Kannattaako naisena tehdä aloite?
Asun samalla alueella mielenkiintoisen miehen kanssa. Olen nähnyt häntä viitisen kertaa lenkillä, ruokakaupassa ym. tilanteissa. Hän on aina yksin, ei sormusta. En tiedä olinko hullu stalkkeri, mutta selvitin hänen nimensä rekisterinumeron avulla. Löysin myös kuvan parin vuoden takaa, jossa hänellä oli sormus. Vaikuttaisi siis siltä että hän on eronnut. Törmäsin myös muihin tietoihin, joiden perusteella meillä voisi olla paljonkin yhteistä.
Olen itse eronnut 3 vuotta sitten, treffaillut jonkin verran, ja todennut netin olevan minulle surkea keino löytää miestä johon ihastuisin. Nyt olenkin kuin tulisilla hiilillä, koska haluaisin kovasti tutustua tähän tyyppiin. Mutta miten?
Onko mahikset kättelyssä menneet, jos laitan vaikka viestin? Olenko liian tyrkky, mies ei joudu saalistamaan ja mitä näitä nyt on. Somesta en häntä löytänyt, se olisi jotenkin hienovaraisempi yhteydenottokeino.
Vai pitääkö vaan antaa olla? En usko pystyväni menemään lungisti juttusille jossain jauhelihalaarilla tai lyöttäytymään rinnalle lenkillä. Hemmetti sentään. :(
Kommentit (64)
Ei minua pakit pelota, eikä sekään että törmäilen häneen jatkossakin. Se, mikä epäilyttää, on että pelkään a) aloitteellisuuden ja/tai b) numeron urkkimisen pilaavan muuten mahdollisesti potentiaalisen jutun.
Ja toki olen niin halvaannuttavan kiinnostunut, että toimintakyky kärsii.
Jotenkin meikäläiseen kulttuuriin kylmiltään juttusille meno tuntuu liian hurjalta. Vai onko muka kukaan koskaan mennyt kaupassa pamauttamaan että olet kiinnostava, haluaisin tutustua. Se vaan tuntuu toisen henkilökohtaisen tilan rikkomiselta. Toisaalta, jos meillä olisi ollut jotain silmäpeliä, niin olisin varmaan vielä enemmän kipsissä.
Äh, ehkä hankin kissan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei minua pakit pelota, eikä sekään että törmäilen häneen jatkossakin. Se, mikä epäilyttää, on että pelkään a) aloitteellisuuden ja/tai b) numeron urkkimisen pilaavan muuten mahdollisesti potentiaalisen jutun.
Ja toki olen niin halvaannuttavan kiinnostunut, että toimintakyky kärsii.
Jotenkin meikäläiseen kulttuuriin kylmiltään juttusille meno tuntuu liian hurjalta. Vai onko muka kukaan koskaan mennyt kaupassa pamauttamaan että olet kiinnostava, haluaisin tutustua. Se vaan tuntuu toisen henkilökohtaisen tilan rikkomiselta. Toisaalta, jos meillä olisi ollut jotain silmäpeliä, niin olisin varmaan vielä enemmän kipsissä.
Äh, ehkä hankin kissan.
Ap
Älä hanki kissaa, hanki koira. Sen varjolla voi lenkillä mennä puhumaan kelle vain. Myös koirattomille. Koirattomiakin ihmisiä on helppo moikata ohimennessä ja kommentoida heille jotain koirastaan, sanoa vaikka sille sinua kiinnostavalle miehelle, että "moi, koirani haluaisi tutustua sinuun ;) " .
Kuulosta ap itse hullulta stalkkerilta.
Tein aloitteen ja sain miehen jota halusin. Kannattaaaaaa
Oma (surullinen) kokemukseni on se, että jos nainen tekee aloiteen, niin häntä käytetään vaan hyväkseen seksissä. En tiedä, miksi se on niin.
lenkillä jos tulee vastaan, niin esitä että sait vaikka suonenvedon..se varmasti herättää miehen huomion :) musta se on yks hyvä keskustelun aloitus tai kaadu tahallas liukkaalla..mies tulee varmasti auttamaan
Ethän sä AP tiedä tästä henkilöstä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä mietityttää aloitteessa on se, että yhden kerran hän käveli minua suoraan vastaan, eikä vilkaissutkaan tai mitenkään huomioinut minua. Pelkään, ettei hän viehättyisi minusta.
