Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne mautonta laittaa kuolinilmoitukseen "kaivaten" kohdan jälkeen myös perheen/vainajan koiran nimi?

Vierailija
18.08.2017 |

Siis esim. "Kaivaten Riitta, lapset ja Pilkku"

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jokin muu eläin? Käykö surijaksi papukaija, hevonen, kissa, rotta? Nekin voivat olla aidosti kiintyneitä isäntäänsä tai emäntäänsä. 

Tietenkin käy. Lemmikki voi olla omistajalleen jopa läheisin ja rakkain olento, ja rakastettu lemmikki varmasti kiintyy omistajaansa.

Minusta olisi liikuttavaa jos kuolinilmoituksessa lukisi myös lemmikin nimi. Tietää, että on ollut tärkeä

Vierailija
62/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä hautakiveen?

En ole kyllä vielä nähnyt hautakiveä, johon olisi kaiverrettu koko suremaan jääneiden omaisten lista. Oletko sinä?

Kyllä niissä yleensä on vaan se vainajan nimi ja syntymäpäivä ja kuolinpäivä. ja ehkä teksti "rakkaamme" tms.

Tämä. Oudointa, mitä olen hautakivessä nähnyt on vielä hengissä olevan nimi ja syntymäaika. Vähän miehen touhut näyttää siltä, ettei hän halua edesmenneen vaimonsa kanssa samaan hautaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on etiketin mukaista mutta en itse alkaisi kenellekään kummittelemaan jos omaan kuolinilmoitukseeni laitettaisiin myös koirani nimi kaipaavien joukkoon.

Vierailija
64/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi. Joulukorttiin ok, mutta ei kuolinilmoitukseen.

Vierailija
65/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä mutta minusta kuolinilmotukset on ihan turhia. Muutaman minuutin julkisuutta. Ja maksavat maltaita.

Vierailija
66/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä mutta minusta kuolinilmotukset on ihan turhia. Muutaman minuutin julkisuutta. Ja maksavat maltaita.

Julkisuutta? Seiskassako ilmoituksia näet?

Kuolinilmoitus on tapa ilmoittaa ihnisille, että henkilö on kuollut. Miten sä itse ajattelit, facebookissa vai vauvapalstalla?

Ilmoitus on usein myös kutsu muistotilaisuuteen.

Vierailija
67/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisen ilmoituksen näkisin, että Pilkku-koirakin kuollutta syvästi kaipailee niin pitäisin tätä sakkia järjenjättöisenä. Ei sovi tilanteeseen.

Vierailija
68/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvästi jyrsien, Kalle-marsu

Vierailija
69/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain perheissä on, että koira kaipaa menehtynyttä ihmistä perheestä kaikkein eniten. Ilman muuta voi laittaa.

Vierailija
70/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä eläimetkin surevat. Äiteen kissa oli pitkään tosi ihmeissään kun isä yllättäen kuoli. Sen koko olemuksesta ja käytöksestä näki, että se odotti isää kotiin. 

Vierailija
71/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei tarvitse/saa laittaa kuolinilmoitusta, kyllä lähimmät ja viranomaiset tietävät minun kuolleen ja muiden tietämisestä ei ole väliä. Turhaa laittaa tuohon satoja euroja. Laittakoon sukulaiset vaikka sillä rahalla vähän paremmat syömingit ja juomingit hautajaisväelle :).

Vierailija
72/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti sen ilmoituksen tarkoitus oikeen on? Ihan jo rajanaapurin lehdissä kuolinilmoituksen ovat paljon persoonallisempia ja lukee muutakin kuin joku homeinen raamatun säkeistö. Viesti on enemmänkin "tälläinen hieno ihminen kuoli" eikä suomalaisten listoja kaipaavista ihmisistä. Jotain persoonaa se edes tuo että lemmikki kaipaa.

Vierailija
73/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu. Jos mä nään jonkun laittaneen rakin nimen kuolinilmoitukseen, mä laitan sille rakille kukat ja suruvalittelut, katsotaan sitten kuinka hullulta se näyttää.

Ootte te tyhmiä!

Vierailija
74/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisuutta? Seiskassako ilmoituksia näet?

Kuolinilmoitus on tapa ilmoittaa ihnisille, että henkilö on kuollut. Miten sä itse ajattelit, facebookissa vai vauvapalstalla?

Ilmoitus on usein myös kutsu muistotilaisuuteen.

Musti kutsuu kaikki murkinalle?

Vierailija
75/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos isäntä/emäntä on ollut koiralle oikeasti rakas. Myös koirat surevat.

Koira voi surra enemmän kuin oma lapsi. Samoin kuin ihminen voi surra lemmikin kuolemaa enemmän kuin perheenjäsenen. Minunkin nimeni on johonkin kuolinilmoitukseen lupaa kysymättä merkattu kaipaajaksi, vaikka en sellaista tunnetta vainajaa kohtaan suuremmin tuntenut.

Jälleen kerran ei voi kuin ihmetellä, kuka tällaista kehtaa myöntää..?!  

Etkö tajua, että olet vähintäänkin vähän tärähtänyt, ei sellaista kannata mainostaa!

Onhan se nyt ihan ... noloa, että tulee paremmin toimeen eläimen kanssa kuin ihmisten. Eläin on sulla siellä orjana tiedoksi vaan, jos et ole itse tajunnut. Se EI pysty häipyy, vaikka sä oisit miten ärsyttävä, itsekäs, herkkähipiäinen, oikutteleva jne. Se ei onneksensa välitä muusta kuin, että safka tulee ja sitä ei lyödä. Tosi haastavaa tulla toimeen lemmikkinsä kanssa, sun täytyy olla varsinainen elämänsankari!

Vierailija
76/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain perheissä on, että koira kaipaa menehtynyttä ihmistä perheestä kaikkein eniten. Ilman muuta voi laittaa.

Mistäköhän se sitten johtuu, että ainut tolaltaan on se meidän Murre? 

Onko tää tosiaan asia, jota haluutte tuoda esille..?

Vierailija
77/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kupsahdan, koira on varmaan ainoa, joka suree ihan oikeasti

Vierailija
78/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla tapana. Ajattele, olisiko vainaja laittanut. Vaikka häntä ei voi enää loukata, muiston kunnioittaminen on mielestäni toimimista vainajan tahdon suuntaisesti.

Vierailija
79/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kirjainta: W ja T.

Vierailija
80/81 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän se sitten johtuu, että ainut tolaltaan on se meidän Murre? 

Onko tää tosiaan asia, jota haluutte tuoda esille..?

* räkänauru* murre tolaltaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän