Oletko valittajatyyppiä vai annatko paljon anteeksi?
Itse en jaksa esim. antaa palautetta jos ravintolan ruoka ei ollut täysin mieleiseni. Jos nälkä lähti niin mitä pikkujutuista. Mieheni taas on antamassa reklamaatiota kaikesta aina kun mahdollista...
Kommentit (6)
No minä en viitsi valittaa kaikesta. Jos ravintolassa annos sattuu olemaan vähän jäähtynyt jo tai muuten ei miellytä,niin sama se. En valita tai vaadi uutta. Katsoin jotain jyrki sukulan kuppilaohjelmaa, jossa eräs asiakas palautti annoksen kaksi kertaa, koska pihvi ei ollut hänen mielestään medium vaikka sukulan mielestä oli. Vittumaisen oloinen ihminen. Ja k-kaupassa ollessani joskus ei tullut tarjoushinnalla jotakin ja asiakkaat tulivat valittamaan kun eivät saaneet sitä 20snt alennusta. Luoja. Mä en valita tollasista, tai ylipäänsä ole tommoinen ärsyttävä nipo, et pitää joka asiasta nurista
Tämä on just tätä mustavalkoajattelua ja lokeroimista, että joko ihminen on valittajatyyppiä tai sitten antaa kaiken anteeksi.
Itse olen molempia, aina tilanteen mukaan, mielialan mukaan jne. Asiaan vaikuttaa tietenkin se, miten tärkeänä jotakin asiaa pidän ja myös siitä,että onko siitä valittamisesta konkreettisesti mitään hyötyä.
Täh? Läheisissä ihmissuhteissa en valita ja annan paljon anteeksi jos arvelen että ovat olleet vahinkoja eikä tahallista kiusaamista. Mutta jos maksan jostain palvelusta tai tuotteesta, niin en anna anteeksi sen virhettä vaan vaadin rahalle sen vastineen, joka on luvattu. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
No minä en viitsi valittaa kaikesta. Jos ravintolassa annos sattuu olemaan vähän jäähtynyt jo tai muuten ei miellytä,niin sama se. En valita tai vaadi uutta. Katsoin jotain jyrki sukulan kuppilaohjelmaa, jossa eräs asiakas palautti annoksen kaksi kertaa, koska pihvi ei ollut hänen mielestään medium vaikka sukulan mielestä oli. Vittumaisen oloinen ihminen. Ja k-kaupassa ollessani joskus ei tullut tarjoushinnalla jotakin ja asiakkaat tulivat valittamaan kun eivät saaneet sitä 20snt alennusta. Luoja. Mä en valita tollasista, tai ylipäänsä ole tommoinen ärsyttävä nipo, et pitää joka asiasta nurista
Nuokin asiat vähän riippuu. Jos se ravintola-annos maksaa jonkun 50 euroa, niin takuulla valittaisin jos ei ole just mieleinen. Jos k-kaupassa olen ostanut sen tuotteen siksi, että se on 20 sentiä halvempi, niin palaisin takaisin korjauttamaan virheen, tosin en laske tuota edes VALITTAMISEKSI, ihan normaalia mielestäni ettei halua huvikseen maksella enempää kuin jonkun tuotteen hinta oikeasti on (ei ne kassallakaan toimi välinpiämättömästi ja anna jotain kymmenien senttien alennuksia ostoksista).
Olen kyllä molempia. Eivät mielestäni sulje toisiaan pois mitenkään nämä kaksi asiaa. Tottakai voin valittaa asiasta, jos jokin on pielessä, vaikken ketään siitä syyttäisikään.
Valittajatyyppi vs anteeksiantaja?
Itse en aina edes tajua, mistä kaikesta pitäisi valittaa. Työkaveri sen sijaan vali.... ei, anteeksi, nostaa esiin epäkohtia viikoittain.
Viimeksi ravintolassa käydessä saimme niin onnetonta palvelua, että se oli lähes hauskaa. Siis tarjoilija oli ihan ammattitaidoton tai ensimmäistä päivää töissä, mutta yritti kyllä parhaansa. Emme reklamoineet, koska salipäällikkö näytti olevan tilanteen tasalla, nälkä lähti ja oikeastaan oli ihan hauskaa.
Eksäni olisi kyllä sättinyt koko paikan ja vaatinut laskun mitätöimistä.
Muutoinkin yritän keskittyä positiivisiin puoliin elämässä ja yritän olla kiitollinen siitä mitä saan.