Rahan keräys lahjoihin työpaikalla, miten teillä toimitaan?
Omalla työpaikallani niin, että rahankerääjä ilmoittaa aikovansa ostaa jollekin lahjan, kertoo mitä aikoo ostaa ja paljon se maksaa ja sitten ilmoittaa kuinka paljon jokaisen pitää maksaa.
Miten muualla?
Kommentit (12)
Meillä ei työkaverit ostele toisilleen lahjoja. Jos työntekijä saa työn puolesta lahjan esim täyttäessään 50, firma maksaa. Mutta ollaan pieni alle 10 hengen firma.
Olen viimeksi törmännyt rahankeruuseen työpaikalla joskus 80-luvulla, sen jälkeen ei yhdessäkään työpaikassa ole niin toimittu. Lopettakaa tekin kivikautiset tavat.
Missä on tuollaista? En ole koskaan törmännyt tuollaiseen tapaan. Työnantaja ostaa jotain jos ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ostaa merkkipäivä- ym lahjat eikä rahaa kerätä työntekijöiltä
Meillä työnantajan puolesta vain silloin kun täyttää 50 tai 60 vuotta ja eläkkeelle jäädessä, toki työkaverit ostaa silloinkin keräämällä myös lahjan. Muut pyöreät merkkipäivät, vauvan syntymä, naimisiinmeno etc. ja työpaikan vaihtamiset kerätään porukalla, rahat ensin ja sitten katsotaan paljonko tuli ja mitä sillä hankitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeksi törmännyt rahankeruuseen työpaikalla joskus 80-luvulla, sen jälkeen ei yhdessäkään työpaikassa ole niin toimittu. Lopettakaa tekin kivikautiset tavat.
Onko tämä joku vanha suomalainen perinne? En koskaan ole kuullutkaan.
Kerätään rahaa. Vapaaehtoinen maksu ja mikä summa saadaan kasaan niin ostetaan, mitä rahalla saa.
Kuulostaa aivan hirveältä. Siivoojana en pahemmin tunne työkavereitani ja vielä pitäisi näillä palkoilla johonkin keräyksiin osallistua.
Asiakaskohteessa olen nähnyt, että halukkaat saivat laittaa rahaa jonkun euron ja niillä ostettiin lahjakortti.
Työpaikan lahjakeräyksiin ei ole koskaan pakko osallistua.
Eli AP voi tunkea ne lahjakeräyksensä sinne, minne aurinko ei paista.
Joku aktiivinen pyytää halukkaita osallistumaan mobilepayllä ja ostaa saamillaan rahoilla lahjan. Tavallisesti kertoo minkä tyyppinen lahja tavoitteena. Itse lahjoitan tavallisesti 5 € ja pidän tapaa toimivana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantajan puolesta vain silloin kun täyttää 50 tai 60 vuotta ja eläkkeelle jäädessä, toki työkaverit ostaa silloinkin keräämällä myös lahjan. Muut pyöreät merkkipäivät, vauvan syntymä, naimisiinmeno etc. ja työpaikan vaihtamiset kerätään porukalla, rahat ensin ja sitten katsotaan paljonko tuli ja mitä sillä hankitaan.
Huh. Eikö tässä saa olla koko ajan syytämässä rahaa työkavereille, jos ei nyt ole joku 5 hengen pikkufirma.