Mikä on perusteesi sille, ettet ole laiha?
Aloitko yhtäkkiä vain lihoa vai oliko ruoan määrällä tai liikunnan vähenemisellä vaikutusta?
Kommentit (65)
Tällä hetkellä raskausmaha.Mutta opiskeluaikoina olin xs kokoa vaikka join ja söin kun heppa.Nyt kolmekymppisenä ei enää kroppa kestä 10 pizzapalaa kerralla,vaikka liikunkin reilusti...vaatekoko on jo m.
Olen normaalipainoinen, en laiha. Olen ollut laiha - jolloin näytin naurettavalta. Luonnostaan leveä lantio näytti typerältä, isot tissit oli roikkuvat säkit. Pitkät kasvot näytti karmealta. En näe mitään järkevää syytä "olla laiha".
Olen ollut tämän painoinen suunnilleen 5 vuotta. Paino heittelee + - 2-3 kiloa, pysyen kuitenkin normaalin rajoissa kokoajan.
Mulla on syynä se, että syön vähän liikaa, osittain myös perintötekijät. Olen joskus laihduttanut mutta silloin saa syödä niin vähän, että kyllästyn siihen elämäntapaan. En jaksa myöskään syödä ämpärikaupalla salaattia jos mieli tekee pastaa. Syön kyllä kokonaisuudessaan aika terveellisesti, syön joka päivä kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Mun paha tapani on ottaa liian isoja annoksia pastaa, leipää ym. Hiilarit siis pitää vähentää reilusti niin laihdun. Alkoholia käytän vähän ja teen itse ruokani enkä juuri käy mäkkärissä tms. En tällä hetkellä harrasta muuta kuin pitkiä kävelylenkkejä. Olen vuosien mittaan käynyt joskus salilla. Nyt on kyllä tilanne sellainen, että 10kg haluan pois, sitten olen painoindeksin mukaisessa normaalipainossa. Hoikempi siis haluan olla. Laihaksi en halua, minusta monet laihat ihmiset näyttää sairaalta.
En ole laiha, sillä olen mielummin normaalipainoinen. Liikuntaharrastukset voimapainotteisia, maratoninkin olen juossut. BMI 23.