkivät hänen kanssaan, tai sitten eivät. Kiinni se on molemmista. Sulla menee oudosti överiksi.

Vierailija
38/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, vastaukset yllätti. onpas koiraihmiset ajattelematonta ja tylyä väkeä.. t, ei ap

Vierailija
39/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä päättelit että ketjuun vastanneet ovat koiraihmisiä koska eivät osaa tulkita erityismussukoiden jokaista äännähdystä? Logiikka kohdillaan.

Vierailija
40/161 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tiedetty iät ja ajat että ne on koiraihmisiä jotka ei ihmisten kanssa osaa olla.