Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argt. Istun tk:ssa ja päiväkodista tuli soitto, ettei lapsella ole tarpeeksi vaatetta!

Vierailija
24.08.2017 |

Verkkapuku, legginsit, neuletakki t-paidan päällä, lippis ja kynsikkäät! Lämmintä on 14c ja nyt on elokuu! Ovatko päiväkodissa menettäneet järkensä?

Huoh, kai se on täältä selvittyä soitettava töihin, että en pääse vielä tulemaan koska minun on kaivettava vintiltä VILLAHAALARI ja pipo.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa lapsi on itse sanonut, että hänellä on kylmä ulkona? 🤔

Vierailija
42/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollaiset normaalit liikkuvaiset lapset, jotka saattavat välillä nököttää paikallaankin leikeissä, eivätkä vielä näissä lämpötiloissa (+10-13) huoli päälleen muuta kuin collegehousut ja hupparit, alla t-paita tai pitkähihainen ja päässä lippis. Ihmettelen kyllä niitä, jotka tuppaa lapsilleen päälle kuoripukua, tuubihuivia, pipoa ja hanskaa heti kun lämpötila tippuu muutaman asteen alle kahdenkymmenen. Meillä noissa varusteteissa ollaan vasta lähellä nollaa ja villaa alle vasta nollassa tai vähän alle.

Just oltiin yhdessä mll:n järjestämässä tapahtumassa ja oli ihan selvä ero, että ne kevyemmin puetut lapset liikkuivat reippaina ja nämä äitien "toppaamat" lähinnä kitisivät vanhempiensa jaloissa. Jos heittivät pipon pois tai avasivat takista vetskaria, niin kyllä jo kajahti käsky laittaa pipo takaisin kun "on niin kylmä tuuli". Joopa-joo. Ja ei oltu vesistöjen rannoilla... Että käytkö itse juoksemassa kuoripuvussa, huivi kaulassa ja pipo päässä, kun lämpötila on +15?

Mulla on myös todella liikkuvaisetlapset. Silti toinen palelee herkästi. Tänään lapsi halusi itse pipon päähän, sormikkaat käteen ja ulkotakin sekä ulkohousut. Lapsi, joka inhoaa ulkohousuja. Valitti silti, että on kylmä vaikka puistossa leikki.

Toinen tarkeni farkuilla ja verkkatakilla. Ilman sormikkaita, lippis päässä. Niin ne lapset vain ovat erilaisia.

No niinhän ne on, enkä yrittänytkään sanoa etteivät olisi. Pointti olikin se, että äiti pakottaa takin ja pipon, vaikka lapsi on kuumissaan ja olisi mukavampi liikkua ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella pitäisi olla kevyt ulkoilutakki, kevyet ulkohousut, sormikkaat ja mahdollisesti myös ohut pipo. En tiedä kuinka myöhään lapsesi on päiväkodissa mutta päiväkodeissa on tavallisesti ulkoilua klo 10.30-11.30  (noin aikoja, riippuu päiväkodista ja ryhmästä) ja klo n. klo 14.45-17 eli aika paljon verrattuna siihen mitä kotona luultavasti ulkoillaan. Lisäksi lapselle pitäisi aina pukea enemmän kuin aikuselle. Ja kuten on jo sanottu niin mieluummin monta kerrosta josta voisi vähentää kuin palella. 

Jos tuntisin sinut niin tekisin lastensuojeluilmoituksen välinpitämättömyydestä ja kaltoinkohtelusta. Varmasti moni muukin asia pielessä kommenttiesi sävyn perusteella

Vierailija
44/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet äidit eivät ulkoile lastensa kanssa. Päiväkodissa ulkoilua on pari kertaa päivässä.

Äidit eivät siis tiedä mitä vaatteita tarvitaan kun ulkona leikitään tunti.

Asun kerrostalossa jossa metsä ympärillä ja uudet leikkitelineet pihassa.

Kaksi isoa kerrostaloa-ei koskaan lapsia näkyvissä äiteineen.

No ei kai, kun ne lapset on hoidossa ja äidit ja isät! töissä. Illat on lyhyitä ja mielelläni rauhoittaisin lapsen ennen iltatoimia ja sylittelisin hänen kanssaan, kun päivisin ei pysty. Siinä ei montaa tuntia jää ulkoilulle.

Kai niillä vanhemmilla joskus joku vapaapäiväkin on.

Ehkä ne vapaapäivätkin menee sylittelyyn ja rauhoittumiseen. Onhan vanhemmilla takana raskas työviikko ja täytyy ladata akkuja seuraavaan viikkoon. 

Vierailija
45/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan koskaan soiteta, että "Hei! Viljalla ei oo tarpeeksi vaatteita!" Meidän päiväkodissa on varmaan 6 laatikollista ylimääräisiä vaatteita, joita voidaan sitten lisätä lapsen päälle, jos tuntuu siltä.

Ja tietty, ilmoitetaan asiasta vasta sitten kun lasta tullaan hakemaan. Sama pätee kuravaatteiden kanssa.

Vierailija
46/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädit itse hytisee paikallaa eikö tajuu, et lapsille tulee hiki, Kun ne leikkii.

Komppaan tätä. Olen ollut päiväkodeilla töissä ja pitää paikkansa. Harvemmin ne lapset paikallaan pönöttää niin että tulee kylmä. Ne akat siellä pönöttää paikallaan ja eivätkä näe että liikapuetuilla lapsilla on hiki. Ja muutenkin. Ei se vastustuskyky kehity kunnolla jos liikaa paapotaan säittenkin suhteen. Maalaisjärkeä voisi käyttää

Vierailija
47/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tädit itse hytisee paikallaa eikö tajuu, et lapsille tulee hiki, Kun ne leikkii.

