Näyttääkö muidenkin mielestä koomiselle nää äitylit, jotka juoksien työntää lastenvaunuja/rattaita?
Kommentit (55)
Jos voi hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla niin miksi mennä tunnin vaunukävelylle ja sitten mukula kotiin ja uudelleen tunnin juoksulenkille.
Liikunta myös ehkäisee masennusta ja jos pelkää sairastuvansa niin on pakko juosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä vähän miettii, että mitä ja kenelle yritetään näyttää, kun koira ja lapsi polkupyörällä juoksutrikoissa rattaita työntävän äidin vierellä. Jokainen kiskoo eri suuntaan niin kukakohan jää ensimmäisenä auton alle, kun usein autoteille tämän seurueen kanssa ängetään näyttämään, että nyt ollaan lenkillä ja elämässä menee hyvin. Näettekö?
Kommentistasi tuli mielikuva että koira pyöräilee. Nyt en saa kuvaa pois mielestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä vähän miettii, että mitä ja kenelle yritetään näyttää, kun koira ja lapsi polkupyörällä juoksutrikoissa rattaita työntävän äidin vierellä. Jokainen kiskoo eri suuntaan niin kukakohan jää ensimmäisenä auton alle, kun usein autoteille tämän seurueen kanssa ängetään näyttämään, että nyt ollaan lenkillä ja elämässä menee hyvin. Näettekö?
Kommentistasi tuli mielikuva että koira pyöräilee. Nyt en saa kuvaa pois mielestä :D
Mä en saa mielikuvaa koirasta ja lapsesta polkupyörällä JUOKSUTRIKOISSA :D
"Koominen" on vähän väärä sana. Enemmänkin olen pikkuisen huolissani heistä, jos eivät tiedä sitä perusasiaa, että hyppimiset ja pomppimiset kannattaa unohtaa puoleksi vuodeksi synnytyksen jälkeen. Juoksu on myrkkyä lantionpohjalle synnytyksen jälkeen.
Itse odotan kolmatta lastani. Hyvin olen ehtinyt juoksemaan myöhemminkin, ja raskauskilot ovat pudonneet ihan kävelemällä sen ekan puolen vuoden aikana.
Ei näytä mutta vela-ihmisenä mietin että eikö se vauva saa aivotärähdystä tai jotain vauriota siitä hytkymisestä?
Mun mielestä on ihailtavaa, että ihminen viitsii liikkua.
No ei todellakaan, mikä kysymys tää on?? Itselläni suunnitelmissa samalla tavoin huolehtia kunnostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin juosta rattaiden kanssa vasta, kun lapsi oli 1,5-vuotias ja lopetti päiväunien nukkumisen. Juoksulenkki oli ainoa tapa saada lapsi nukkumaan edes joinain päivinä. Kävelylenkillä ei nukahtanut. Siihen saakka olin juossut lenkkini iltaisin miehen tultua töistä.
En muuten tykännyt yhtään rattaiden kanssa juoksemisesta. Nykyisin lapsi ei enää tarvitse päiväunia, joten juoksen taas yksin. Tai joskus harvoin niin, että nelivuotias pyöräilee mukana.
Luuletko, että kukaan juoksua harrastava oikeasti valitsisi vaunujen kanssa juoksemisen, jos voisi lähteä lenkille ilmankin?
Raskaus ja imetys löystyttää nivelet, jonka seurauksena etenkin polvinivelet vääntyilee helposti ylämäessä, kun työntää vaunuja. Pitkillä lenkeillä käsien vaunuja työntävä asento aiheuttaa närästystä. Vauva saattaa heräillä lenkin aikana ja huutaa eli lenkki katkeilee. Taapero taas tylsistyy vaunuissa.
Ilman vaunuja juoksu on luonnollista ja kevyttä. Hetki ilman lapsia parantaa arjensietokykyä.
Tämäkin tekee siitä vähän koomista. Syntyy heti mielikuva tosikosta ponnari kireällä joka pikkuisen loukkantuneena luettelee nenä pystyssä närästyksiään ja nivelten vääntymisiään. Sen sijaan että kyseessä olisi vain tilanne jossa äiti on mutkattomasti päättänyt juosta vähän ja ottanut vauvan mukaan kun ei sitä oikein voi yksinkään jättää.
Ja tämä nyt siis vaan on se hassu mielikuva joka asiasta tulee. Ei oletus siitä että näin oikeasti olisi.
Käyn lenkillä 3v ja 1v kanssa, en ole yh. On pakko, mies tulee töistä seitsemän maissa ja silloin on jo kaikki iltatouhut menossa, ettei siinä tahdo ehtiä. Lisäksi silloin on aika myöhä mennä lenkille kun herään viideltä, jotta pääsen hakemaan lapset ajoissa päikystä. Lapset tykkää olla kyydissä ja samalla vaihdetaan päivän kuulumiset. En ole koskaan miettinyt, että ketään kiinnostaisi tälläinen asia. Itse teen sitä koska muuten en pääsisi lenkille itselleni sopivaan aikaan. Mielummin toki juoksisin ilman rattaita, kun painoa on aika paljon edessä ja niskat jännittyy kun pitää rattaista kiinni.
Näyttää varsinkin silloin ku xxl pyrstö on turboahdettuna mediumin urheiluspandexeihin. Joo, ne on kyllä muotia nyt. Muttei sulle.
Minä juoksen rattaiden kanssa. Juoksisin ihan yksinkin mutta en voi koska ei ole ketään kuka hoitaisi lasta lenkin ajan. Ja en todelkakaan ala odottamaan 7 vuotta että pääsisin lenkille yksinäni.
Käyn lapsen kanssa kaikkialla, rautakaupassa, lääkärillä, lenkillä, kaupassa. Tämä on meidän elämää ja ei paljon kiinnosta jos se josta kusta on koomista.
Vierailija kirjoitti:
"Koominen" on vähän väärä sana. Enemmänkin olen pikkuisen huolissani heistä, jos eivät tiedä sitä perusasiaa, että hyppimiset ja pomppimiset kannattaa unohtaa puoleksi vuodeksi synnytyksen jälkeen. Juoksu on myrkkyä lantionpohjalle synnytyksen jälkeen.
Minulle neuvolassa sanottiin, ettei ole mitään syytä odottaa edes jälkitarkastukseen asti jos liikunta tuntuu itsestä hyvältä. Varoitteli kyllä, että hölkkäkin voi saada pissat lirahtelemaan ja silloin olisi lantionpohjatreenit paikallaan. Odotin kuitenkin jälkitarkastukseen asti ja nuori lääkärikin sanoi, ettei liikuntaa (juoksua) tarvitse odotuttaa. Näin Tampereella tänä kesänä, onkohan uutta tietoa vai tietämättömyyttä? No tässä on nyt tuplarattaiden kanssa hölkkäilty jo muutama kuukausi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan näyttää hölmöltä. Vauva-aika on niin lyhyt, joten miksi silloin pitää kiirehtiä. Lenkkeillä voi sitten erikseen. Toki yh:n on vaikeampi saada siihen aikaa, mutta ei jokainen äiti ole yh.
Ai sinä neuvot milloin ja miten kannattaa lenkillä käydä? Oletko ajatellut, ettei monikaan ehkä tarvitse neuvojasi?
Mistäs neiti veti jauhot nokkaansa. Voi pientä. Kyllä se on vaan mukavampi juosta ihan ilman jälkikasvua.
Mistä tiedät olenko neiti vai rouva?
Jauhoja ei ole tllut vedeltyä nokkaan, mutta ottaa yleisesti päähän kun kaikkeen puututaan nykyään ja neuvotaan vaikkei kukaan tarvitse toisten neuvoja ja oikeutuksia näinkin arkipäiväiseen asiaan kuin oman kuntonsa hoitaminen. Varmaan ei noilla vaunujen kanssa juoksijoilla ole lapsenvahtia just silloin paikalla kun tarvitsevat liikuntaa. Vaikka olisikin niin se ei kuulu sulle eikä mulle.
No siis juuri tällaiset jutut siitä tekevät pikkuisen koomista. Että ollaan kuin raittiusseuran mannekiineja joilla ei ole vauvamasennusta! Punaposkinen pirteä äityli ei ole sohvaperunana vaan huolehtii hyvinvoinnistaan kuin Mikko Leppilampi Vitaepron mainoksessa.
(Ymmärrän siis hyvin että se on ihan järkevä tapa liikkua vauva-aikana eikä siinä asiana mitään kummallista ole. Mutta kun nyt kysyttiin että näyttääkö se koomiselta, niin näyttäähän se.)