Ammattisi hauskat puolet (olen itse lipuntarkastaja)
Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.
Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )
Kommentit (145)
Terveyskeskukseen tulevat ihmiset eivät muista lääkärinsä nimeä eikä lääkärinaikaansakaan. Usein tulevat vääränä päivänä ja aikana - tämä tapahtuu jostain syystä useinmiten nuorille ja ulkomaalaisille.
Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.
Terveydenhuoltoalala kyseessä. Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa esittää KELA-korttinsa tai muu henkilötunnuksen sisältämä kortti, vaikka sitä kohteliaasti pyydetään, sillä "en mä maksa tätä ite, taho X maksaa". Selvä, voisinko silti saada korttinne, etsisin sen avulla tietonne koneelta. "Siis mä EN maksa, X maksaa. Nimi on Virtasen Matti, pitäis löytyy koneelta". Tässä kohtaa hymyilyttää usein.
Niin, KELA-korttilla ei oo vielä tähän mennessä keltään veloitettu rahaa tililtä ja samannimisiä löytyy moooooonta nimikaimaa. Haluaisin vaan varmistua oikeasta henkilöstä, kaikkien edun mukaisesti. En kiusaa tahallani.
Oon kaupassa töissä....vuosien aikana on tullu opittua vakkariasiakkaiten ostokset ulkoa. Välillä tulee mietittyä että unohtuko jotain kun ei osta sitä lauantain saunaolutta tms. Huvittavinta on ehkä kortsujen ostajat ja kaljan ostajat joilla ajokortti on mukamas jäänyt autoon. 😂
Vierailija kirjoitti:
Oon kaupassa töissä....vuosien aikana on tullu opittua vakkariasiakkaiten ostokset ulkoa. Välillä tulee mietittyä että unohtuko jotain kun ei osta sitä lauantain saunaolutta tms. Huvittavinta on ehkä kortsujen ostajat ja kaljan ostajat joilla ajokortti on mukamas jäänyt autoon. 😂
Tarkistetaanko kondomejen ostajilta ikä? Vai mihin ajokorttia tuolloin tarvitaan? "Kondomin ajokortti" hih
Nimim. HSL:n pitkäaikainen työntekijä (12 vuotta takana) kirjoitti:
Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.
Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )
Selitä mulle, miksi englantia puhuvan ulkomaalaisen tai "ulkomaalaisen" ei tarvitse maksaa tarkastusmaksua? Kauhea sorry, I didn't know, oh you have this system here ja muut selitykset, ja katso: tarkastaja heltyy. Ilmainen vinkki kaikille maksuhaluttomille.
Mekin nähdään jo kaukaa kun tulette ja hypätään pois
Meilläkin on ihan selkeät profiilit tietyistä "ihmisryhmistä", jolle kaivamme sakkovihkoa jo ennen suoraa asiakaskontaktia. Hepottaa töitä kummasti kun ei tarvitse leikkiä roolileikkejä sen vissimmin.
Oon huomannut tän. Siksi leikin aina avohoitopotilasta ja tarkastaja saa ihmeissään laittaa vihkonsa taskuun :D
Jaa no tuo selittää ainakin sen lipuntarkastajan pettyneen ilmeen joitain vuosia sitten metrossa. Olin ollut sairaana ja matkustin sairasloman loppupäivinä metrolla ja kädet tosiaan sen taudin jäljiltä tärisivät kun kaivoin matkakorttia taskusta. Sorry mutta tärinästä huolimatta lippu oli voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.
Kerro mistä potilastiedoista hammaslääkärissä käy ilmi ammatti? Ainakaan mun ammatti ei todellakaan kuulu hammaslääkärille...
Vierailija kirjoitti:
Eikö hammaslääkärillä ole varaa maksaa matkalippuaan?
Ite oon ajanut 3 vuotta epäsäännöllisesti hesan metroissa ilman lippua, 3 sakkoa saanut, joten voiton puolella ollaan reilusti. 180e on pieni raha siihen, että ostaisin aina 2,18e irtolipun joka matkalla. Smurffitutka toimii ja silmät päässä, vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mistä potilastiedoista hammaslääkärissä käy ilmi ammatti? Ainakaan mun ammatti ei todellakaan kuulu hammaslääkärille...
En ole hän, jolta kysyit, mutta kyllä hammaslääkärissä tuntuu näkyvän ammatti.
Viimeksi käydessäni suuhygienistillä -muuton jälkeen ekä kerta uudessa paikassa-
niin suuhygienisti totesi minulle, että ethän tuota ole lihava, vaikka kokki oletkin 😞
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ajanut 3 vuotta epäsäännöllisesti hesan metroissa ilman lippua, 3 sakkoa saanut, joten voiton puolella ollaan reilusti. 180e on pieni raha siihen, että ostaisin aina 2,18e irtolipun joka matkalla. Smurffitutka toimii ja silmät päässä, vielä.
Apua 😔
Miten viitsit? En haluaisi ja uskaltaisikaan, koska teoistamme tulee maksun aika.
Ennemmin tai myöhemmin pienesti tai isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pääkaupunkiseudulla matkalippujen hinnat sitä luokkaa, ettei olisi mikään ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän käyttämässä potilastietojärjestelmästä näkee ammatin. Monesti sitä kysytään esitiedoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut, ettei minulla olisi varaa maksaa matkalippua?
Blondi näkee ikkunasta lipuntarkastajan tulevan ja toteaa:" Tuolta tulee taas se vitun tarkastaja".