Komppaan tätä. Olen ollut päiväkodeilla töissä ja pitää paikkansa. Harvemmin ne lapset paikallaan pönöttää niin että tulee kylmä. Ne akat siellä pönöttää paikallaan ja eivätkä näe että liikapuetuilla lapsilla on hiki. Ja muutenkin. Ei se vastustuskyky kehity kunnolla jos liikaa paapotaan säittenkin suhteen. Maalaisjärkeä voisi käyttää

Mitäs itse teit? Todennäköisesti pönötit paikallasi.

Silloin kun olin päiväkodissa töissä niin harvoin ulkoiltiin päiväkodin pihalla. Ympärillä oli metsää joka puolella, joka on aika rajaton leikkipaikka. Ja lapset oppivat liikkumaan muullakin alustalla kuin asvaltilla, joka on kaupunkilapsille yllättävän haastavaa. Nykyvanhemmat ei liiemmin lasten kanssa luonnossa liiku. 

Vierailija
48/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on todella kylmä päivä. Olen joutunut työni puolesta ulkoilemaan (psyk.sairaala), ja vaatetta on saanut olla todella paljon päällä. Jäätävä tuuli, lämpötila tuntuu paljon mittaria alhaisemmalta.

Vierailija
49/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tytölle kynsikkäiden "hanskaosat", pipon ja  välikausihaalarin.  Samalla selvisi, että lapsen kanssa oli jouduttu tappelemaan takin pysymisestä päällä...  Eli lapsi ottaa takin pois ja äidille soitetaan, että tuo lisää vaatetta?  Jos tässä on jokin logiikka, se ei nyt avaudu minulle! ap

Vierailija
50/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein tytölle kynsikkäiden "hanskaosat", pipon ja  välikausihaalarin.  Samalla selvisi, että lapsen kanssa oli jouduttu tappelemaan takin pysymisestä päällä...  Eli lapsi ottaa takin pois ja äidille soitetaan, että tuo lisää vaatetta?  Jos tässä on jokin logiikka, se ei nyt avaudu minulle! ap

Noniin. Pompottaa halusivat. Laadukasta varhaiskasvatusta tosiaan.

Vierailija
51/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin päiväkodissa töissä niin harvoin ulkoiltiin päiväkodin pihalla. Ympärillä oli metsää joka puolella, joka on aika rajaton leikkipaikka. Ja lapset oppivat liikkumaan muullakin alustalla kuin asvaltilla, joka on kaupunkilapsille yllättävän haastavaa. Nykyvanhemmat ei liiemmin lasten kanssa luonnossa liiku. 

Ainakin näissä päiväkodeissa on hiekkapiha eikä asfaltti. Metsäretkiä kerta viikkoon. Muuten aidatulla pihalla ulkoilua. Ainakin itse koitin keksiä yhteistä toimintaa lapsille, kuten jalkapalloilua ja muita ryhmäjuttuja. Näitä ryhmäjuttuja tulee vastaan koulussa liikuntatunneillakin. Teinkö väärin siis? Aika moni hoitotäti on muuten tuhdissa kunnossa. Itsellänikin oli muuten mukavampaa tehdä jotain kun pönöttää paikallani. Tosin tästä on jo aikaa ja olen toisissa hommissa nyt

Vierailija
52/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asfaltti olisi kaupunkilaislapsille haastava? Eikö se nimenomaan ole heidän luonnollinen maastonsa?

Vierailija
53/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas liikut nyt siellä luonnossa vai istutko puiston penkillä palstailemassa?

T. Eri jolle vastasit alunperin

Vierailija
54/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli kylmä. Yhdessä yössä sää muuttui syksyiseksi, kylmä tuuli.

Varmaan tuulitakki ja pitkähihainen trikoopaita paikallaan.

Ollaan tietysti erilaisia, pojalleni tulisi niissä hiki, joku hento pikkutyttö taas on aina kädet kylmänä.

Vierailija
55/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä pohjoistuuli tänään.

Vierailija
56/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittarilukeman mukaan varmasti tarkenisi kevyemmissä vaatteissa, mutta tuuli on kova ja kylmä. Jokaisella lapsella, jolla hanskoja ei aamupäivällä pihalla ollut, oli sormet jäässä vaikka he olivat touhunneet kaikenlaista. Tänään olisi hyvä olla pipo sekä hanskat.

Vierailija
57/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oishan noiden vaatteiden päälle voinut heittää kuravaatteet, jos eivät kokeneet pukeutumistilanteessa olevan tarpeeksi vaatteita. Tai sitten päiväkodin varavaatteet. Ei tulis mieleen vanhemmalle tollasesta soittaa.. Jos olisi luistimet unohtuneet luistelupäivänä, niin sitten ehkä.

Lto

Vierailija
58/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli jumalattoman kylmä aamulla, mutta tajusin sen vasta ulkona. Laitoin lapselle (3v) farkut, pitkähihaisen t-paidan ja välikausitakin, sekä ohuen pipon ja olen odottanut koko päivän samanlaista puhelua. Täytyy huomiseksi kaivaa sormikkaat.

Mutta yleensä pk:illa on varavaatteita, joita voi tuollaisissa tilanteissa käyttää.

Vierailija
59/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miksei lapselle puettu päiväkodin varavaatteita jos paleli?

Ei kyllä missään päiväkodissa, jossa olen ollut, ole kuullut, että vanhemmille soiteltaisiin keskellä päivää jostain lisävaatteista.

Vierailija
60/77 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on kynsikkäät..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi