Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on perusteesi sille, ettet ole laiha?

Vierailija
17.08.2017 |

Aloitko yhtäkkiä vain lihoa vai oliko ruoan määrällä tai liikunnan vähenemisellä vaikutusta?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt enemmän kuin ruumiini on kuluttanut.

Etkö tuota tiennyt?

Varmasti jokainen, joka on peruskoulun fysiikan käynyt läpi ymmärtää tämän. 

Kysyjä varmasti tarkoittaa: Miksi olet syönyt/juonut enemmän kuin keho kuluttaa. 

Syynä voi olla usein masennus. Ruoka tuo lohtua tai edellä mainittu alkoholin liikakäyttö. Tai sitten vain elämäntyyli, jossa ei välitä. Ruoka on enemmään mielihyvää tuottava kuin lihavuuden aiheuttaman mielipaha. 

Tätä voisi analysoida loputtumiin, mutta syyt ovat moninaiset. Lapsuus mennyt herkkujen parissa palkitsemisen mielessä ja edelleen palkitsee itsensä herkulla, vaikka asia olisi bussiin ehtiminen. Psyykkiset syyt ovat liki sataprosenttisesti taustalla. 

Vierailija
42/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihuus on rumaa. Laiha ihminen näyttää aina ikäistään kymmenen vuotta vanhemmalta ja vanhemmiten tosi rumalta. Laihan iho on huono, hiukset ovat huonot ja usein hampaat ovat huonot. Laiha on aina köyhän näköinen, vaikka hinnakkaammissakin vaatteissa.

Kaunis ihmien on normaalipainoinen, hänellä on hyvä iho ja tuuheat hiukset. Hän ei ole kolmikymppisenä kuiva käppänä ja viisikymppisenä vanha kuten laihat.

Kuvailit naantyneen ihmisen. Hoikat on erikseen.

Hoikka ja laiha ovat eri asioita, tosin ero ei aina ole suuri. Hyväkuntoinen hoikka on elämänvoimainen, luiseva laiha on jo toinen jalka haudassa, näin pahimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihuus on rumaa. Laiha ihminen näyttää aina ikäistään kymmenen vuotta vanhemmalta ja vanhemmiten tosi rumalta. Laihan iho on huono, hiukset ovat huonot ja usein hampaat ovat huonot. Laiha on aina köyhän näköinen, vaikka hinnakkaammissakin vaatteissa.

Kaunis ihmien on normaalipainoinen, hänellä on hyvä iho ja tuuheat hiukset. Hän ei ole kolmikymppisenä kuiva käppänä ja viisikymppisenä vanha kuten laihat.

Kuvailit naantyneen ihmisen. Hoikat on erikseen.

Aivan kuten sanoitkin, laihuus ja hoikkuus ovat eri asioita. Tarpeeton kommentti siis sinulta.

Vierailija
44/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tykkää kun olen pikkusen pläski. Pitää olla vähän matskuu masussa ja tisseissä. 168/61 ja pömppömaha, isot tissit.

Nyt on pakko kysyä, että miksi alapeukut?

168/61 on täysin normaalipainoinen, ei läski. Nykyään ilmeisesti normaalipainoisia pidetään läskeinä. Lähinnä huvittava tuo aloittajan kysymys. Itse olen ollut laiha, normaalipainoinen ja lievästi ylipainoinen eikä elämäni laihana ollut sen parempaa kuin normaalipainoisenakaan. Joidenkin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että ihmisen onnellisuus tai tyytyväisyys itseensä ei ole muutamasta kilosta kiinni. En ymmärrä, että miksi minun pitäisi edes välittää tuntemattomien ihmisten mielipiteistä painoni suhteen. 

Vierailija
45/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. En tarvitse perusteluja, koska tunnen olevani kaunis enkä sairasta syömishäiriöitä.

Vierailija
46/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan voimailua ja mulla on lihasta. Ilman lihaksia olisin upea laihaläski.

Vierailija
47/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen elämäänsä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tykkää kun olen pikkusen pläski. Pitää olla vähän matskuu masussa ja tisseissä. 168/61 ja pömppömaha, isot tissit.

Nyt on pakko kysyä, että miksi alapeukut?

168/61 on täysin normaalipainoinen, ei läski. Nykyään ilmeisesti normaalipainoisia pidetään läskeinä. Lähinnä huvittava tuo aloittajan kysymys. Itse olen ollut laiha, normaalipainoinen ja lievästi ylipainoinen eikä elämäni laihana ollut sen parempaa kuin normaalipainoisenakaan. Joidenkin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että ihmisen onnellisuus tai tyytyväisyys itseensä ei ole muutamasta kilosta kiinni. En ymmärrä, että miksi minun pitäisi edes välittää tuntemattomien ihmisten mielipiteistä painoni suhteen. 

Otsikossa kysyttiin miksi et ole laiha. En ole laiha, vaikka normaalipainoinen olenkin. Mahassa on reiluhkot makkarat ja rinnat on isot.

Vierailija
48/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksini on 21 mutten pidä itseäni varsinaisesti kovin laihana. Tulee syötyä liikaa koska ahdistaa koko ajan ja syöminen ehkä vähän helpottaa oloa, etenkin makean syöminen. Kylläisyyden tunne myös hukkuu sinne ahdistuksen alle enkä tajua milloin pitäisi lopettaa syöminen. Liikunta aiheuttaa ahdistusta eikä sitä tule juuri harrastettua sen takia.

Vierailija
49/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaljasta liikaa.

Vierailija
50/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen. Varmaan nykymittapuulla laiha, kun suurin osa on aika isoja. 

51/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsi on muodokas, luut on dogeille. Lisäksi luut painavat aika paljon, olen säästöliekillä, aineenvaihduntani on hidas ja mulla on lihavuusgeeni.  Muodokkuus ei kuitenkaan häiritse mitenkään; juoksen maratoneja ja pyöräilen kilpapyöräilijän tahtiin.

Terguin Pirjo Porvoosta 157 cm/166 kg

Mulla samat, lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja masennuslääkitys.

Vierailija
52/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä haettukaan mitään nääntynyttä laihaa vaan normaalia terveen laihaa.

Vierailija
53/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha-sanan sisältö lienee muuttunut? 

Olen kuusikymppinen ja laiha tarkoittaa vain kielteistä -- niin terveydellisesti kuin ulkonäöllisesti. 

Numero 53 kirjoittaa terveen laihasta. 

Sama minulle kuin puhuisi terveestä terminaalihoidossa olevasta syöpäsairaasta. Minulle laiha on kuoleman kielissä kituva potilas. 

Terve ihminen on hoikka, ihan tavallinen tai tukevakin. 

Vierailija
54/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koska olen lihava ehehe. Olin hirvittävä möhkäle jo syntyessäni. Ensimmäiset lääkärin huolestumiset painonnoususta löytyy neuvolakortista. Lienen ollut laiska, tyhmä ja tahdonvoimaton taapero.

Vierailija
55/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka vaan valehtelee...

Vierailija
56/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt liikunnasta, eikä minulla nytkään ole mitään mieluisaa liikuntalharrastusta. Melkein kaikki liikunta on oikeastaan pelkkää pakkopullaa. Syön liikaa ja sipsejä on pakko saada joka viikko. Olen 158 cm pitkä ja muutamankin kilon lihominen näyttää mielestäni paljolta lyhyellä naisella. 

Vierailija
57/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun olen niin hyvä kokki että ruoka on aivan järkyttävän hyvänmakuista...

Vastaavasti joku ravintola on nopeasti sokki kun siellä on kaikki niin pahanmakuista. Sillai tietty muuttuisi laihaksi kun söisi vain muiden tekemiä ruokia..

Vierailija
58/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus on rumaa. En halua olla laiha.

Vierailija
59/65 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on niin kallista joten olis tosi sääli ellei syöminen näkyis missään !

Vierailija
60/65 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alipainoinen 26-vuotiaaksi asti. 26-vuotiaana yritin itsemurhaa jonka johdosta sain suhteen psykiatrian poliklinikalle ja mulle aloitettiin Ketipinor-niminen lääkitys. Tästä nyt kaksi vuotta aikaa. Painoin ennen itsemurhayritystäni 45 kg ja nyt 62 kg. Mikään muu ei ole muuttunut paitsi tuo lääkityksen aloitus. En ole ikinä ollut näin iso ja inhoan kroppaani! Läskiä pursuaa joka puolelta vaikka olen edelleen BMI:n mukaan normaalipainoinen; 165 cm, 61 kg BMI noin 23. Ikävöin todella paljon sitä aikaa kun olin laiha, se oli ihanaa. Kaikki vaatteet näyttivät niin hyviltä ja mahduin pieniin 34 kokoihin. Nyt kokoni on 36-38 :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme