Miesten aloitukset nettideittikeskusteluissa--turn off.
Jos ensimmäiset sanat ovat:
-asutko ******ssa?. En halua heti kertoa asuinpaikkaani.
-kuis hurisee?
-täällä tällainen ikisinkku hakee seuraa.
-näytät ihanalta
Keskustelun voi aloittaa asiallisemminkin. Kirjoitan lähes kaikille jotain, mutta nuo jäävät omaan osioonsa.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole mitään todellisuudentajua. Joku 50-60- vuotias voi silmääkään räpäyttämättä pitää itseään sopivana parikymmentä vuotta nuoremmalle naiselle. Oksettavaa.
Kyllä suurimmalla osalla on. Normaalit miehet eivät tyypillisesti ajattele olevansa sopivia 20 vuotta nuoremmille.
Enpä ole huomannut mitään eroa kirjoittaako pitkästi vai halibatsuibba tasoisesti naiselle. Vastaus riippuu siitä onko naisella jotain muita virityksiä sillä hetkellä menossa(todennäköisesti on) ja siitä pitääkö hän sinun esittelytekstistä ja kuvastasi.
Kuka jaksaa kirjoitella pitkiä aloituksia kun vastauksen todennäköisyys on lähes olematon muutenkin? Sellaista on miesten "nettideittailu", taino koko termi on väärä sillä eihän tuo ole mitään deittailua vaan toivotonta pään hakkaamista seinään.
Ei naisille kannata mitään kovin erikoista kirjoittaa. Jos olet erityisen hauska, niin nainen saattaa vastailla sinulle, vaikka ei ole oikeastaan edes kiinnostunut. Käytät valtavasti energiaa naisen naurattamiseen ja todennäköisesti et edes saa siitä mitään. Toki jos oikein sinnikkäästi jatkaa ja on pitkään mukana, niin saattaa alkaa tuntumaan merkitykselliseltä ihmiseltä naiselle. Harvoin tämä on kuitenkaan vaivan arvoista kun on niitäkin naisia, jotka ovat suoraan sinusta kiinnostuneita, jolloin sinun ei tarvitse panostaa juuri lainkaan ja kaikki etenee luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus itse panostin esittelytekstiin suht paljon, ihan useamman minuutin siihen käytin. Kerroin itsestäni, elämästäni ja kiinnostuksenkohteistani ja lopussa esitin toiveen, että vastapuolikin kertoisi itsestään jotain. Sain viestin, joka todellakin järisytti elämääni: "mistpäin oot". Tuo viesti todellakin teki vaikutuksen, mutta jostain syystä en vastannut. Olisikohan pitänyt?
Kaikki nämä vaatimuslistat ja turn-offit luettuani minusta tuntuu että miehen on turvallisinta ottaa ensikontakti juuri noin varovaisesti, kysymällä esimerkiksi 'mistpäin oot?'. Eli kyllä, sinun olisi ehkä kannattanut vastata ja olisit vaikka heti ensiviestissäsi opettanut mihin tyyliin sinulle saa kirjoittaa ja mitä sanoja käyttää sekä toisaalta mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisille kannata mitään kovin erikoista kirjoittaa. Jos olet erityisen hauska, niin nainen saattaa vastailla sinulle, vaikka ei ole oikeastaan edes kiinnostunut. Käytät valtavasti energiaa naisen naurattamiseen ja todennäköisesti et edes saa siitä mitään. Toki jos oikein sinnikkäästi jatkaa ja on pitkään mukana, niin saattaa alkaa tuntumaan merkitykselliseltä ihmiseltä naiselle. Harvoin tämä on kuitenkaan vaivan arvoista kun on niitäkin naisia, jotka ovat suoraan sinusta kiinnostuneita, jolloin sinun ei tarvitse panostaa juuri lainkaan ja kaikki etenee luonnostaan.
Juuri tuon takia se on naisessa suurin turn off, jos hän odottaa erityisen hauskoja ja omaperäisiä kommentteja. Ei ole vaivan arvoista olla joku sirkuspelle.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet kyllä hyvin kaunis tyttö! Ja minun mielestä sinun tisulit näyttävät tosi näteiltä ja haluttavilta tuossa sinun kuvassa missä sinulla on avoin kaulainen paita siinä. Olisi mukava tavata sinut vaikka heti tänään. Laita minulle viestiä niin sovitaan että missä nähdään. Olen nuorekas ja sporttinen sinkkumies ja myöskin savuton!"
Tämä sellaiselta +60v äijältä. Olin sanaton.
Oksentaisin jos saisin tällaisen viestin.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole mitään todellisuudentajua. Joku 50-60- vuotias voi silmääkään räpäyttämättä pitää itseään sopivana parikymmentä vuotta nuoremmalle naiselle. Oksettavaa.
Voi olla todellisuudentajua ja silti olla nakkaamatta paskaakaan, jos toiminta on jonkun mielestä oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus itse panostin esittelytekstiin suht paljon, ihan useamman minuutin siihen käytin. Kerroin itsestäni, elämästäni ja kiinnostuksenkohteistani ja lopussa esitin toiveen, että vastapuolikin kertoisi itsestään jotain. Sain viestin, joka todellakin järisytti elämääni: "mistpäin oot". Tuo viesti todellakin teki vaikutuksen, mutta jostain syystä en vastannut. Olisikohan pitänyt?
Kaikki nämä vaatimuslistat ja turn-offit luettuani minusta tuntuu että miehen on turvallisinta ottaa ensikontakti juuri noin varovaisesti, kysymällä esimerkiksi 'mistpäin oot?'. Eli kyllä, sinun olisi ehkä kannattanut vastata ja olisit vaikka heti ensiviestissäsi opettanut mihin tyyliin sinulle saa kirjoittaa ja mitä sanoja käyttää sekä toisaalta mitä ei.
Esittelytekstissäni kerroin olevani kiinnostunut mm. kirjallisuudesta. Kirjoitin viestin loppuun "Tee vaikutus." Joo, en mitään järisyttävän omaperäistä odottanut mutta toivoin kuitenkin vastapuolen olevan kykenevä kertomaan itsestään jotain muutamalla lauseella. Tuon loppusilauksen laitoin toki hieman huumorilla. Sieltä sitten tuli tuo "mistpäin oot" ilman isoa alkukirjainta ja kysymysmerkkiä, ei mitään muuta. Voin sanoa, ettei se varsinaisesti herättänyt kiinnostusta. Selventääkö tämä asiaa?
Muistelen tuota juttua lähinnä huvittuneena. En harrasta mitään nettideittijuttuja enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittelytekstissäni kerroin olevani kiinnostunut mm. kirjallisuudesta. Kirjoitin viestin loppuun "Tee vaikutus." Joo, en mitään järisyttävän omaperäistä odottanut mutta toivoin kuitenkin vastapuolen olevan kykenevä kertomaan itsestään jotain muutamalla lauseella. Tuon loppusilauksen laitoin toki hieman huumorilla. Sieltä sitten tuli tuo "mistpäin oot" ilman isoa alkukirjainta ja kysymysmerkkiä, ei mitään muuta. Voin sanoa, ettei se varsinaisesti herättänyt kiinnostusta. Selventääkö tämä asiaa?
Muistelen tuota juttua lähinnä huvittuneena. En harrasta mitään nettideittijuttuja enää.
Toivoit jotain räväkkää Charles Bukowsky novellia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet kyllä hyvin kaunis tyttö! Ja minun mielestä sinun tisulit näyttävät tosi näteiltä ja haluttavilta tuossa sinun kuvassa missä sinulla on avoin kaulainen paita siinä. Olisi mukava tavata sinut vaikka heti tänään. Laita minulle viestiä niin sovitaan että missä nähdään. Olen nuorekas ja sporttinen sinkkumies ja myöskin savuton!"
Tämä sellaiselta +60v äijältä. Olin sanaton.
Mikä tässä nyt on niin kauheaa? Se, että se halus nähdä samantien vai..? Ikä? Minkä ikänen ite olet?
Siinä oli se vika että sen lähetti joku 60v läski-pentti kauhavalta. Se olisi ollut todella hyvä aloitus jos sen olisi lähettänyt mun 25-v kaveri michael* kauniaisista. Hän kuuluu varakkaaseen suomenruotsalaiseen sukuun ja "työskentelee" osa-aikaisena perheen yrityksessä. Palkka on "vain" 2 tonnia kuussa, loput eli n. 350t pääomatuloina. Verokoneesta näin tuon. Hänen harrastukset ovat mm. kaukomaan matkailu, punttisali ja purjehdus. Audi ja ok-talo järven rannalta löytyy. Tyhmä kuin saapas, eli ei tullut isäänsä, mutta vientiä naisten keskuudesta jostain syystä löytyy.
*nimi muutettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoit jotain räväkkää Charles Bukowsky novellia?
Jos haluaa herättää toisen kiinnostuksen, kannattaa kertoa itsestään jotain samaan tapaan kuin se, jolle on vastaamassa. En suinkaan tarkoita, että pitäisi olla kiinnostunut tismalleen samoista asioista tai että pitäisi olla superhauska tai omaksua toisen kirjoitustyyli.
Tuo "mistpäin oot" -kysyjä ei antanut itsestään mitään. Minä olin jo kertonut itsestäni hieman, joten mielestäni olisi ollut hänen vuoronsa kertoa jotain. Asuinpaikan kysyminen on ihan ok - mutta kannattaa kirjoittaa muutakin. Vaikkapa näin: "Hei, viestini herätti mielenkiintosi. Olen se-ja-se [tässä kohtaa voi kertoa vaikka etunimen ja iän, ehkä jotain muutakin]. Missäpäin asut?" Tätä kutsutaan ensivaikutelman luomiseksi, ja uskoakseni myös käytöstavat liittyvät tähän. On kohteliasta tervehtiä ja esitellä itsensä.
Minulle tulee nyt tästä keskustelusta vaikutelma, että miehet lähestyvät noilla sivuilla naisia, jotka eivät oikeasti kiinnosta. Että pitää kokeilla vähän sinnetänne, josko tuolta irtoaisi. Tai tuolta. Siinähän ei sinänsä mitään väärää ole, jos joku hakee pelkkää seksiseuraa - kannattaa sitten ehkä vastailla vain niille, jotka sanovat ilmoituksessaan etsivänsä sitä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri lukiessani ketjua, saapui Tinderiin viesti naiselta: "Mo"
No nyt ku menin vastaamaan niin löysin itseni antamasta terapiaa tuntemattomalle naiselle. Olisko jossain niitä terveitä mimmejä 🤔
"Moi mä näin sut taas Prismassa eilen. Leivoitkos jotain kun ostit jauhoja ja sokeria? Oot muuten tosi nätti ;)"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ennätys kun valittaminen alkaa ennen kun on koko suhdekaan alkanut.
Ymmärtääkseni tämä avaus käsittelee keskustelunaloituksia, jotka torppaavat kaiken kommunikaation ettei päästä edes mihinkään tuttavuuteen asti.
Mies voi mokata ensin huonoilla kuvilla, sitten huonolla profiilitekstillä, sitten huonolla keskustelunaloituksella, sitten lopulta huonoilla ensitreffeillä.
Ei ole ihme, että suhteiden muodostuminen on niin vaikeaa.
Väärin. Mies voi mokata ainoastaan olemalla köyhä, työtän ja/tai ruma.
Mikäli mies on rikas tai komea, mies ei voi mokata mitenkään, ellei aivan överiksi laita.
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs hyvää söit aamupalaksi tänään? :)" yhdellekään en vastannut.
Alanuolien määrästä tulkitsen että tämä aloitus on palstalle ok? Haluaisiko joku perustella miksi? Mun mielestä suurinpiirtein paskin, anaaliseksin ehdottamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alanuolien määrästä tulkitsen että tämä aloitus on palstalle ok? Haluaisiko joku perustella miksi? Mun mielestä suurinpiirtein paskin, anaaliseksin ehdottamisen jälkeen.
Minä kyllä vastaisin tuollaiseen kysymykseen, tykkään lähteä liikkeelle suht kevyillä ja persoonallisella aiheilla. Sitä paitsi ihmisestä kertoo aika paljon se, mitä hän syö aamupalaksi :)
Itse avasin kerran Tinderissä keskustelun kysymällä, voiko korvapuustiin laittaa rusinoita. Siitä syntyi koko yön kestänyt viestittely, treffit seuraavalle päivälle ja tapailusuhde, joka on nyt jatkunut pari kuukautta. Eli pienestä se voi joskus lähteä liikkeelle ;) Ja siis nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan osoittaa mieheltä kykyä keskittyä olennaiseen. Vaikka olisit esittelytekstiin kirjoittanut otteita väitöskirjastasi, mutta asut useamman sadan kilometrin päässä, niin suhteen syntyminen on epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä vastaisin tuollaiseen kysymykseen, tykkään lähteä liikkeelle suht kevyillä ja persoonallisella aiheilla. Sitä paitsi ihmisestä kertoo aika paljon se, mitä hän syö aamupalaksi :)
Itse avasin kerran Tinderissä keskustelun kysymällä, voiko korvapuustiin laittaa rusinoita. Siitä syntyi koko yön kestänyt viestittely, treffit seuraavalle päivälle ja tapailusuhde, joka on nyt jatkunut pari kuukautta. Eli pienestä se voi joskus lähteä liikkeelle ;) Ja siis nainen olen.
Jos molemmat tykkää tuollaisesta pikkunäppärästä nokkeluudesta, niin silloin voi toimia. Minua ei pätkääkään kiinnosta voiko rusinoita laittaa korvapuustiin. Voin yhteen tuollaiseen vastata jotain, mutta jos viestittely tulee sisältämään enemmänkin tuollaista tyhjänpäiväistä lätinää, niin minua ei kyllä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri lukiessani ketjua, saapui Tinderiin viesti naiselta: "Mo"
No nyt ku menin vastaamaan niin löysin itseni antamasta terapiaa tuntemattomalle naiselle. Olisko jossain niitä terveitä mimmejä 🤔
Ei löydy Tinderistä, koska ovat epäluuloisia sitä kohtaan. Itseriittoiset ja epätoivoiset löytyy sieltä.
Eipä naiset sen parempia ole. Ylipainoiset ja vanhat naiset lähestyvät minua, vaikka olen urheilullinen ja komea. Se, että on minua nuorempi ei paljon auta jos painaa yli 60kg.