Jos tietäisin missä hän liikkuu, ja pystyisin valmistautumaan kohtaamiseen, voisin yrittää keksiä tekosyyn päästä juttusille. Mutta tilanteet tulevat niin yllättäen, että ehdin vain mennä lukkoon ja siinä kaikki.
Ap
Jos ei nyt sormusta näy, voihan hän seurustella toisen kanssa
Eikä kaikki käytä aina sormusta. Minullakin on miestuttuja jotka ei koskan käytä sormusta
Kysymällä selviää. Kun tulee vastaan, pysäytä juttelemaan
Hyvä Ap,
toissavuonna minua lähestyi harrastustapahtumassa nainen, jonka olin sen verran ohimennen nähnyt, että kasvot tiesin, mutta josta en tiennyt edes nimeä. Hän heräsi tänä aamuna kainalostani - kuten melkein joka aamu viimeisen kahden vuoden ajan.
Ainahan sitä voi tulla myös sydänsurua ja murhetta, mutta jos kiinnostaa niin ehkä onneaan kannattaa silti joskus etsiä.
- M56
Vierailija kirjoitti:
Oma (surullinen) kokemukseni on se, että jos nainen tekee aloiteen, niin häntä käytetään vaan hyväkseen seksissä. En tiedä, miksi se on niin.
Höpö. Höpö.
Miehenä sanon että kannattaa. Itse olen puusilmä ja olin iloisesti yllättynyt kun nainen pyysi minua tarjoamaan kahvit.
Creepyltä kuulostaa, jos laitat viestiä ilman, että hän tietää sinulla olevan hänen numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon että kannattaa. Itse olen puusilmä ja olin iloisesti yllättynyt kun nainen pyysi minua tarjoamaan kahvit.
Itse olen pari viestiä ylempänä kirjoittanut M56 ja ihan samanlainen puusilmä, ja olin kyllä välittömästi otettu saamastani huomiosta. Tämä siis tapahtui kaksi vuotta sitten ja sillä tiellä ollaan. Naisystäväni on kertonut jälkeenpäin että häntä pelotti ihan kamalasti tulla juttelemaan, mutta siitähän se sitten lähti.
Ei siitä kyllä mitään hyvää seuraa jos mies ei edes vilkaise sinuun kävellessään ohi ja yrität väkisin tutustua. itse kun kuljen kaupungilla niin monetkin miehet vilkuilee mua. Naiset tuhahtaa.
Jos onnistumisen edellytykset on nolla niin ei, mutta jos 100% niin kyllä.
Ei millään pahalla, mutta jos mies tekisi samanlaisen aloituksen, kuin tämä (oletettu) nainen, olisi saman tien syytetty stalkkeriksi ja ties miksi muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta jos mies tekisi samanlaisen aloituksen, kuin tämä (oletettu) nainen, olisi saman tien syytetty stalkkeriksi ja ties miksi muuksi.
Tietenkin syytettäisiin. Mutta Ap ei ole mies, ja naisilla on eri säännöt ja etuoikeudet, joten on ihan sama mitä jossain keskusteluun liittymättömässä asiassa voisi käydä.
Kyllä se vähän autistisen kuvan antaa naisesta.
Olisipa kivaa jos aloitteiden tekoa ei tarvitsisi näin paljon pohtia. Ettei se olisi niin kuolemanvakavaa.
Ap, riippuu siitä miten otat mahdolliset pakit. Jos ne ovat sulle hirveä häpeä ja viimeinen niitti, jonka jälkeen vannot ettet ikimaailmassa tule tekemään aloitetta, niin en suosittele. Törmäät myös tähän mieheen uudestaankin, sinun täytyy kestää hänen mahdollista hämmentymistään ja virnistelyään sittenkin.
Aloitteen tekoon voi houkuttaa myös siihen liittyvä jännitys.