Miesten aloitukset nettideittikeskusteluissa--turn off.
Jos ensimmäiset sanat ovat:
-asutko ******ssa?. En halua heti kertoa asuinpaikkaani.
-kuis hurisee?
-täällä tällainen ikisinkku hakee seuraa.
-näytät ihanalta
Keskustelun voi aloittaa asiallisemminkin. Kirjoitan lähes kaikille jotain, mutta nuo jäävät omaan osioonsa.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus itse panostin esittelytekstiin suht paljon, ihan useamman minuutin siihen käytin. Kerroin itsestäni, elämästäni ja kiinnostuksenkohteistani ja lopussa esitin toiveen, että vastapuolikin kertoisi itsestään jotain. Sain viestin, joka todellakin järisytti elämääni: "mistpäin oot". Tuo viesti todellakin teki vaikutuksen, mutta jostain syystä en vastannut. Olisikohan pitänyt?
Kaikki nämä vaatimuslistat ja turn-offit luettuani minusta tuntuu että miehen on turvallisinta ottaa ensikontakti juuri noin varovaisesti, kysymällä esimerkiksi 'mistpäin oot?'. Eli kyllä, sinun olisi ehkä kannattanut vastata ja olisit vaikka heti ensiviestissäsi opettanut mihin tyyliin sinulle saa kirjoittaa ja mitä sanoja käyttää sekä toisaalta mitä ei.
Esittelytekstissäni kerroin olevani kiinnostunut mm. kirjallisuudesta. Kirjoitin viestin loppuun "Tee vaikutus." Joo, en mitään järisyttävän omaperäistä odottanut mutta toivoin kuitenkin vastapuolen olevan kykenevä kertomaan itsestään jotain muutamalla lauseella. Tuon loppusilauksen laitoin toki hieman huumorilla. Sieltä sitten tuli tuo "mistpäin oot" ilman isoa alkukirjainta ja kysymysmerkkiä, ei mitään muuta. Voin sanoa, ettei se varsinaisesti herättänyt kiinnostusta. Selventääkö tämä asiaa?
Muistelen tuota juttua lähinnä huvittuneena. En harrasta mitään nettideittijuttuja enää.
Tuohan osoittaa mieheltä kykyä keskittyä olennaiseen. Vaikka olisit esittelytekstiin kirjoittanut otteita väitöskirjastasi, mutta asut useamman sadan kilometrin päässä, niin suhteen syntyminen on epätodennäköistä.
Sinänsä "mistpäin oot" on harmiton eikä viestitä epäkohteliaisuutta. Se on vain täysin mitäänsanomaton ja epäkiinnostava eikä houkuttele vastaamaan. Tämä "olennaiseen keskittyvä mies" voisi käyttää muutaman sekunnin tai jopa jokusen minuutin elämästään siihen, että muotoilisi kiinnostusta herättävän ja sisällöllisen vastausviestin. Lisäksi mielestäni nettideittikontekstissakin on kohteliasta tervehtiä ja esitellä itsensä jollain tavalla - peräänkuulutan siis lähinnä käytöstapoja.
Sitä paitsi, miksi tuo "olennaiseen keskittyvä mies" ei voinut itse kertoa heti, missä hän asuu? Vaikkapa "Mistäpäin olet? Itse olen paikasta X." Siihen vielä tervehdys ja jotain pientä tietoa itsestä, niin olisin voinut vastatakin.
Miehen aloitushan toimi. Karsi pois tärkeilevän naisen, joka odottaa miehiltä sirkustemppuja ja alisteista asemaa.
Ahaa, eli mielestäsi hyvät käytöstavat ovat sirkustemppuja? Se, että toivoo esittelyssään miesten kertovan jotain itsestään, on siis miesten alistamista? Just. Palstauli olettaa, että hän voi maata kotona tekemättä mitään ja silti (nuoret, kauniit, timmit ja alistuvat) naiset tulevat hakemaan hänet sieltä kotoa. Palstauli olettaa, että hänen ei tarvitse tehdä mitään asioiden eteen. Jos joutuu tekemään jotain, se on "sirkustemppuja ja alisteisessa asemassa olemista".
Tiedätkös mitä: mistpäin oot -tyyppi ei varmaankaan traumatisoitunut vastaamattomuudestani. Itse asiassa hän ei varmaankaan muista koko asiaa. En muistanut minäkään, mutta tämän ketjun lukeminen aktivoi muiston tilanteesta, joka huvitti ja ihmetytti minua hetkisen silloin vuosia sitten. Mistpäin oot -mies ei ollut kiinnostunut minusta eikä ollut varmaan edes lukenut esittelytekstiäni kunnolla. Hän kuului luultavasti tuohon miesryhmään, jotka räiskivät viestejä sinnetänne.
On varmaan kivaa, kun sait tästä ketjusta vahvistusta luuloillesi. Tosi fantsua päivää sulle. :*
Olen käyttänyt nettideittejä vuodesta 2010 eli siitä asti, kun pitkäaikainen suhteeni päättyi. Toki väliin on sitten mahtunut jaksoja, jolloin on ollut suhteessa eikä tokikaan ole silloin nettideiteissä roikkunut.
Kirjoitan työkseni 7-8h päivässä erilaisia tekstejä useammalla kielellä. Toisin sanoen kirjoittamiseen liityviä juttuja on tullut aika paljon mietittyä. Joskus suoritettuun tutkintoon kuului myös puheviestintää, henkilöjohtamista ja yleisiä vuorovaikutustaitoja.
Edellä kuvatusta lienee helppo päätellä, että olen ehtinyt aika monenlaisia avausviestejä kokeilemaan vuosien varrella. Loppupäätelmäni on se, että jos jokin jo profiilissa valmiiksi esittämäni ominaisuus miellyttää, ei avausviestin sisällöllä ole mitään merkitystä ainakaan silloin, kun avaus ei ole alatyylisen törkeä. Sama pätee päinvastoin: jos mikään profiilissa valmiiksi esittämäni ominaisuus ei miellytä, ei sitä hienoilla sanakäänteillä huippuunsa hiotulla avausviestillä muuksi muuteta.
Tämä on epäilemättä se syy, miksi miehet eivät halua käyttää paljoakaan aikaa avausviestiin: tehtyä panostusta ei katsota vaivan arvoiseksi. Noin yleensä miesten kannattaa esittää itsestään jokin asia tai ominaisuus, joka erottaa heidät edukseen niiden satojen muiden miesten joukosta. Hyvässä lykyssä viestin saaneella naisella on fetissi juuri siihen ominaisuuteen, ja kiinnostus herää (univormu, urheiluauto, moottoripyörä, tatuoinnit, ulkomaalaisuus, kesämökki, isot lihakset, poikkeuksellisen valkeat hampaat tai muuta sellaista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus itse panostin esittelytekstiin suht paljon, ihan useamman minuutin siihen käytin. Kerroin itsestäni, elämästäni ja kiinnostuksenkohteistani ja lopussa esitin toiveen, että vastapuolikin kertoisi itsestään jotain. Sain viestin, joka todellakin järisytti elämääni: "mistpäin oot". Tuo viesti todellakin teki vaikutuksen, mutta jostain syystä en vastannut. Olisikohan pitänyt?
Kaikki nämä vaatimuslistat ja turn-offit luettuani minusta tuntuu että miehen on turvallisinta ottaa ensikontakti juuri noin varovaisesti, kysymällä esimerkiksi 'mistpäin oot?'. Eli kyllä, sinun olisi ehkä kannattanut vastata ja olisit vaikka heti ensiviestissäsi opettanut mihin tyyliin sinulle saa kirjoittaa ja mitä sanoja käyttää sekä toisaalta mitä ei.
Esittelytekstissäni kerroin olevani kiinnostunut mm. kirjallisuudesta. Kirjoitin viestin loppuun "Tee vaikutus." Joo, en mitään järisyttävän omaperäistä odottanut mutta toivoin kuitenkin vastapuolen olevan kykenevä kertomaan itsestään jotain muutamalla lauseella. Tuon loppusilauksen laitoin toki hieman huumorilla. Sieltä sitten tuli tuo "mistpäin oot" ilman isoa alkukirjainta ja kysymysmerkkiä, ei mitään muuta. Voin sanoa, ettei se varsinaisesti herättänyt kiinnostusta. Selventääkö tämä asiaa?
Muistelen tuota juttua lähinnä huvittuneena. En harrasta mitään nettideittijuttuja enää.
Tuohan osoittaa mieheltä kykyä keskittyä olennaiseen. Vaikka olisit esittelytekstiin kirjoittanut otteita väitöskirjastasi, mutta asut useamman sadan kilometrin päässä, niin suhteen syntyminen on epätodennäköistä.
Sinänsä "mistpäin oot" on harmiton eikä viestitä epäkohteliaisuutta. Se on vain täysin mitäänsanomaton ja epäkiinnostava eikä houkuttele vastaamaan. Tämä "olennaiseen keskittyvä mies" voisi käyttää muutaman sekunnin tai jopa jokusen minuutin elämästään siihen, että muotoilisi kiinnostusta herättävän ja sisällöllisen vastausviestin. Lisäksi mielestäni nettideittikontekstissakin on kohteliasta tervehtiä ja esitellä itsensä jollain tavalla - peräänkuulutan siis lähinnä käytöstapoja.
Sitä paitsi, miksi tuo "olennaiseen keskittyvä mies" ei voinut itse kertoa heti, missä hän asuu? Vaikkapa "Mistäpäin olet? Itse olen paikasta X." Siihen vielä tervehdys ja jotain pientä tietoa itsestä, niin olisin voinut vastatakin.
Miehen aloitushan toimi. Karsi pois tärkeilevän naisen, joka odottaa miehiltä sirkustemppuja ja alisteista asemaa.
Ahaa, eli mielestäsi hyvät käytöstavat ovat sirkustemppuja? Se, että toivoo esittelyssään miesten kertovan jotain itsestään, on siis miesten alistamista? Just. Palstauli olettaa, että hän voi maata kotona tekemättä mitään ja silti (nuoret, kauniit, timmit ja alistuvat) naiset tulevat hakemaan hänet sieltä kotoa. Palstauli olettaa, että hänen ei tarvitse tehdä mitään asioiden eteen. Jos joutuu tekemään jotain, se on "sirkustemppuja ja alisteisessa asemassa olemista".
Tiedätkös mitä: mistpäin oot -tyyppi ei varmaankaan traumatisoitunut vastaamattomuudestani. Itse asiassa hän ei varmaankaan muista koko asiaa. En muistanut minäkään, mutta tämän ketjun lukeminen aktivoi muiston tilanteesta, joka huvitti ja ihmetytti minua hetkisen silloin vuosia sitten. Mistpäin oot -mies ei ollut kiinnostunut minusta eikä ollut varmaan edes lukenut esittelytekstiäni kunnolla. Hän kuului luultavasti tuohon miesryhmään, jotka räiskivät viestejä sinnetänne.
On varmaan kivaa, kun sait tästä ketjusta vahvistusta luuloillesi. Tosi fantsua päivää sulle. :*
Hyvin paljon teit oletuksia yhdestä viestistä. Ikävä kyllä nuo oletuksesi eivät perustu mihinkään. Toinen ihminen aloitti keskustelun kanssasi ja sinä jätit vastaamatta mitään. Jos tässä joku huonosti käyttäytyi, niin sitten se olit kyllä sinä.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet kyllä hyvin kaunis tyttö! Ja minun mielestä sinun tisulit näyttävät tosi näteiltä ja haluttavilta tuossa sinun kuvassa missä sinulla on avoin kaulainen paita siinä. Olisi mukava tavata sinut vaikka heti tänään. Laita minulle viestiä niin sovitaan että missä nähdään. Olen nuorekas ja sporttinen sinkkumies ja myöskin savuton!"
Tämä sellaiselta +60v äijältä. Olin sanaton.
Ei kannattaisi laittaa liian avokaulaista paitaa, niin ei mies ymmärrä väärin.
Parin sanan ylianalysointi ja herneen vetäminen niistä heti alkuunsa. No ei ihme että jotkut pariutuu heti ja jotkut sitten ei koskaan.
Itse joskus pyörin Tinderissä. Kerran tuli match, ja laitoin sitten miehelle viestiä, koska hänen kuvastaan näin, että meillä on sama harrastus. Mies vastasi "Kiitos viestistä, mutta etsin ulkonäöltä erilaista naista. Me miehet vaan painamme kaikille sydäntä." Myönsi siis suoraan, ettei edes katso, kenelle sitä sydäntä painaa. :D Toimiikohan tuo taktiikka?
N27
Tänään sain tinder-mieheltä tosi kivan aloitusviestin. Se kuului jotenkin näin: "Sinun pitäisi varmaan lähettää minulle x-video. Järjetön krapulapanetus." En edes ehtinyt vastaamaan, kun oli jo poistunut mätseistäni. Ilmeisesti sai videonsa joltakulta muulta :D Olisin oikeasti halunnut kysyä, onko hän saanut montakin videota tuolla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin mun miehen baarissa ja heti alkuun hän sanoi mun näyttävän disney prinsessalta. Oikeesti tykkäsin tuosta. Ja vuosien jälkeenkin mies välillä sanoo mua disneyprinsessaksi. Mut jos netissä joku olis heittänyt kärkeen tuon niin deleteä olisin heittänyt perään. Tilannetaju on vaikeata varsinkin kun ei olla kasvotusten.
Miks tässä vitun aneemisessa nykyisyydessä ei uskalleta tutustua toisiin ihmisiin face2face. Vois ottaa ihan relasti ja keskustella. Mä en oo ikinä ymmärtänyt, enkä tule ikinä ymmärtämään ihmisiä, joilla on jokin helvetin missio, etsimällä etsiä ja löytää kumppani itselleen, se on ihan naurettavaa.
Unohtakaa se vitun tinder ja opetelkaa kommunikoimaan jollakin muulla kuin näppäimistöllä.
Tuo prinsessaharha on aika yleinen vaiva.